Data: 2009-03-30 12:58:50 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Witam
Zainstalowałem te światła. Kupiłem w sklepie, na szybie w kółku E4 oraz literki RL a wiec homologowane jako światła dzienne. Budowa, to 5 LED. Zainstalowałem i wyjechałem. Dla porządku, światła są zamontowane w odległościach przewidzianych przez prawo, podłączone tak, że automatycznie gasną w momencie włączenia świateł mijania. Jedyne odstępstwo, to brak świateł pozycyjnych z tyłu, ale za to zgodnie z Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ. Pierwszy wniosek to taki, że masa życzliwych. :-) Co chwile ktoś mi błyskał lub na CB wołał, abym zapalił światła. Odpowiedz, "a czy dzienne się nie palą" budziła co najmniej zdziwienie, "to te światełka"??? Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 13:00:19 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW wrote:
Pierwszy wniosek to taki, że masa życzliwych. :-) sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła świciły słabiej... strasznie by mnie to wkurzało gdyby ktoś mi ciągle mrugał... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-30 13:41:01 | |
Autor: Lewis | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
sam się przyłapałem na tym kilka razy że mrugałem tym których światła Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze zdziwienia i przyklei się do szyby, za cholerę nie wpadnie o co chodzi. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow |
|
Data: 2009-03-30 06:50:51 | |
Autor: arek.pp | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Mar 30, 1:41 pm, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:
Mnie bardziej denerwują Ci na "długich", migniesz takiemu to otworzy oczy ze Czasami (rzadko) mijam kogos z "mijania" walącymi jak drogowe. Właczam wtedy drogowe /on tez/. Naprawdę widzę wtedy lepiej, niz podczas właczonych swiateł mijania u obojga - stopien oslepiania mnie jest podobny, ale sam więcej sobie oswietlam :( |
|
Data: 2009-03-30 14:19:28 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
Witam Witam, Odpowiadając na Twoje wątpliwości - to o ile masz papier na nie i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie przeglądu miałeś je zamontowane) nie powinieneś mieć wątpliwości. Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra. Jak działa w takiej sytuacji prawo - miał ktoś już podobną sytuację? -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-30 15:25:16 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
WW pisze: Mam nawet fakturę z nazwą "światła do jazdy dziennej." :-P i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 17:16:24 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? |
|
Data: 2009-03-31 07:21:31 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Paweł Ubysz pisze:
Wystarczy traktat akcesyjny? M. |
|
Data: 2009-03-31 10:30:11 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze: Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego (czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego. Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483 pozdrawiam, -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 11:03:23 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, do ktorego sie zobowiązał, nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej' wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'. a fronda nie takie cuda pisze..... M. |
|
Data: 2009-03-31 11:36:27 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Łukasz Czerpak pisze: To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety - ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez włączonych świateł tylnych. W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie przepisów w Polsce... ;) -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 11:44:47 | |
Autor: Lewis | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow |
|
Data: 2009-03-31 12:02:49 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Lewis pisze:
A mnie nie zastanawia, bo mam zamontowane fabrycznie i chciałbym w końcu się dowiedzieć jak to jest prawnie uregulowane. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-01 02:43:42 | |
Autor: kameleon | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "Łukasz Czerpak" <ellukes@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqspoq$mk4$1news.onet.pl... Lewis pisze:A na podlasiu są łaskawi nawet na "ręcznie" instalowane światła jazdy dziennej na motku :) Dooobre zwierzaki :) |
|
Data: 2009-03-31 12:14:21 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Lewis pisze:
za długo! Chyba, że takie swiatła sa juz w samochodzie 'od zawsze'... pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 12:12:53 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: Mowisz-masz: (2 minuty szukania) Pord: Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. a za wikipedią - ostrożnie - ale nie chce mi sie szukać zródeł: Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) [edytuj] Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: * Symetrycznie względem osi pojazdu * Na równej wysokości * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ?40cm^(2), a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Wygląda, że swiatła do jazdy dziennej to te skierowane do przodu... ;-) Chya że coś przegapiłem... Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 13:01:01 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Jest to prawda. Ale do kompletu brakuje: "Załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 34 poz. 300 z dnia 4 marca 2004 r.) określa sposób podłączenia i używania świateł dziennych. Według obowiązujących przepisów razem ze światłami dziennymi muszą być włączone tylne światła pozycyjne." W moim samochodzie, gdzie fabrycznie zamontowane są światła dzienne, światła tylne pozycyjne nie są włączane - jest to niezgodne z obowiązującym przepisem. Artykuł w wikipedii widziałem, ale trudno wykorzystać go w sądzie - potrzebne są konkretne przepisy. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 13:21:26 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa..... Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import prywatny?). Można jeszcze podrążyć temat co w sytuacji gdy ma homologację innego kraju UE. Ahm...wymóg równoczesnego świecenia tyłu jest hm.... lekko na wyrost. (delikatnie to określając) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 14:14:21 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Ok ;) Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import Zakup w salonie w Polsce w styczniu 2009. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 14:30:36 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:hm..... czy czegoś znowu nie wiem;-) ???? Pozdrawiam M. |
|
Data: 2009-03-31 12:32:17 | |
Autor: Baczek | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, "Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ" Jaasne, juz widze jak SG uznaje nasza racje na podstwie jakiegos regulaminu ONZ. |
|
Data: 2009-04-01 04:29:37 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote:
Wystarczy traktat akcesyjny?Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? A konstytucje wlasnego kraju znasz ? J. |
|
Data: 2009-04-01 09:27:01 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
J.F. pisze:
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote: Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-01 21:01:21 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a):
A konstytucje wlasnego kraju znasz ? Łukasz, czyżbyś chciał wziąć udział w sztafecie flejmowej? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-04-02 09:49:30 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a): Bynajmniej ;) -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-02 12:33:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote:
J.F. pisze: Podał Ci - Konstytucja. Nie dotyczy to "prawa wspólnotowego" w szczególności, lecz prawa miedzynarodowego *w ogóle*. Działa tak: - na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne z ustawą - na mocy zobowiązania z tego prawa m-nar, w razie wtrącenia się państwa do sprawy regulowanej przez dany przepis (znaczy policja się wtrąca, sąd się wtrąca...) państwo jest zobowiązane do zastosowania się do zawartej umowy m-narodowej - zobowiązane wobec sygnatariuszy, nie wobec obywatela Nie ma to *nic* do "prawa UE" w szczególności! Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób Stanowi ścisłą i konkretną odpowiedź na bardzo konkretne pytanie które padło. Jest natomiast odpowiedzią szerszą, co może stanowić problem w rozumieniu ;) (tak, jakby w odniesieniu do pytania o coś na jezdni powołać się na przepis dotyczący drogi, z ulubionym pierwszeństwem dróg na czele). pzdr, Gtofryd |
|
Data: 2009-04-02 13:11:33 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Gotfryd Smolik news pisze:
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote: Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? Szybka piłka: TAK czy NIE? -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-02 14:44:48 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
Gotfryd Smolik news pisze: Nie. |
|
Data: 2009-04-02 16:12:04 | |
Autor: FoxŁódź_nspam | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gr2bvs$kdh$1inews.gazeta.pl... Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? nie prawda, można. W pytaniu nie było słowa o legalności... pozdr Fox ;) |
|
Data: 2009-04-10 20:40:20 | |
Autor: Kocureq | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Gotfryd Smolik news pisze:
DziaĹa tak: Jaki przepis mĂłwi, Ĺźe rĂłwnorzÄdne? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-13 23:34:50 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Konstytucja/umowa/ustawa, było: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Fri, 10 Apr 2009, Kocureq wrote:
Gotfryd Smolik news pisze: Art.91.1, jeśli umowa jest "zwykła". Jeśli umowa jest ratyfikowana za zgodą wyrażoną w ustawie, umowa ma konstytucyjne pierwszeństwo - art.91.2 O ile pamiętam (nie sprawdzałem w pierwotnej treści) z dyskusji bodaj na .prawo, Konwencja Wiedeńska podpada pod ten drugi przypadek (znaczy była ustawa ratyfikacyjna), czyli jej zapisy mają konstytucyjne pierwszeństwo, natomiast "poprawki" do tejże Konwencji (jeszcze raz zastrzegam - piszę wyłącznie na podstawie dyskusji oraz "z głowy czyli z niczego") ustawowej zgody na ratyfikację nie miały (/jeszcze nie mają?), więc są tylko "równorzędne" jako "część porządku prawnego" (a ich faktyczny priorytet wynika wyłącznie z interpretacji o której było poprzednio). A, jeszcze, dla leni ;) - tu: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/3.htm - i całość: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-04-02 12:26:37 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Mon, 30 Mar 2009, WW wrote:
Łukasz Czerpak pisze: Hola. Czy to prawo jawnie *zabrania* narzucenia obowiązku stosowania rozwiązania, które nie jest sprzeczne z przepisami umowy międzynarodowej? Mamy taki przypadek np. przy fakturach - przepis Dyrektywy zabrania zobowiązywania stron do podpisywania f-ry (słownie w ten sposób: NIE WOLNO zobowiązać stron do podpisywania), ale już w zakresie podpisu elektronicznego daje władzom wolną rękę (co w .pl skończyło się żądaniem "podpisu elektronicznego", czyli wysłało na aut niemal wszystkich małych przedsiębiorców). Czy w przypadku prawa o którym mówisz (a mówisz o "prawie ue", więc nie o konwencjach Wiedeńskiej i Genewskiej) istnieje ZAKAZ ustanawiania wymogu NIESPRZECZNEGO z ich zapisami? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-03-30 14:20:24 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować. może i ma toto dopuszczenie, ale wygląda beznadziejnie, trudno też uzasadnić montowanie tego jakimś względem praktycznym P. |
|
Data: 2009-03-30 15:23:02 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Pan Piskorz pisze:
Po prawdzie, to to rzeczywiście licho świeci, ale skoro dopuszczenie ma, to nie mnie weryfikować. Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. Do tego zapalone światła i wszystkie podświetlenia biorą masę prądu, wiec w czasie sobotniego wypadu do supermarketu naładować się nie zdąży. Jazda na dziennych, z minimalnym zapotrzebowaniem na prąd jest najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 15:38:02 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. z tym badziewiem zdąży? bardzo ciekawe P. |
|
Data: 2009-03-30 16:39:28 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Pan Piskorz pisze:
Obecnie prywatny samochód bardzo mało jeździ. Zobaczymy, naładowałem aku na ful i teraz pojeżdżę na dziennych. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 17:34:30 | |
Autor: stebi | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami?
|
|
Data: 2009-03-30 20:20:55 | |
Autor: DoQ | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
stebi pisze:
A czym się kierowałeś montując te światłą? Bo chyba nie kosztami? No wlasnie mialem zadac to pytanie - czas, pieniadze, chęci, przeróbka samochodu - warto? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-03-31 09:25:49 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
DoQ pisze:
stebi pisze: Światła - 130 zł. Przełącznik i przekaźnik - ze starych zapasów. Robocizna - własna Razem 135 zł. Warto ? - moim zdaniem tak. Jakoś lepiej się czuje nie paląc świateł w dzień, będąc święcie przekonany o ich nieskuteczności. Teraz trace tylko bezproukrtyniw ok 5 W przedtem traciłwem ok 200 W. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-31 12:33:03 | |
Autor: Mario | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
DoQ pisze: ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania. pozdrawiam mario |
|
Data: 2009-03-31 13:15:32 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Mario pisze:
ja dodam że te dzienne lepiej widać z daleka niż nowoczesne mijania, które są przecież projektowane do oświelania drogi. W sumie skąd projektanci mieli wiedzieć że kiedyś w małym durnym kraju nad Wisłą każą ludziom świecić w dzień mijania. Dzięki, zapomniałem o tym napisać. Masz rację. Jak je włączyłem, to jakieś takie "bzidełka", ale jak odszedłem dalej, to rzeczywiście widać wyraźne świecenie i to znacznie lepiej od świateł mijania. Światła dzienne świecą na wprost a mijania do dołu. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-31 13:33:53 | |
Autor: stebi | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Światła - 130 zł. Za tyle nie oszpeciłbym swojego samochodu. Warto ? - moim zdaniem tak. Jak to się przekłada na $? |
|
Data: 2009-03-31 16:48:31 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
stebi pisze:
Światła - 130 zł. Lampki doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają Warto ? - moim zdaniem tak. Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów. O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano może słów. Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie. W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-31 16:57:11 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
stebi pisze:
Światła - 130 zł. Lampki doskonale zmieściły się między żeberkami dolnego grilla i źle nie wyglądają Warto ? - moim zdaniem tak. Mówiłem, to raczej kwestia samopoczucia. To słaby, ale jednak, protest przeciwko wszechwładzy i wszechwiedzy urzędasów. O "korzyściach" z jazdy na światłach tu już wylano morze słów. Jednoznacznych dowodów nie ma i nie będzie. W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-31 18:23:04 | |
Autor: stebi | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
stebi pisze: Antena CB w tym samym celu jest zamontowana co światła dzienne?? Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Ale co Ci to dało, skoro i tak nadal używasz świateł 24h? Nakaz już Ciebie nie dotyczy? |
|
Data: 2009-04-01 08:43:06 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
stebi pisze:
WW pisze: Początkowo tak. Przejechałem się kiedys samochodem z takim radyjkiem i wiedza o sytuacji na drodzę bardzo mi się spodobała. Teraz znalazłem dla CD znacznie więcej zastosowań, niemniej u podstaw na pewno to leżało. :-P Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Dotyczy, ale to jest "biały" strajk. Działam wg obowiązujących przepisów, minimalizując jak tylko się da niepotrzebne marnotrawstwo. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-04-02 13:38:09 | |
Autor: stebi | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
stebi pisze: Ja chyba czegoś tu nie rozumiem? Powiedz mi jaki jest związek między CB i światłami dziennymi? Wszystko to po to, aby zachować choć odrobinę godności w krainie powszechnych zakazów i nakazów. Zmarnowałeś 130zł. |
|
Data: 2009-03-31 19:09:28 | |
Autor: DoQ | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
W tym samym celu jest zamontowane CB, którego antena też wszakże "oszpeca" samochód i parę innych drobiazgów. Szkoda ze kosztowalo to rownowartosc kilkudziesieciu paliwa na ktorych mozna by bylo sporo pojezdzic ;-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-01 08:44:07 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
DoQ pisze:
WW pisze: Honor nie ma ceny :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 21:49:24 | |
Autor: Arbiter | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqq96g$8ul$1nemesis.news.neostrada.pl... Witam czy masz jakies fotki? Jesli tak, podeslij, wrzucimy na http://swiatla.arbiter.pl/ |
|
Data: 2009-03-31 09:36:38 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Arbiter pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqq96g$8ul$1nemesis.news.neostrada.pl... To te. http://www.allegro.pl/item580946825_swiatla_do_jazdy_dziennej_5led_biale.html a że sprzedający był z Łodzi to poszedłem do sklepu, obejrzałem i kupiłem. Zamontowałem je w dolnej maskownicy za pomocą 2 wkrętów, co zajęło mi prawie 15 minut :-) Do tego kabel do kabiny i wyłącznik - razem godzina. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|