Japtop jako DyskUSB

Data: 2011-02-02 15:14:09
Autor: Doxent
Japtop jako DyskUSB

Użytkownik "Milosz K." <maveriq@interia.pl> napisał w wiadomości news:ii98nv$348$1news.task.gda.pl...
Witam!

Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa
do jakiegoś urządzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
zawartość jego dysków twardych

Tak widziałem takie wynalazki które udawały karty sieciowe. Programowo de facto były to 2 interfejsy lan na usb.
Niestety aby połączenie zadziałało trzeba było wykorzystać ustawienia sieci i udostępnianie aby móc się połączyć z zasobami. Generalnie zamiast usb można to samo osiągnąć łącząc 2 komputery kablem krosowanym przez porty lan oraz wcześniej odpowiednio skonfigurować sieci. Na jednym udostępnić i podłączyć z drugiego. Koszt takiego rozwiązania to ułamek ceny interfejsu USB.

Data: 2011-02-03 22:14:11
Autor: Milosz K.
Japtop jako DyskUSB
Tak, tyle tylko ze mnie chodzi nie o budowanie sieci, skladajacej sie z dwóch komputerów USB (bo to mozna od bidy nawet na LPT zmontowac, jak w latach 90-tych), ale o wykorystanie dysku komputera jako "mass storage". Przy okazji jestem ciekaw, czy dyski podpinane na USB  (tzw zewnetrzne) po podpieciu np. do odtwarzacza MP3 w ramochodowym radiu sredniej klasy tak wlasnie dzialaja.

Pozdrawiam, M.

"Doxent" <doxent@gazeta.pl> wrote in message news:iiborb$do3$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "Milosz K." <maveriq@interia.pl> napisal w wiadomosci news:ii98nv$348$1news.task.gda.pl...
Witam!

Mam pytanie. Czy jest jakas przejsciówka, pozwalajaca wykorzystac komputer
przenosny jako cos w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, ze podpinamy kompa
do jakiegos urzadzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
zawartosc jego dysków twardych

Tak widzialem takie wynalazki które udawaly karty sieciowe. Programowo de facto byly to 2 interfejsy lan na usb.
Niestety aby polaczenie zadzialalo trzeba bylo wykorzystac ustawienia sieci i udostepnianie aby móc sie polaczyc z zasobami. Generalnie zamiast usb mozna to samo osiagnac laczac 2 komputery kablem krosowanym przez porty lan oraz wczesniej odpowiednio skonfigurowac sieci. Na jednym udostepnic i podlaczyc z drugiego. Koszt takiego rozwiazania to ulamek ceny interfejsu USB.

Japtop jako DyskUSB