Janosik antysemicki?

Data: 2009-05-18 17:18:56
Autor: boukun
Janosik antysemicki?
Oglądałem na jedynce - jak zwykle - jedną z lepszych części Janosika, kolejnego świetnego filmu PRLu. Pieknie nagrane i choć fabuła się toczy o zbujniku czeskim, to film nakręcony jest też we wspaniałej patriiotycznej atmosferze. Piękne krajobraze, wspaniały dowcip i teksty, po prostu bajka. Najlepiej mi się podoba wypowiedź Janosika, że jest już ładnych parę lat na utrzymaniu Hrabiego. I tak powinno być, a nie odwrotnie. W dzisiejszym odcinku pokazali jak Janosik w karczmie żydowskiej ogołocił z siostrzenicy jakiegoś namiestnika cesarskiego, a ten namiestnik zwrócił się do Zyda słowami, dawaj tu Zydzie coś do jedzenia i picia. W PRL pokazali zatem, że Zyd powinien obsługiwać gojów i w karczemnym jest najlepszy. Jankiel cofał się tyłem wprowadzając gości, nisko pochylony i usłużny.

A dzisiaj, Polacy pochylają się usłużnie przed jankielami.

boukun

Data: 2009-05-18 15:24:13
Autor: Tzva Adonai
Janosik antysemicki?
boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):
W PRL pokazali zatem, że Zyd powinien obsługiwać gojów i w karczemnym jest najlepszy.

Jako socjalista powinieneś optować za emancypacją społeczną.. Żydowski
intelekt marnowałby się w karczmach....

Data: 2009-05-18 17:46:16
Autor: awe
Janosik antysemicki?

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guruis$6kd$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -
nie piernicz nic o intelekcie zydowskim. wszystko to kwestia kasy i odpowiedniego wychowania a potem latwiejszego startu w ramach posiadanych wplywow. poza tym to oni gineli w obozach a nie niemcy.
awe

Data: 2009-05-18 15:49:12
Autor: Tzva Adonai
Janosik antysemicki?
awe <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał(a):
nie piernicz nic o intelekcie zydowskim. wszystko to kwestia kasy i odpowiedniego wychowania a potem latwiejszego startu w ramach posiadanych wplywow. poza tym to oni gineli w obozach a nie niemcy.

Niemcy też ginęli w nazistowskich obozach, oczywiście nie na tak ogromną skalę
jak Żydzi, ale jednak... I za bardzo nie rozumiem do czego zmierzasz.. Masz za
złe Żydom, że ciężko zarobione pieniądze inwestowali w edukację swoich dzieci,
zamiast wydawać je na hulanki, jak wielmożni panowie Polacy?...

Data: 2009-05-18 18:15:41
Autor: awe
Janosik antysemicki?

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gus01o$clt$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
absolutnie nie, wbrew moim licznym jakby antysemickim wypowiedziom szanuje kazdy narod  i rowniez zydowski, a zwlaszcza cenie inteligencje i wysoka kulture. Tak jak w innych narodach znajduja sie w narodzie zydowskim liczne przyklady wybitnego intelektu i znaczych osiagniec. Natomiast jestem przeciwny generalizowaniu i nigdy nie odwazylbym sie napisac to co ty zrobiles. Wszystko to ma swoje uwarunkowania historyczne.
Wielmozni panowie Polacy wcale tak nie trwonili swoich majatkow choc oczywiscie byli i tacy. Chocby tacy Radziwilowie zaczynali kariere z 24 poddanymi chlopami a konczyli cos z 500 tys. Powiedz ktory zyt moglby im dorownac? Toz to nawet ani Rockeffelowie ani Rothsildowie nigdy nie osiagneli takiej pozycji. Rodow magnackich o podobnym potencjale bylo w Rzeczpospolitej bardzo wiele choc oczywiscie mniejszym niz Radziwilowie. Wiekosc z tych rodow lozyla znaczne srodki na budowe bardzo bogatych kolekcji wszelkiego rodzaju. Jeden z Chodkiewiczow stworzyl podstawy polskiej chemii.
Dzieci nie tylko magnackie byly ksztalcone na universytetach polskich, litewskich, wloskich i niemieckich, a pozniej rowniez i rosyjskich. Nawet zagrodowa szlachta na wilenszczyznie miala w zwyczaju ksztalcic swoje dzieci - co bylo czyms naturalnym i koniecznym wrecz aby moc utrzymac dotychczasowy stan posiadania. Majatek byl tylko finansowa trampolina. A co do "hulanskiego trybu zycia". Ich po prostu bylo na to stac. W porownaniu do innych krajow placili bardzo niskie podatki. Sam Radziwil nawet gdyby strzelal 1 kg- mowymi kulami to stanowiloby to jakis drobny ulamek promilu jego majatku.
awe

Data: 2009-05-18 19:18:40
Autor: bolek
Janosik antysemicki?

[...]

A to istnieje coś takiego jak żydowski intelekt ??
A mnie się wydawało, że "myślicie" obrzezanym kutasem .

bolek

Data: 2009-05-18 19:43:15
Autor: jadrys
Janosik antysemicki?
bolek pisze:

[...]

Pewnie że istnieje.. Masz coś bolek do żydów? Możesz powiedzieć dlaczego ich nie lubisz?

--
Linuks to system dla myślących użytkowników..    Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu...   Również ja

Data: 2009-05-18 19:47:53
Autor: bolek
Janosik antysemicki?

Użytkownik "jadrys" <che@op.pl> napisał w wiadomości news:gus6nb$g0f$4news.task.gda.pl...
bolek pisze:

Pewnie że istnieje.. Masz coś bolek do żydów? Możesz powiedzieć dlaczego ich nie lubisz?

A dlaczego mam ich lubić ?
Zrobili coś dobrego dla MOJEJ POLSKIEJ OJCZYZNY ?
Jeden przykład.

bolek

Data: 2009-05-18 17:53:25
Autor:
Janosik antysemicki?

Data: 2009-05-18 17:55:39
Autor: Tzva Adonai
Janosik antysemicki?
bolek <bolek@neostrada.pl> napisał(a):
Jeden przykład.

Dlaczego tylko jeden, śmieciu pierdolony?... W 1939r. pod broń powołano 1,1
miliona Polaków z czego prawie 200 tys. było polskimi Żydami (ponad 20%)...
200 tys. polskich Żydów walczyło z nazistowskim agresorem, z czego ponad
połowa zginęła na froncie już pod koniec kampanii wrześniowej...

Data: 2009-05-18 20:21:07
Autor: awe
Janosik antysemicki?

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gus7er$h5r$1inews.gazeta.pl...
[...]

moglbys podac straty zolnierzy polskich w kampani wrzesniowej? nigdy nie sadzilem ze jest to az 100 tys. o ile mi wiadomo to te liczbe trzeba dosc ostro podzielic, a ty tu jeszcze pochowales po boju wrzesniowym 100 tys zydow. Jeshula czy ja zyje w jakiejs inne rzeczywistosci?
Jesli 1/5 to byli zydzi to jak ta armia miala dac sobie rade z 2 agresorami? Trzeba bylo od razu kapitluowac.
awe

Data: 2009-05-18 20:38:26
Autor: bolek
Janosik antysemicki?

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:gus8mm$v56$1news.onet.pl...

[...]

Daj mu spokój, gdyby policzyć dezerterów to żydzi by byli na pierwszym miejscu.

bolek

Data: 2009-05-18 23:59:31
Autor: raff
Janosik antysemicki?
[...]

i kradli karabiny.

R.

Data: 2009-05-18 20:17:48
Autor: jadrys
Janosik antysemicki?

bolek pisze:

[...]

Nikt Ci nie każe ich lubić. Pytałem tylko, bom ciekawy skąd u Ciebie ta niechęć do żydów..
A przykładów jest cała masa - choćby piękne wiersze pisane przez Tuwima.. Pisane oczywiście po polsku..

Data: 2009-05-18 18:21:52
Autor: Tzva Adonai
Janosik antysemicki?
jadrys <che@op.pl> napisał(a):
Pytałem tylko, bom ciekawy skąd u Ciebie ta niechęć do żydów..

Bo to jebana kurwa nazistowska, jego rodzice palili Żydów w stodołach...

Data: 2009-05-19 02:16:26
Autor: awe
Janosik antysemicki?

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gus900$odg$1inews.gazeta.pl...
jadrys <che@op.pl> napisał(a):

Pytałem tylko, bom ciekawy skąd u Ciebie ta niechęć do żydów..

Bo to jebana kurwa nazistowska, jego rodzice palili Żydów w stodołach...
-- -- -- -- --
a moze nie byli nazistami tylko sie mscili za zydowskie denuncjacje podczas okupacji sowieckiej zaraz po 1939 roku. ludzie w rozny sposob wyrownuja rachunki strat i krzywd
awe

Data: 2009-05-19 10:53:42
Autor: raff
Janosik antysemicki?
[...]

Slusznie. Kiedys wszystkie narody byly nazistami. Teraz nazistami sa Zydzi. Wystarczy popatrzec na ich rzad.

R.

Data: 2009-05-19 11:00:01
Autor: boukun
Janosik antysemicki?

[...]