Jakość LPG

Data: 2009-05-23 19:43:28
Autor: utaka
Jakość LPG
gosmo(dasd@fsdfsd.pl) na pl.misc.samochody napisał(a):

Witam, trochę się dzisiaj zaskoczyłem, jak się okazało, że moje auto
spaliło 12,5l/100km LPG (na podstawie dzisiejszego tankowania) mimo, że
niemal cały czas byłem w trasie z córką gdzie poza miastem kulturka 90km/h
a na autostradzie 110km/h prawym pasem. Normalnie ekonomia na maksa,
oczekiwałem spalania 7,5l. I teraz zastanawiam się co jest najbardziej
prawdopodobne: - Niska jakość paliwa na Lukoilu, gdzie ostatnio tankowałem
- Opóźniona reakcja zabezpieczenia w butli co spowodowało, że wlano mi nie
37l tylko więcej, w końcu butla 45l, może zalane na 100%.
- "Kręcony" dystrybutor na dzisiaj przeze mnie odwiedzonej stacji (D&D).
Która wersja najbardziej prawdopodona?

też tak miałem, trzymam się shella - zauważyłem również, że spalanie było
większe gdy tankowałem zaraz po dostawie gazu na stację. LPG to mieszanina
dwóch gazów - jeden to tzw wypełniacz i podejrzewam, że w ten
sposób "regulują" jakość LPG w różnych dostawach. Podobnie jest w kuchni w
domu - za "kaloryczność" odpowiada jeden składnik, im go mniej - zużycie
wzrasta.

pozdrawiam

Data: 2009-05-23 21:28:26
Autor: Grzegorz
Jakość LPG
Hello utaka !:

 LPG to mieszanina
dwóch gazów - jeden to tzw wypełniacz

Znaczy jaki to gaz ????? Propan czy butan ?

IMHO bzdury piszesz .....

[...]

Ech, pop... ci si z gazem ziemnym zaazotowanym, występuje w pn Polsce w krajowych złożach.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-23 22:00:11
Autor: utaka
Jakość LPG
Grzegorz(bzdura@tuniemamaila.pl) na pl.misc.samochody napisał(a):

Hello utaka !:

 LPG to mieszanina
dwóch gazów - jeden to tzw wypełniacz

Znaczy jaki to gaz ????? Propan czy butan ?

IMHO bzdury piszesz .....

LPG to mieszanina 2 gazów propanu i butanu:
propan : http://pl.wikipedia.org/wiki/Propan
butan : http://pl.wikipedia.org/wiki/Butan

sam zdecyduj co jest "wypełniaczem"

[...]

dałem przykład "mieszanin" co nie znaczy, że LPG i gaz w kuchence to to
samo. http://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_ziemny

Gaz w kuchenkach jest bezwonny - ten specyficzny zapaszek to wynik dodania
markera - abyś zauważył, że coś się ulatnia.

Ważne jest to, który składnik odpowiada za "napęd" czy to samochodu czy też
czajnika.

pzdrw.

Data: 2009-05-23 22:43:30
Autor: Mirek Ptak
Jakość LPG
Dnia 2009-05-23 22:00,  *utaka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie, Ty powiedz - będzie ciekawie :)
http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.html
Ustosunkuj się zwłaszcza do wartości opałowych i temperatur wrzenia.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-05-23 22:59:23
Autor: utaka
Jakość LPG
Mirek Ptak(nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl) na pl.misc.samochody napisał(a):

[...]

Właściwości cieplne gazu płynnego
Wartość opałowa jest podstawą do prowadzenia wszystkiego rodzaju obliczeń
cieplnych. Jest to wartość ciepła (energii) jaką można uzyskać w wyniku
spalania całkowitego i zupełnego z jednego kilograma (lub 1 m3) gazu
płynnego. Dla gazów płynnych wynosi ona:

Gaz     faza gazowa     faza ciekła
kcal/Nm3        kJ/Nm3  kcal/kg         kcal/kg
propan  21.790  91.260          11.070  46.360
butan   29.280  122.570         10.920  45.720

podczas wtrysku mamy fazę ciekłą czy gazową ?

Data: 2009-05-23 23:45:09
Autor: Mirek Ptak
Jakość LPG
Dnia 2009-05-23 22:59,  *utaka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Wszystko prawda, tylko który to z tych gazów jest wypełniaczem?
Dodam żeby utrudnić, że Propan jest droższy :)

Data: 2009-05-24 10:36:37
Autor: Hants
Jakość LPG
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:gv9qp6$72i$1news.onet.pl...

Dodam żeby utrudnić, że Propan jest droższy :)

A butan smierdzi i chociazby ze wzgledow bezpieczenstwa _dodaje sie_ go do LPG

Pozdro

Data: 2009-05-24 11:51:52
Autor: Artur Maśląg
Jakość LPG
Hants pisze:
(...)
A butan smierdzi i chociazby ze wzgledow bezpieczenstwa _dodaje sie_ go do LPG

Bardzo interesująca teoria, tyle że nieprawdziwa.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-24 11:54:26
Autor: J.F.
Jakoœć LPG
On Sun, 24 May 2009 10:36:37 +0100,  Hants wrote:
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message
Dodam żeby utrudnić, że Propan jest droższy :)

A butan smierdzi i chociazby ze wzgledow bezpieczenstwa _dodaje sie_ go do LPG

Butanes are highly flammable, colorless, *odorless*, easily liquefied
gases. Smierdza nawaniacze. A dodaje sie do LPG zeby zuzyc tam gdzie
temperatura spada ponizej zera .. a moze po prostu nie oplaca sie
rozdzielac dokladniej ..

J.

Data: 2009-05-24 12:07:41
Autor: Przemek
Jako?ć LPG

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:766i15pma0327dpjdhl6655g9vig991q7u4ax.com...
[...]

Butan ma temperature wrzenia na tyle wysoko ze w zime i w temp w okolicy
zera nie wytworzylby odpowiedniego cisnienia w zbiorniku a poniewaz instalacje sa na tyle
prymitywne z elpg plynie do reduktora pod wplywem cisnienia ze zbiornika auto by nie jechalo .Dzialalyby
tylko instalacje wtrysku gazu w stanie cieklym ktore maja wbudowana w zbiorniku pompe.
Dla ekonomiki lepiej byloby jezdzic na butanie  bo tanszy  i wiecej kg wejdzie do zbiornika

Data: 2009-05-24 11:38:57
Autor: Przemek
Jakość LPG

Użytkownik "utaka" <web@utaka.pl> napisał w wiadomości news:gv9o3c$roc$1inews.gazeta.pl...
[...]

No wlasnie widac tu wyraznie jak jestesmy dymani kupujac paliwa na litry nie na kg -
gdyby sprzedawali to na kg to i wartosc napedowa bylaby zblizona niezaleznie od składu propanu
do butanu a w przypadku benzyna vs diesel tez diesel palilby o kilkanascie procent wiecej (albo benzyna mniej)

Data: 2009-05-24 11:56:40
Autor: J.F.
Jakość LPG
On Sun, 24 May 2009 11:38:57 +0200,  Przemek wrote:
[...]

Tyko wszystcy twierdza ze propan jest drozszy [byc moze za kg], a
oszukuje sie klientow dodajac ten zly butan :-)

J.

Jakość LPG