Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda na 3 cylindrach...

Jazda na 3 cylindrach...

Data: 2011-01-08 11:13:18
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:4d275f34$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk. przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam przegrzanie katalizatora.


Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie.
Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow.


--
Picasso

Data: 2011-01-08 12:06:51
Autor: R
Jazda na 3 cylindrach...

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl...

Pewnie zalezy od konstrukcji... ja ostatnio musialem przejechac 300 km z padnieta cewka i po zalozeniu nowej nic sie nie dzieje. Po ok 5 km zapalila sie kontrolka silnika a po zalozeniu nowej zgasla po takim samym czasie.
Silnik z grupy VAG, 6 cylindrow.


U mnie to silnik Renault 1,4 (K7J710). Wymieniłem przewody i na razie nie widzę nic podejrzanego.
R.

Data: 2011-01-08 12:34:41
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "R" <r@no.spam> napisał w wiadomości news:4d284550$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d2838c6$0$2449$65785112news.neostrada.pl...

U mnie to silnik Renault 1,4 (K7J710). Wymieniłem przewody i na razie nie widzę nic podejrzanego.


Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu.

--
Picasso

Data: 2011-01-08 17:22:45
Autor: marek
Jazda na 3 cylindrach...
Katalizator to pikus - tym bardziej jesli jest juz stary. Wiekszym problemem moze byc wypalenie gniazd zaworowych zaworow wydechowych, ale przy 4 km w takim stanie IMHO nie stanowi wiekszego problemu.

gdy sie o czyms nie ma pojecia to czasem lepiej sie nie odzywac.
wypalanie gniazd sprezonym powietrzem... dobre sobie.

Data: 2011-01-08 19:47:26
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości news:iga30m$o7i$1inews.gazeta.pl...

gdy sie o czyms nie ma pojecia to czasem lepiej sie nie odzywac.
wypalanie gniazd sprezonym powietrzem... dobre sobie.

Gdy sie nie potrafi pisac po polsku, to lepiej juz nbiec nie pisac - w podstawowce nie nauczyli, ze zdanie rozpoczyna sie z wielkiej litery?

Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.

--
Picasso

Data: 2011-01-08 20:27:58
Autor:
Jazda na 3 cylindrach...
P_ablo <op@op.pl> napisał(a):
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.

Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat temu to mysle, ze inne nacje tez.

--


Data: 2011-01-08 22:03:17
Autor: marek
Jazda na 3 cylindrach...
Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;]

np z gaznika lub jednopunktowego wtrysku. jednak nie ma szans zapalic sie w sposob o ktorym pisal.

Jak juz
pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania
stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra. Wiec przestancie
gadac glupoty o katalizatorach, jakis mieszankach i innych bzdurach. Skoro
niemcy potrafili to zrobic 20 lat temu to mysle, ze inne nacje tez.

bo to takie pierdolenie domoroslych inzynierkow-teoretykow. to tak jak z niedoladowywaniem duzego akumulatora, pekaniem paska rozrzadu i wybuchaniem katalizatora przy odpalaniu na pych.

Data: 2011-01-09 00:12:23
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik <xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igahce$b1k$1inews.gazeta.pl...

Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;]
Jak juz  pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z
czujnika spalania  stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego
cylindra. Wiec przestancie  gadac glupoty o katalizatorach, jakis
mieszankach i innych bzdurach. Skoro  niemcy potrafili to zrobic 20 lat
temu to mysle, ze inne nacje tez.


Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.

Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego...

Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc...

--
Picasso

Data: 2011-01-09 11:04:36
Autor: Adam Płaszczyca
Jazda na 3 cylindrach...
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a):

Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.

Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co
zebrał pod kątem detonacji.
Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc...

Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-09 11:24:15
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3P2w8P$JQYmike.oldfield.org.pl...

Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie
'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?

Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.

--
Picasso

Data: 2011-01-09 12:04:17
Autor: Adam Płaszczyca
Jazda na 3 cylindrach...
Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a):

Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie
'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?

irl://mój.mózg

Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.

Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-09 13:05:28
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3P2xTG$JQhmike.oldfield.org.pl...

Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.


Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie przez anormalne wskazania sond lambda.

--
Picasso

Data: 2011-01-09 13:22:51
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4d29a498$0$2491$65785112news.neostrada.pl...

Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym
przypadku nie ma  problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder.


naturalni chodzilo mi o osobny wtryskiwacz :)

--
Picasso

Data: 2011-01-09 15:32:41
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 13:22:51 +0100,  P_ablo wrote:
Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości
Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym
przypadku nie ma  problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder.

naturalni chodzilo mi o osobny wtryskiwacz :)

Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .

J.

Data: 2011-01-09 17:17:33
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq4ax.com...

Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .


full group :)
IMHO jakis poroniony pomysl...

--
Picasso

Data: 2011-01-09 18:02:28
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 17:17:33 +0100,  P_ablo wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .

full group :)
IMHO jakis poroniony pomysl...

No coz - jezdzilo. Pewnie lepiej niz na gazniku :-)

J.

Data: 2011-01-09 22:11:54
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq4ax.com...

Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .


full group :)

Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze leją jednocześnie. Jak leją parami, to już półsekwencja.

Data: 2011-01-09 19:30:29
Autor: Michał Gut
Jazda na 3 cylindrach...
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?
irl://mój.mózg

404

Data: 2011-01-09 22:19:54
Autor: Adam Płaszczyca
Jazda na 3 cylindrach...
Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a):

irl://mój.mózg
404
No w Twoim systemie pewnie tak :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-09 12:17:46
Autor: MarcinJM
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 11:04, Adam Płaszczyca pisze:
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.

Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary cylindrow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-09 13:08:13
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:igc5gr$all$1news.onet.pl...

Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary cylindrow.

Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.

--
Picasso

Data: 2011-01-09 13:13:51
Autor: MarcinJM
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 13:08, P_ablo pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości
news:igc5gr$all$1news.onet.pl...

Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza
pary cylindrow.

Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.

Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul.

A generalnie nie sadze, zeby producent pochylal sie nad obsluga takiej awarii, zeby utrzymac silnik na kulawym chodzie i ryzykujac zniszczenie jednostki. Pamietajmy, ze komp nie wie co jest przyczyna anomalii, wiec powinien zasygnalizowac krytyczny blad silnika i tyle.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-09 13:26:16
Autor: P_ablo
Jazda na 3 cylindrach...
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:igc8q0$kqp$1news.onet.pl...

Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul.
A generalnie nie sadze, zeby producent pochylal sie nad obsluga takiej awarii, zeby utrzymac silnik na kulawym chodzie i ryzykujac zniszczenie jednostki. Pamietajmy, ze komp nie wie co jest przyczyna anomalii, wiec powinien zasygnalizowac krytyczny blad silnika i tyle.


Zdaje mi sie, ze popieprzylismy skutek z przyczyna :)
Dyskutujemy o mozliwosci wylaczenia wtryskiwacza a nie cewki...


--
Picasso

Data: 2011-01-10 12:15:35
Autor: Jakub Witkowski
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 13:13, MarcinJM pisze:

Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza
pary cylindrow.

Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.

Ale za chwile bedzie w suwie pracy, a komp (jesli juz, bo sadze, ze to akademicka dyskusja) wylaczy caly modul.

Moduł to jest zwykle prosty wzmacniacz, jego się nie "wyłącza" raz na zawsze,
tylko przy każdym zapłonie :) Moduł dostaje sterowanie: wł/wył prąd cewki.
A komp wie, który cylinder w danym momencie pali. Więc mógłby wyłączać
selektywnie dany gar nawet jeśli są parami. Teoretycznie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-01-09 12:12:20
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100,  P_ablo wrote:
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.

Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
zwykle spalanie, czy detonacja. No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.

ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania stukowego...
Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy wylaczyc...

Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni.
Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja
dodatkowo poprawna prace.
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

J.

Data: 2011-01-09 12:51:37
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100,  P_ablo wrote:
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.

Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
zwykle spalanie, czy detonacja.
No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.

ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania
stukowego...
Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
wylaczyc...

Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni.
Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja
dodatkowo poprawna prace.
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym właśnie cylindrem.
Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten sam i może go odłączyć.

Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby awaryjne zakłada projekt.

Data: 2011-01-09 15:37:00
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym właśnie cylindrem.
Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten sam i może go odłączyć.

Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry
...

Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby awaryjne zakłada projekt.

Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas .

J.

Data: 2011-01-09 15:42:40
Autor: MarcinJM
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym
właśnie cylindrem.
Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten
sam i może go odłączyć.

Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry
..

Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby
awaryjne zakłada projekt.

Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas .

Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-09 19:33:15
Autor: Michał Gut
Jazda na 3 cylindrach...
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to

a nie spi?
poza tym jak to dzialao - lal dawke nawet jak mialo nie byc zaplonu?
przeciez to bez sensu

Data: 2011-01-09 19:39:43
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 19:33:15 +0100,  Michał Gut wrote:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
a nie spi?
poza tym jak to dzialao - lal dawke nawet jak mialo nie byc zaplonu?
przeciez to bez sensu

Predzej czy pozniej do cylindra trafi, nawet bym powiedzial ze predzej
:-)

J.

Data: 2011-01-09 19:35:26
Autor: Michał Gut
Jazda na 3 cylindrach...
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,

nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

Data: 2011-01-09 20:04:56
Autor: MarcinJM
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
dla wszystkich cylindrów,

nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-09 21:55:20
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
dla wszystkich cylindrów,

nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)

Potwierdzam :)

Tak było w silniku z Punto I 75.
Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do prędkości obrotowej silnika.
Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika wtryskiwaczy lały paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i obciążenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia.
Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że działały cztery wtryskiwacze.

W silniku 16V (a może i późniejszych 8V) była już półsekwencja (wtryskiwacze połączone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już synchronicznie z prędkością obrotową silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej - przy zamkniętym.

Data: 2011-01-09 23:26:35
Autor: Michał Gut
Jazda na 3 cylindrach...
Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)

Potwierdzam :)

Tak było w silniku z Punto I 75.
Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu?
przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o punto 75)

Data: 2011-01-09 23:49:23
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:
Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)

Potwierdzam :)

Tak było w silniku z Punto I 75.
Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a
potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy
wydechu?

Właśnie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długość wtrysku była ustalana na podstawie pomiaru ilości powietrza, albo wskazań sondy lambda.

Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli w cylindrze.

Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedyś wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa.

W dodatku nie ma jakiś dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim układem gdzie wszystkie chodzą jednocześnie a półsekwencją, gdzie też co drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a nie co czwarty.

Data: 2011-01-10 11:38:27
Autor: Michał Gut
Jazda na 3 cylindrach...

Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli w cylindrze.

a na naiwny myslalem ze ma to jakikolwiek zwiazek z rozwojem technologicznym:))))

dobrze sie dowiedziec czegos ciekawego o swoim autku:)

Data: 2011-01-09 23:50:20
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 21:55, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
dla wszystkich cylindrów,

nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)

Potwierdzam :)

Tu jeszcze dla niedowiarków skan schematu instalacji elektrycznej silnika z tego samochodu.
Widać że wszystkie cztery wtryskiwacze połączone są równolegle.

http://img834.imageshack.us/i/wtrysky.jpg/

Data: 2011-01-09 20:28:36
Autor: Robert Rędziak
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:

wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,

nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)

 Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
 sposób.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-01-10 00:49:37
Autor: J.F.
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
sposób.

Ciekaw jestem czy i dzis, mimo niezaleznych wtryskiwaczy, nie ma
czegos z tego systemu. Paliwo chyba potrzebuje troche czasu aby
odparowac ?

J.

Data: 2011-01-11 22:56:04
Autor: Robert Rędziak
Jazda na 3 cylindrach...
On Sun, 9 Jan 2011 20:28:36 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote:

 Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
 sposób.

 Bleh. Nawet nie batch, multipoint mode. Batch dzieli
 wtryskiwacze na grupy:

 http://files.haltech.com/downloads/platinum/Help-en/Sport/basic_fuel_setup.html#injection_mode

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-01-09 16:59:08
Autor: Tomasz Pyra
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-09 15:37, J.F. pisze:
On Sun, 09 Jan 2011 12:51:37 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..

Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym
właśnie cylindrem.
Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten
sam i może go odłączyć.

Nie moze, bo wtryskiwacze polaczone parami, moze wylaczyc oba cylindry
..

No tak, racja.

Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby
awaryjne zakłada projekt.

Kto ich tam wie, w koncu pracuja nad tymi komputerami caly czas .

Chodzi mi raczej o możliwość narobienia jeszcze gorzej.
Komputer dostaje jakieś tam sygnały, ale w sumie nigdy nie wie co jest skutkiem, co przyczyną.

Data: 2011-01-09 22:20:31
Autor: Adam Płaszczyca
Jazda na 3 cylindrach...
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a):

Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
zwykle spalanie, czy detonacja. No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.

Albo analogowe :P

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-01-10 12:09:23
Autor: Jakub Witkowski
Jazda na 3 cylindrach...
W dniu 2011-01-08 21:27, xsystoff.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
P_ablo<op@op.pl>  napisał(a):

Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma
prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.

Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;] Jak juz
pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z czujnika spalania
stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego cylindra.

Jest jeszcze trochę samochodów nie na wtrysku, a te które go mają,
nie zawsze mają czujnik spalania stukowego. A te które ten czujnik
posiadają też niekoniecznie potrafią odróżnić brak zapłonu od zapłonu
normalnego (bo interesuje ich tylko stukowe). A nawet jeśli mają taką
możliwość, to niekoniecznie odcinają zasilanie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-01-08 21:22:52
Autor: marek
Jazda na 3 cylindrach...
Oczywiscie kolektor jest tak zimny, ze mieszanka wcale w nim sie nie ma prawa zapalic. Sprezone powietrze, to ty masz w glowie.

tak , tak. oczywiscie.

Jazda na 3 cylindrach...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona