Jakość obrazu

Data: 2013-01-24 12:32:36
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W Ariva 250 combo. Czy w tym tunerze jest moĹźliwość takiego ustawienia obrazu Ĺźeby kolory wyglądały naturalnie? Tydzień się z meczę, i nie mogę tego dobrać. Dałbym sobie juĹź z tym spokĂłj uznając Ĺźe jest to szajs w ktĂłrym nie idzie dobrać kolorĂłw, ale w necie ten dekoder jest  chwalony przede wszystkim za dobrą jakość obrazu...

Data: 2013-01-24 07:34:49
Autor: viazenza
Jakość obrazu
A w jakim sensie wygladają nienaturalnie?

Data: 2013-01-24 17:56:22
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-24 16:34, viazenza@gmail.com pisze:
A w jakim sensie wygladają nienaturalnie?
Albo za zielone, albo za czerwone, albo za niebieskie. Za jaskrawe, albo za bardzo zamglone. Ale najgorsza jest ta niemożliwość znalezienia bilansu między zielonym czerwonym i niebieskim..
Masz może ten tuner? Jeżeli tak to na ile masz ustawione parametry nasycenia i odcieniu?

Data: 2013-01-24 11:57:43
Autor: viazenza
Jakość obrazu
On Thursday, January 24, 2013 5:56:22 PM UTC+1, Trybun wrote:
Albo za zielone, albo za czerwone, albo za niebieskie. Za jaskrawe, albo za bardzo zamglone. Ale najgorsza jest ta niemo�liwo�� znalezienia bilansu mi�dzy zielonym czerwonym i niebieskim..
Masz mo�e ten tuner? Je�eli tak to na ile masz ustawione parametry nasycenia i odcieniu?

Ja mam "nBox BSKA" z telewizja na karte i jak porownuje z sasiadami co maja Polsat Cyfrowy to widze ze jednak ten moj dekoder daje lepsza jakosc obrazu. Takze moi znajomi posiadaja Arive 200 HD i nawet wobec niej moim skromnym zdaniem jakosc obrazu tego mojego nBoxa wypada lepiej niz ich Arivy. To znaczy ta Ariva sprawuje sie lepiej co do obrazow ruchomych, znaczy wydaje sie, ze obrazy szybko zmieniajace sie, np. biegajacy pilkarze, biegnace konie albo szybko mknace samochody plynniej sie przemieszczaja w tej Arivie. Jednak obraz zwlaszcza przy kanalach tej gorszej jakosci SD jest jakis "ziarnisty", jakies obwodki wokol konturow, troche jak filmy z YouTube z jakoscia 480p - czy ktos moze wie dlaczego tak sie dzieje i czy da sie to jakos poprawic np. poprzez zmiane tzw. firmware (jak mnie zapewnial kolega)? Prosilabym o odpowiedz bo ci znajomi chca mi odstapic te Arive za niecale 200zl a wlozylabym do niej modul CI z CyfrowegoPolsatu (gdzie juz wstepnie sie umowilam na abonament lecz jeszcze niczego nie podpisalam). Same kolory natomiast w tej Arivie moim zdaniem wygladaja normalnie. Oczywiscie to jest inny dekoder, Ty piszesz o Ariva 250 Combo a ja o Ariva 200 HD, lecz moze pewne podstawowe podzespoly maja takie same?

Data: 2013-01-24 22:55:52
Autor: z
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-24 20:57, viazenza@gmail.com pisze:

[...]

Czy telewizor podpięty do Arivy to Sharp z włączoną opcją "film"
U mnie ta opcja sprawia że obraz bardzo ładnie "przewija" się w poziomie. Tło sceny jest doskonale widoczne. Żadnych skoków, zacięć.
Niestety przy marnej jakości i bardzo szybkim przemieszczaniu się obiektu widać obwódkę wokół tego obiektu.
Pewnie procesor nie wyrabia.
Niemniej jednak mam to włączone bo obraz zwłaszcza w HD robi wrażenie miliona Hz odświeżania
Czy inne marki TV mają coś takiego?

Data: 2013-01-25 12:57:39
Autor: Trybun
Jakość obrazu
[...]

Z tymi obrazami ruchomymi to niekoniecznie może to zależeć od tunera, to raczej przede wszystkim zależy od telewizora. Od jego czasu reakcji matrycy.
Oj, z tego co słyszałem to karty CP są parowane z tunerem i tylko w takiej kombinacji mogą działać..
Tak, pewnie to jest to samo, tylko w innym opakowaniu. No i jakoś wreszcie udało mi się uzyskać akceptowalne kolory. Problem leżał nie w ustawieniach obrazu, a w ustawieniu innych parametrów TV.

Data: 2013-01-25 16:53:33
Autor: bufi
Jakość obrazu
Trybun wrote:

reakcji matrycy.  Oj, z tego co słyszałem to karty CP są parowane z
tunerem i tylko w takiej kombinacji mogą działać..  Tak, pewnie to

Jak ktos pisal wyzej, sa moduly CAM z parowana karta i ten zestaw
pracuje z praktycznie kazdym tunerem z wejsciem CI.
Mam taki modul juz 4 rok, w 3 tunerze i jestem bardzo zadowolony.
Jedyny minus to, że modul jest jednostrumieniowy. Ale jak nie masz
zamiaru rozdzielac sygnalu na kilka TV to nie ma problemu.

Data: 2013-01-26 10:54:24
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-25 17:53, bufi pisze:
Trybun wrote:

[...]

Jak to, to Polsat rozprowadza także same modułu z kartą?  No i z moim Fargusonem mimo tego że ma slot na moduł nie będzie działał, tak mi przynajmniej odpowiedzieć dział techniczny tej firmy. Ale oczywiście mogą się mylić - bo z drugiej strony zapewniają że z kartą tv "N" tuner działa na pewno, a tak nie jest - można oglądać tylko niektóre programy.
A wracając do Polsatu - Ty masz go na umowę czy na kartę, na zasadzie pre paid?

Data: 2013-01-26 12:01:33
Autor: Cavallino
Jakość obrazu

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Bo pewnie nie zrozumiałeś o czym piszą.
Z TnK działa wszystko, z N (również na kartę) to inna bajka, bo kanały są parowane ze sprzętem, więc działają tylko te z TnK.

Data: 2013-01-26 13:54:38
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-26 12:01, Cavallino pisze:

[...]

Co najwyżej to oni nie zrozumieli o co pytam. A mi chodziło o obsługę karty tv N. Po to właśnie kupiłem ten tuner, bo ten oryginalny biały od Nki miał kłopotliwą obsługę zewnętrznej nagrywarki. Sprzedawca w sklepie potwierdził że tuner Fergusona obsłuży kartę tv "N". Albo guzik na ten temat wiedzą, albo świadomie wprowadzili mnie w błąd, bo tuner ani myśli wyświetlać programy HBO, N Premium N Sport itd.

Data: 2013-01-26 17:04:34
Autor: Cavallino
Jakość obrazu

[...]

Oddaj go, typowy przykład niezgodności z umową.

Data: 2013-01-27 12:19:59
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-26 17:04, Cavallino pisze:

[...]

Ustne zapewnienie sprzedawcy o czymś to niewystarczający  powód żeby reklamować sprzęt. A poza tym czy za podobną sumę kupię gdzieś tuner z takimi możliwościami?

Data: 2013-01-27 13:25:49
Autor: Cavallino
Jakość obrazu

Użytkownik "Trybun" <ilih@yachuoo.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ke32g5$qu5$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Wystarczający.
Co najwyżej możesz mieć problem z udowodnieniem, że tak zapewniał.
Było kazać mu się pod tym podpisać.

A poza tym czy za podobną sumę kupię gdzieś tuner z takimi możliwościami?

Takich które nie odbierają N na kartę jest cała masa. ;-)

Data: 2013-01-27 21:30:25
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-27 13:25, Cavallino pisze:

[...]

Lepiej powiedz od czego to zależy że jedne kanały Nki są odkodowane, a inne nie na tym tunerze? Czyżby Nka poza ogólnym miała jeszcze jakieś wewnętrzne kodowanie na poszczególne kanały?

Data: 2013-01-27 22:35:32
Autor: Cavallino
Jakość obrazu

[...]

Tłumaczyłem.
Kanały dostępne RÓWNIEŻ w TnK, gdzie nie ma parowania ze sprzętem, są nieparowane.
Więc i TnK i w "N na kartę" możesz je obejrzeć na dowolnym sprzęcie.
Cała reszta jest sparowana i możesz je zobaczyć tylko na właściwym dekoderze.

I właśnie dlatego trzymam się od N z daleka.
Ale nie gorączkuj się i poczekaj 2 miesiące, oferta Cyfry i N zostanie ujednolicona, co może oznaczać, że wszystkie kanały będą dostępne w obu systemach kodowania, może to spowoduje, iż parowanie również przestanie być problemem.

Czyżby Nka poza ogólnym miała jeszcze jakieś wewnętrzne kodowanie na poszczególne kanały?

Kodowanie nie, parowanie karty ze sprzętem tak.
Na większości kanałów HD parowanie jest.

Data: 2013-01-27 22:55:08
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-27 22:35, Cavallino pisze:

[...]

No i wszystko jasne, dzięki za zaspokojenie ciekawości, choć mam jeszcze wątpliwości co do N Premium, które to jest w TnK a na zewnętrznym tunerze pozostaje zakodowany..;-)   Nie gorączkuje się, właśnie pozbyłem się Nki, i interesuje mnie już tylko oferta TV na kartę. Mam dosyć dzierżaw kart i sprzętu, wiszenia po pół dnia na telefonie żeby się dodzwonić do BOKu itd.. Mam nadzieję że ta nowa spółka będzie miała w ofercie opcję bez abonamentu.

Czyżby Nka poza ogólnym miała jeszcze jakieś wewnętrzne kodowanie na poszczególne kanały?

Kodowanie nie, parowanie karty ze sprzętem tak.
Na większości kanałów HD parowanie jest.

Czyli czysty chwyt rweklamowy bez pokrycia firmy Fergoson o bezproblemowym odtwarzaniu Telewizji N? Ciekawe czy też takie oszustwo zastosowali w wypadku Cyfry+, którą to ten tuner też podobno "obsługuje bez problemu"...

Data: 2013-01-28 00:49:57
Autor: Xian Mi Mao
Jakość obrazu
Trybun wrote:
W dniu 2013-01-27 22:35, Cavallino pisze:
> Kodowanie nie, parowanie karty ze sprz�tem tak.
> Na wi�kszo�ci kana��w HD parowanie jest..

Czyli czysty chwyt rweklamowy bez pokrycia firmy Fergoson o
bezproblemowym odtwarzaniu Telewizji N? Ciekawe czy teďż˝ takie oszustwo
zastosowali w wypadku Cyfry+, kt�r� to ten tuner te� podobno "obs�uguje
bez problemu"...

Ja tam nie wiem jak z "N" lecz jeżeli się rozchodzi o "Cyfrę+" to z
pełnym sumieniem mogę potwierdzić, że bezproblemowo jej karty DZIAŁAJĄ
na KAŻDYM sprzęcie!
Tak się składa, że kupa rodziny i znajomych to posiada z WŁASNYM
sprzętem.

To "parowanie" to niech se wsadzą W DUPALA!

Data: 2013-01-29 12:01:14
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-28 09:49, Xian Mi Mao pisze:

[...]

No, skoro tak piszesz... więc raczej przy zakupie C+ na kartę, zamówię samą kartę bez tunera.

Data: 2013-01-28 07:21:10
Autor: pawell32
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-27 22:55, Trybun pisze:

[...]

nie chwyt tylko trzeba czytać dokładnie.
nie n tylko "n na karte"

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-01-29 12:01:28
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-28 07:21, pawell32 pisze:
[...]

No jeżeli dla Ciebie reklama istnieje tylko w formie pisemnej , to faktycznie masz rację. Ale wg. mnie  większą formą oszustwem jest błędna informacja z BOKu.

Data: 2013-01-29 13:23:34
Autor: pawell32
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-29 12:01, Trybun pisze:
[...]

skoro wierzysz wszystkim na "słowo" to teraz zgłoś reklamacje.
wszystkie rozmowy są rejestrowane

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-01-30 18:11:01
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-29 13:23, pawell32 pisze:
[...]

Oczywiście, moja wina, moja bardzo wielka wina. Zawsze stajesz po stronie oszustów?

Data: 2013-01-30 22:27:07
Autor: pawell32
Jakość obrazu
On 30.01.2013 18:11, Trybun wrote:

Oczywiście, moja wina, moja bardzo wielka wina. Zawsze stajesz po
stronie oszustów?

nie, ale co - mam Cię usprawiedliwić?
Trzeba było wcześniej się tu zapytać, ktoś by odpowiedział
i nie popełniłbyś tego błędu.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-01-31 11:35:22
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-30 22:27, pawell32 pisze:
[...]

Tak, oczekuję współczucia z powodu takiego a nie innego potraktowania mnie przez oszustów.

Data: 2013-01-31 12:22:29
Autor: pawell32
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-31 11:35, Trybun pisze:

Tak, oczekuję współczucia z powodu takiego a nie innego potraktowania
mnie przez oszustów.

i owszem - współczuję.
ja po olewatorskiej akcji z 8800/8900 nie kupuję ich
produktów. poza tym wspomniany był ostatnim udanym.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2013-02-01 09:27:36
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-31 12:22, pawell32 pisze:
[...]

Dziękuję za współczucie.. Teraz też już raczej będę unikał produktów tej firmy.

Data: 2013-01-28 17:41:16
Autor: Cavallino
Jakość obrazu

[...]

A jest w zwykłym TnK na pewno?

[...]

Masz linka do niego?

Data: 2013-01-29 12:00:22
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-28 17:41, Cavallino pisze:

[...]

N Premium jest na pewno. HBO nie ma.

[...]

Tylko numer telefonu do BOKu.

Data: 2013-01-24 17:59:08
Autor: z
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-24 12:32, Trybun pisze:
W Ariva 250 combo. Czy w tym tunerze jest możliwość takiego ustawienia
obrazu żeby kolory wyglądały naturalnie? Tydzień się z meczę, i nie mogę
tego dobrać. Dałbym sobie już z tym spokój uznając że jest to szajs w
którym nie idzie dobrać kolorów, ale w necie ten dekoder jest  chwalony
przede wszystkim za dobrą jakość obrazu...

Mam 210 combo (starszy model) U mnie pomogło przestawienie standardu obrazu HDMI na 50Hz. Domyślnie 60Hz byłem załamany. Potem już tylko chwila regulacji. :-)

Data: 2013-01-24 18:10:53
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-24 17:59, z pisze:
[...]

U mnie nie ma różnicy między 50 a 60Hz. A mógłbyś mi podać parametry swojej regulacji?  Moje obecne ustawienia dalekie są od doskonałości a są ustawione na
Jasność - 50%
Kontrast - 41%
Nasycenie - 42%
Odcień - 50%
Ostrość - 75%
To takie optimum, a co by tu zmienić żeby było lepiej?

Data: 2013-01-25 08:52:59
Autor: z
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-24 18:10, Trybun pisze:
To takie optimum, a co by tu zmienić żeby było lepiej?

Masz ten lepszy nowszy model w którym jest aż tyle opcji.
U mnie tylko jasność, kontrast, nasycenie - wszystko 50%
Kolejny powód oprócz tej całej zadymy z prawami autorskimi żeby nowości nie kupować :-(
Jaki tv? Podłączenie po HDMI?

Data: 2013-01-25 12:56:00
Autor: Trybun
Jakość obrazu
W dniu 2013-01-25 08:52, z pisze:
[...]

Ktoś z domowników chyba  namieszał w ustawieniach tunera, i to chyba było powodem tych problemów z obrazem. Zresetowałem tuner do ustawień fabrycznych, ustawiłem tylko parametry tv na 1080p_50, i.. obraz jak brzytwa/lustro..  Przy ustawieniu na 1080_60 też jest dobry, ale niestety nie kompatybilny z zewnętrzna nagrywarką.
  Podłączony jednym wyjściem z TV przez HDMI, drugim z nagrywarką po przez EURO.
Dzięki za sugestię co do ustawienia parametru TV,.. Bez niej raczej nie prędko rozwiązałbym ten problem.

Jakość obrazu