Jakim pnaczem obsadzic plot ?

Data: 2009-06-13 08:07:03
Autor: ąćęłńóśźż
Jakim pnaczem obsadzic plot ?
Jakie pnącza polecacie do obsadzenia ogrodzenia działki?
Płot na podmurówce, pionowe grube profile stalowe lub miejscami metalowa siatka jesli to ma jakieś znaczenie.
Nasłonecznienie różne, nawodnienie raczej okresowe z węża plus naturalne, grunt marny podłoże gliniaste.
JaC

Data: 2009-06-13 16:55:15
Autor: Kamikazee
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Ładnie wygląda Bluszcz zimozielony ale czy ta specyfikacja będzie mu odpowiadać musisz doczytać.

Data: 2009-06-13 17:35:03
Autor: JBP

Użytkownik "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h10eko$bar$2inews.gazeta.pl...
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Z doświadczenia wiem, że będzie. W takich warunkach nasłonecznienia rośnie dosyć wolno. Poza tym lubi sam wybierać kierunek wzrostu - co oznacza, że zamiast żywopłotu można mieć dywan. Albo powędruje do najbliższego drzewa i po nim zacznie się wspinać. Nawet wysoko. Na sośnie to wygląda atrakcyjnie :) Słowem trzeba uprawiać pod kontrolą.
Jeśli płot solidny, to może rdest ? Jest ciężki, ale ma kilkumetrowe roczne przyrosty.
JBP

Data: 2009-06-14 12:54:57
Autor: Marex

ąćęłńóśźż pisze:
> [...]

Jeśli płot solidny, to może rdest ? Jest ciężki, ale ma kilkumetrowe

     Ja, gdybym raz jeszcze dzisiaj sadził, wybrałbym co praktycznego i ciekawego. Widziałem pnacze kiwi, które ma ciekawe liscie, warunki podłoza dość zwyczajne(teren nie podmokły..)Piekne liscie i naturalne owoce jesienią. Teraz ma gęsty szpaler Alba sibirica, czyli derenia ozdobnego. Rosnie na zalesionym(w cieniu sosen) gruncie jak burza.Tylko przycinać!
                                                      Marex

--

Jakim pnaczem obsadzic plot ?