Jan Rulewski : Po 40 latach walki z komuną mam roznosić ulotki Zemkego?

Data: 2019-04-12 16:46:16
Autor: u2
Jan Rulewski : Po 40 latach walki z komuną mam roznosić ulotki Zemkego?
:))))))))))))))))

https://wpolityce.pl/polityka/442341-mocne-rulewski-mam-roznosic-ulotki-zemkego-nie-moge

Mocne! Rulewski w szczerym wywiadzie: Po 40 latach walki z komuną mam roznosić ulotki Zemkego? Nie mogę

opublikowano: 5 godzin temu ? aktualizacja: 4 godziny temu

Senator Jan Rulewski opuścił Platformę Obywatelską. Jako powód takie decyzji podał brak akceptacji dla Koalicji Europejskiej, którą współtworzą byli prominentni działacze PZPR. Nie spodobały mu się także postulaty lewicowe KE. W szczerym wywiadzie dla ,,Rzeczpospolitej" Jan Rulewski szczegółowo tłumaczy przyczyny swojej decyzji.

CZYTAJ TAKŻE: Senator Rulewski opuszcza klub PO: ,,Ja takiej koalicji wspierać nie mogę". Powód? ,,Funkcjonariusze PZPR" i ,,elementy lewicowe"

TYLKO U NAS. Rulewski o kulisach odejścia z PO: Nie mogę nikomu przeszkadzać z wyjątkiem tych, którzy zwalczali suwerenność państwa i wolność ludzi

NASZ WYWIAD. Jackowski: To ,,non possumus" senatora Jana Rulewskiego. Jego argumentacja wzbudza mój szacunek

Senator Rulewski wypowiedział się na temat Janusza Zemkego, byłego członka PZPR, startującego z list KE.

     Osobiście nie mam żadnych pretensji, z wyjątkiem tego, że gdy wybuchł bydgoski marzec 1981 roku jako sekretarz propagandy w KW PZPR redagował obrzydliwe uchwały potępiające Solidarność i fałszujące rzeczywistość. Jednocześnie nigdy ze strony Janusza Zemkego nie było gestów w stronę Solidarności. Przeciwnie, organizuje obronę byłych SB-ków

-- mówił legendarny działacz opozycji w PRL.

     Niektóre postaci, które znalazły się w Koalicji Europejskiej, brały w czasach PRL udział w brudnych działaniach. Na przykład dokonywały czystek dziennikarskich w stanie wojennym czy kadry naukowej na uczelniach. To były ostre prześladowania. A w wolnej Polsce Janusz Zemke i inni jakoś nie wpadli na pomysł, żeby naprawić krzywdy prześladowanych

-- podkreślił Jan Rulewski.

     Mam żal do Platformy Obywatelskiej w naszym regionie, że nie odbyły się konsultacje partyjne w sprawie powołania Koalicji Europejskiej z udziałem SLD i obsady list do europarlamentu. Ja w każdym razie nie odkryłem śladu takiej konsultacji

-- powiedział senator.

Jan Rulewski zaznaczył, ze nie podoba mu się chęć zlikwidowania IPN przez wielu polityków KE.

     Wiele osób z tej koalicji powtarza, że przeszkadza im Instytut Pamięci Narodowej, i krzyczą, że należy rozwiązać tę instytucję. Otóż ja się głęboko temu przeciwstawiam. Nawet jeżeli IPN nadepnął komuś na odcisk, to jednak wykonuje olbrzymią pracę edukacyjną

-- mówił. Na pytanie, czy nawołując do likwidacji IPN PO odcina się od korzeni solidarnościowych, odpowiedział:

     Tak uważam, bo istotą ruchu Solidarność jest prawda. Ale nie podobają mi się też ataki na Kościół katolicki.

Jan Rulewski szczerze wyznał, że nie może wspierać KE zbudowanej m.in. w oparciu byłych działaczy PZPR-u.

     Moja walka z komuną zaczęła się 40 lat temu na lekcjach konspiracyjnej historii. Po drugiej stronie barykady był wówczas pan Zemke, który pisał o mnie artykuły, są na to dokumenty. I teraz kierownictwo partii poleca mi, żebym po 40 latach walki - zwycięskiej, nie przegranej - roznosił ulotki pana Zemkego. Nie mogę. (...) Nie godzę się na to, żeby paskudztwo, serwilizm czy konformizm były premiowane w Polsce

-- mówił.

Ciekawe, czy mocne stanowisko legendy opozycji antykomunistycznej wywoła jakąkolwiek refleksję w Platformie Obywatelskiej?

CZYTAJ WIĘCEJ: Zabolało? Miller wbija szpilę Rulewskiemu: Dopiero teraz zobaczył b. członków PZPR? W PO miał kilka osób z taką przeszłością

as/"Rzeczpospolita"

autor: Zespół wPolityce.pl

--
George Orwell :

Data: 2019-04-12 08:09:33
Autor: Bytomir Nitroaromatyczny
Jan Rulewski : Po 40 latach walki z komuną mam roznosić ulotki Zemkego?
Jak walczył to niech żyje w systemie który wywalczył.
Na chj liczy? Na zysk?

 legendy opozycji

Wygląda na gojca, a Michalkiewicz mówił że w tym KORze w większości sami
bogaci "ż" byli.

Data: 2019-04-12 17:14:12
Autor: u2
W dniu 12.04.2019 o 17:09, Bytomir Nitroaromatyczny pisze:
[...]

e tam bogaci, bogaci to na zachodzie, a w Bolanda wpływowi, bo z nomenklatury:)

--
George Orwell :

Jan Rulewski : Po 40 latach walki z komuną mam roznosić ulotki Zemkego?