Japtop jako DyskUSB

Data: 2011-02-01 16:24:47
Autor: Milosz K.
Japtop jako DyskUSB
Witam!

Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa
do jakiegoś urządzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
zawartość jego dysków twardych

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-02-01 17:14:45
Autor: sTav
Japtop jako DyskUSB
Milosz K. wrote:
[...]

Jest *specjalny* kabel do połączenia przez USB 2 kompów, cena zalezy czy USB1.x (stare kompy) czy USB 2.0
Kabli tego typu dla USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
Przeznaczone do transmisji danych, ale nie wiem jaki interface, - nigdy tego nie używałem.
Prawdopodobnie eksplorery obu komputerow widza dodatkowe dyski / partycje jako mass storage przypisując im litery jak dyskom zewnetrznym.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 20:30:22
Autor: Milosz K.
Japtop jako DyskUSB

[...]

A czy urządzenie "pokroju" DVD, czy też projektor zdalny, lub czytnik MP3 (np czytnik w samochodzie)  też by taki "mass storage" widziało?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-02-01 21:06:57
Autor: sTav
Japtop jako DyskUSB
Milosz K. wrote:
[...]

Chyba niewłaściwe pytanie zadałeś...
Komputery widzą urzadzenia, a nie odwrotnie.
Kabel służy do łączenia 2 komputerów, - wyłącznie. Taka "sieć" przez USB.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-01 21:17:55
Autor: Radosław Sokół
Japtop jako DyskUSB
W dniu 01.02.2011 20:30, Milosz K. pisze:
A czy urzÂądzenie "pokroju" DVD, czy teÂż projektor zdalny, lub czytnik MP3
(np czytnik w samochodzie)  teÂż by taki "mass storage" widziaÂło?

1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
    http://www.grush.one.pl/mime/

2) Nie, bo to *nie jest* "mass storage". Obsługiwane jest je-
    dynie połączenie komputer-komputer. Oczywiście, istnieje
    moĹźliwość zbudowania urządzenia obsługującego USB Mass
    Storage i zgodnego z wymienionymi typami urządzeń, ale
    wtedy nie mogłyby być udostępniane pliki z normalnych
    partycji dysku, a jedynie z wirtualnych partycji/obrazĂłw
    (lub ew. partycji nie podmontowanych bezpośrednio w sys-
    temie).

Data: 2011-02-01 20:43:01
Autor: JoteR
Japtop jako DyskUSB
"sTav" napisał:

[...]

Nawiązując to tytułu wątku ("Japtop" - laptop z nadgryzionym logo?), applowskie PowerBooki sprzed 15 lat miały taki fiuczer OOTB. Co prawda nie po USB, ino po SCSI, ale może teraz mają już po USB? ;-)

JoteR

Data: 2011-02-01 18:29:12
Autor: Przemek
Japtop jako DyskUSB
JoteR nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
Nawiązując to tytułu wątku ("Japtop" - laptop z nadgryzionym logo?), applowskie PowerBooki sprzed 15 lat miały taki fiuczer OOTB. Co prawda
nie  po USB, ino po SCSI, ale może teraz mają już po USB? ;-)

W sumie to po com czy lpt też można...
Przem

Data: 2011-02-02 01:59:19
Autor: JoteR
Japtop jako DyskUSB
"Przemek" napisał:

W sumie to po com czy lpt też można...

Bez udziału systemu operacyjnego nie można. A cały wic w tych PowerBookach polegał na tym, że zamieniał się on po prostu w dysk zewnętrzny SCSI o ustawionym wpierw programowo SCSI ID. I o coś takiego pytającemu chodzi, tyle, że via USB takiej operacji się nie da przeprowadzić. Prędzej może po Fire-Wire, ale w środku laptopa chyba też musiałby siedzieć dysk F-W? Nie wiem, strzelam.

JoteR

Data: 2011-02-02 09:19:22
Autor: monter
Japtop jako DyskUSB
Jak nie wiesz to lepiej nie strzelaj...

Data: 2011-02-02 08:36:19
Autor: TM
Japtop jako DyskUSB
On Tue, 1 Feb 2011 17:14:45 +0100
"sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> wrote:

Milosz K. wrote:
> [...]

Prawdopodobnie eksplorery obu komputerow widza dodatkowe dyski / partycje jako mass storage przypisując im litery jak dyskom zewnetrznym.

Z tym kablem nie zadziala. Trzeba po dwoch stronach zainstalowac
specjalny soft .. i dopiero za pomoca tego softu sie kopiuje.

--
TM

Data: 2011-02-02 09:16:53
Autor: Andrzej Ława
Japtop jako DyskUSB
W dniu 01.02.2011 16:24, Milosz K. pisze:
Witam!

Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa

Nie.

Data: 2011-02-02 15:14:09
Autor: Doxent
Japtop jako DyskUSB

Użytkownik "Milosz K." <maveriq@interia.pl> napisał w wiadomości news:ii98nv$348$1news.task.gda.pl...
[...]

Tak widziałem takie wynalazki które udawały karty sieciowe. Programowo de facto były to 2 interfejsy lan na usb.
Niestety aby połączenie zadziałało trzeba było wykorzystać ustawienia sieci i udostępnianie aby móc się połączyć z zasobami. Generalnie zamiast usb można to samo osiągnąć łącząc 2 komputery kablem krosowanym przez porty lan oraz wcześniej odpowiednio skonfigurować sieci. Na jednym udostępnić i podłączyć z drugiego. Koszt takiego rozwiązania to ułamek ceny interfejsu USB.

Data: 2011-02-03 22:14:11
Autor: Milosz K.
Japtop jako DyskUSB
Tak, tyle tylko ze mnie chodzi nie o budowanie sieci, skladajacej sie z dwóch komputerów USB (bo to mozna od bidy nawet na LPT zmontowac, jak w latach 90-tych), ale o wykorystanie dysku komputera jako "mass storage". Przy okazji jestem ciekaw, czy dyski podpinane na USB  (tzw zewnetrzne) po podpieciu np. do odtwarzacza MP3 w ramochodowym radiu sredniej klasy tak wlasnie dzialaja.

Pozdrawiam, M.

"Doxent" <doxent@gazeta.pl> wrote in message news:iiborb$do3$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "Milosz K." <maveriq@interia.pl> napisal w wiadomosci news:ii98nv$348$1news.task.gda.pl...
Witam!

Mam pytanie. Czy jest jakas przejsciówka, pozwalajaca wykorzystac komputer
przenosny jako cos w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, ze podpinamy kompa
do jakiegos urzadzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
zawartosc jego dysków twardych

Tak widzialem takie wynalazki które udawaly karty sieciowe. Programowo de facto byly to 2 interfejsy lan na usb.
Niestety aby polaczenie zadzialalo trzeba bylo wykorzystac ustawienia sieci i udostepnianie aby móc sie polaczyc z zasobami. Generalnie zamiast usb mozna to samo osiagnac laczac 2 komputery kablem krosowanym przez porty lan oraz wczesniej odpowiednio skonfigurowac sieci. Na jednym udostepnic i podlaczyc z drugiego. Koszt takiego rozwiazania to ulamek ceny interfejsu USB.

Japtop jako DyskUSB