Data: 2011-01-07 19:45:07 | |
Autor: R | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora.
R. |
|
Data: 2011-01-07 19:04:35 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin R
Jakie mog± byæ konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. W najlepszym razie paliwo jarało Ci się w wydechu, co mogło mieć różne konsekwencje z popsutym katem na czele. W najgorszym razie silnik do remontu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 21:06:30 | |
Autor: Scyzoryk | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
konsekwencje z popsutym katem na czele. W najgorszym razie silnik do ta, po 4 kilometrach. Toż on z plasteliny nie jest... Pozdr Scyzoryk |
|
Data: 2011-01-07 22:21:28 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W najlepszym razie paliwo jarało Ci się w wydechu, co mogło mieć różne nie przesadzasz oby? musialby miec niezwyklego pecha (jeszcze gorszego ode mnie;) zeby tak sie stalo |
|
Data: 2011-01-07 21:47:31 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin Michał Gut
W najlepszym razie paliwo jarało Ci się w wydechu, co mogło mieć różne Nie zaprzeczam, ale taka opcja jednak istnieje. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 22:50:30 | |
Autor: Pszemol | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4d2789f3$0$2504$65785112news.neostrada.pl...
begin Michał Gut A co się miałoby niby stać aby silnik nadawał się do remontu? |
|
Data: 2011-01-11 10:17:53 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin Pszemol
A co się miałoby niby stać aby silnik nadawał się do remontu? Naprężenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze będzie cały czas pracował. Ale to bardzo zależy od konkretnego silnika i konkretnego uszkodzenia. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-11 11:25:27 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Naprężenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze będzie cały czas no i co w zwiazku z tym ? |
|
Data: 2011-01-11 13:47:05 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin marek
Naprężenia termiczne -- przecież tłok w tym cylindrze będzie cały czas Sam się domyśl. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-11 15:40:06 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-11 14:47, to pisze:
begin marek To nas, niedomyslnych jest wiecej. Ja rowniez poprosze o dodatkowe wyjasnienia. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-13 18:20:13 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
metal sie rozszerza pod wplywem ciepla, w jednym miejscu silnika bedzie bardziej w innym mniej.
to dyskusja akademicka ale o to jemu chodzi czyli inne naprezenia na glowicy, na zeliwie itd. nie wydaje mi sie zeby to moglo spowodowac jakas wieksza awarie ale cholera wie. |
|
Data: 2011-01-13 18:22:57 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
metal sie rozszerza pod wplywem ciepla, w jednym miejscu silnika bedzie bardziej w innym mniej. wyobraz sobie ze glowica w wielu miejscach ma rozne temperatury(nawet rzad wielkosci) a zrobiona jest z jednolitego materialu i nic jej nie jest. |
|
Data: 2011-01-14 09:44:29 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin marek
wyobraz sobie ze glowica w wielu miejscach ma rozne temperatury(nawet Mało to było silników, w których masowo pękały bloki czy głowice bo były źle zaprojektowane? Myślisz, ze z jakiego powodu pękały, krasnoludki w nich szczeliny drążyły? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-14 10:50:31 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Mało to było silników, w których masowo pękały bloki czy głowice bo były mysle, a nawet jestem pewien ze pekaly nie z powodu pracy na 3 cylindrach zamiast na 4. |
|
Data: 2011-01-14 10:06:56 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin marek
Mało to było silników, w których masowo pękały bloki czy głowice bo Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedź i spróbuj zrozumieć. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-14 11:30:58 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedź i spróbuj zrozumieć. daj juz spokoj ze swoimi teoriami. |
|
Data: 2011-01-14 10:50:51 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin marek
Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedź i spróbuj zrozumieć. Pozwolę sobie zacytować moją poprzednią sygnaturkę: ignorance is bliss. I na tym zakończę, bo szkoda czasu. :-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-14 13:04:27 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Pozwolę sobie zacytować moją poprzednią sygnaturkę: ignorance is bliss. I im dluzej siedze na newsach (a juz chyba z 8 czy 9 lat bedzie jak nie lepiej) tym bardziej rozumiem cynizm niektorych ludzi (np. ciebie). Podczas gdy ja rozwijam sie (nauka, doswiadczenia) mam wrazenie ze swiat i ludzie po nim biegajacy stoi na jednym poziomie. Czasami zastanawiam sie czy nie lepiej byłoby byc zwykłym tępakiem. Jakie wtedy byloby wszystko proste:) |
|
Data: 2011-01-14 17:28:42 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin Michał Gut
im dluzej siedze na newsach (a juz chyba z 8 czy 9 lat bedzie jak nie Tu jest jeszcze względnie dobrze, zajrzyj na fora motoryzacyjne. Tam co drugi pisze jak kliniczny idiota. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-15 00:03:34 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Tu jest jeszcze względnie dobrze, zajrzyj na fora motoryzacyjne. Tam co zagladam tylko na autokacik i na fiatforum - nie widze tam specjalnych odstepstw. wrecz mam wrazenie ze tam jakby normlalniej. z drugiej strony o pms myslalem tak samo lata temu:))))))))))))) |
|
Data: 2011-01-14 12:58:41 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
to dyskusja akademicka ale o to jemu chodzi zacytowalem na samej gorze sam siebie 1.przeczytaj ze zrozumieniem calosc. 2.jak nie zrozumiesz to idz do punktu 1 i tak oto zapetlaja sie programy:) |
|
Data: 2011-01-14 17:35:30 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
zacytowalem na samej gorze sam siebie ty sie jezdzic lepiej naucz inzynierku |
|
Data: 2011-01-15 00:07:40 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
zacytowalem na samej gorze sam siebiety sie jezdzic lepiej naucz inzynierku mgr inz jak juz rekompensujesz sobie braki w wyksztalceniu probujac nazywac mnie per "inzynierek"? osobiscie uwazam ze bycie "wykształciuchem" jest bardziej powodem do dumy niz do wstydu, ale co kto lubi. sir vel wyksztalciuch |
|
Data: 2011-01-15 01:02:36 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
mgr inz jak juz ja nie mam brakow w wyksztalceniu, tudziez praktyce zawodowej. a ty jaka masz praktyke w mechanice ? inzynierku teoretyku... |
|
Data: 2011-01-15 10:21:18 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin marek
ja nie mam brakow w wyksztalceniu, tudziez praktyce zawodowej. a ty jaka Wątpię, bo nawet z językiem polskim sobie nie radzisz (interpunkcja), a to zwykle przerabia się w podstawówce... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 20:14:18 | |
Autor: Excite | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 07.01.2011 19:45, R pisze:
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Paliwo w oleju, zgon sondy lambda i katalizatora. |
|
Data: 2011-01-07 20:28:19 | |
Autor: xs | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Excite <niema@none.pl> napisał(a):
Paliwo w oleju, zgon sondy lambda i katalizatora. W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz z tego cylindra. Zadne paliwo sie nie leje. Po 4km nic sie nie stanie, po 40km moga co najwyzej dostac poduchy silnika od drgan i wibracji. -- |
|
Data: 2011-01-08 14:07:26 | |
Autor: daro | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W grupie VAG od dobrych juz prawie 20 lat sterownik silnika jezeli nie dostaje sygnalu z czujnika spalania stukowego (nie chodzi na 1 gar silnik) odcina wtryskiwacz z tego cylindra. U mnie w A6 2001 rok leje sie normalnie, kolektor aż czerwony. Byłem zmuszony zrobić tak 100km. -- d. |
|
Data: 2011-01-10 11:57:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze:
A odpi±ć kabla z wtryskiwacza nie można było? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-10 12:25:14 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Mon, 10 Jan 2011 11:57:51 +0100, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-01-08 14:07, daro pisze: Mozna, ale wiesz jakie to proste w nowoczesnym silniku ? Najpierw trzeba oslony odkrecic, potem cholera wie gdzie beda wtyczki. No i pytanie ktory .. J. |
|
Data: 2011-01-07 20:19:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-07 19:45, R pisze:
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Na tak krótkim odcinku, pewnie też bez specjalnego katowania, raczej nic się nie stanie. Kiedy¶ z ciekawo¶ci ogl±dałem katalizator (metalowy) po przejechaniu 150km z gazem w podłodze na 3 cylindrach i nic mu się nie stało. |
|
Data: 2011-01-07 21:48:08 | |
Autor: to | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
begin Tomasz Pyra
Kiedyś z ciekawości oglądałem katalizator (metalowy) po przejechaniu A u mnie szlag trafił zwykły, ceramiczny katalizator po 2 km na 5 cylindrach. Metalowe dużo więcej zniosą. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-08 00:30:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-07 22:48, to pisze:
begin Tomasz Pyra Też nie masz pewności, że to to było przyczyną. 2km to najczęściej wydech nawet dobrze się nie zdąży nagrzać. W porównaniu z godzinami jazdy autostradą z gazem w podłodze, to nawet konieczność dopalenia kilkudziesięciu gram paliwa to nie jest coś co powinno zniszczyć katalizator. |
|
Data: 2011-01-07 21:08:14 | |
Autor: Scyzoryk | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. mógł się zasyfić niespalanym paliwem. Raczej nic się nie stało, jak wymianisz przewód daj ostro w palnik żeby wszystko przepalić i będzie chodził. Za krótki odcinek żeby co¶ trwale uszkodzić. Może sonda lambda, ale teznie s±dzę... Pozdr Scyzoryk |
|
Data: 2011-01-07 21:38:20 | |
Autor: JohnyK | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On 07.01.2011 19:45, R wrote:
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Nic się nie stało. Nie wiem, jakie masz auto, ale jak s±dzę, ten cylinder nie dostawał nawet benzyny... Ja tam kiedy¶ Clio musiałem przejechać w ten sposób prawie 100km, nie stało się nic. Zupełnie nic. JK |
|
Data: 2011-01-08 02:28:43 | |
Autor: Michał | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Nic się nie stało. Nie wiem, jakie masz auto, ale jak s±dzę, ten cylinder nie dostawał nawet benzyny... Ja tam kiedy¶ Clio musiałem przejechać w ten sposób prawie 100km, nie stało się nic. Zupełnie nic. Ja kiedy¶ rozwaliłem ¶wiece i zanim znalazłem chwilkę żeby zmienić to z 400km zrobiłem :) tylko reno s± odporne na wiele rzeczy ale bez cylindra się głupio zbierało, limitowało vmaxa i paliło z 25l/100. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-01-07 22:22:51 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
w najgorszym wypadku zdechnie katalizator, ale to tez musialbys niewiadomo ile jezdzic tak zeby go zjarac
|
|
Data: 2011-01-08 03:46:03 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a):
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. Zalezy od samochodu. Ponad 10 lat temu mialem okazje przejechac 100 km z okladem Dacia, ktora palila na trzy, potem na dwa, a przez ostatnie parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka tysiecy obr./min.). Konsekwencji nie bylo zadnych, ale ten samochod juz z fabryki wyjechal jako zlom. -- Maciek |
|
Data: 2011-01-08 08:00:50 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze:
Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a): Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow." jak wymyslasz historie, to upewnij sie, ze jest choc troche prawdopodobna. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-08 10:41:11 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sat, 08 Jan 2011 08:00:50 +0100, MarcinJM napisał(a):
Mhm, na jednym garze "wkrecic na kilka tys. obrotow." Informacja, ze palil tylko jeden cylinder, pochodzi od mechanika, do ktorego nastepnego dnia to rumunskie truchlo pojechalo na lawecie. Poza tym nie mam w zwyczaju "wymyslac historii" - ugryz sie w jezyk, zanim nastepnym razem zarzucisz komus klamstwo, nawet w tak blahej sprawie. -- Maciek |
|
Data: 2011-01-08 23:53:03 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Informacja, ze palil tylko jeden cylinder, pochodzi od mechanika, do a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke. |
|
Data: 2011-01-09 00:25:05 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sat, 8 Jan 2011 23:53:03 +0100, marek napisał(a):
a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke. Umiesz czytac ze zrozumieniem? -- Maciek |
|
Data: 2011-01-09 13:14:16 | |
Autor: Excite | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 09.01.2011 00:25, Maciek pisze:
Umiesz czytac ze zrozumieniem? To co piszesz jest po prostu niemożliwe bez gigantycznego koła zamachowego. Więc bajkopisarzem jeste¶ albo Ty albo ten mechanik. |
|
Data: 2011-01-09 13:47:06 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 09 Jan 2011 13:14:16 +0100, Excite napisał(a):
To co piszesz jest po prostu niemożliwe bez gigantycznego koła zamachowego. Więc bajkopisarzem jeste¶ albo Ty albo ten mechanik. Wygladalo to tak, ze silnikiem rzucalo i krztusil sie, a po nacisnieciu gazu zaczynal terkotac i powoli, powoli wkrecal sie na obroty. Udawalo sie uzyskac jakies 3, moze 4 tysiace (na ucho, bo obrotomierza tam nie bylo). Nastepnie trzeba bylo ruszyc i dopoki nie zdechl, mozna sie bylo przeturlac na jedynce ze sto metrow, a potem od nowa. Z tym ze z tymi paronastoma kilometrami przegialem - sprawdzilem na planie i bylo tam maks. 3 km, tylko ze pokonywalismy ten odcinek godzine. Moze i mechanik pieprzyl, nie wiem. Powtarzam, co mi powiedzial... Niestety nie mam juz Dacii, zeby przeprowadzic eksperymet, a szkoda, bo na koniec z rozkosza dokonalbym rytualnego spalenia tego rumunskiego gowna. -- Maciek |
|
Data: 2011-01-09 14:48:43 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 13:47:06 +0100, Maciek wrote:
Wygladalo to tak, ze silnikiem rzucalo i krztusil sie, a po nacisnieciu Ja tam z dacii bylem dosc zadowolony. Tez kiedys przejechalem kilkadziesiat km na trzech garach (pekniecie popychacza zaworu), i problem byl jedynie w tym ze 80 nie chcial sam przekroczyc - ale przy lekkiej gorce dawalo sie, a potem trzymal te stowe az do koniecznosci zwolnienia :-( J. |
|
Data: 2011-01-09 14:56:08 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 09 Jan 2011 14:48:43 +0100, J.F. napisał(a):
Ja tam z dacii bylem dosc zadowolony. Tez kiedys przejechalem Zaloze sie, ze miales Dacie z produkcji komunistycznej. Byly znacznie porzadniejsze. Mnie przypadlo nieszczescie o nazwie Liberta, czyli stara Dacia po liftingu w 1991 roku. ZAZ Tavria to byl przy niej Rolls-Royce. -- Maciek |
|
Data: 2011-01-09 14:50:10 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 09 Jan 2011 13:14:16 +0100, Excite wrote:
W dniu 09.01.2011 00:25, Maciek pisze: Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. J. |
|
Data: 2011-01-09 19:27:32 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. ok ale nie powiesz mi ze jednym cylindrem dostarczysz tyle energii by utrzymac predkosc:) na 2 to jeszcze ok - testowalem. ledwo sie wkreca na luzie na obroty a jazda do przodu to na zasadzie palenia sprzegla - rozpedzamy silnik i sprzeglem ruszamy az obroty spadna. mechanicy lubia wstawiac bajki laikom zeby sie z nich ponabijac lub podniesc poczucie grozy w powietrzu:) |
|
Data: 2011-01-09 19:29:28 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote:
Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu. No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM, a maluch mial 21KM z dwoch .. J. |
|
Data: 2011-01-09 20:02:27 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 19:29, J.F. pisze:
On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote: Dla uproszczenia mozemy tak przyjac o ile uda ci sie wkrecic ten jeden cylinder w okolice mocy max., a nie uda sie to, wiec bedzie 1/4 z powiedzmy 20KM-30KM a masz jeszcze 3 nieczynne cylindry do uciagniecia.... -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 20:03:14 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM, minus opory na 3 pozostalych. to ile zostanie? i jak rozpedzic silnik 4 cylindrowy 1 garem ? |
|
Data: 2011-01-09 23:16:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze:
Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a): A co było przyczyn± takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów? |
|
Data: 2011-01-09 23:57:05 | |
Autor: Maciek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
A co było przyczyn± takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów? Ogolnie, to chyba zarcie oleju na potege i doslownie zarosniecie swiec nagarem (silnik mial 36 tys km i nadawal sie do remontu). Dlatego sie wszystko skumulowalo akurat wtedy - nie mam pojecia. To bylo w tamtym wieku. -- Maciek |
|
Data: 2011-01-10 00:19:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 23:57, Maciek pisze:
Dnia Sun, 09 Jan 2011 23:16:56 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Eeee... to co¶ ten mechanik raczej przesadzał z tym jednym cylindrem. Na jedynym cylindrze by¶ go raczej nawet nie uruchomił. |
|
Data: 2011-01-08 07:37:05 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On 2011-01-07 19:45, R wrote:
Jakie mog± byæ konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. Lanos 1.5 dohc. Paliły dwa cylindry ze wzglądu na uszkodzenie cewki. Dalo się jechać, udało mi się zrobić kilkanaście km awaryjnie do warsztatu. Z 3 przerwami na ostygnięcie katalizatora. Prześlicznie wysuszyło mi wykładzinę w kabinie ;) 0 problemów po naprawie cewki, katalizator został taki jaki był. |
|
Data: 2011-01-08 11:13:18 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d275f34$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie. Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 12:06:51 | |
Autor: R | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
U mnie to silnik Renault 1,4 (K7J710). Wymieniłem przewody i na razie nie widzę nic podejrzanego. R. |
|
Data: 2011-01-08 12:34:41 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d284550$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl... Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 17:22:45 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. gdy sie o czyms nie ma pojecia to czasem lepiej sie nie odzywac. wypalanie gniazd sprezonym powietrzem... dobre sobie. |
|
Data: 2011-01-08 19:47:26 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iga30m$o7i$1inews.gazeta.pl...
Gdy sie nie potrafi pisac po polsku, to lepiej juz nbiec nie pisac - w podstawowce nie nauczyli, ze zdanie rozpoczyna sie z wielkiej litery? Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 20:27:58 | |
Autor: | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
P_ablo <op@op.pl> napisał(a):
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat temu to mysle, ze inne nacje tez. -- |
|
Data: 2011-01-08 22:03:17 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] np z gaznika lub jednopunktowego wtrysku. jednak nie ma szans zapalic sie w sposob o ktorym pisal. Jak juz bo to takie pierdolenie domoroslych inzynierkow-teoretykow. to tak jak z niedoladowywaniem duzego akumulatora, pekaniem paska rozrzadu i wybuchaniem katalizatora przy odpalaniu na pych. |
|
Data: 2011-01-09 00:12:23 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik <xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igahce$b1k$1inews.gazeta.pl...
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego... Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 11:04:36 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a):
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co zebrał pod k±tem detonacji. Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc... Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 11:24:15 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3P2w8P$JQYmike.oldfield.org.pl...
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link? Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 12:04:17 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a):
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie irl://mój.mózg Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc. Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle m±dry. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 13:05:28 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c1.01.3P2xTG$JQhmike.oldfield.org.pl...
Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie przez anormalne wskazania sond lambda. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 13:22:51 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d29a498$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
naturalni chodzilo mi o osobny wtryskiwacz :) -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 15:32:41 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 13:22:51 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomo¶ci Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz . J. |
|
Data: 2011-01-09 17:17:33 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq4ax.com...
full group :) IMHO jakis poroniony pomysl... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 18:02:28 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 17:17:33 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci No coz - jezdzilo. Pewnie lepiej niz na gazniku :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 22:11:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze lej± jednocze¶nie. Jak lej± parami, to już półsekwencja. |
|
Data: 2011-01-09 19:30:29 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?irl://mój.mózg 404 |
|
Data: 2011-01-09 22:19:54 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a):
No w Twoim systemie pewnie tak :Dirl://mój.mózg404 -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 12:17:46 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 11:04, Adam Płaszczyca pisze:
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary cylindrow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 13:08:13 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igc5gr$all$1news.onet.pl...
Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 13:13:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 13:08, P_ablo pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomo¶ci Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul. A generalnie nie sadze, zeby producent pochylal sie nad obsluga takiej awarii, zeby utrzymac silnik na kulawym chodzie i ryzykujac zniszczenie jednostki. Pamietajmy, ze komp nie wie co jest przyczyna anomalii, wiec powinien zasygnalizowac krytyczny blad silnika i tyle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 13:26:16 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:igc8q0$kqp$1news.onet.pl...
Zdaje mi sie, ze popieprzylismy skutek z przyczyna :) Dyskutujemy o mozliwosci wylaczenia wtryskiwacza a nie cewki... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-10 12:15:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze:
Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wył±cza" raz na zawsze, tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył pr±d cewki. A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wył±czać selektywnie dany gar nawet je¶li s± parami. Teoretycznie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-09 12:12:20 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote:
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to zwykle spalanie, czy detonacja. No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu. ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego... Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni. Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja dodatkowo poprawna prace. W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami .. J. |
|
Data: 2011-01-09 12:51:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote: Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym właśnie cylindrem. Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten sam i może go odłączyć. Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby awaryjne zakłada projekt. |
|
Data: 2011-01-09 15:37:00 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze: Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry ... Tylko pozostaje wła¶nie kwestia czy takie daleko posunięte tryby awaryjne zakłada projekt. Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas . J. |
|
Data: 2011-01-09 15:42:40 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 19:33:15 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to a nie spi? poza tym jak to dzialao - lal dawke nawet jak mialo nie byc zaplonu? przeciez to bez sensu |
|
Data: 2011-01-09 19:39:43 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 19:33:15 +0100, Michał Gut wrote:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, toa nie spi? Predzej czy pozniej do cylindra trafi, nawet bym powiedzial ze predzej :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 19:35:26 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów, nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki) |
|
Data: 2011-01-09 20:04:56 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to Nie. SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN MPI ma CZTERY, laczone rownolegle. Przysiegam :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 21:55:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze: Potwierdzam :) Tak było w silniku z Punto I 75. Cztery wtryskiwacze poł±czone równolegle. Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do prędko¶ci obrotowej silnika. Czyli niezależnie od prędko¶ci obrotowej silnika wtryskiwaczy lały paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i obci±żenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia. Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że działały cztery wtryskiwacze. W silniku 16V (a może i póĽniejszych 8V) była już półsekwencja (wtryskiwacze poł±czone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już synchronicznie z prędko¶ci± obrotow± silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej - przy zamkniętym. |
|
Data: 2011-01-09 23:26:35 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Nie. ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu? przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o punto 75) |
|
Data: 2011-01-09 23:49:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:
Nie. Wła¶nie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długo¶ć wtrysku była ustalana na podstawie pomiaru ilo¶ci powietrza, albo wskazań sondy lambda. Ale to paliwo wtry¶nięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka na swoj± kolej aż zostanie wessane do cylindra. Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby cała porcja powietrza zmie¶ciła się między wtryskiwaczem a zaworem. Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje na gor±cej głowicy, albo pęd powietrza jako¶ to zawsze rozpyli w cylindrze. Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedy¶ wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa. W dodatku nie ma jaki¶ dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim układem gdzie wszystkie chodz± jednocze¶nie a półsekwencj±, gdzie też co drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a nie co czwarty. |
|
Data: 2011-01-10 11:38:27 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem technologicznym:)))) dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:) |
|
Data: 2011-01-09 23:50:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze: Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej silnika z tego samochodu. Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze poł±czone s± równolegle. http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/ |
|
Data: 2011-01-09 20:28:36 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów, Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten sposób. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-10 00:49:37 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby odparowac ? J. |
|
Data: 2011-01-11 22:56:04 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote: Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Bleh. Nawet nie batch, multipoint mode. Batch dzieli wtryskiwacze na grupy: http://files.haltech.com/downloads/platinum/Help-en/Sport/basic_fuel_setup.html#injection_mode r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-09 16:59:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: No tak, racja. Tylko pozostaje wła¶nie kwestia czy takie daleko posunięte tryby Chodzi mi raczej o możliwo¶ć narobienia jeszcze gorzej. Komputer dostaje jakie¶ tam sygnały, ale w sumie nigdy nie wie co jest skutkiem, co przyczyn±. |
|
Data: 2011-01-09 22:20:31 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a):
Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to Albo analogowe :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-10 12:09:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-08 21:27, xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
P_ablo<op@op.pl> napisał(a): Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go maj±, nie zawsze maj± czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik posiadaj± też niekoniecznie potrafi± odróżnić brak zapłonu od zapłonu normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet je¶li maj± tak± możliwo¶ć, to niekoniecznie odcinaj± zasilanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-08 21:22:52 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. tak , tak. oczywiscie. |
|
Data: 2011-01-08 17:26:07 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Jakie mog± być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeĽdzie ¶mierdziało gum± pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. nic sie nie stanie nawet i po 1000km jak masz mpi to odepnij wtyczke od wtryskiwacza. |