Japoński plac manewrowy

Data: 2010-08-28 09:27:21
Autor: Rychu
Japoński plac manewrowy
<http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.559323,128.232422&sspn=9.259707,28.125&ie=UTF8&hq=&hnear=&ll=35.619567,139.598272&spn=0.003166,0.006866&t=k&z=18>

Ciekawe jak to działa. Wpuszczają 10 kursantów na plac i ostatni
(lub ostatnich dwĂłch), ktĂłry nie rozbije auta dostaje prawo jazdy?

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-08-28 06:28:55
Autor: ptoki
Japoński plac manewrowy
On 28 Sie, 09:27, Rychu <rysz...@activTRZY.pl> wrote:
<http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.5...>

Ciekawe jak to działa. Wpuszczają 10 kursantów na plac i ostatni
(lub ostatnich dwóch), który nie rozbije auta dostaje prawo jazdy?

Wystarczy sie przyjrzec tym paru waskim przesmykom i temu ostremu
zakretowi.
Jestem pewien ze dobre 20% polskich kierowcw by sie na tym placy w
asfalcie nie zmiescilo. A jak sie zmieszcza to starczy kazac jechac
tylem :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-29 04:08:42
Autor: jacek2v
Japoński plac manewrowy
On 28 Sie, 15:28, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:
On 28 Sie, 09:27, Rychu <rysz...@activTRZY.pl> wrote:> <http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.5...>

> [...]

Jestem pewien ze dobre 20% polskich kierowcw by sie na tym placy w
asfalcie nie zmiescilo. A jak sie zmieszcza to starczy kazac jechac

Nie wydaje mi się. Jeśli skala jest ok. to te największe uliczki mają
po ~9m szerokości :)

Pzdr.

Data: 2010-08-29 15:07:58
Autor: ptoki
Japoński plac manewrowy
On 29 Sie, 13:08, jacek2v <jace...@gmail.com> wrote:
> [...]

> tylem :)

Nie wydaje mi się. Jeśli skala jest ok. to te największe uliczki mają

tu jest 5m szerokosci.(rozwinac boczny panel).
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.559323,128.232422&sspn=9.259707,28.125&ie=UTF8&hq=&hnear=&t=k&ll=35.619515,139.599399&spn=0.00024,0.000687&z=21

Nie jest to okropnie wasko ale jak auto ma maly promien skretu to
lekko nie jest, a na pewno dla uczacego sie jezdzic...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-30 06:18:05
Autor: Grejon
Japoński plac manewrowy
W dniu 2010-08-30 00:07, ptoki pisze:

[...]

No właśnie mały promień skrętu oznacza, że mniej miejsca potrzeba do skręcania.

Data: 2010-09-01 09:44:59
Autor: ptoki
Japoński plac manewrowy
On 30 Sie, 06:18, Grejon <grejo...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> lekko nie jest, a na pewno dla uczacego sie jezdzic...

No właśnie mały promień skrętu oznacza, że mniej miejsca potrzeba do

A racja, myslalem o slabo skrecajacym i napisalem odwrotnie.
Oczywiscie chodzilo mi o duzy promien skretu.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-09-02 15:51:47
Autor: Jakub Witkowski
Japoński plac manewrowy
W dniu 2010-09-01 18:44, ptoki pisze:

No właśnie mały promień skrętu oznacza, że mniej miejsca potrzeba do
skręcania.

A racja, myslalem o slabo skrecajacym i napisalem odwrotnie.
Oczywiscie chodzilo mi o duzy promien skretu.

A tu nietypowo - każdy by chciał mieć małego... tfu, mały!

Data: 2010-08-31 22:29:54
Autor: jacek2v
Japoński plac manewrowy
On 30 Sie, 00:07, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:

> [...]

Nie jest to okropnie wasko ale jak auto ma maly promien skretu to
lekko nie jest, a na pewno dla uczacego sie jezdzic...

Nie wiem jak mierzyłeś, ale u mnie wychodzi 8-8,9m :)
Najwęższe 2,7-3m.

Jak dla mnie to szeroko - przykładowo uliczki w domkach osiedlowych to
6-7m szerokości, na których da się spokojnie przejechać nawet gdy ktoś
niezbyt zgrabnie zaparkuje na poboczu :).
Wąskie, a raczej kręte też są w tym "miasteczku".Podejrzewam, że ma to
symulować ruch w zatłoczonych japońskich miastach - tam szybko nie
pojedziesz :)

Ps: Ja mierzyłem całą drogę nie jeden pas.

Pzdr.

Data: 2010-09-01 09:43:52
Autor: ptoki
Japoński plac manewrowy
On 1 Wrz, 07:29, jacek2v <jace...@gmail.com> wrote:

> [...]

symulować ruch w zatłoczonych japońskich miastach - tam szybko nie
pojedziesz :)

Ps: Ja mierzyłem całą drogę nie jeden pas.

jesli wszedles przez moj link to powinienes widziec takie cienkie
drozki. Jedna ma ksztalt odwroconego V takie ^ i ona na szerokosc ma
jakies 5m. Wzialem to z miarki na dole ekranu w google maps.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-09-07 09:23:46
Autor: jacek2v
Japoński plac manewrowy
On 1 Wrz, 18:43, ptoki <sczyg...@gmail.com> wrote:

> [...]

drozki. Jedna ma ksztalt odwroconego V takie ^ i ona na szerokosc ma
jakies 5m. Wzialem to z miarki na dole ekranu w google maps.

Możliwe, ale to jeden kierunek. A 5m na jeden kierunek to bardzo dużo
- niektóre dróżki w Polsce mają 5m w obie strony :)

Pzdr.

Data: 2010-08-28 10:44:51
Autor: PB
Japoński plac manewrowy
Sat, 28 Aug 2010 09:27:21 +0200, na pl.misc.samochody, Rychu
napisał(a):

[...]

Wydaje mi się że to jest minimiasteczko ruchu drogowego - a nie plac
manewrowo/egzaminacyjny. W Polsce daaaawno temu też były takie, ale
nie na taką skalę;-)

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-08-28 11:21:35
Autor: J.F.
Japoński plac manewrowy
On Sat, 28 Aug 2010 10:44:51 +0200,  PB wrote:
[...]

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.559323,128.232422&sspn=9.259707,28.125&ie=UTF8&hq=&hnear=&t=k&ll=51.098088,17.059641&spn=0.00099,0.002041&z=22

Nawet jakosc zdjecia niewiele ustepuje.

J.

Data: 2010-08-28 11:25:37
Autor: Rychu
Japoński plac manewrowy
W dniu 2010-08-28 11:21, J.F. pisze:
[...]

Jestem pod wrażeniem, bo czegoś takiego nigdy nie widziałem
i nie sądziłem, że można coś takiego znaleźć w Polsce. :)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-08-28 11:36:59
Autor: J.F.
Japoński plac manewrowy
On Sat, 28 Aug 2010 11:25:37 +0200,  Rychu wrote:
[...]

Bo to jest tak stare ze nawet nie pamietam jak, i jakos nigdy nie
slyszalem zeby bylo uzywane. Jak widac przerobili na plac manewrowy.

Podobnie w starych kronikach widac jak kursanci cwicza w symulatorach
... ale to chyba w latach 60-tych bylo.

J.

Data: 2010-08-28 12:22:28
Autor: PB
Japoński plac manewrowy
Sat, 28 Aug 2010 11:36:59 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
napisał(a):

[...]

W Piotrkowie Trybunalskim, przy SP7 był taki plac - nie tak wyczesany
jak ten w Japonii, czy Wrocławiu, ale służył do nauki jazdy na rowerze
w ruchu miejskim. Do tego była specjalna sala z podświetlanymi znakami
drogowymi na ścianie - można było odpytując zawodnika z przepisów -
zapalić dowolny z nich. A do sprawdzenia wiedzy teoretycznej z zasad
ruchu sużyły specjalne makiety skrzyżowań różnych z resorakami i
znakami. Piękne to było, ale jak pamiętam - nawet wtedy kompletnie
niewykorzystywnae w procesie nauki. Ot, rozdać przepisy, macie się
nauczyć i zdać egzamin. I już. Aczkolwiek chyba swoją kartę rowerową w wieku lat 10 zdawałem na tym
placu. Niestety zdjęcia w guglu są do bani. W zumi niestety nie
lepiej.

Data: 2010-08-28 17:15:47
Autor: Papkin
Japoński plac manewrowy
We wroclawiu na rogu Kamiennej, Lodzkiej i chyba Wieczystej jest taki placyk od hoho czasu, wlasnie do nauki jazdy rowerem. Kiedys byl komplet znakow i pasow ale jak jest teraz to nie wiem bo jezdze obok czasami ale autem...

Data: 2010-08-28 20:46:30
Autor: Piotr
Japoński plac manewrowy
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4c79284e$1news.home.net.pl...
[...]

W Warszawie przy Stanisława Augusta na Grochowie od lat 70-tych taki placyk jest. Są nawet światła na skrzyżowaniach.

Piotr

Data: 2010-08-28 23:40:57
Autor: yabba
Japoński plac manewrowy
Użytkownik "Piotr" <piotrb@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:i5blp0$9l0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jest też nowe miasteczko ruchu drogowego ze światłami przy skrzyżowaniu Olszynki Grochowskiej i Pabianickiej (Warszawa).

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-08-29 07:22:51
Autor: PB
Japoński plac manewrowy
Sat, 28 Aug 2010 20:46:30 +0200, na pl.misc.samochody, Piotr
napisał(a):

W Warszawie przy Stanisława Augusta na Grochowie od lat 70-tych taki placyk jest. Są nawet światła na skrzyżowaniach.

No stary, a w którym miejscu dokładnie? BO mieszkam przy tej ulicy od
6 lat i jakoś go nie kojarzę...

Data: 2010-09-03 09:43:17
Autor: Sebastian Kaliszewski
Japoński plac manewrowy
Piotr wrote:
[...]

Był kiedys też przy skrzyżowaniu Czerniakowskiej z Trasą Ł., ale teraz stoi tam jakiś biurowiec.

Słowem: było tego pełno, chyba w niemal każdym mieście wojewódzkim było, a w tych większych to i po kilka...

pzdr
\SK

Data: 2010-08-29 21:50:33
Autor: radxcell
Japoński plac manewrowy
napisał(a):
[...]

w Łodzi w parku Poniatowskiego, a drugi zdaje się na motodromie przy
Drewnowskiej. sam zdawalem tam na karte rowerową.

pozdr, rdx
--
naklejki na samochodach... http://bit.ly/9A9QwS

Data: 2010-08-29 23:52:38
Autor: dudley
Japoński plac manewrowy
PB wygenerował w news:103g8et2565rp$.1btedwj4hpdac$.dlg40tude.net taki
oto ciąg znaków:
W Piotrkowie Trybunalskim, przy SP7 był taki plac - nie tak wyczesany
jak ten w Japonii, czy Wrocławiu, ale służył do nauki jazdy na rowerze
w ruchu miejskim.

W Krakowie (w Hucie, między NCK-iem a Zakładami Tytoniowymi) też był taki plac. Ze 25 lat temu zdawałem tam na kartę rowerową.
Wiele lat temu zlikwidowane, "wchłonął" to zieleniec, na resztkach asfaltu dzieciaki grają w piłkę...
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III

Data: 2010-08-30 07:50:59
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Japoński plac manewrowy
W dniu 2010-08-29 23:52, dudley pisze:
[...]

W Krakowie jest jeszcze miasteczko w Parku Jordana
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.559323,128.232422&sspn=9.259707,28.125&ie=UTF8&hq=&hnear=&ll=35.619567,139.598272&spn=0.003166,0.006866&t=k&z=18

Znaki są (jeśli ich "kfiatt muodzieszy" nie wyrwie) linie na asfalcie też...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-08-29 22:20:22
Autor: jerzu
Japoński plac manewrowy
On Sat, 28 Aug 2010 10:44:51 +0200, PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:

Wydaje mi się że to jest minimiasteczko ruchu drogowego - a nie plac
manewrowo/egzaminacyjny. W Polsce daaaawno temu też były takie, ale
nie na taką skalę;-)

Były? Są i teraz:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=warszawa,+majewskiego&sll=51.097782,17.061167&sspn=0.009338,0.01929&ie=UTF8&hq=&hnear=Walentego+Majewskiego+Skoroch%C3%B3d,+Warszawa,+Mazowieckie,+Polska&ll=52.20736,20.976403&spn=0.002278,0.004823&t=k&z=18

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-10 21:42:09
Autor: janusz_kk1
Japoński plac manewrowy

napisał(a):

[...]

Tutaj w bielsku-białej :)
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=54.559323,128.232422&sspn=9.259707,28.125&ie=UTF8&hq=&hnear=&ll=35.619567,139.598272&spn=0.003166,0.006866&t=k&z=18
taki ośrodek, ale z tego co widziałem to dla rowerzystów.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2010-08-28 10:59:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Japoński plac manewrowy

Użytkownik "Rychu" <ryszard@activTRZY.pl> napisał w wiadomości news:4c78ba59$1news.home.net.pl...
[...]

a zwróciliście uwage jaka jest jakosć tego zdjęcia przy maksymalnym powiększeniu?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-08-28 10:24:06
Autor: Waldek Godel
Japoński plac manewrowy
Dnia Sat, 28 Aug 2010 10:59:24 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

a zwróciliście uwage jaka jest jakosć tego zdjęcia przy maksymalnym powiększeniu?

taka sama jak w większości cywilizowanego świata.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-01 16:23:58
Autor: Jakub Witkowski
Japoński plac manewrowy
W dniu 2010-08-28 11:24, Waldek Godel pisze:
[...]

Nic tylko podpiąć soft z półki do rozpoznawania tablic rejestracyjnych i rąbac mandaty! :)

Data: 2010-09-01 15:35:15
Autor: Waldek Godel
Japoński plac manewrowy
Dnia Wed, 01 Sep 2010 16:23:58 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

taka sama jak w większości cywilizowanego świata.

Nic tylko podpiąć soft z półki do rozpoznawania tablic rejestracyjnych i rąbac mandaty! :)

Jeżeli wszystkie kraje mają przepisy choćby podobne do Polski, to nic z
tego - wszędzie tam, gdzie miałem okazję sprawdzić Google Maps z
rzeczywistością, mapy mają nie mniej niż 2 lata, często więcej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-28 11:18:34
Autor: MZ
Japoński plac manewrowy
a zwróciliście uwage jaka jest jakosć tego zdjęcia przy maksymalnym
powiększeniu?

Google wzięło w leasing satelity szpiegowskie USA?:)

--
MZ

Data: 2010-08-28 11:38:49
Autor: J.F.
Japoński plac manewrowy
On Sat, 28 Aug 2010 11:18:34 +0200,  MZ wrote:
a zwróciliście uwage jaka jest jakosć tego zdjęcia przy maksymalnym
powiększeniu?
Google wzięło w leasing satelity szpiegowskie USA?:)

Nie - to zdjecia lotnicze. Od dawna juz sporo obszarow jest z samolotu robionych.

J.

Data: 2010-08-28 12:17:45
Autor: PB
Japoński plac manewrowy
Sat, 28 Aug 2010 11:38:49 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
napisał(a):

Nie - to zdjecia lotnicze. Od dawna juz sporo obszarow jest z samolotu robionych.

Powiem więcej - najpierw były zdjęcia lotnicze, a potem satelitarne.
Ortfotomapy istnieją od 100 lat;-) Zumi ma zdaje się kilka ostatnich
warstw ze zdjęć lotniczych. --
Pozdrawiam

Data: 2010-08-28 12:23:10
Autor: J.F.
Japoński plac manewrowy
On Sat, 28 Aug 2010 12:17:45 +0200,  PB wrote:
[...]

Ale Google nie jest tak stare i zaczynalo chyba od satelitarnych :-)

J.

Data: 2010-08-28 12:25:36
Autor: PB
Japoński plac manewrowy
Sat, 28 Aug 2010 12:23:10 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
napisał(a):

Powiem więcej - najpierw były zdjęcia lotnicze, a potem satelitarne.
Ortfotomapy istnieją od 100 lat;-)

Ale Google nie jest tak stare i zaczynalo chyba od satelitarnych :-)

Tak, zaczęli od satelitarnych, ale część miast w USA chyba od razu
mieli z lotniczych. Warszawa jeszcze w latach 90-tych szykowała się do
wydania ortofotomapy na płytkach, ale nic z tego nie wyszło.
Aczkolwiek widziałem ten produkt (testowałem) i miał wówczas lepszą
jakość niż gugiel kilka lat później w PL - właśnie ze względu na
technikę zrobienia zdjęć.

Data: 2010-08-28 13:44:41
Autor: to
Japoński plac manewrowy
begin MZ
a zwróciliście uwage jaka jest jakosć tego zdjęcia przy maksymalnym
powiększeniu?

Google wzięło w leasing satelity szpiegowskie USA?:)

Sorry, dali dobrą cenę, to wydzierżawiłem.

--
ignorance is bliss

Japoński plac manewrowy