Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...

Data: 2010-02-13 09:52:28
Autor: Woland
Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...
Ten cover powstał z mojej inicjatywy.. To przeróbka melodii w formacie
MIDI do gry komputerowej Doom 2 Hell on Earth, skomponowanej przez
Roberta Prince'a w 1993r... Każdy kto dorastał w latach 90tych będzie
wiedział o co chodzi...

Link do mojej wersji: http://www.youtube.com/user/tzvaadonai#p/a/f/0/jqQx7pwKvdU

Jakość nagrania jest rzecz jasna amatorska...

A to jest oryginał "Demon's dead" - http://www.youtube.com/watch?v=u0gh1cumBTk&feature=related

Data: 2010-02-13 09:54:54
Autor: Woland
Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...
Kilka słów o kompozytorze:

***

Robert Prince (pseudonim Bobby Prince) jest amerykańskim kompozytorem
muzyki do gier komputerowych. Pracował jako niezależny twórca głównie
dla id Software i Apogee / 3D Realms i tworzył też efekty dźwiękowe
dla Commander Keen 4-6 , Cosmo's Cosmic Adventure, Catacomb 3D ,
Wolfenstein 3D , Spear of Destiny, Blake Stone, Doom, Rise of the
Triad, Doom II, Duke Nukem II, Duke Nukem 3D, Abuse, Demonstar i in.
jak również muzykę do reklam i filmów niezależnych.

Prince skończył psychologię na Uniwersytecie Georgia w 1966. Potem
trafił do wojska. W latach 1969/70 dowodził plutonem w Wietnamie ze
stopniem porucznika. Po powrocie z wojska w 1972 uzyskał doktorat z
psychologii, a następnie z prawa - skończył aplikację w 1980[1].

Długi czas pracował jako adwokat, ale równolegle interesował się
komponowaniem muzyki MIDI. Wtedy nieoczekiwanie dostał ofertę
stworzenia muzyki ze Scott Mills (Apogee Software). Kilka miesięcy
później spotkał Johna Romero twórcę id Software - wtedy jeszcze małej
i nikomu nieznanej firmy. Dzięki id Software rozpoczęła się jego droga
do międzynarodowej popularności. Uzyskał ją dzięki muzyce do
Wolfensteina, Duka Nukem, ale przede wszystkim do Dooma.

Stworzone do Dooma przez Prince'a utwory opierają się na muzycznym
schemacie ciągłego powtarzania jednego motywu muzycznego przy zmianie
brzmienia. Efektem była muzyczna mantra utrzymana w konwencji muzyki
ezoterycznej lub transowej. Ponieważ John Romero był wielkim fanem
muzyki metalowej i hard rockowej przy komponowaniu Prince
wykorzystywał motywy z utworów takich jak np. Pantera (Mouth For War
Rise), Alice In Chains (Them Bones), Metallica (Master Of Puppets) lub
Slayer (Behind The Crooked Cross). Jako prawnik Prince wiedział ile
próbek może zastosować żeby nie być posądzonym o plagiat. I
rzeczywiście, żaden z zespołów nigdy nie próbował pozwać id Software.
Przeciwnie, potem np. Megadeth opracował tytułowy track song do Duke
Nukem będący zapożyczeniem melodii Roberta Princa[2]. W 2006 r.
otrzymał nagrodę Lifetime Achievement Award z rąk kolegów kompozytorów
muzyki do gier.[3]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Prince

Data: 2010-02-13 20:30:17
Autor: awe
Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...
A ja na fujarce
awe

Data: 2010-02-14 04:12:05
Autor: MH
[...]

Lubię czytać Twoje prowokacyjne posty , ale poza ścisłym wyższym , mam również
inne wykształcenie. Średnie muzyczne ...  BŁAGAM !!  Nie katuj trąbki
Eustachiusza !!!

MH --

Data: 2010-02-14 09:50:49
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-14 04:12, MH pisze:
[...]

To żeby ocenić utwór muzyczny jest potrzebne wykształcenie w tym kierunku? Czy wy, wykształciuchy nie przywiązujecie czasem zbyt dużego znaczenia do tych  waszych dyplomów??

Data: 2010-02-14 12:28:03
Autor: sofu
Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...

Dzis Klocek amatorsko grywa na kiszcze stolcowej, a zawodowo na miekkim
flecie w duecie.

sofu

Data: 2010-02-14 13:07:01
Autor: cyc

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hl8dhe$4v3$1news.onet.pl...
[...]

Oczywiscie ze do oceny "utworu muzycznego " jest potrzebne wyksztalcene muzyczne . Gdyby taki wymog nie byl potrzebny to pod wzgledem artystycznym na rowni z "Barka " stawianoby np. 9 symfonie  Dvoraka , powiem wiecej !. "Barka " bylaby o tyle lepsza , ze zna ja i spiewa cala rodzina RM i nie tylko ! .
Po drugie , lekko kpiarskie pojecie "wyksztalciuch "  stworzone zostalo przez wspomniana wyzej " rodzine " RM dla stlumienia wlasnych  kompleksow , jako ze w rodzinie tej wyksztalcenie jest dobrem niedostepnym , glownie dla "umyslowych " walorow " lub rzadziej z lenistwa  !.
Wyksztalcenie jest elementem , ktory odroznia od innych glownie ze wzgledu na to , ze daje , moze nie gwarancje ale napewno znacznie wieksze szanse na lepsze zrozumienie otaczajacego swiata , co widac chocby po tym , jak ocenia go "rodzina" RM . Jesli radiomaryjny koltun , na ktorego powolales sie w swoim poscie piszac " wyksztalciuch " ,  moze byc dumny ze swojej glupoty i z tego , ze pada na kolana przed Rydzykiem , to tymbardzej dumny powinien byc czlowiek , ktory jest wyksztalcony i tego nie robi !!.Czy ma to wstydliwie ukrywac ?

cyc

Data: 2010-02-14 20:42:48
Autor: Jadrys
W dniu 2010-02-14 13:07, cyc pisze:
[...]

Powiem Ci tylko cycu że nie sposób nauczyć się muzyki. Najwyższe dyplomy uczelni o tym kierunku  nie pokonają zwykłego faceta który ma talent.  Myślę że chyba nawet nie ma sensu wymieniać nazwisk wirtuozów którzy o szkołach muzycznych nawet nie słyszeli.

A o takie  kpiarskie podejście do stopni naukowych zatroszczyli się sami zainteresowani którzy starają się pokazać że są mądrzejsi od ludzi nie mających pokończonych szkół.

Data: 2010-02-14 21:21:20
Autor: matusm

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hl8p1c$vep$1news.onet.pl...

[...]

Nie ma co ukrywac ,niektorzy nawet robia  z tego calkiem duzy uzytek

Tia  tia  ,,,,prof Mazowiecki prof  Bartoszewski itd

Pozdrowienia
matusm

Data: 2010-02-14 21:25:04
Autor: matusm

Użytkownik "Woland" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:ad713e9a-fb6f-47ea-8ded-b5e60b1eb2ddx22g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

No to teraz zdradz jak to  zrobiles  od razu na windowsa xp  ,bo jak pamietam przed midami byly inne rozszerzenia na DOSa,,,,,,,ale  co tam  dla
niektorych  to  tylko wazne  ze  ciagle,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Jako nastolatek pogrywałem na gitarze...