Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda na flaku - czyli jak obraca siÄ™ niedopompowane koĹ‚o

Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło

Data: 2016-03-02 08:43:26
Autor: Artur Miller
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
W dniu 2016-03-01 o 13:27, Michał pisze:
Tak przy czytaniu dyskusji odno¶nie czujników ci¶nienia - nasuwa mi się takie pytanie:
jak kręci się niedopompowane koło?

Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilo¶ć obrotów powinna być większa od koła prawidłowo napompowanego.

Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona dotyka podłoża na większej długo¶ci "na flaku", niż opona dobrze napompowana.

Gdzie¶ więc chyba jest u¶lizg.

nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki, st±d mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i opony, dalej to sobie może być dowolny.

a.

Data: 2016-03-02 09:32:22
Autor: Adam
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
W dniu 2016-03-02 o 08:43, Artur Miller pisze:
W dniu 2016-03-01 o 13:27, Michał pisze:
Tak przy czytaniu dyskusji odno¶nie czujników ci¶nienia - nasuwa mi
się takie pytanie:
jak kręci się niedopompowane koło?

Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilo¶ć obrotów powinna być
większa od koła prawidłowo napompowanego.

Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
dotyka podłoża na większej długo¶ci "na flaku", niż opona dobrze
napompowana.

Gdzie¶ więc chyba jest u¶lizg.

nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
st±d mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
opony, dalej to sobie może być dowolny.


Czyli bieżnik musiałby mieć u¶lizg względem podłoża - przecież się nie kurczy, a jest powi±zany z rantem, a ten z felg±. Zarówno w oponach diagonalnych, jak i radialnych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-03-02 01:06:10
Autor: sczygiel
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 09:32:23 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2016-03-02 o 08:43, Artur Miller pisze:
> W dniu 2016-03-01 o 13:27, Michał pisze:
>> Tak przy czytaniu dyskusji odno¶nie czujników ci¶nienia - nasuwa mi
>> się takie pytanie:
>> jak kręci się niedopompowane koło?
>>
>> Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilo¶ć obrotów powinna być
>> większa od koła prawidłowo napompowanego.
>>
>> Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona
>> dotyka podłoża na większej długo¶ci "na flaku", niż opona dobrze
>> napompowana.
>>
>> Gdzie¶ więc chyba jest u¶lizg.
>
> nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
> st±d mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
> opony, dalej to sobie może być dowolny.
>

Czyli bieżnik musiałby mieć u¶lizg względem podłoża - przecież się nie kurczy, a jest powi±zany z rantem, a ten z felg±. Zarówno w oponach diagonalnych, jak i radialnych.


No i w praktyce ma.
Bo albo opona sie w końcu na feldze zacznie przesuwać albo sie od czasu do czasu bieżnik podwinie.

A jak masz opony niedopompowane to po prostu bok opony będzie pracował i po¶redniczył pomiędzy większ± ¶rednic± bieżnika i mniejsz± ¶rednic± felgi.

Temat nie raz wałkowany tak samo jak temat z rondami.

Tak długo jak nie ma uslizgu na feldze czy bieżniku i bieznik sie nie podwija tak długo nalezy sobie przeliczeniowo przyj±ć ¶rednice koła na taka jaka odpowiada obwodowi bieznika.

Podobne tematy do filozofowania grupowego to:
"czy nitka sie zerwie" - rozważania relatywistyczne
"czy samolot poleci" - rozważania lotnicze w których udział bierze długa i szybka ta¶ma transmisyjna pod samolotem
"czy w gęstym o¶rodku pływa sie szybciej"*
"czy woda z b±belkami jest rzadsza i sie w niej tonie"*
"czy kwadratowe koła maj± lepsz± trakcję w terenie"*


I pewnie pare innych które akurat mi z głowy wyleciały.
*zaznaczone z gwiazdk± były testowane przez pogromców mitów.

Data: 2016-03-02 10:41:32
Autor: Adam
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
W dniu 2016-03-02 o 10:06, sczygiel@gmail.com pisze:
(...)
Podobne tematy do filozofowania grupowego to:
"czy nitka sie zerwie" - rozważania relatywistyczne
"czy samolot poleci" - rozważania lotnicze w których udział bierze długa i szybka ta¶ma transmisyjna pod samolotem
"czy w gęstym o¶rodku pływa sie szybciej"*
"czy woda z b±belkami jest rzadsza i sie w niej tonie"*
"czy kwadratowe koła maj± lepsz± trakcję w terenie"*


I pewnie pare innych które akurat mi z głowy wyleciały.
*zaznaczone z gwiazdk± były testowane przez pogromców mitów.


Dzięki za tematy :)

Pogromców mitów rzadko ogl±dam - czasami trafiałem u nich na szkolne wręcz błędy, więc stracili u mnie autorytet.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-03-02 02:35:04
Autor: sczygiel
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
W dniu ¶roda, 2 marca 2016 10:41:34 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
W dniu 2016-03-02 o 10:06, sczygiel@gmail.com pisze:
> (...)
> Podobne tematy do filozofowania grupowego to:
> "czy nitka sie zerwie" - rozważania relatywistyczne
> "czy samolot poleci" - rozważania lotnicze w których udział bierze długa i szybka ta¶ma transmisyjna pod samolotem
> "czy w gęstym o¶rodku pływa sie szybciej"*
> "czy woda z b±belkami jest rzadsza i sie w niej tonie"*
> "czy kwadratowe koła maj± lepsz± trakcję w terenie"*
>
>
> I pewnie pare innych które akurat mi z głowy wyleciały.
> *zaznaczone z gwiazdk± były testowane przez pogromców mitów.
>

Dzięki za tematy :)

Pogromców mitów rzadko ogl±dam - czasami trafiałem u nich na szkolne wręcz błędy, więc stracili u mnie autorytet.


A potwierdzam, dlatego dałem takie mity do których sie czepić za bardzo nie dało i wygl±dały na dobrze ogarnięte.

Data: 2016-03-06 10:17:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Hello Sczygiel,

Wednesday, March 2, 2016, 11:35:04 AM, you wrote:

[...]

> "czy woda z bÄ…belkami jest rzadsza i sie w niej tonie"*

[...]

Pogromców mitów rzadko oglądam - czasami trafiałem u nich na szkolne
wręcz błędy, więc stracili u mnie autorytet.
A potwierdzam, dlatego dałem takie mity do których sie czepić za
bardzo nie dało i wyglądały na dobrze ogarnięte.

Akurat w powyższym zrobili wszystko, żeby udowodnić swoją, z góry
założoną tezę, pomimo tego, że już w pierwszym doświadczeniu obiekt
poszedł na dno dowodząc, że jednak zgazowanie zmniejsza gęstość.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-03-06 10:15:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło
Hello Artur,

Wednesday, March 2, 2016, 8:43:26 AM, you wrote:

Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi się takie pytanie:
jak kręci się niedopompowane koło?
Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilość obrotów powinna być większa od koła prawidłowo napompowanego.
Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona dotyka podłoża na większej długości "na flaku", niż opona dobrze napompowana.
Gdzieś więc chyba jest uślizg.
nie ma. w miejscu styku opony z podłożem opona "rozchodzi" sie na boki,
stąd mniejszy promień. liczy się promień w miejscu współpracy podłoża i
opony, dalej to sobie może być dowolny.

Bzdura. Wojtek Borczyk przeprowadził doświadczenie, które dowiodło, że
ważny jest obwód opony. Na 10 obrotach opony powstał błąd rzędu 1 cm
(o ile pamiętam).

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona