Jan Turnau: Wstydzę się za mój Kościół.

Data: 2011-11-04 08:30:14
Autor: Przemysław W
Jan Turnau: Wstydzę się za mój Kościół.
Zamknięcie ust księdzu Bonieckiemu to decyzja w istocie anty-kościelna.

Mało jest ludzi Kościoła katolickiego w Polsce, którzy umieją tak roztropnie, spokojnie, mądrze wypowiadać się w sprawach publicznych. Wyważać racje, nie obrażać nikogo, nie obrażać się też za krytykę. Których głos, słyszany w różnych pozakościelnych mediach, łagodzi rozbujały antyklerykalizm, poprawia publiczny obraz Kościoła popsuty bardzo ostatnimi czasy. Redaktor senior "Tygodnika Powszechnego" jest niezawodnym kontynuatorem kilkudziesięcioletniej tradycji tego pisma, które otwierało mój Kościół na świat współczesny, służąc w ten sposób najlepiej jego misji ewangelizacyjnej. Nie była to jednak nigdy w Polsce tradycja jedyna. Byli i są wśród biskupów, księży i świeckich ludzie, dla których wciąż świat pozakościelny jest tak okropny, że można tylko rzucać na niego gromy, a kto nie rzuca, powinien milczeć. Kościół ma być armią, która zwycięża, bo ma jedną linię obrony - zawsze przez atak. Taka jego wizja jest jednak coraz bardziej anachroniczna w społeczeństwie demokratycznym, ośmiesza Kościół, kojarząc go z widmem inkwizycji, oddala odeń ludzi, jest po prostu antyewangelizacją. Nie rozumiem zakonu marianów, którzy tak potraktowali swego byłego zwierzchnika, autora kościelnego o światowej renomie. Zamiast cieszyć się, że mają u siebie takiego luminarza, co przecież przynosi im zaszczyt, poniżają go podobną cenzurą. Myślę, że poniżają w ten sposób siebie samych. Podobnie jak redaktor naczelny "Więzi" Zbigniew Nosowski wstydzę się dzisiaj, że taka decyzja jest w moim Kościele w ogóle możliwa. I mam nadzieję, że zostanie cofnięta.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,10586871,Wstydze_sie_za_moj_Kosciol.html#ixzz1cifTnjHr

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Data: 2011-11-04 09:00:55
Autor: T.

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j904a9$tot$1news.onet.pl...
[...]

A co na to wszystko Naczelny Rabin Polski?
T.

Data: 2011-11-04 09:09:33
Autor: sofu

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:4eb39c2f$0$2196$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dawniej by mu wytoczyli pokazowy proces, spalili na stosie i po kłopocie........

sofu

Jan Turnau: Wstydzę się za mój Kościół.