Data: 2016-03-01 14:12:29 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło | |
Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c80ddf7-e35a-47ac-a156-1f1bd5dc619d@googlegroups.com...
Tak przy czytaniu dyskusji odnośnie czujników ciśnienia - nasuwa mi się takie pytanie: Gdzieś więc chyba jest uślizg. Efekt gasienicy w czolgu. Felga robi jeden obrot, a obwod opony pol, to musi boczki rozrywac :-) J. |
|
Data: 2016-03-01 22:10:27 | |
Autor: Adam | |
Jazda na flaku - czyli jak obraca siÄ niedopompowane koĹo | |
W dniu 2016-03-01 o 14:12, J.F. pisze:
Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup He, jakby felga była zdecydowanie mniejsza od średnicy wewnętrznej opony, to tak by było. Ale tak nie jest. Chyba temat dla Pogromców Mitów ;) -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-03-02 10:53:24 | |
Autor: J.F. | |
Jazda na flaku - czyli jak obraca się niedopompowane koło | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nb50g3$e6v$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-03-01 o 14:12, J.F. pisze: Efekt gasienicy w czolgu. He, jakby felga była zdecydowanie mniejsza od średnicy wewnętrznej opony, to tak by było. Ale tak nie jest. Wyobraz sobie opone bez bokow - sam pas zewnetrzny bieznika. I felge bedaca gladkim walcem. Felga niech ma obwod 1m, bieznik 2m. Felga przyciska bieznik do drogi, i poslizgu nie ma nigdzie. Pas bieznika robi za taki ruchomy dywanik. felga zrobila 1 obrot, auto przejechalo metr, bieznik jest przycisniety do drogi metr dalej, czyli zrobil pol obrotu. I byloby pieknie, tylko punkt felgi ktory byl wczesniej na dole, teraz tez jest na dole, a punkt bieznika ktory byl na dole, teraz jest na gorze. I bok ulegl rozerwaniu. Bok jest mocny, felga nie jest walcem, opona sie marszczy - ale z praktyki wiem, ze boki cierpia mocno. Tylko trudno powiedziec czemu - rozrywanie jak wyzej, czy zwykle giecie ... J. |
|