Jakość wykonania przelotek MOLEX - SATA

Data: 2017-10-09 08:57:58
Autor: Atlantis
Jakość wykonania przelotek MOLEX - SATA
Jakiś czas temu dysk zaobserwowałem dziwny objaw - raz na miesiąc lub dwa komputer zaczął się wykrzaczać. Windows 7 wyświetlał niebieski ekran, a potem się zrestartował. Sprawdziłem system pod kątem malware'u, ale nie mogąc znaleźć źródła problemu ani odtworzyć warunków, w których się pojawia, zignorowałem go.

Jednak kilka dni temu zjawisko przybrało na sile. Zdecydowałem się w końcu zastąpić Windowsa Linuksem (ostatni komputer z systemem Microsoftu, jaki jeszcze u mnie pozostał), jednak problem powrócił. Wtedy właśnie, dzięki jasnym informacjom wyświetlonym przez Linuksa, udało mi się wyśledzić źródło problemu - dysk SSD zniknął. Tylko na chwilę, bo po restarcie był już wykrywany.

Podstawowe testy smartctl nie pokazują żadnych błędów.

Kolejnym pomysłem była wymiana tasiemki SATA, ale to tez nie pomogło - problem powrócił.

Dopiero po raz kolejny przełączając dysk zauważyłem, że wtyczka zasilania jest zauważalnie ciepła. Może nie bardzo, ale da się to wyczuć biorąc ją w palce. A tak być przecież nie powinno.

Ktoś natknął się już na podobny problem? Może istnieją jakieś warte polecenie przelotki, wykonane na tyle dobrze, żeby problem nie wystąpił w przyszłości?

Jakość wykonania przelotek MOLEX - SATA