Data: 2011-01-08 11:13:18 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:4d275f34$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora. Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie. Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 12:06:51 | |
Autor: R | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
U mnie to silnik Renault 1,4 (K7J710). Wymieniłem przewody i na razie nie widzę nic podejrzanego. R. |
|
Data: 2011-01-08 12:34:41 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:4d284550$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl... Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 17:22:45 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu. gdy sie o czyms nie ma pojecia to czasem lepiej sie nie odzywac. wypalanie gniazd sprezonym powietrzem... dobre sobie. |
|
Data: 2011-01-08 19:47:26 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości news:iga30m$o7i$1inews.gazeta.pl...
Gdy sie nie potrafi pisac po polsku, to lepiej juz nbiec nie pisac - w podstawowce nie nauczyli, ze zdanie rozpoczyna sie z wielkiej litery? Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-08 20:27:58 | |
Autor: | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
P_ablo <op@op.pl> napisał(a):
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat temu to mysle, ze inne nacje tez. -- |
|
Data: 2011-01-08 22:03:17 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] np z gaznika lub jednopunktowego wtrysku. jednak nie ma szans zapalic sie w sposob o ktorym pisal. Jak juz bo to takie pierdolenie domoroslych inzynierkow-teoretykow. to tak jak z niedoladowywaniem duzego akumulatora, pekaniem paska rozrzadu i wybuchaniem katalizatora przy odpalaniu na pych. |
|
Data: 2011-01-09 00:12:23 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik <xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igahce$b1k$1inews.gazeta.pl...
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego... Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 11:04:36 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a):
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co zebrał pod kątem detonacji. Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc... Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 11:24:15 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3P2w8P$JQYmike.oldfield.org.pl...
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link? Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 12:04:17 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a):
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie irl://mój.mózg Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc. Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 13:05:28 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3P2xTG$JQhmike.oldfield.org.pl...
Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie przez anormalne wskazania sond lambda. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 13:22:51 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d29a498$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
naturalni chodzilo mi o osobny wtryskiwacz :) -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 15:32:41 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 13:22:51 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz . J. |
|
Data: 2011-01-09 17:17:33 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq4ax.com...
full group :) IMHO jakis poroniony pomysl... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 18:02:28 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 17:17:33 +0100, P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości No coz - jezdzilo. Pewnie lepiej niz na gazniku :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 22:11:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze leją jednocześnie. Jak leją parami, to już półsekwencja. |
|
Data: 2011-01-09 19:30:29 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?irl://mój.mózg 404 |
|
Data: 2011-01-09 22:19:54 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a):
No w Twoim systemie pewnie tak :Dirl://mój.mózg404 -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-09 12:17:46 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 11:04, Adam Płaszczyca pisze:
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy' Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary cylindrow. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 13:08:13 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:igc5gr$all$1news.onet.pl...
Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu. -- Picasso |
|
Data: 2011-01-09 13:13:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 13:08, P_ablo pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul. A generalnie nie sadze, zeby producent pochylal sie nad obsluga takiej awarii, zeby utrzymac silnik na kulawym chodzie i ryzykujac zniszczenie jednostki. Pamietajmy, ze komp nie wie co jest przyczyna anomalii, wiec powinien zasygnalizowac krytyczny blad silnika i tyle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 13:26:16 | |
Autor: P_ablo | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:igc8q0$kqp$1news.onet.pl...
Zdaje mi sie, ze popieprzylismy skutek z przyczyna :) Dyskutujemy o mozliwosci wylaczenia wtryskiwacza a nie cewki... -- Picasso |
|
Data: 2011-01-10 12:15:35 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze:
Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wyłącza" raz na zawsze, tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył prąd cewki. A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wyłączać selektywnie dany gar nawet jeśli są parami. Teoretycznie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-09 12:12:20 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote:
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon. Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to zwykle spalanie, czy detonacja. No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu. ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego... Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni. Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja dodatkowo poprawna prace. W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami .. J. |
|
Data: 2011-01-09 12:51:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote: Ale taka pĂłĹsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym wĹaĹnie cylindrem. Bo ECU nie wie ktĂłry to cylinder z pary, ale wie Ĺźe co 720 stopni ten sam i moĹźe go odĹÄ czyÄ. Tylko pozostaje wĹaĹnie kwestia czy takie daleko posuniÄte tryby awaryjne zakĹada projekt. |
|
Data: 2011-01-09 15:37:00 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze: Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry ... Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby awaryjne zakłada projekt. Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas . J. |
|
Data: 2011-01-09 15:42:40 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 19:33:15 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to a nie spi? poza tym jak to dzialao - lal dawke nawet jak mialo nie byc zaplonu? przeciez to bez sensu |
|
Data: 2011-01-09 19:39:43 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 19:33:15 +0100, Michał Gut wrote:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, toa nie spi? Predzej czy pozniej do cylindra trafi, nawet bym powiedzial ze predzej :-) J. |
|
Data: 2011-01-09 19:35:26 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle. wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów, nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki) |
|
Data: 2011-01-09 20:04:56 | |
Autor: MarcinJM | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to Nie. SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN MPI ma CZTERY, laczone rownolegle. Przysiegam :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-01-09 21:55:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze: Potwierdzam :) Tak było w silniku z Punto I 75. Cztery wtryskiwacze połączone równolegle. Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do prędkości obrotowej silnika. Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika wtryskiwaczy lały paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i obciążenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia. Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że działały cztery wtryskiwacze. W silniku 16V (a może i późniejszych 8V) była już półsekwencja (wtryskiwacze połączone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już synchronicznie z prędkością obrotową silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej - przy zamkniętym. |
|
Data: 2011-01-09 23:26:35 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Nie. ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu? przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o punto 75) |
|
Data: 2011-01-09 23:49:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:
Nie. Właśnie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długość wtrysku była ustalana na podstawie pomiaru ilości powietrza, albo wskazań sondy lambda. Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra. Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem. Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli w cylindrze. Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedyś wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa. W dodatku nie ma jakiś dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim układem gdzie wszystkie chodzą jednocześnie a półsekwencją, gdzie też co drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a nie co czwarty. |
|
Data: 2011-01-10 11:38:27 | |
Autor: Michał Gut | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem technologicznym:)))) dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:) |
|
Data: 2011-01-09 23:50:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze: Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej silnika z tego samochodu. Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze połączone są równolegle. http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/ |
|
Data: 2011-01-09 20:28:36 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów, Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten sposób. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-10 00:49:37 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby odparowac ? J. |
|
Data: 2011-01-11 22:56:04 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote: Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten Bleh. Nawet nie batch, multipoint mode. Batch dzieli wtryskiwacze na grupy: http://files.haltech.com/downloads/platinum/Help-en/Sport/basic_fuel_setup.html#injection_mode r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-09 16:59:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100, Tomasz Pyra wrote: No tak, racja. Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby Chodzi mi raczej o możliwość narobienia jeszcze gorzej. Komputer dostaje jakieś tam sygnały, ale w sumie nigdy nie wie co jest skutkiem, co przyczyną. |
|
Data: 2011-01-09 22:20:31 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a):
Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to Albo analogowe :P -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-01-10 12:09:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
W dniu 2011-01-08 21:27, xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
P_ablo<op@op.pl> napisał(a): Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go mają, nie zawsze mają czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik posiadają też niekoniecznie potrafią odróżnić brak zapłonu od zapłonu normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet jeśli mają taką możliwość, to niekoniecznie odcinają zasilanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-08 21:22:52 | |
Autor: marek | |
Jazda na 3 cylindrach... | |
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie. tak , tak. oczywiscie. |