Data: 2010-04-20 10:20:06 | |
Autor: Vex | |
Jako to jest z tym "skosem" | |
Witajcie,
przygotowuje się właśnie do LKE i mam pewne wątpliwości co do sprzecznych odpowiedzi na temat skosu skrzydeł i wiążącą się z nim zmianą stateczności. Czy moglibyście wyjaśnić jak to na prawdę jest i o którą ( podłużną, poprzeczną - statyczną, dynamiczną ) stateczność chodzi? Z tego co mi się kojarzy, to w przypadku skosu ujemnego (jak w Puchaczu) rośnie stateczność statyczna i dynamiczna poprzeczna, natomiast przy skosie dodatnim (skrzydła "do tyłu") ta sama stateczność maleje (??). Czy skos ma wogóle jakikolwiek wpływ na stateczność podłużną? Dzięki wielkie! Tomek |
|
Data: 2010-04-22 13:37:03 | |
Autor: myszek | |
Jako to jest z tym | |
"PL(N)umber_One" wrote:
No wiec wlasnie podejrzewam, ze jest to wynik tego, ze zewnetrzne czesci plata pracuja w wirze brzegowym wewnetrznych. Wzrost kata natarcia -> wzrost pionowej predkosci wiru brzegowego -> dodatkowy wzrost kata natarcia koncowek plata -> wieksza sila nosna koncowek, ktore sa cofniete do tylu -> moment przeciwdzialajacy wzrostowi kata natarcia. Przy czym tak na oko, przy ujemnym skosie powinno byc tak samo. Zastanawia mnie jeszcze jedno, dla płata ze skosem dodatnim wystepuje zjawisko To chyba to samo, tylko inaczej opowiedziane :-) pozdrowienia krzys -- _^..^_)_ \ / \____/ |
|