Jazda bez korka oleju

Data: 2016-07-22 13:03:44
Autor: yabba
Jazda bez korka oleju
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA64CCEFB123Ebudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Zdarzył się taki mały wypadek (i to nie kobiecie!)
Dolewanie oleju, nie zakrecenie korka i jazda bez korka jakies 1000km.
Na szczescie silnik nie ma przedmuchów wiec oleju nie wypluło.
Ale jezdziło i pewnie troche syfu dostało się do srodka.

W skrzyni korbowej jest troszkę nadciśnienia, więc pył powinien być wypychany, a nie zasysany.
Chyba, że wygłuszenie maski odpada już płatami i jej kawałek mógł wpaść przez otwór do oleju.
Dwa znane mi samochody miały podobne przygody i nie stwierdzono zauważalnego wpływu na silnik.

Wymienic olej czy co złego miało się stać to juz się stało a syf na biezaco
wyłapywał filtr?

Jeśli wygłuszenie jest kompletne, to nic się nie stało.

Pytanie dodatkowe dotyczace innego auta - co oznacza delikatny nalot na
korku w postaci tłustej mazi?
Wzidziałem cos takiego w silniku z przedmuchami i uszkodzona uszczelka pod
głowica.
Ale tutaj silnik wyglada ze jest ok, a własciciel twierdzi, ze to od
jezdzenia na krótkich trasach a zatem na niedogrzanym oleju. Ze to cos
przez odme wydmuchuje etc.
Co o tym sadzicie?

Muszą to być bardzo krótkie trasy, żeby teraz latem olej się nie rozgrzał. Albo TTTM.  Były jakieś silniki w Polo i Fabii, które zbierały wodę w odmie aż do jej rozsadzenia w czasie mrozów.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-07-23 15:00:40
Autor: Budzik
Jazda bez korka oleju
Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

Dwa znane mi samochody miały podobne przygody i nie stwierdzono
zauważalnego wpływu na silnik.

A jak ten wpływ miałby sie objawić?
Bo wiesz, ja nie martwie się o to, ze silnik za 100km padnie, pytam czy warto wymienic olej w dłuższej perspektywie to znaczy czy taka przygoda sprawi ze zamiast przejechac na tym silniku mln km, uda się np. ledwie 800kkm...

Data: 2016-07-23 08:33:53
Autor: Zenek Kapelinder
Jazda bez korka oleju
Lokomotywe sobie kupiles ze takich przebiegow oczekujesz? Jak sie w silniku nic fizycznie nie urwie, zatrze to jest w stanie obracac sie w nieskonczonosc. Problem moze byc z odpaleniem.

Data: 2016-07-24 14:00:35
Autor: Budzik
Jazda bez korka oleju
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Lokomotywe sobie kupiles ze takich przebiegow oczekujesz?

A co dziwnego w takim przebiegu jeżeli madrze korzysta się z auta?

Data: 2016-07-25 20:35:08
Autor: yabba
Jazda bez korka oleju
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA64EA48B4C328budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jak chcesz przejechać milion kilometrów samochodem osobowym, to zmieniaj olej jak najczęściej. Nawet co 5 tys. km.
Chyba, że rozmawiamy o silniku z ciężarówki.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-07-25 20:00:46
Autor: Budzik
Jazda bez korka oleju
[...]

Tak, o busie.
Ale w sumie co za róznica, skoro siedzi w tym busie taki sam silnik jak w oplu insigni, saabie czy alfie romeo...

Data: 2016-07-27 21:45:39
Autor: J.F.
Jazda bez korka oleju
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA650D78FBA68budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A siedzi ? Bo tak juz zauwazylem, ze bywaja pewne roznice...

J.

Data: 2016-07-27 21:00:19
Autor: Budzik
Jazda bez korka oleju

[...]

A siedzi.
2.0 jtd, multijet, cdti czy jak zwał. Nastepca 1,9jtd.

Różnice sa - w busie ma 115 koni, w osobówkach chyba nawet 180.
Ale róznice mocy to akurat nic dziwnego, bo np. 2.3 w ducato sa tez w wersjach 120, 130, 150, 160km - ot inne oprogramowanie.

Jazda bez korka oleju