Jarucka - sprawa niezałatwiona.

Data: 2010-06-07 15:57:58
Autor: precz z gnomem
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
Po trwającym pięć lat śledztwie i procesie Anna Jarucka została nareszcie skazana. Dostała półtora roku więzienia w zawieszeniu na pięć lat
Niewiele, jak na sfałszowanie wyborów prezydenckich w dużym europejskim kraju. A taki był wymiar tego, co zrobiła. Sądzono ją za drobne przestępstwa przeciw dokumentom, a nie za faktyczny zamach stanu, w którym brała udział, eliminując za pomocą fałszerstwa i oszczerstwa jednego z najpoważniejszych kandydatów wyborów prezydenckich, jakim był Włodzimierz Cimoszewicz.

Nie wiadomo, jak by tamte wybory przebiegły, gdyby nie prowokacja Jaruckiej. Można jednak całkiem rozsądnie uważać, że wynik byłby inny. Czyli nie byłoby prezydenta Lecha Kaczyńskiego, nie byłoby wojen krzesełkowych, afer kartoflanych, wycieczek do Gruzji, etc. aż do 10 kwietnia. Można też rozsądnie przypuszczać, że ogłaszając swoje fałszywe rewelacje, Jarucka świadomie dążyła do zmiany wyniku wyborów, choć nie wiadomo, jakiej zmiany chciała. Tak czy inaczej, oskarżenie jej tylko o drobne naruszenie prawa, które umożliwiło sądowi wydanie niewielkiego wyroku w zawieszeniu, było absurdem. Jednak nie tylko.

Taki wybór umożliwił też wymiarowi sprawiedliwości ucieczkę od trudnych pytań o to, kto stał za Jarucką i kto z nią współdziałał. Po pięciu latach mamy jeszcze w pamięci twarze podejrzanych. Nie są to anonimowe postaci, lecz osoby wówczas szeroko znane i wpływowe, które do dziś często przewijają się w mediach i w świecie polityki. Gdyby sprawę poprowadzono w kierunku przestępstwa przeciwko wyborom, a nie dokumentom, Jarucka zapewne nie siedziałaby na ławie oskarżonych sama. Mam głębokie przekonanie, że nie powinna tam siedzieć samotnie.

Włodzimierz Cimoszewicz nie jest i nigdy nie był moim politycznym idolem. Nie głosowałbym na niego i nie chciałbym, żeby został prezydentem. Ale w tej sprawie nie ma to znaczenia. Wolne i uczciwe wybory są jądrem demokratycznych procedur. Państwo demokratyczne nie może tolerować ich niszczenia, a zwłaszcza nie może tak otwarcie przymykać na ich niszczenie oczu i zostawiać takich spraw bez wyjaśnienia.

Dopóki prokuratura była pod kontrolą rządu, śledztwo w sprawie zamachu na wybory było politycznie trudne. Bo - bez względu na to, kto rządził - kontrolowaliby je zainteresowani. Beneficjenci albo pokrzywdzeni. Teraz mamy prokuraturę niezależną od władzy politycznej. Nic więc już nie stoi na przeszkodzie, by w tej sprawie przeprowadzić porządne, wnikliwe i skuteczne śledztwo. To się mieści w granicach kompetencji prokuratora Andrzeja Seremeta i bez wątpienia należy do jego obowiązków. Sens wydzielenia prokuratury z administracji rządowej był przecież między innymi taki, żeby tego rodzaju śledztwa mogły być prowadzone w sposób niezależny, bezstronny i uczciwy.

Szczęśliwie dożyliśmy chyba czasu, gdy IV RP, jej paranoje, fantazmaty i liczne nieprawości odchodzą do przeszłości. Odchodzą jednak dyskretnie, po angielsku, bez hucznych pożegnań i bez wyjaśnienia. To nie jest dobry sposób. Może nie ma sensu roztrząsać tych lat dzień po dniu i słowo po słowie. Ale - jeśli nie chcemy, by upiory wróciły w jeszcze bardziej radykalnej formie - przynajmniej kilka największych nieprawości powinno być solidnie rozliczonych. A sprawa Cimoszewicza niewątpliwie do największych nieprawości tej epoki należy.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,7978964,Jarucka___sprawa_niezalatwiona.html#ixzz0qAuqfk1w

Przemysław Warzywny

--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych.
Wyrok w procesie apelacyjnym w aferze gruntowej uchylony. Argumenty Mariusza Kamińskiego, b. szefa CBA, i jego zwolenników, że wszystko zgodne z prawem, upadły".

Data: 2010-06-07 07:26:18
Autor: Hans Kloss
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
Jednego tylko gównozjad kłamecki i szmaciarze z gazwybu "zapomnieli"
dodać- całą aferą kirował znany platfons kostuś mniodowidcz, a  była
ona  wykonana po to żeby usunąć "prezydentowi tuskowi" z drogi
najważniejszą, jak mu się wtedy wydawało, przeszkodę.  Opatrzności
boskiej dziękować należy że Lech Kaczyński uchronił nas  przed,
zdawało by się nieuchronną,  prezydenturą ryżego. Ludzie przejrzeli
skurwysyństwo platfonsów wtedy  i oby dostrzegli je również obecnie..
Niech komoruski idzie raczej prezydentowac bobrom!
J-23

Data: 2010-06-07 16:28:34
Autor: rAzor
Bo kawecki to deeeebil
Darz bór! Użytkownik... he he - Hans Kloss raczył napisać:

Tyle tytułem komentarza.
--
"Woda ma to do siebie, że się zbiera i stanowi zagrożenie, a potem spływa do głównej rzeki i do Bałtyku"
"Miałem przyjemnośc być dzisiaj na południu Polski, gdzie ta walka z żywiołem powoli ustępuje."

Data: 2010-06-07 16:14:50
Autor: awe
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
Nie sadze zeby to byla prowokacja. Cimoszewicz wycofal sie z wyborow i pomimo znacznej szansy na wygrana w wyborach prezydenckich nie odwazyl sie ponownie startowac.
Jest udupiony
awe

Data: 2010-06-07 16:25:06
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 16:14:50 +0200, awe napisał(a):

Nie sadze zeby to byla prowokacja. Cimoszewicz wycofal sie z wyborow i pomimo znacznej szansy na wygrana w wyborach prezydenckich nie odwazyl sie ponownie startowac.
Jest udupiony

Pokazali mu jeden kwit i łatwość z jaką go można było "zrobić". A w tle pomachali innymi kwitami, np: ta pozyczka inwestycyjna od córki z USA, oczywiście nieopodatkowana. Cimoszka się wycofał i zapadła cisza. :-)
Piotr --
Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/4501b48e02130afb/3ec3d
0c6a7b11a64?hl=pl&q=zagoni%C5%82em+do+pa%C5%82y+boukun#3ec3d0c6a7b11a64
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/84a2b657d52c4467
/04dc6809edc1d10f?hl=pl&lnk=gst&q=pochla%C5%82em+tydzie%C5%84%27+#04dc68
09edc1d10f

Data: 2010-06-07 16:50:51
Autor: awe

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:huivfg$80j$1speranza.aioe.org...
[...]

Ta, a tu niby komuch taki jest ok bo Jarucka skazali. Te kurwy z SLD nie beda po nastepnych wyborach w Sejmie - wrescie
awe

Data: 2010-06-07 16:58:17
Autor: jadrys
W dniu 2010-06-07 16:25, Piotr pisze:
[...]

A z Piskorskim to inaczej?  Przestał być zagrożeniem dla kolesi i nastała cisza.

Data: 2010-06-07 18:10:44
Autor: Piotr
Dnia Mon, 07 Jun 2010 16:58:17 +0200, jadrys napisał(a):

A z Piskorskim to inaczej?  Przestał być zagrożeniem dla kolesi i nastała cisza.

Nu ni.
Piotr
--
Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/7723de0717e75d88/

Data: 2010-06-07 16:24:53
Autor: rAzor
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
Darz bór! Użytkownik... he he - precz z gnomem raczył napisać:
[...]
Przemysław Burak

Jarucka? Ta marionetka Miodowicza z PełO?
Aleście sie Buracki kopnęli pokazowo w dupsko. he he he

Data: 2010-06-07 16:26:20
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 15:57:58 +0200, precz z gnomem napisał(a):

[...]

Nu, Warzywny kto stał za Jarucką poza Kstusiem Miodowiczem z PO? Może Brochwicz, też z PO?
Ten tekst musiał pisać taki sam durny kutas jak ty i dla takich samych durnych kutasów, jak ty Przemku.
Jest oczywistym, że w uwaleniu Cimoszewicza najwięcej liczył ugrać Donek, bo wyglądało na to, że jeżeli nie będzie Cimoszki to nikt nie stanie na drodze do prezydentury Donka. Ale widocznie naród sobie wyraźnie reratego nie życzł, bo po ubiciu Wołodii niebywale urósł Lech... I papa prezydencie Tusk.
Piotr

Data: 2010-06-07 07:39:44
Autor: zbig
On 7 Cze, 16:26, Piotr <p...@wp.pl> wrote:
> [...]

Brochwicz, też z PO?
Ten tekst musiał pisać taki sam durny kutas jak ty i dla takich samych
Nabrali się na niego zwłaszcza takie tuzy intelektu jak Macierewicz -
Antoś policmajster i Wasserman, pseudo litościwie zmilcze bo już nie
żyje. To noi rzucili si en a tę sprawę z gorliwością której trudno
było szukać u Miodowicza

Data: 2010-06-07 16:43:51
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 07:39:44 -0700 (PDT), zbig napisał(a):

[...]

Ach, ja tam nie wiem, ale pewnie grzech było nie skorzystać?
Jakby nie było, to tekst jest warzywny intelektualnie, i usiłuje
niezgrabnie odwrócić kota ogonem.
Piotr

Data: 2010-06-07 07:49:21
Autor: zbig
On 7 Cze, 16:43, Piotr <p...@wp.pl> wrote:
> [...]

Ach, ja tam nie wiem, ale pewnie grzech było nie skorzystać?
Jakby nie było, to tekst jest warzywny intelektualnie, i usiłuje
Powinniście zrobić jakąś zrzutę na Jarucką, bo to dzięki niej wasz
ajdol miał sposobność trafić na Wawel.

Data: 2010-06-07 16:53:02
Autor: rAzor
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
Darz bór! Użytkownik... he he - zbig raczył napisać:
[...]

No to "łubudubu" dla Kostka Miodowicza i jego marionetki Jaruckiej.

Data: 2010-06-07 18:03:26
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 07:49:21 -0700 (PDT), zbig napisał(a):

[...]

Zakręcisz się na śmierć. I po co? Żeby wyszło na dobre twoim ulubieńcom? Jeden mój znajomy pederasta mawia, że nie ma różnicy między PO a PiS, bo
czy dżuma, czy cholera obie są szkodliwe. :-)
Oczywiście to matoł, ten pederasta, więc to nie on to wymyślił, tylko
powtarza za mądrzejszymi.
Piotr

Data: 2010-06-07 18:18:14
Autor: precz z gnomem
Jarucka - sprawa niezałatwiona.

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał

Kota ogonem?
Powinniście zrobić jakąś zrzutę na Jarucką, bo to dzięki niej wasz
ajdol miał sposobność trafić na Wawel.

Już się dawno zrzucili, na buraka z so, też. Stąd nagła "wygrana". Bez przekrętu Jaruckiej i "pomocy" buraka mieliy swojego prezia, tak jak kundel rozum.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-06-07 16:52:30
Autor: raff
W dniu 2010-06-07 16:39, zbig pisze:
[...]

Brochwicz, teĹź z PO?
Ten tekst musiał pisać taki sam durny kutas jak ty i dla takich samych
durnych kutasĂłw, jak ty Przemku.
[...]

Zibi jak tylko moze kogos gownem naokolo obsmarowac...

R.

Data: 2010-06-07 07:55:00
Autor: zbig
On 7 Cze, 16:52, raff <patagonia2...@onet.pl> wrote:

> [...]
> było szukać u Miodowicza

Zibi jak tylko moze kogos gownem naokolo obsmarowac...

A nie przypadkiem sami się obsmarowali poprzez proces grzebania w nim?

Data: 2010-06-07 17:34:47
Autor: cyc

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:huivhq$842$1speranza.aioe.org...
[...]

I wlasnie o to chodzi !. Nie jest wazne kto stal , wazne dlaczego nie zostal wraz z Jaruca porzadnie osadzony .
Tym , my noralni , praworzadni Polacy  roznimy sie od was , pisolubcow , ze dla nas wazne moralne nomry i panstwo demokratyczne w ktorym kazdy szwindel musi znalezc swojego prokuratora a kazdy wrzod swojego chirurga  . Dla was , kaczo i rydzykolubcow wazne zas jest tylko to aby swojemu krzywdy nie zrobic i mozliwie jak najdotkliwiej zniszczyc politycznego przeciwnika .
Rowniez na tych roznicach polega normalny katolicyzm od tego rydzykowego , ktory holubicie i ktory jest dla was moralnym drogowskazem .
Lotr ma byc ukarany i nie jest wazne do jakiej partii nalezy , czy jest biskupem , wikarym , czy dyretorem doktorem .
Ta dewiza przyswieca normalnym Polakom , dewiza , ktora dla was jest niezrozumiala .

cyc

Data: 2010-06-07 18:06:45
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 17:34:47 +0200, cyc napisał(a):

[...]

Ja się juz od dłuższego czasu zastanawiałem co toba kieruje cycu, bo co
tylko możesz to usiłujesz ujebać się we własny ogon. Trochę mi pomogłeś i
już wiem, że to jakieś "moralne nomry". Ktoś to jeszcze wyznaje oprócz was,
komuszków?
Piotr

Data: 2010-06-07 18:46:31
Autor: cyc

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:l5zzp9sn4lmk$.7ocfnyaqg2zl$.dlg40tude.net...
[...]

Te normy szanuje i uznaje caly cywilizowany swiat z ktorego wy , piso i rydzykoluby jestescie juz wykluczeni . Na wlasna prosbe zreszta . Dzisiaj staliscie sie jego posmiechowiskiem , obiektem kpin i zrodlem koltunstwa . Sadzisz , ze to z waszych poboznych min swiat sie nabija ? , z tego , ze sie modlicie ? ....tak , ze sie modlice tak , dlatego jednak , ze obiektem tych modlow jest Rydzyk . Smieja sie z was dlatego , ze jestescie niereformowalni , zasklepieni w sredniowiecznych doktrynach , wartosciah i normach .Mowiac prost i bez ogrodek jestescia gleboka wsia !.
Taki jest , z wyjatkami , wasz elektorat . Nie dlatego ,z e wierzycie , to normalne bo zdecydowana wiekszosc ludzi jest wierzaca , tylko dlatego , ze wasza wiara jest wykoslawiona , zrobiliscie z niej karykature i to do tego stopnia , ze zmanipulowaliscie najwazniejsze doktryny kosciola w ktorym nawet zlo zostalo tak przenicowane , ze dobrem sie da was stalo .
Dalej nie bede umorlanial bo to i tak nie trafia . Dla was kazden poza asza "rodzina " to "komuch" , czy " smiec " , jak lubia pisac i mowic o innych rydzykolubne pisomatolki , rowniez te w sutannach .

cyc

cyc

Data: 2010-06-07 20:24:07
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Jun 2010 18:46:31 +0200, cyc napisał(a):

[...]

Gadasz jak typowy postympowiec cycu, gęba pełna frazesów i w tle ten
"świat", na który się postymp bez przerwy powołuje. A co to takiego cycu, ten "świat"? To ta cwana grupa żydków, którzy poprzez media kierują twoim umysłem, czy
też druga grupa tych, co ci skubią kasę spekulując naszą (i nie tylko)
walutą?
Jaki "świat" cię cycu właśnie klepie po plecach, za prawomyślność? :-)
Piotr

Data: 2010-06-07 18:09:12
Autor: 'heÂŽsk'
Jarucka - sprawa niezałatwiona.
On Mon, 7 Jun 2010 15:57:58 +0200, "precz z gnomem" <Brońmy RP przed
pisem@..pl> wrote:

 [...]

Włodzimierz Cimoszewicz nie jest i nigdy nie był moim politycznym idolem. Nie głosowałbym na niego i nie chciałbym, żeby został prezydentem.

 [...]

 Cimoszewicz nie pojawi sie w glownej roli. Zyje sobie spokojnie
 w hajnowskiej puszczy, ma nowa partnerke zyciowa i to chyba jedyny
 powod dla ktorego nie chcial kandydowac na prezydenta.  Na jego miejscu tez nie chcialbym by kanalie i bydlaki typu awe,
 razor, cytryna, hans, raff, hammer, pikolo, azot czy im podobni
 polewali fekaliami cos co dla niego ma znaczenie. Sadze, ze gdyby
 wystartowal pokonalby jarkobronka bez problemow.

 --

 HeSk

Jarucka - sprawa niezałatwiona.