Jan Brzechwa patronem ...

Data: 2009-03-26 15:44:21
Autor: MH
Jan Brzechwa patronem ...
.... szkoły podst. nr 84 w Gdańsku !!  Jest zresztą patronem wielu szkół.
Dziwne ..

MH

Data: 2009-03-26 15:47:40
Autor: Lorn
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:
... szkoły podst. nr 84 w Gdańsku !!  Jest zresztą patronem wielu szkół.
Dziwne ..

Dlaczego dziwne ? :> Dziwnym może być fakt, koniec PiS`owskiej krucjaty  :>

Data: 2009-03-26 16:38:43
Autor: MH
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:
> ... szkoły podst. nr 84 w Gdańsku !!  Jest zresztą patronem wielu szkół.
> Dziwne ..

Dlaczego dziwne ? :> Dziwnym może być fakt, koniec PiS`owskiej krucjaty  :>

Czy koniec? To się okaże. Jak wiadomo do ich sympatyków zdecydowanie nie należę , ale w tym przypadku zgadzam się z nimi. Odnoszę wrażenie , że twórczość Brzechwy
jest ci tylko znana z bajów dla dzieci. Na początek przeczytaj:

http://mkw98.republika.pl/brzechwaijasienski.html

MH

Data: 2009-03-26 16:44:28
Autor: Lorn
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:
MH pisze:
[...]

Przepraszam, ale czyim patronem Brzechwa jest ? :> Patronem szkoły podstawowej w której uczą się dzieci... Dzieci maja w dupie przeszłość Brzechwy, a cenią go za jego baje :)

Data: 2009-03-26 17:01:53
Autor: MH
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:

>  Odnoszę wrażenie , że twórczość Brzechwy
> jest ci tylko znana z bajów dla dzieci. Przepraszam, ale czyim patronem Brzechwa jest ? :> Patronem szkoły podstawowej w której uczą się dzieci... Dzieci maja w dupie przeszłość Brzechwy, a cenią go za jego baje :)

A zadaniem dorosłych jest ich wychowywanie i jako patronat przedstawianie
pewnych wzorców , co do których nie ma żadnych zastrzeżeń. A niech to będzie np.
Kopernik.
Może być też Gagarin (poważnie , bez jaj). Nie , nie jestem za tym aby palić na
stosach baje Brzechwy. Ale patronat , to już qrva przesada..

MH

Data: 2009-03-26 17:13:26
Autor: Lorn
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:
MH pisze:
MH pisze:
[...]

Popadamy w paranoję. Wytłumacz dzieciom, że Brzechwa jest ble gościem, który coś kiedyś zrobił, ale ładne baje dla Was dzieciaki pisał... Trudno, ale nie może być patronem. Tak postanowiła starszyzna :) Zadaniem dorosłych jest też nie wpływać na mentalność dzieci poprzez piętno zdrajcy i utrwalać w społeczeństwie z pokolenia na pokolenie psychozy, a w tym wypadku irracjonalnego debilizmu. :) 'W tym przypadku' :>

Data: 2009-03-26 17:48:37
Autor: MH
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:

> [...]

Popadamy w paranoję. Wytłumacz dzieciom, że Brzechwa jest ble gościem, który coś kiedyś zrobił, ale ładne baje dla Was dzieciaki pisał... Trudno, ale nie może być patronem. Tak postanowiła starszyzna :)

Ależ paranoją jest właśnie taki patronat. Po pierwsze , nie ma co tłumaczyć
jeżeli proponuje się patronat co do którego nie ma żadnych obiekcji. A co do
przedstawiania młodym ludziom drugiej strony oblicz danej osoby , to czemu nie?!
Co ?! Czyżby kolejny zwolennik "wychowania bezstresowego"?

Zadaniem dorosłych jest też nie wpływać na mentalność dzieci poprzez piętno zdrajcy i utrwalać w społeczeństwie z pokolenia na pokolenie psychozy, a w tym wypadku irracjonalnego debilizmu. :)

Poprzez przemilczanie pewnych faktów , taak ?... No , właśnie w ten sposób
budowano wizerunek Wielkiego Przyjaciela Wszystkich Narodów , Ukochanego
Przywódcy , Przyjaciela Dzieci i tym podobnych sreli moreli ...

MH

Data: 2009-03-26 18:03:06
Autor: Lorn
Jan Brzechwa patronem ...
MH pisze:
MH pisze:
MH pisze:
MH pisze:
[...]

Czystych jak łza to chyba tylko wśród świętych szukać. :> Nie widzę związku z bezstresowym wychowaniem. :>

[...]

Zmieńmy nazwy ulic... pewnie jakieś rondo jest czerwone :> Skoro już się do Brzechwy dokopano niech będzie jakaś konsekwentność w działaniu, żeby dzieciom się nie pokręciło. :> Patronem nie może być Brzechwa, ale ulica nosi nazwę złego człowieka. :>

No , właśnie w ten sposób
budowano wizerunek Wielkiego Przyjaciela Wszystkich Narodów , Ukochanego
Przywódcy , Przyjaciela Dzieci i tym podobnych sreli moreli ...

Nie przesadzaj... Popadasz w skrajność.

Data: 2009-03-26 18:09:08
Autor: ColgatesBilly
Jan Brzechwa patronem ...

"Lorn" <ateagina@poczta.fm> wrote in message news:gqg711$mr$1news.interia.pl...
MH pisze:
MH pisze:
[...]

Aaaaaa... to w takim przypadku...
Czas na szkoly... kwasniewskiego, michnika i kuronia!
A zwl. bartoszewskiego

Data: 2009-03-26 18:14:02
Autor: Piotr
Jan Brzechwa patronem ...
Dnia Thu, 26 Mar 2009 18:09:08 +0200, ColgatesBilly napisał(a):

Aaaaaa... to w takim przypadku...
Czas na szkoly... kwasniewskiego, michnika i kuronia!
A zwl. bartoszewskiego

A Bermanu? Taki zasłużony towarzysz, albo ten, sekreciorz POP, jak mu
tam, nooo! Aaa, Germek!
pzdr
Piotr

Data: 2009-03-26 19:52:06
Autor: ColgatesBilly
Jan Brzechwa patronem ...

"Piotr" <pnat@wp.pl> wrote in message news:kxobnd916rwn$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Ooo Mam pomysl!

Imieniem Bartoszewskiego niech uczcza jakies... LICEUM !!!!  ;)

Najlepiej, takie w ktorym przewazali zydzi ludnosci

;)

Kol

Data: 2009-03-27 08:02:23
Autor: matusm
Jan Brzechwa patronem ...

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gqg3mh$rk4$2news.interia.pl...
MH pisze:
[...]

Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace
gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a
takze
na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane.
Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje,
kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak,
luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -

Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-03-26 17:21:18
Autor: ColgatesBilly
Jan Brzechwa patronem ...

"MH" <logiznam@op.pl> wrote in message news:76c7.0000010f.49cb94c5newsgate.onet.pl...
... szkoły podst. nr 84 w Gdańsku !!  Jest zresztą patronem wielu szkół.
Dziwne ..

MH

A co w tym dziwnego, ze w Polsce,
kazdy bardziej znany zyd dostaje szkole, ulice, most
pomnik, czy nawet dziedziniec i sale, jak Geremeiek?

Nalezy im sie jak psu micha... i juz.

A jak w szkole, zamiast lekcji, puszcza uczniom DVD z filmem..."Bonda".,
to zaraz wszyscy uczniowie ( za rada "samorzadu" )
obiora se TUVIE BIELSKIEGO za patrona...

Jol

Data: 2009-03-26 18:22:45
Autor: konserwator
Jan Brzechwa patronem ...

Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:76c7.0000010f.49cb94c5newsgate.onet.pl...
... szkoły podst. nr 84 w Gdańsku !!  Jest zresztą patronem wielu szkół.
Dziwne ..

no wlasnie. Wielu stalinistow jest patronami szkol zarzadzanych przez komuszy ZNP.
Dziwne...

rym

Data: 2009-03-27 09:59:47
Autor: AndrzejN
Jan Brzechwa patronem ...

[...]

Co jest takie dziwne? Chyba od "Dziwisza"! (;-) )?  Dlaczego takie skojarzenie? Bo dotyczy Wawelu, jego biskupa i patrona Polski.

Naród przez wieki całe jest indoktrynowany, że  biskup Stanisław Szczepanowski stał się męczennikiem Kościoła z winy króla. Uświęcono go już w r.1254.  W Katedrze Wawelskiej na centralnym miejscu stoi srebrna trumna z jego szczątkami. Tymczasem, będąc poddanym polskiego króla Bolesława II Śmiałego, jako biskup (od 1072), systematycznie podkopywał pozycję króla. Stanisław reprezentował frakcję polityczną przeciwną królowi, a pochlebną interesom wielkich feudałów oraz cesarzowi niemieckiemu Henrykowi IV i królowi czeskiemu Wratysławowi. Pod nieobecność Bolesława, biskup wziął udział w buncie możnych. Bolesław Śmiały odkrywszy spisek i zdradę biskupa, skazał go na śmierć przez obcięcie członków.
              Kościół Katolicki jednak,  wytrwale od stuleci  do dziś, indoktrynuje Naród Polski, że Stanisław Szczepanowski zginął  "z powodu imienia Jezusa" i do dziś nakłania rzesze wiernych, aby rokrocznie  na Skałce w Krakowie czciły grzech buntu biskupa wobec króla i "oddawały cześć biskupowi", który "oddał życie za swoje owce", bo taka właśnie postawa "podtrzymuje  siłę moralną narodu". Ceremonia ta rokrocznie ma przypominać wszystkim Polakom, i tym małym, a  zwłaszcza tym większym,  do kogo należy władza! (Utożsamiając przedstawicieli hierarchii kościoła katolickiego z przedstawicielstwem Bożym na Ziemi).  Czy w kraju, którego patronem jest zdrajca Narodu, może być normalnie? JPII szczególnie upodobał sobie bajkową "świętość" biskupa.

                Dyskutantów (ewentualnych) uprzedzę: są tylko dwa historyczne źródła (Ignacy Chrzanowski Historia literatury niepodległej Polski) Gall Anonim 30 lat po zdarzeniu i Wincenty Kadłubek 130 lat po zdarzeniu i co szczególnie charakterystyczne,ten drugi też biskup na Wawelu. Czego zatem można od niego oczekiwać?
Wszyscy pozostali to tylko interpretatorzy.
Za Chrzanowskim: W opisie buntu biskupa Stanisława Szczepanowskiego (1030-1079) przeciwko królowi Bolesławowi II Śmiałemu (zwanemu też "Szczodrym") (1040-81) pomylono historię z mitami i beletrystyką! Zastąpiono kroniki Galla Anonima (XI-XII w. Dzieje Polski do 1113 r.), królewskiego kronikarza, piszącego 30 lat po zdarzeniu, mitami biskupa krakowskiego Wincentego Kadłubka, piszącego 130 lat po zdarzeniu.
               Właśnie Profesor Chrzanowski w swym wywodzie bez złośliwości.uzasadnił bajkowość, a więc niewiarygodność relacji Kadłubka, jako kronikarza.
Czy to dziś zbyt odległa i nie ważna historia? Ależ jak najbardziej współczesna! Budująca dziś (!) relacje między Państwem Polskim a Kościołem Watykańskim!

               Skoro milczymy o tym patronie-zdrajcy, to zostawmy w spokoju Brzechwę, albo po prostu doceńmy to, co jest obiegową wartością samą w sobie. I nie DZIWMY (;-) ) się...

Pozdrawiam AN

Jan Brzechwa patronem ...