,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"

Data: 2020-04-03 10:11:09
Autor: boukun
,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"
Data: 2020-04-03 03:50:38
Autor: Bruno Brunowski
„Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłob y sprzeczne z konstytucją, nielegalne”
A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja mu nie przeszkadzała.

--
Bruno

Data: 2020-04-03 04:07:46
Autor: mrbluesky.pl
„Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłob y sprzeczne z konstytucją, nielegalne”
A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja mu nie przeszkadzała. -- -
Na miejscu Kaczyka zaczolbym nosic OTUA-KOszulkem ;P

Data: 2020-04-03 13:17:31
Autor: A. Filip
Jarosław Kaczyński nie bę
mrbluesky.pl@gmail.com pisze:
A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja mu nie przeszkadzała.

Na miejscu Kaczyka zaczolbym nosic OTUA-KOszulkem ;P

J, Kaczyński nigdy nie będzie łamał Konstytucji (w cudzym interesie)! ;-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-04-03 12:57:56
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja
mu nie przeszkadzała.

Czyli to TOBIE Konstytucja teraz przeszkadza? :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-04-03 06:14:42
Autor: japanizer
On Friday, April 3, 2020 at 7:57:58 PM UTC+9, A. Filip wrote:
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja
> mu nie przeszkadzała.

Czyli to TOBIE Konstytucja teraz przeszkadza? :-)

Art. 228.

    W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.

Data: 2020-04-03 15:25:38
Autor: boukun
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> [...]

    W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A ponieważ takiej sytuacji póki co nie mamy, wybory należy przeprowadzić z zachowaniem szczególnych środków bezpieczeństwa. Wysłuchawszy dzisiaj rano prezesa Kaczyńskiego, doszedłem do wniosku, że bardzo mądrze i rozsądnie mówi. Wybory korespondencyjne, na koszt państwa, będą w 100% bezpieczne i wygodne. Taniej nawet wyjdzie, niż by miały się odbyć normalne wybory z obsadzaniem ludzi w lokalach wyborczych i komisjach. Opłata pocztowa powinna być zryczałtowane, na koszt państwa i nie widzę już problemu.

boukun

Data: 2020-04-03 16:04:21
Autor: A. Filip
"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:
> [...]

z obsadzaniem ludzi w lokalach wyborczych i komisjach. Opłata pocztowa
powinna być zryczałtowane, na koszt państwa i nie widzę już problemu.

Problemem jest to czy wybory "w pełni korespondencyjne" miałyby się
odbyć *już w maju*.  Jest to bardzo duża zmiana w wyborczej grze.
Ja osobiście uważam że przełożenie wyborów na jesień *lub później* jest
lepsze niż fundamentalna zmiana reguł gry ma miesiąc przed głosowaniem.
Procedura musiałaby by być taka: zmiana reguł wyborczych, stan
nadzwyczajny "dzień po" jej podpisaniu przez prezydenta, wyborcy nie
wcześniej niż 6 miesięcy po podpisaniu zmian.
AFAIR Senat ma trzydzieści dni na procedowanie co Sejm przedstawi,
stan nadzwyczajny wyklucza zmiany ordynacji, stan nadzwyczajny jest
konstytucyjnie konieczny do przełożenia wyborów.

Choć *ja osobiście* uważam że taka zmiana byłaby sensowna i uzasadniona
okolicznościami dla wyborów w maju to wybory prezydenckie nie są aż tak
ważne by wprowadzać _groźny precedens_ "gmerania w przepisach na chwilkę
przed głosowaniem".  Precedens który kiedyś zostanie nadużyty
[ ja się nie pytam "czy" ja się tylko pytam "jak szybko" i czy jeszcze
przez PiS]

<cynizm> Ja osobiście zaczynam podejrzewać że Kaczyński idzie w jednym
ze scenariuszy podstawowych na to że wybory w maju się odbędą, opozycja
je zbojkotuje i Duda wygra (walkowerem) już w pierwszej turze.  Niby tak
by opozycji wypadało jak wybory mają być groźne+ dla zdrowia i życia jej
bardzo stanowczym zdaniem.  Jak ktoś kto uwierzył opozycji może pójść na
"zabójcze" wybory?! :-) </cynizm>

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-04-03 17:02:31
Autor: boukun
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> [...]

Ja osobiście uważam że przełożenie wyborów na jesień *lub później* jest
lepsze niż fundamentalna zmiana reguł gry ma miesiąc przed głosowaniem.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Wcale nie jest lepsze przełożenie wyborów, widać nie słuchałeś prezesa uważnie. Na jesień będzie oprócz pandemii, a już na pewno w wyniku pandemii wielki kryzys gospodarczy, na nic nie będzie pieniędzy i trzeba będzie się skupić na odbudowie gospodarki. Teraz jeszcze się da przeprowadzić wybory korespondencyjne, w fundamentalna zmiana gry jest przecież związana z wyjątkowymi okolicznościami, jakimi jest pandemia koronowirusa.

boukun

Data: 2020-04-03 20:59:47
Autor: Budzik
,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"
Użytkownik boukun boukun@gmail.com ...

[...]

Czyli chodzi o to skupienie? No to rzeczywiście kupa.

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2020-04-06 01:10:13
Autor: Bruno Brunowski
„Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów by łoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne”

Data: 2020-04-06 10:43:33
Autor: Runt
e”

Data: 2020-04-03 14:27:44
Autor: Alojzy Gąska
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
A ten nagle co taki konstytucjonalista, jakoś do tej pory Konstytucja mu nie przeszkadzała.

Jakoś nigdy nie mogłem się doprosić odpowiedzi.
Który paragraf konstytucji pisy złamały?

Data: 2020-04-05 22:14:48
Autor: boukun
,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"

Data: 2020-04-06 06:46:30
Autor: Runt
e”

Data: 2020-04-06 10:48:20
Autor: boukun
,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"

Data: 2020-04-06 11:01:47
Autor: Runt
e”

,,Jarosław Kaczyński: odłożenie wyborów byłoby sprzeczne z konstytucją, nielegalne"