Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Data: 2009-03-30 12:58:50
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Witam

Zainstalowałem te światła.
Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz literki RL a wiec homologowane jako światła dzienne.
Budowa, to 5 LED. Zainstalowałem i wyjechałem.
Dla porządku, światła są zamontowane w odległościach przewidzianych przez prawo, podłączone tak, że automatycznie gasną w momencie włączenia świateł mijania. Jedyne odstępstwo, to brak świateł pozycyjnych z tyłu, ale za to zgodnie z Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ.

Pierwszy wniosek to taki, że masa życzliwych. :-)
Co chwile ktoś mi błyskał lub na CB wołał, abym zapalił światła.
Odpowiedz, "a czy dzienne się nie palą" budziła co najmniej zdziwienie, "to te światełka"???
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-30 13:00:19
Autor: zkruk [Lodz]
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW wrote:
Pierwszy wniosek to taki, że masa życzliwych. :-)
Co chwile ktoś mi błyskał lub na CB wołał, abym
zapalił światła.
Odpowiedz, "a czy dzienne się nie palą" budziła co
najmniej zdziwienie, "to te światełka"???
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale
skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować.

sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła świciły słabiej...
strasznie by mnie to wkurzało gdyby ktoś mi ciągle mrugał...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-30 13:41:01
Autor: Lewis
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła
świciły słabiej...
strasznie by mnie to wkurzało gdyby ktoś mi ciągle mrugał...

Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze zdziwienia i przyklei się do szyby, za cholerę nie wpadnie o co chodzi.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-30 06:50:51
Autor: arek.pp
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
On Mar 30, 1:41 pm, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:
Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze
zdziwienia i przyklei się do szyby, za cholerę nie wpadnie o co chodzi.

Czasami (rzadko) mijam kogos z "mijania" walącymi jak drogowe. Właczam
wtedy drogowe /on tez/. Naprawdę widzę wtedy lepiej, niz podczas
właczonych swiateł mijania u obojga - stopien oslepiania mnie jest
podobny, ale sam więcej sobie oswietlam :(

Data: 2009-03-30 14:19:28
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW pisze:
Witam

Zainstalowałem te światła.
Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz literki RL a wiec
homologowane jako światła dzienne.
Budowa, to 5 LED. Zainstalowałem i wyjechałem.
Dla porządku, światła są zamontowane w odległościach przewidzianych
przez prawo, podłączone tak, że automatycznie gasną w momencie włączenia
świateł mijania. Jedyne odstępstwo, to brak świateł pozycyjnych z tyłu,
ale za to zgodnie z Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej
ONZ.

Witam,

Odpowiadając na Twoje wątpliwości - to o ile masz papier na nie i
przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie
przeglądu miałeś je zamontowane) nie powinieneś mieć wątpliwości.

Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam
przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o
fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie
jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra.

Jak działa w takiej sytuacji prawo - miał ktoś już podobną sytuację?


--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-03-30 15:25:16
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
WW pisze:
Witam

Zainstalowałem te światła.
Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz literki RL a wiec
homologowane jako światła dzienne.
Budowa, to 5 LED. Zainstalowałem i wyjechałem.
Dla porządku, światła są zamontowane w odległościach przewidzianych
przez prawo, podłączone tak, że automatycznie gasną w momencie włączenia
świateł mijania. Jedyne odstępstwo, to brak świateł pozycyjnych z tyłu,
ale za to zgodnie z Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej
ONZ.

Witam,

Odpowiadając na Twoje wątpliwości - to o ile masz papier na nie

Mam nawet fakturę z nazwą "światła do jazdy dziennej."  :-P
i
przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie
przeglądu miałeś je zamontowane) nie powinieneś mieć wątpliwości.
Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam
przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o
fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie
jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra.

Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-30 17:16:24
Autor: Paweł Ubysz
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...


Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.

A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?

Data: 2009-03-31 07:21:31
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Paweł Ubysz pisze:

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...


Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.

A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?

Wystarczy traktat akcesyjny?
M.

Data: 2009-03-31 10:30:11
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze:

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...


Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.

A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?

Wystarczy traktat akcesyjny?
M.

Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS
wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego.
Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam
lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483


pozdrawiam,

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-03-31 11:03:23
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...

Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?
Wystarczy traktat akcesyjny?
M.

Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS
wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego.
Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam
lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483

To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, do ktorego sie zobowiązał,  nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej' wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'.
a fronda nie takie cuda pisze.....

M.

Data: 2009-03-31 11:36:27
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
MichałG pisze:
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...

Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?
Wystarczy traktat akcesyjny?
M.

Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS
wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego.
Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam
lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483

To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa,
do ktorego sie zobowiązał,  nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej'
wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'.
a fronda nie takie cuda pisze.....

To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety -
ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność
stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez
włączonych świateł tylnych.

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-03-31 11:44:47
Autor: Lewis
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

Data: 2009-03-31 12:02:49
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Lewis pisze:

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich
świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania.


A mnie nie zastanawia, bo mam zamontowane fabrycznie i chciałbym w końcu
się dowiedzieć jak to jest prawnie uregulowane.

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-04-01 02:43:42
Autor: kameleon
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Użytkownik "Łukasz Czerpak" <ellukes@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqspoq$mk4$1news.onet.pl...
Lewis pisze:

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich
świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania.

 A na podlasiu są łaskawi nawet na "ręcznie" instalowane światła jazdy dziennej na motku :) Dooobre zwierzaki :)

Data: 2009-03-31 12:14:21
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Lewis pisze:

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania.


za długo! Chyba, że takie swiatła sa juz w samochodzie 'od zawsze'...
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-03-31 12:12:53
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...

Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?
Wystarczy traktat akcesyjny?
M.
Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS
wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego.
Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam
lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483
To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa,
do ktorego sie zobowiązał,  nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej'
wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'.
a fronda nie takie cuda pisze.....

To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety -
ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność
stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez
włączonych świateł tylnych.


Mowisz-masz: (2 minuty szukania)
Pord:
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

a za wikipedią - ostrożnie - ale nie chce mi sie szukać zródeł:
  Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) [edytuj]

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

     * Symetrycznie względem osi pojazdu
     * Na równej wysokości
     * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
     * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
     * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ?40cm^(2), a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.



Wygląda, że swiatła do jazdy dziennej to te skierowane do przodu... ;-)
Chya że coś przegapiłem...
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-03-31 13:01:01
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
MichałG pisze:

Mowisz-masz: (2 minuty szukania)
Pord:
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania
podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
świateł do jazdy dziennej.


Jest to prawda. Ale do kompletu brakuje:

"Załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 34 poz.
300 z dnia 4 marca 2004 r.) określa sposób podłączenia i używania
świateł dziennych. Według obowiązujących przepisów razem ze światłami
dziennymi muszą być włączone tylne światła pozycyjne."

W moim samochodzie, gdzie fabrycznie zamontowane są światła dzienne,
światła tylne pozycyjne nie są włączane - jest to niezgodne z
obowiązującym przepisem.

Artykuł w wikipedii widziałem, ale trudno wykorzystać go w sądzie -
potrzebne są konkretne przepisy.


--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-03-31 13:21:26
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
Mowisz-masz: (2 minuty szukania)
Pord:
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania
podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
świateł do jazdy dziennej.


Jest to prawda. Ale do kompletu brakuje:

"Załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 34 poz.
300 z dnia 4 marca 2004 r.) określa sposób podłączenia i używania
świateł dziennych. Według obowiązujących przepisów razem ze światłami
dziennymi muszą być włączone tylne światła pozycyjne."

W moim samochodzie, gdzie fabrycznie zamontowane są światła dzienne,
światła tylne pozycyjne nie są włączane - jest to niezgodne z
obowiązującym przepisem.

Artykuł w wikipedii widziałem, ale trudno wykorzystać go w sądzie -
potrzebne są konkretne przepisy.

dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa.....

Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import prywatny?).
Można jeszcze podrążyć temat co w sytuacji gdy ma homologację innego kraju UE.
Ahm...wymóg równoczesnego świecenia tyłu jest hm.... lekko na wyrost. (delikatnie to określając)
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-03-31 14:14:21
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
MichałG pisze:

dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa.....


Ok ;)

Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import
prywatny?).

Zakup w salonie w Polsce w styczniu 2009.

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-03-31 14:30:36
Autor: MichałG
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:
dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa.....


Ok ;)

Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import
prywatny?).

Zakup w salonie w Polsce w styczniu 2009.

hm..... czy czegoś znowu nie wiem;-)     ????
Pozdrawiam
M.

Data: 2009-03-31 12:32:17
Autor: Baczek
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa,
do ktorego sie zobowiązał,  nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej'
wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'.
a fronda nie takie cuda pisze.....

To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety -
ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność
stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez
włączonych świateł tylnych.

W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć
pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko
przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i
narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas
orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie
przepisów w Polsce... ;)

"Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ"

Jaasne, juz widze jak SG uznaje nasza racje na podstwie jakiegos regulaminu ONZ.

Data: 2009-04-01 04:29:37
Autor: J.F.
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200,  Łukasz Czerpak wrote:
Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?
Wystarczy traktat akcesyjny?

Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe.

A konstytucje wlasnego kraju znasz ? J.

Data: 2009-04-01 09:27:01
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
J.F. pisze:
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200,  Łukasz Czerpak wrote:
Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz?
Wystarczy traktat akcesyjny?
Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe.

A konstytucje wlasnego kraju znasz ?

Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które
potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób
logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku.

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-04-01 21:01:21
Autor: Adam Płaszczyca
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a):

A konstytucje wlasnego kraju znasz ?

Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które
potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób
logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku.

Łukasz, czyżbyś chciał wziąć udział w sztafecie flejmowej?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-04-02 09:49:30
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a):

A konstytucje wlasnego kraju znasz ?
Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które
potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób
logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku.

Łukasz, czyżbyś chciał wziąć udział w sztafecie flejmowej?


Bynajmniej ;)

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-04-02 12:33:55
Autor: Gotfryd Smolik news
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote:

J.F. pisze:
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200,  Łukasz Czerpak wrote:
Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego
(czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe.

A konstytucje wlasnego kraju znasz ?

Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które
potwierdzają Twoją tezę.

  Podał Ci - Konstytucja.
  Nie dotyczy to "prawa wspólnotowego" w szczególności, lecz prawa
miedzynarodowego *w ogóle*.

  Działa tak:
- na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne
   z ustawą
- na mocy zobowiązania z tego prawa m-nar, w razie wtrącenia się państwa
   do sprawy regulowanej przez dany przepis (znaczy policja się wtrąca,
   sąd się wtrąca...) państwo jest zobowiązane do zastosowania się do
   zawartej umowy m-narodowej - zobowiązane wobec sygnatariuszy, nie
   wobec obywatela

  Nie ma to *nic* do "prawa UE" w szczególności!

Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób
logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku.

  Stanowi ścisłą i konkretną odpowiedź na bardzo konkretne pytanie
które padło. Jest natomiast odpowiedzią szerszą, co może stanowić
problem w rozumieniu ;) (tak, jakby w odniesieniu do pytania
o coś na jezdni powołać się na przepis dotyczący drogi, z ulubionym
pierwszeństwem dróg na czele).

pzdr, Gtofryd

Data: 2009-04-02 13:11:33
Autor: Łukasz Czerpak
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Gotfryd Smolik news pisze:
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote:


Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych?

Szybka piłka: TAK czy NIE?

--
pozdrawiam,
lukes

Data: 2009-04-02 14:44:48
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Łukasz Czerpak pisze:
Gotfryd Smolik news pisze:
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote:


Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych?

Szybka piłka: TAK czy NIE?

Nie.

Data: 2009-04-02 16:12:04
Autor: FoxŁódź_nspam
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gr2bvs$kdh$1inews.gazeta.pl...
Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych?

Szybka piłka: TAK czy NIE?

Nie.

nie prawda, można. W pytaniu nie było słowa o legalności...

pozdr

Fox
;)

Data: 2009-04-10 20:40:20
Autor: Kocureq
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Gotfryd Smolik news pisze:

 Działa tak:
- na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne
  z ustawą

Jaki przepis mówi, że równorzędne?

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

Data: 2009-04-13 23:34:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Konstytucja/umowa/ustawa, było: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
On Fri, 10 Apr 2009, Kocureq wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

 Działa tak:
- na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne
  z ustawą

Jaki przepis mówi, że równorzędne?

  Art.91.1, jeśli umowa jest "zwykła".
  Jeśli umowa jest ratyfikowana za zgodą wyrażoną w ustawie, umowa ma
konstytucyjne pierwszeństwo - art.91.2

  O ile pamiętam (nie sprawdzałem w pierwotnej treści) z dyskusji bodaj
na .prawo, Konwencja Wiedeńska podpada pod ten drugi przypadek (znaczy
była ustawa ratyfikacyjna), czyli jej zapisy mają konstytucyjne pierwszeństwo,
natomiast "poprawki" do tejże Konwencji (jeszcze raz zastrzegam - piszę
wyłącznie na podstawie dyskusji oraz "z głowy czyli z niczego") ustawowej
zgody na ratyfikację nie miały (/jeszcze nie mają?), więc są tylko
"równorzędne" jako "część porządku prawnego" (a ich faktyczny priorytet
wynika wyłącznie z interpretacji o której było poprzednio).

  A, jeszcze, dla leni ;) - tu:
http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/3.htm
  - i całość:
http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-02 12:26:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
On Mon, 30 Mar 2009, WW wrote:

Łukasz Czerpak pisze:
Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam
przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o
fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie
jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra.

Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.

  Hola.
  Czy to prawo jawnie *zabrania* narzucenia obowiązku stosowania
rozwiązania, które nie jest sprzeczne z przepisami umowy
międzynarodowej?
  Mamy taki przypadek np. przy fakturach - przepis Dyrektywy zabrania
zobowiązywania stron do podpisywania f-ry (słownie w ten sposób:
NIE WOLNO zobowiązać stron do podpisywania), ale już w zakresie
podpisu elektronicznego daje władzom wolną rękę (co w .pl skończyło
się żądaniem "podpisu elektronicznego", czyli wysłało na aut
niemal wszystkich małych przedsiębiorców).

  Czy w przypadku prawa o którym mówisz (a mówisz o "prawie ue",
więc nie o konwencjach Wiedeńskiej i Genewskiej) istnieje
ZAKAZ ustanawiania wymogu NIESPRZECZNEGO z ich zapisami?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-30 14:20:24
Autor: Pan Piskorz
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować.


może i ma toto dopuszczenie,
ale wygląda beznadziejnie,
trudno też uzasadnić montowanie tego jakimś względem praktycznym

P.

Data: 2009-03-30 15:23:02
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Pan Piskorz pisze:
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować.


może i ma toto dopuszczenie,
ale wygląda beznadziejnie,
trudno też uzasadnić montowanie tego jakimś względem praktycznym

P.


Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ.
Do tego zapalone światła i wszystkie podświetlenia biorą masę prądu, wiec w czasie sobotniego wypadu do supermarketu naładować się nie zdąży.
Jazda na dziennych, z minimalnym zapotrzebowaniem na prąd jest najlepszym rozwiązaniem.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-30 15:38:02
Autor: Pan Piskorz
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ.
Do tego zapalone światła i wszystkie podświetlenia biorą masę prądu, wiec w czasie sobotniego wypadu do supermarketu naładować się nie zdąży.
Jazda na dziennych, z minimalnym zapotrzebowaniem na prąd jest najlepszym rozwiązaniem.


z tym badziewiem zdąży?
bardzo ciekawe

P.

Data: 2009-03-30 16:39:28
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Pan Piskorz pisze:
Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ.
Do tego zapalone światła i wszystkie podświetlenia biorą masę prądu, wiec w czasie sobotniego wypadu do supermarketu naładować się nie zdąży.
Jazda na dziennych, z minimalnym zapotrzebowaniem na prąd jest najlepszym rozwiązaniem.


z tym badziewiem zdąży?
bardzo ciekawe

P.



Zobaczymy, naładowałem aku na ful i teraz pojeżdżę na dziennych.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-30 17:34:30
Autor: stebi
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami?

Data: 2009-03-30 20:20:55
Autor: DoQ
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
stebi pisze:
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami?

No wlasnie mialem zadac to pytanie - czas, pieniadze, chęci, przeróbka samochodu - warto?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-31 09:25:49
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
DoQ pisze:
stebi pisze:
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami?

No wlasnie mialem zadac to pytanie - czas, pieniadze, chęci, przeróbka samochodu - warto?

Światła - 130 zł.
Przełącznik i przekaźnik  - ze starych zapasów.
Robocizna - własna
Razem 135 zł.

Warto ? - moim zdaniem tak.
Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień,   będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności.
Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-31 12:33:03
Autor: Mario
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW pisze:
DoQ pisze:
stebi pisze:
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami?

No wlasnie mialem zadac to pytanie - czas, pieniadze, chęci, przeróbka samochodu - warto?

Światła - 130 zł.
Przełącznik i przekaźnik  - ze starych zapasów.
Robocizna - własna
Razem 135 zł.

Warto ? - moim zdaniem tak.
Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień,  będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności.

ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-03-31 13:15:32
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Mario pisze:

ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania.

pozdrawiam
mario

Dzięki, zapomniałem o tym napisać.
Masz rację.
Jak je włączyłem, to jakieś takie "bzidełka", ale jak odszedłem dalej, to rzeczywiście widać wyraźne świecenie i to znacznie lepiej od świateł mijania.
Światła dzienne świecą na wprost a mijania do dołu.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-31 13:33:53
Autor: stebi
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Światła - 130 zł.
Przełącznik i przekaźnik  - ze starych zapasów.
Robocizna - własna
Razem 135 zł.

Za tyle nie oszpeciłbym swojego samochodu.

Warto ? - moim zdaniem tak.
Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień,  będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności.
Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W.

Jak to się przekłada na $?

Data: 2009-03-31 16:48:31
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
stebi pisze:
Światła - 130 zł.
Przełącznik i przekaźnik  - ze starych zapasów.
Robocizna - własna
Razem 135 zł.

Za tyle nie oszpeciłbym swojego samochodu.

Lampki  doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają

Warto ? - moim zdaniem tak.
Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień,  będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności.
Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W.

Jak to się przekłada na $?


Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów.
O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano może słów.
Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie.

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów.
Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-31 16:57:11
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
stebi pisze:
Światła - 130 zł.
Przełącznik i przekaźnik  - ze starych zapasów.
Robocizna - własna
Razem 135 zł.

Za tyle nie oszpeciłbym swojego samochodu.


Lampki  doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają


Warto ? - moim zdaniem tak.
Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień,  będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności.
Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W.

Jak to się przekłada na $?



Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów.
O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów.
Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie.

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów.
Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-31 18:23:04
Autor: stebi
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW pisze:
stebi pisze:
Jak to się przekłada na $?



Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów.
O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów.
Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie.

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże
"oszpeca" samochód(..)

Antena CB w tym samym celu jest zamontowana co światła dzienne??

Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.

Ale co Ci to dało, skoro i tak nadal używasz świateł 24h? Nakaz już Ciebie nie dotyczy?

Data: 2009-04-01 08:43:06
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
stebi pisze:
WW pisze:
stebi pisze:
Jak to się przekłada na $?



Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów.
O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów.
Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie.

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże
"oszpeca" samochód(..)

Antena CB w tym samym celu jest zamontowana co światła dzienne??

Początkowo tak.
Przejechałem się kiedys samochodem z takim radyjkiem i wiedza o sytuacji na drodzę bardzo mi się spodobała.
Teraz znalazłem dla CD znacznie więcej zastosowań, niemniej u podstaw na pewno to leżało.  :-P

Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.

Ale co Ci to dało, skoro i tak nadal używasz świateł 24h? Nakaz już Ciebie nie dotyczy?

Dotyczy, ale to jest "biały" strajk.
Działam wg obowiązujących przepisów, minimalizując jak tylko się da niepotrzebne marnotrawstwo.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-04-02 13:38:09
Autor: stebi
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW pisze:
stebi pisze:
WW pisze:
stebi pisze:
Jak to się przekłada na $?



Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów.
O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów.
Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie.

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże
"oszpeca" samochód(..)

Antena CB w tym samym celu jest zamontowana co światła dzienne??

Początkowo tak.
Przejechałem się kiedys samochodem z takim radyjkiem i wiedza o sytuacji na drodzę bardzo mi się spodobała.
Teraz znalazłem dla CD znacznie więcej zastosowań, niemniej u podstaw na pewno to leżało.  :-P

Ja chyba czegoś tu nie rozumiem? Powiedz mi jaki jest związek między CB i światłami dziennymi?

Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.

Ale co Ci to dało, skoro i tak nadal używasz świateł 24h? Nakaz już Ciebie nie dotyczy?

Dotyczy, ale to jest "biały" strajk.
Działam wg obowiązujących przepisów, minimalizując jak tylko się da niepotrzebne marnotrawstwo.

Zmarnowałeś 130zł.

Data: 2009-03-31 19:09:28
Autor: DoQ
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
WW pisze:

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów.
Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.

Szkoda ze kosztowalo to rownowartosc kilkudziesieciu paliwa na ktorych mozna by bylo sporo pojezdzic ;-)


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-04-01 08:44:07
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
DoQ pisze:
WW pisze:

W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów.
Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów.

Szkoda ze kosztowalo to rownowartosc kilkudziesieciu paliwa na ktorych mozna by bylo sporo pojezdzic ;-)


Pozdrawiam
Paweł

Honor nie ma ceny  :-P


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2009-03-30 21:49:24
Autor: Arbiter
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqq96g$8ul$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam

Zainstalowałem te światła.
Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz


czy masz jakies fotki?

Jesli tak, podeslij, wrzucimy na http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2009-03-31 09:36:38
Autor: WW
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.
Arbiter pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqq96g$8ul$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam

Zainstalowałem te światła.
Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz


czy masz jakies fotki?

Jesli tak, podeslij, wrzucimy na http://swiatla.arbiter.pl/

To te.

http://www.allegro.pl/item580946825_swiatla_do_jazdy_dziennej_5led_biale.html

a że sprzedający był z Łodzi to poszedłem do sklepu, obejrzałem i kupiłem.

Zamontowałem je w dolnej maskownicy za pomocą 2 wkrętów, co zajęło mi prawie 15 minut  :-)
Do tego kabel do kabiny i wyłącznik - razem godzina.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Jazda na dziennych - pierwsze wnioski.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona