W dniu 01.03.2016 o 13:27, Michał pisze:
Tak przy czytaniu dyskusji odno¶nie czujników ci¶nienia - nasuwa mi się takie pytanie:
jak kręci się niedopompowane koło?
Teoretycznie jest mniejszy promień, więc ilo¶ć obrotów powinna być większa od koła prawidłowo napompowanego.
Ale dochodzi drugi czynnik: obwód opony - który jest stały. Opona dotyka podłoża na większej długo¶ci "na flaku", niż opona dobrze napompowana.
Gdzie¶ więc chyba jest u¶lizg.
Opona/felga - mało prawdopodobne - to nie łożysko ¶lizgowe ;)
Opona/podłoże - starło by bieżnik bardzo szybko lub opona by się przegrzała i być może zapaliła.
Co więc się dzieje?
Zmotoryzowane blondynki.
bl. A. Zeszło mi powietrze z koła
bl. B. Zupełnie?
bl. A. Nie, tylko na dole.