Data: 2009-03-30 14:19:28 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
WW pisze:
Witam Witam, Odpowiadając na Twoje wątpliwości - to o ile masz papier na nie i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie przeglądu miałeś je zamontowane) nie powinieneś mieć wątpliwości. Ja mam fabrycznie zamontowane światła dzienne, jednak nie mam przekonania czy jest w 100% legalne ich używanie - chodzi oczywiście o fakt, iż przy dziennych *nie świecą się światła pozycyjne tylne*, co nie jest w zgodzie z rozporządzeniem ministra. Jak działa w takiej sytuacji prawo - miał ktoś już podobną sytuację? -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-30 15:25:16 | |
Autor: WW | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
WW pisze: Mam nawet fakturę z nazwą "światła do jazdy dziennej." :-P i przechodzi przegląd techniczny (w sumie ciężko wykazać, że w momencie Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2009-03-30 17:16:24 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:gqqhbi$4p2$2atlantis.news.neostrada.pl...
A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? |
|
Data: 2009-03-31 07:21:31 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Paweł Ubysz pisze:
Wystarczy traktat akcesyjny? M. |
|
Data: 2009-03-31 10:30:11 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Paweł Ubysz pisze: Nie ma żadnego zapisu, który informuje o wyższości prawa europejskiego (czyt. wspólnotowego) ponad prawo krajowe. Natomiast orzecznictwo ETS wskazuje na stosowanie niepisanej zasady wyższości prawa wspólnotowego. Taki zapis w traktacie akcesyjnym byłby niezgodny z konstytucją. Polecam lekturę: http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=2336483 pozdrawiam, -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 11:03:23 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, do ktorego sie zobowiązał, nie zmienia faktu o jakoby 'niepisanej' wyższości... i obowiązywania dyrektyw 'wprost'. a fronda nie takie cuda pisze..... M. |
|
Data: 2009-03-31 11:36:27 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Łukasz Czerpak pisze: To proponuję uciąć dyskusję (przyszłe również) i podać konkrety - ustawy, paragrafy - które wykażą słuszność i niepodważalność stwierdzenia, że w Polsce mamy prawo jeździć na światłach dziennych bez włączonych świateł tylnych. W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć pewność, że sąd grodzki nie będzie miał innej możliwości jak tylko przyznać nam rację. Z drugiej strony czy warto dyskutować z policja i narażać się na ewentualny sąd grodzki (nawet z pozytywnym dla nas orzeczeniem) niż włączyć światła mijania i czekać na dostosowanie przepisów w Polsce... ;) -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 11:44:47 | |
Autor: Lewis | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
W sytuacji, gdy dojdzie do różnicy zdać z policją, wypadałoby mieć Mnie zastanawia ile trzeba jeździć zeby koszt zakupu i montażu takich świateł dziennych się zwrócił w porównaniu ze światłami mijania. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 "pszedany" Audi A6 C4 2.8 V6 142kW revetec... the engine of tomorrow |
|
Data: 2009-03-31 12:02:49 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Lewis pisze:
A mnie nie zastanawia, bo mam zamontowane fabrycznie i chciałbym w końcu się dowiedzieć jak to jest prawnie uregulowane. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-01 02:43:42 | |
Autor: kameleon | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "Łukasz Czerpak" <ellukes@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqspoq$mk4$1news.onet.pl... Lewis pisze:A na podlasiu są łaskawi nawet na "ręcznie" instalowane światła jazdy dziennej na motku :) Dooobre zwierzaki :) |
|
Data: 2009-03-31 12:14:21 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Lewis pisze:
za długo! Chyba, że takie swiatła sa juz w samochodzie 'od zawsze'... pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 12:12:53 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: Mowisz-masz: (2 minuty szukania) Pord: Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. a za wikipedią - ostrożnie - ale nie chce mi sie szukać zródeł: Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) [edytuj] Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: * Symetrycznie względem osi pojazdu * Na równej wysokości * Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm * Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm * Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ?40cm^(2), a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Wygląda, że swiatła do jazdy dziennej to te skierowane do przodu... ;-) Chya że coś przegapiłem... Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 13:01:01 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Jest to prawda. Ale do kompletu brakuje: "Załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 34 poz. 300 z dnia 4 marca 2004 r.) określa sposób podłączenia i używania świateł dziennych. Według obowiązujących przepisów razem ze światłami dziennymi muszą być włączone tylne światła pozycyjne." W moim samochodzie, gdzie fabrycznie zamontowane są światła dzienne, światła tylne pozycyjne nie są włączane - jest to niezgodne z obowiązującym przepisem. Artykuł w wikipedii widziałem, ale trudno wykorzystać go w sądzie - potrzebne są konkretne przepisy. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 13:21:26 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze: dlatego pisze, by uważać z wiki! Nie może być wykładnią prawa..... Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import prywatny?). Można jeszcze podrążyć temat co w sytuacji gdy ma homologację innego kraju UE. Ahm...wymóg równoczesnego świecenia tyłu jest hm.... lekko na wyrost. (delikatnie to określając) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-03-31 14:14:21 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
MichałG pisze:
Ok ;) Ciekawe jak ten Twoj samochód dostał homologację...... ;-)(import Zakup w salonie w Polsce w styczniu 2009. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-03-31 14:30:36 | |
Autor: MichałG | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
MichałG pisze:hm..... czy czegoś znowu nie wiem;-) ???? Pozdrawiam M. |
|
Data: 2009-03-31 12:32:17 | |
Autor: Baczek | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
To, że rząd-sejm ma ważniejsze sprawy do dyskusji niż dopasowanie prawa, "Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ" Jaasne, juz widze jak SG uznaje nasza racje na podstwie jakiegos regulaminu ONZ. |
|
Data: 2009-04-01 04:29:37 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote:
Wystarczy traktat akcesyjny?Ale jest zgodne z prawem UE a to ma pierwszeństwo przed Polskim.A jakies regulacje prawne na poparcie tej tezy posiadasz? A konstytucje wlasnego kraju znasz ? J. |
|
Data: 2009-04-01 09:27:01 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
J.F. pisze:
On Tue, 31 Mar 2009 10:30:11 +0200, Łukasz Czerpak wrote: Jeśli uważasz, że się mylę to mnie popraw i wskaż akty prawne, które potwierdzają Twoją tezę. Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób logicznej kontynuacji dyskusji w tym wątku. -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-01 21:01:21 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a):
A konstytucje wlasnego kraju znasz ? Łukasz, czyżbyś chciał wziąć udział w sztafecie flejmowej? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-04-02 09:49:30 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 01 Apr 2009 09:27:01 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a): Bynajmniej ;) -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-02 12:33:55 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote:
J.F. pisze: Podał Ci - Konstytucja. Nie dotyczy to "prawa wspólnotowego" w szczególności, lecz prawa miedzynarodowego *w ogóle*. Działa tak: - na mocy Konstytucji prawo m-narodowe ratyfikowane w .pl jest równorzędne z ustawą - na mocy zobowiązania z tego prawa m-nar, w razie wtrącenia się państwa do sprawy regulowanej przez dany przepis (znaczy policja się wtrąca, sąd się wtrąca...) państwo jest zobowiązane do zastosowania się do zawartej umowy m-narodowej - zobowiązane wobec sygnatariuszy, nie wobec obywatela Nie ma to *nic* do "prawa UE" w szczególności! Powyższe pytanie nie stanowi w żaden sposób Stanowi ścisłą i konkretną odpowiedź na bardzo konkretne pytanie które padło. Jest natomiast odpowiedzią szerszą, co może stanowić problem w rozumieniu ;) (tak, jakby w odniesieniu do pytania o coś na jezdni powołać się na przepis dotyczący drogi, z ulubionym pierwszeństwem dróg na czele). pzdr, Gtofryd |
|
Data: 2009-04-02 13:11:33 | |
Autor: Łukasz Czerpak | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Gotfryd Smolik news pisze:
On Wed, 1 Apr 2009, Łukasz Czerpak wrote: Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? Szybka piłka: TAK czy NIE? -- pozdrawiam, lukes |
|
Data: 2009-04-02 14:44:48 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Łukasz Czerpak pisze:
Gotfryd Smolik news pisze: Nie. |
|
Data: 2009-04-02 16:12:04 | |
Autor: FoxŁódź_nspam | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gr2bvs$kdh$1inews.gazeta.pl... Czyli można w Polsce jeździć na światłach dziennych bez świateł tylnych? nie prawda, można. W pytaniu nie było słowa o legalności... pozdr Fox ;) |
|
Data: 2009-04-10 20:40:20 | |
Autor: Kocureq | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
Gotfryd Smolik news pisze:
DziaĹa tak: Jaki przepis mĂłwi, Ĺźe rĂłwnorzÄdne? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-04-13 23:34:50 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Konstytucja/umowa/ustawa, było: Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Fri, 10 Apr 2009, Kocureq wrote:
Gotfryd Smolik news pisze: Art.91.1, jeśli umowa jest "zwykła". Jeśli umowa jest ratyfikowana za zgodą wyrażoną w ustawie, umowa ma konstytucyjne pierwszeństwo - art.91.2 O ile pamiętam (nie sprawdzałem w pierwotnej treści) z dyskusji bodaj na .prawo, Konwencja Wiedeńska podpada pod ten drugi przypadek (znaczy była ustawa ratyfikacyjna), czyli jej zapisy mają konstytucyjne pierwszeństwo, natomiast "poprawki" do tejże Konwencji (jeszcze raz zastrzegam - piszę wyłącznie na podstawie dyskusji oraz "z głowy czyli z niczego") ustawowej zgody na ratyfikację nie miały (/jeszcze nie mają?), więc są tylko "równorzędne" jako "część porządku prawnego" (a ich faktyczny priorytet wynika wyłącznie z interpretacji o której było poprzednio). A, jeszcze, dla leni ;) - tu: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/3.htm - i całość: http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-04-02 12:26:37 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Jazda na dziennych - pierwsze wnioski. | |
On Mon, 30 Mar 2009, WW wrote:
Łukasz Czerpak pisze: Hola. Czy to prawo jawnie *zabrania* narzucenia obowiązku stosowania rozwiązania, które nie jest sprzeczne z przepisami umowy międzynarodowej? Mamy taki przypadek np. przy fakturach - przepis Dyrektywy zabrania zobowiązywania stron do podpisywania f-ry (słownie w ten sposób: NIE WOLNO zobowiązać stron do podpisywania), ale już w zakresie podpisu elektronicznego daje władzom wolną rękę (co w .pl skończyło się żądaniem "podpisu elektronicznego", czyli wysłało na aut niemal wszystkich małych przedsiębiorców). Czy w przypadku prawa o którym mówisz (a mówisz o "prawie ue", więc nie o konwencjach Wiedeńskiej i Genewskiej) istnieje ZAKAZ ustanawiania wymogu NIESPRZECZNEGO z ich zapisami? pzdr, Gotfryd |