Jazda na obrotach poniżej 2000

Data: 2013-06-28 12:24:04
Autor: WW
Jazda na obrotach poniżej 2000
W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:
Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,

Mnie przy takich właśnie obrotach automat w położeniu "D" zmienia biegi.
W położeniu "S" nie sprawdzałem, bo nie używam.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P

Data: 2013-06-28 16:52:40
Autor: Przemeq
Jazda na obrotach poniżej 2000
Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie, ja tak zmieniam
Drugie autko renault thalia 1.5 dci 65 km tak właśnie jeżdżone od 9lat przebieg teraz 130 kkm nic sie nie dzieje
Jeśli byłoby szkodliwe to czemu producent tak wyskalował te strzałki podpowiedzi że własnie jak jest max moment to każe zmienić bieg?

Przeme

Data: 2013-06-28 17:43:03
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Jun 2013 16:52:40 +0200, Przemeq napisał(a):
[...]

Bo mu zalezy zeby auto przejechalo 6 lat/110kkm , ale nie 10/200kkm  ?
:-)

ja tam badan trwalosci nie prowadzilem, ale maksymalny moment to na
pierwszy rzut oka rowniez maksymalne obciazenia silnika :-)

Choc tym razem pierwsze oko moze sie mylic :-)

J.

Data: 2013-07-08 07:04:55
Autor: Cavallino

Użytkownik "Przemeq" <przemeq@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqk8jb$atm$1@mx1.internetia.pl...
Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie

Ale to ma na celu obniżenie zużycia paliwa, a nie zachowanie silnika w dobrym stanie, o dynamice takiej jazdy nie wspominając.

Jazda na obrotach poniżej 2000