Jazda na obrotach poniżej 2000

Data: 2013-06-27 21:42:26
Autor: X-Man
Jazda na obrotach poniżej 2000
"Jacek" <spaammmm@o2.pl> wrote in message news:51cc92bd$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6 jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

nie jeździłem nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zależy od tego gdzie masz połozony najwyższy moment obrotowy, diesel z załozenia jest silnikiem wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go kręcić wysoko a samo jechanie ze stałą prędkoćią z obrotami rzędu 1500-1800 nie ma jakiegoś szkodliwego wpływu na silnik o ile nei jedziemy tak na najwyższym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4 biegu z butem w podłodze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy spokojnej jeździe w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupełnie płynna i auto bez problemu dalej przyspiesza oczywiście jak jadę dynamiczniej to ciągnę wyżej ale przy normalnej jeździ nie ma takiej potrzeby, dużo zależy od rozkładu momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.

Pzdr
Piotrek

Jazda na obrotach poniżej 2000