Jakubas: Celem rządu Tuska było przejęcie Mennicy

Data: 2014-06-28 14:53:28
Autor: u2
Jakubas: Celem rządu Tuska było przejęcie Mennicy
http://newsroom.salon24.pl/593389,zbigniew-jakubas-celem-rzadu-bylo-przejecie-mennicy

- Z nagrań jasno wynika, że celem rządu było przejęcie Mennicy – mówi Zbigniew Jakubas, większościowy akcjonariusz w Mennicy Polskiej, w rozmowie z Krzysztofem Ziemcem w radiu RMF. Szef MSW Bartłomiej Sienkiewicz i szef NBP Marek Belka mówili o Jakubasie, że „trzeba mu powiedzieć, jak można go bardziej okraść”. Treść ich potajemnie nagranej rozmowy ujawnił tygodnik "Wprost".

Krzysztof Ziemiec: Marek Falenta w piątkowej "Gazecie Wyborczej" przyznał się, że były - tak to ujmę - formy nacisku, żeby pozbył się jednej ze swoich spółek na rzecz Skarbu Państwa. Jego zdaniem to była propozycja taka nie do odrzucenia. On ją odrzucił, później trochę za to musiał żałować. Czy pan, prowadząc duże też biznesy w Polsce, spotkał się z czymś podobnym? Bo też wymieniał pana nazwisko w kontekście tych wszystkich różnych form nacisku, przeszukań, jakie dotknęły i jego i pana firmę.

Zbigniew Jakubas: Z tym się akurat mogę zgodzić. Nie znam jednak szczegółów, jakie on propozycje otrzymywał. Natomiast widać z wypowiedzi bezpośrednio pana ministra spraw wewnętrznych - pana Sienkiewicza, że w stosunku do mnie były takie decyzje podjęte i takie działania od prawie roku czasu - próbujące zmusić mnie do sprzedaży, krótko mówiąc - tanio albo poniżej ceny wartości rynkowej spółki Mennica.

(…)

Myślałem, że jest to atak we mnie za moje wypowiedzi wobec OFE, wobec Pendolino. Miałem sygnały - wychodząc kiedyś ze studia pewien prominentny polityk Platformy - prawa ręka pana premiera Tuska -  wręcz mi zarzucił i powiedział - bo jesteśmy po imieniu: "Rząd atakujesz".

(…)

Ta wypowiedź jasno mówi, że celem była Mennica, przejęcie Mennicy, no bo to też są - umówmy się - stanowiska pracy. Pamiętajmy, że parę miesięcy wcześniej Wytwórnia Papierów Wartościowych została przejęta pod skrzydła MSWiA. I gdzieś zrodził się pomysł kogoś, żeby włączyć do tej gry jeszcze Mennicę i wtedy będzie taki kombajn czy kombinat - jak z resztą panowie między sobą rozmawiają, który da oczywiście swoim kolegom kolejne zatrudnienia pracy itd. itd. Tylko dziwię się jednej rzeczy, ponieważ ja, mając w zeszłym roku taki sygnał, że Mennica jest w szczególnym zainteresowaniu odkupieniu przez państwo, rozmawiałem z panem Cytryckim. Powiedziałem, że jeżeli macie taki pomysł, usiądźmy do stołu. Wydzielę wam część zorganizowaną w postaci bicia monet, zbudujemy zakład. Weźcie sobie. Bo Mennica to nie jest tylko część monetarna, to są monety numizmatyczne, które na pewno Skarb Państwa niekoniecznie chciałby robić, to jest deweloperka cała, to jest karta miejska, która dzisiaj stanowi 90 proc. czy 80 proc. przychodu. W związku z tym feedbacku nie było, nikt do mnie z tematem, tylko wszczęto te postępowania, które państwo widzicie i o których się mówi.

(…)

Jakubas uważa, że nagrań nie zorganizowała jedna osoba, "za tym musiała być jakaś organizacja większa, która była w stanie zorganizować to profesjonalnie. Tych nagrań jeszcze jest więcej - tak jak dowiaduję się od dziennikarzy - kilkaset godzin. Moim zdaniem ktoś za tym stać musi, kto ma takie możliwości i taką wiedzę”.

(źródło: rmf24.pl)
--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-06-29 10:12:10
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:53aebac7$0$2156$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Głupis paj-dak. Tu chodzi wyłącznie o pieniądze.

MW

Jakubas: Celem rządu Tuska było przejęcie Mennicy