Jakość kanałów z satelity?

Data: 2009-04-23 08:14:26
Autor: pawell32
Jakość kanałów z satelity?
Netx pisze:
W tej chwili mam kablówkę Aster analogową i jakość jest b.dobra jak dla mnie przy odbiorze na TV LCD o standardowej rozdzielczości odbiorników "nie full hd" ~1360x760.
W związku z tym mam dwa pytania:
- czy kanały z satelity "nie-hd" w Cyfrowym Polsacie albo w Cyfra+  mają lepszą czy gorszą jakość od kablówki analogowej (np. Aster)? (nie mam możliwości tego sprawdzić naocznie - nie mam dostępu do tv satelitarnej).
- czy kanały z satelity "nie hd" mają lepszą czy gorszą jakość w porównaniu do DVB-T (zakładając dobre warunki odbioru w obu przypadkach)?

Pytam ponieważ jak włączyłem kanały cyfrowe DVB-T na komputerze, to w/g mnie widać ziarno i są gorszej jakości niż analogowe po podłączeniu kablówki do komputera. Oczywiście za wyjątkiem TVP-HD. Mówię o odbiorze DVB-T przy dobrym sygnale (bez zacięć). Nie wiem czy to wina mojego tunera DVB-T czy tak po prostu jest.

Pozdrawiam,
Marek

jeżeli odpowiada Ci jakość z kablówki to nie zmieniaj.
jak mówimy o jakości z dvb-s to jest to różnie, są kanały
o dobrej jakości i o marnej jakości, również zależne jest
to od dekodera i sposobie podłączenia z tv.
jak wybierzesz cyfre lub n to różnice w jakości na pewno
zobaczysz, jak polsat, raczej nie.
poza tym jak podał wcześniej inny kolega, kilku dekoderów
nie unikniesz. potrzebna antena przystosowana do podłaczenia
4 dekoderów i cztery abonamenty lub w przypadku cyfry
spliter na 4 dekodery.
jak to wszystko podliczysz to trochę się możesz przerazić.

pawell

Jakość kanałów z satelity?