Jan Paweł II nie był Polakiem?

Data: 2010-10-19 09:40:25
Autor: boukun
Jan Paweł II nie był Polakiem?
Skandal w TVN24
Portal fakt.pl zwrócił uwagę na bulwersujące zdarzenie, do którego doszło wczoraj w programie "Babilon" na antenie TVN24.
W "Babilonie" dyskutuje ze sobą kilka znanych kobiet. Gdy rozmowa zeszła na watykańską wizytę Bronisława Komorowskiego i ktoś wspomniał o mszy za papieża Polaka, profesor Monika Płatek nagle zaczęła się dziwnie zachowywać. Jak relacjonuje fakt.pl:

  Wypaliła: "Nie było papieża Polaka. Przecież jego matka była Ukrainką". - Ukrainką czy pochodziła z Ukrainy - dopytywał zdziwiony prowadzący. - Ukrainką - twardo obstawała przy swoim profesor. - A ojciec jakiego pochodzenia był? - drążył gospodarz programu

  . - Tego nie wiem - odpuściła zacietrzewiona w tym temacie wykładowczyni.

Prof. Płatek nie jest byle kim. To prawniczka z Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka z dziedziny prawa karnego i częsty gość mediów. Jest przy tym związana z ruchem feministycznym. Dziwne, że dla

osoby z tak "postępowego" środowiska nagle istotne stało się czyjeś pochodzenie etniczne. Zwłaszcza w kontekście niedawnej antynacjonalistycznej histerii wywołanej przez zmanipulowany - jak się okazało - materiał TVN o "prawdziwych Polakach".

Jeszcze dziwniejsze jest, że pani profesor nie zna podstawowych faktów na temat ważnej postaci historycznej. Niezależnie od tego, co prof. Płatek myśli o Janie Pawle II i jego dokonaniach, to powinna wiedzieć, że rodzice papieża byli Polakami. A matka Karola Wojtyły pochodziła z okolic Bielska, które to miasto

zbyt dużo związków z Ukrainą nie ma.

Paweł Rybicki

http://www.pardon.pl/artykul/12720/jan_pawel_ii_nie_byl_polakiem_skandal_w_tvn24

A ja wiem, że JPII mieszkał w domu zydowskim i
rabin Joskowicz skutecznie go szantażował http://www.youtube.com/watch?v=71fikM_W4wc
boukun

Jan Paweł II nie był Polakiem?