Jakim prawem?

Data: 2011-06-25 16:18:04
Autor: qwerty
Jakim prawem?
Jako, że ostatnio w pracy nie ma za dużo roboty przeglądam gazety. Natknąłem się na takie pytanie od czytelnika:

"Wylicytowałem na allegro nowy telefon Samsung E590 za śmieszne pieniądze - 130 zł (wartość rynkowa to ok. 280 zł). Po opłaceniu i 3 tygodniach oczekiwania zadzwoniłem do e-sklepu, a oni powiedzieli, że nie wysłali, bo telefon jest uszkodzony. Podejrzewam, że żałują, że tak nisko poszedł. Proponują mi zwrot kosztów, ale ja chcę telefon, a jak pieniądze, to wartość rynkową - 280 zł, żebym mógł kupić gdzie indziej. Czy mam rację?"

Odpowiedz z redakcji:
"Racja jest po stronie Czytelnika - umowa została zawarta i sklep powinien wywiązać się ze swojego podstawowego obowiązku, jakim jest wydanie towaru. Można więc konsekwentnie domagać się wydania dokładnie takiego telefonu, jakiego dotyczyła aukcja, albo nabyć go gdzie indziej po cenie rynkowej i domagać się zwrotu poniesionych w związku z tym kosztów."

Ja podstawie jakiego przepisu można żądać zwrotu poniesienia kosztów u innego sprzedawcy. Osobiście mam podobny problem (towar za śmieszne pieniądze, ale nie lubię jak ktoś mnie oszukuje).

Jakim prawem?