Jakość opon a kraj produkcji

Data: 2016-03-31 08:19:17
Autor: Miroo
Jakość opon a kraj produkcji
W dniu 2016-03-30 o 16:24, Redi pisze:
Czy w czasie postępującej globalizacji kraj produkcji opon ma znaczenie,
tj. przekłada się na ich jakość? Ja bazując na własnym doświadczeniu mam
mieszane odczucia w tym temacie... Dyrektorzy wielkich koncernów
twierdzą, że kraj produkcji nie ma znaczenia, gdyż w każdym z krajów
obowiązują te same, wysokie standardy. Tymczasem czytając po różnych
forach motoryzacyjnych można odnieść wrażenie, że niestety ale nie do
końca tak jest. Jakie są wasze wrażenia, czy zwracacie na to uwagę
podczas zakupu opon?

Miałem zimówki Pirelli bodajże "made in UK". Były koślawe. Wszystkie 4, jakby z krzywej formy. Podejrzewam drugi (trzeci?) gatunek. Nie tylko producent i miejsce produkcji mają znaczenie, ale i uczciwość sprzedawcy.

Btw ostatnio widziałem jakieś "polskie" opony (chyba Kormorany) z napisem "made in Romania". Nie kupiłbym :)

Pozdrawiam

Data: 2016-03-31 08:28:39
Autor: J.F.
Dnia Thu, 31 Mar 2016 08:19:17 +0200, Miroo napisał(a):
Miałem zimówki Pirelli bodajże "made in UK". Były koślawe. Wszystkie 4, jakby z krzywej formy. Podejrzewam drugi (trzeci?) gatunek. Nie tylko producent i miejsce produkcji mają znaczenie, ale i uczciwość sprzedawcy.

Ale co sprzedawca ma do tego ? Chyba, ze reklamacji nie chcial uznac :-)

Btw ostatnio widziałem jakieś "polskie" opony (chyba Kormorany) z napisem "made in Romania". Nie kupiłbym :)

Dębice Furio byly made in England, made in Turkey ...

J.

Data: 2016-03-31 11:02:43
Autor: Miroo
W dniu 2016-03-31 o 08:28, J.F. pisze:
[...]

Sprzedawca ma to do tego, że kupuje 2gi gatunek i sprzedaje jako pierwszy. W w/w przypadku opony były "w gratisie", niewymienione na fakturze, a problem objawił się prawie rok po kupnie auta, bo dopiero wtedy zostały założone.
Nie chciało mi się walczyć. Jeżdżę głownie po mieście, zwłaszcza zimą, a
bicie opon było uciążliwe tylko przy większych prędkościach. Po paru(nastu) tysiącach km opony się w miarę wyrównały.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-31 12:30:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup
[...]

Czyli trudno powiedziec o sprzedawcy ze "sprzedaje" :-)
I trudno powiedziec, czy Pirelli sprzedalo "drugi gatunek" czy "uciazliwy odpad".

Nie spotkalem sie jeszcze z "drugim gatunkiem" wsrod opon, tzn oficjalnie nie.
Odpady w produkcji na pewno powstaja - ale cementownia chyba nie jest wybredna - wszystko wezmie :-)
Swego czasu widzialem np tor kartingowy sumiennie oblozony oponami - i to nowki sztuki byly.
Ale kazda przecieta.

Takie "nieco gorsze" tez na pewno powstaja ... no, w paru firmach produkujacych dla budownictwa to juz slyszalem "nie mamy problemu - Castorama wszystko wezmie".

Nie chciało mi się walczyć. Jeżdżę głownie po mieście, zwłaszcza zimą, a
bicie opon było uciążliwe tylko przy większych prędkościach. Po paru(nastu) tysiącach km opony się w miarę wyrównały.

Ja to mialem w sierrze. Nie wiedziec czemu lubila wibrowac oponami.
Felgi dosc proste, opony nowe i wywazone przy zakladaniu, a przy wiekszej predkosci bija.
Jade na dowazanie - przechodzi. Na pol roku. Akurat czas zmieniac...

J.

Jakość opon a kraj produkcji