Jazda na rondzie

Data: 2009-05-26 21:58:23
Autor: vojciech
Jazda na rondzie
Bialy pisze:
Jestem raczej przekonany, że mam rację, ale chciałbym się upewnić:

wjeżdżam na rondo dwupasmowe, na zewnętrzny pas i nie skręcam na pierwszym możliwym zjeździe, tylko kontynuuję jazdę, powiedzmy do trzeciego zjazdu.

Na egzaminie na prawko byś oblał ;-)

Data: 2009-05-26 22:26:52
Autor: Bialy
Jazda na rondzie
vojciech napisal/a:

| Na egzaminie na prawko byś oblał ;-)

Dobra, to ja to narysuję: http://img40.imageshack.us/img40/6622/rondo.jpg

Zaznaczam, że przed rondem stoi znak inf. o ruchu okrężnym, nie ma oznaczeń poszczególnych pasów, nie ma oznaczeń poziomych na pasach. Trudno sobie takie rondo wyobrazić jeszcze? :/

Osoba 'zielona' nie zmieniła wcześniej pasa na skrajny i dopiero skręciła, tylko wykonała manerw bezpośrednio przede mną, wykonując ostry 'skręt' w prawo.

Pozdrawiam,

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-26 22:32:36
Autor: Irokez
Jazda na rondzie
Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał w wiadomości news:gvhima$66f$1srv.cyf-kr.edu.pl...
vojciech napisal/a:

> [...]

poszczególnych pasów, nie ma oznaczeń poziomych na pasach. Trudno sobie

Narysowałeś linię oddzielajacą pasy :)

Osoba 'zielona' nie zmieniła wcześniej pasa na skrajny i dopiero skręciła,
tylko wykonała manerw bezpośrednio przede mną, wykonując ostry 'skręt' w
prawo.

Zajechała Ci drogę znaczy się.... po prostu wymuszenie.

--
Irokez

Data: 2009-05-26 22:34:44
Autor: castrol
Jazda na rondzie
Irokez pisze:

Narysowałeś linię oddzielajacą pasy :)

Czy one by byly czy nie, to i tak nic nie zmienia. Wina ewidentna zielonego, ktory zjezdza z ronda z niewlasciwego pasa :)

Jacek Kustra

Data: 2009-05-27 06:58:36
Autor: Czarek
Jazda na rondzie
castrol wrote:
Irokez pisze:
Narysowałeś linię oddzielajacą pasy :)
Czy one by byly czy nie, to i tak nic nie zmienia. Wina ewidentna zielonego, ktory zjezdza z ronda z niewlasciwego pasa :)

Zmienia o tyle, że o ile nie ma wyznaczonych pasów ruchu, to nie można wyprzedzać z prawej strony. Tak więc jakbyśmy chcieli całkowicie prawidłowo pojechać na rondzie bez wymalowanych pasów ruchu, to czerwony niemógły wyprzedzić zielonego ale zielony niemógłby skręcić czy zmienić pasa (zajechanie drogi). Więc w tej sytuacji zielony musi się zatrzymać i dopiero wtedy czerwony może go ominąć, po czym zielony może zmienić pas ruchu i dopiero po tym manewrze zjechać z ronda.

A sam manewr zielonego jest niepoprawny niezależnie od tego czy czerwony jest na prawym pasie (wtedy wymuszenie i skręt z niewłaściwego pasa ruchu), czy go nie ma (wtedy mamy skręt z niewłaściwego pasa).

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-05-26 22:32:40
Autor: freddi
Jazda na rondzie

Dobra, to ja to narysuję: http://img40.imageshack.us/img40/6622/rondo.jpg

W pierwszym poscie pisales: "wjeżdżam na rondo dwupasmowe, na zewnętrzny pas i nie skręcam na pierwszym
możliwym zjeździe, tylko kontynuuję jazdę, powiedzmy do trzeciego zjazdu." a na rysunku sa dwa zjazdy
Mysle ze teraz naginasz fakty do swojej teorii.Ale jezeli to prawda to oczywiscie winny jest ten co zajechal ci droge

Data: 2009-05-26 22:35:29
Autor: castrol
Jazda na rondzie
freddi pisze:

[...]

A ja odnosze wrazenie, ze tylko Ty masz problem ze zrozumieniem o co chodzilo :D

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 22:36:52
Autor: Bialy
Jazda na rondzie
freddi napisal/a:

> [...]
| Mysle ze teraz naginasz fakty do swojej teorii.Ale jezeli to prawda to
| oczywiscie winny jest ten co zajechal ci droge

Ale tutaj trzeba ważyć słowa :D Rondo narysowałem schematycznie, nie chce mi się siedzieć nad dokładnym rysunkiem ronda, po którym jeżdżę. Na Google Maps wam nie pokażę, bo znajduje się - o ironio - pod estakadą (rondo przy dworcu PKS w Krakowie, niepodal Galerii Krakowskiej), więc lipa - wyszedłem na kłamcę i oszusta ;)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-27 09:15:35
Autor: jagr
Jazda na rondzie
[...]

Bzdura. Od pierwszego Twojego postu było wiadomo, o co Ci chodzi.
Problem był taki:
Czy można zjeżdżać ze skrzyżowania o ruchu okrężnym z wewnętrznego pasa i czy w takim przypadku ma się pierwszeństwo przed pojazdami kontynuującymi jazdę po tym skrzyżowaniu pasem zewnętrznym.
I którym zjazdem się zjeżdża, trzecim czy dziesiątym - do tego rozważania
kompletnie nie ma znaczenia.

PS.
A mój instruktor jazdy zawsze mawiał, że rondo to jest u kapelusza.
To skrzyżowanie nazywa się "skrzyżowania o ruchu okrężnym".
Ale to tak na marginesie, gwoli uściślenia.

Data: 2009-05-26 22:33:37
Autor: freddi
Jazda na rondzie

Zaznaczam, że przed rondem stoi znak inf. o ruchu okrężnym, nie ma oznaczeń
poszczególnych pasów, nie ma oznaczeń poziomych na pasach. Trudno sobie
takie rondo wyobrazić jeszcze? :/

A na rysunku sa pasy namalowane !

Data: 2009-05-26 22:36:55
Autor: castrol
Jazda na rondzie
freddi pisze:

A na rysunku sa pasy namalowane !

I co z tego?

Jacek Kustra

Data: 2009-05-27 06:59:45
Autor: Czarek
Jazda na rondzie
castrol wrote:
freddi pisze:
A na rysunku sa pasy namalowane !
I co z tego?

Można wyprzedzać z prawej.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-05-26 22:34:02
Autor: castrol
Jazda na rondzie
Bialy pisze:

[...]

Wina zielonego i to ewidentna. Nie ustapil Ci pierwszenstwa, i opuszczal skrzyzowanie z nieprawidlowego pasa. Zielony, aby wykonac prawidlowo manewr zjazdu z ronda, najpierw powinien zmienic pas na prawy i dopiero z prawego pasa dokonac zjazdu z ronda. Ty swoim zewnetrznym pasem, mozesz jezdzic w kolko ile dusza zapragnie - zaden przepis Ci tego nie zabrania.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 22:41:41
Autor: freddi
Jazda na rondzie

http://www.motofakty.pl/artykul/rondo_i_co_dalej.html poczytaj a nie pisz glupot

Data: 2009-05-26 22:51:01
Autor: castrol
Jazda na rondzie
freddi pisze:

http://www.motofakty.pl/artykul/rondo_i_co_dalej.html poczytaj a nie pisz glupot

Czego z tego tekstu nie rozumiesz? A moze wskazesz w kodeksie drogowym przepisy odpowiednie? Czy nadal bedziesz pisac glupoty i dawac linki do jakis interpretacji? :D

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 22:54:02
Autor: castrol
Jazda na rondzie
castrol pisze:

Czego z tego tekstu nie rozumiesz? A moze wskazesz w kodeksie drogowym przepisy odpowiednie? Czy nadal bedziesz pisac glupoty i dawac linki do jakis interpretacji? :D

Juz pomijam idiotyczny rysunek do tego artykulu gdzie pojazd A porusza sie po rondzie tak jak samochod z poczatku tego watku, gdzie zajechal droge prawidlowo jadacemu innemu pojazdowi :D
Zeby A wykonal prawidlowy manewr skretu w prawo (czyli gdy chce opuscic skrzyzowanie o ruchu okreznym) to najpierw musi zmienic pas z wewnetrznego na zewnetrzny i dopiero z pasa zewnetrznego moze opuscic skrzyzowanie.

Jadac prosto, na drodze jednokierunkowej o dwoch pasach ruchu, takze nie skrecasz w prawo z pasa wewnetrznego prawda?

Jacek Kustra

Data: 2009-05-27 21:20:55
Autor: szadok
Jazda na rondzie
Dnia 26.05.2009 castrol <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisał/a:

Juz pomijam idiotyczny rysunek do tego artykulu gdzie pojazd A porusza sie po rondzie tak jak samochod z poczatku tego watku, gdzie zajechal droge prawidlowo jadacemu innemu pojazdowi :D

nie taki  znów idiotyczny

[...]

nie zawsze. Zależy od geometrii skrzyżowania i/lub oznakowania.
Ale zawsze zostaje ustąpienie pierwszeństwa jadącym po prawym pasie.

Jadac prosto, na drodze jednokierunkowej o dwoch pasach ruchu, takze nie skrecasz w prawo z pasa wewnetrznego prawda?

Zależy od geometrii skrzyżowania. Ale najczęściej są jednak znaki
poziome. I wtedy zdaża się dość często, że z dwóch pasów skręca się w
jednym kierunku.

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-05-27 07:03:11
Autor: Czarek
Jazda na rondzie
freddi wrote:
. Ty swoim zewnetrznym pasem,
mozesz jezdzic w kolko ile dusza zapragnie - zaden przepis Ci tego nie zabrania.
http://www.motofakty.pl/artykul/rondo_i_co_dalej.html poczytaj a nie pisz glupot

Jeśli tekst jest na takim samym poziomie co rysunek (żółty zjeżdżający z ronda z wewnętrznego pasa oznaczony jako samochód wykonujący manewr poprawnie), to nie warto tego czytać.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-05-26 23:02:11
Autor: freddi
Jazda na rondzie

[...]

Zgadzam sie ze wina zielonego ale nie zgadzam sie ze mozna na zewnetrznym pasie jezdzic w kolko

Data: 2009-05-26 23:09:18
Autor: castrol
Jazda na rondzie
freddi pisze:

Zgadzam sie ze wina zielonego ale nie zgadzam sie ze mozna na zewnetrznym pasie jezdzic w kolko

Mozesz jezdzic w kolko na zewnetrznym i tak samo na wewnetrznym.
Jak jakis przepis kodeksu ruchu drogowego tego zabrania, to chetnie sie doedukuje, bo przeciez pewnie moge sie mylic :)

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 23:11:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jazda na rondzie
castrol wydusił z siebie te słowy:

freddi pisze:

[...]

tyle, ze sie nie mylisz ;)

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-27 08:41:59
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Jazda na rondzie
freddi pisze:
[...]

Co więcej - sporo problemów na polskich rondach spowodowanych myśleniem, że MUSZĘ KONIECZNIE ZJECHAĆ Z RONDA TU GDZIE CHCĘ, żeby broń boże nie zrobić kółka. W paryżu na rondzie De Gaullea np., zanim uda się przebić na interesujący nas zjazd, trzeba nieraz zrobić kilka kółek.

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2009-05-27 10:52:30
Autor: J.F.
Jazda na rondzie
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <kn(usun_to)@post.pl> napisał w wiadomości news:4a1ce133$1news.home.net.pl...
[...]

Na youtube tego raczej nie widac ..

J.

Data: 2009-05-27 14:43:45
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Jazda na rondzie
Kolega/żanka J.F. napisał/a:
[...]

Bo to polacy...:
http://www.youtube.com/watch?v=yHTpcyoJdKI&feature=related
;)

Ale poważnie mówiąc, francuzi pod tym względem rzeczywiście wzorem do naśladowania nie są, niemniej jednak youtube youtubem, a na własne oczy widziałem sytuacje, w których samochód chcąc zjechać, został przyblokowany mrowiem skuterów przed maską oraz poganiany klaksonami tych z tyłu i musiał robić drugie okrążenie żeby się wydostać.

Data: 2009-05-26 23:19:10
Autor: freddi
Jazda na rondzie

Mozesz jezdzic w kolko na zewnetrznym i tak samo na wewnetrznym.
Jak jakis przepis kodeksu ruchu drogowego tego zabrania, to chetnie sie doedukuje, bo przeciez pewnie moge sie mylic :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d161e9bc3918c09.html

No to zrob tak na rondzie z w/w obrazka (jest w Ostrowie WLKP).Na Kaliskich rondach zreszta tak samo.Jezeli sa namalowane znaki poziome tak jak w moich przykladach to nie ma dnia zeby policja nie stala z boku i wylapywala jadacych 3/4 ronda lub zawracajacych zewnetrznym pasem .Jak policjanty potrzebuja wynikow wystarczy ze stana na 30 minut i wylapuja niedouczonych

Data: 2009-05-26 23:33:22
Autor: castrol
Jazda na rondzie
freddi pisze:

[...]

Po pierwsze to nie jest skrzyzowanie o ruchu okreznym ;) A po drugie, mowimy o skrzyzowaniach ktore najczesciej mozna spotkac w naszym kraju, czyli poprzedonych znakami C-1 – ruch okrezny oraz A-7 – ustap pierwszenstwa. Jesli sa wymalowane znaki poziomie, czy pionoiwe to chyba sprawa jest prosta - tak jak na pokazanym przez Ciebie skrzyzowaniu przy Arkadii w Warszawie.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-26 23:38:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Jazda na rondzie
freddi wydusił z siebie te słowy:

[...]

uqwielbiam jak ktoś dla ogolnych zasad podaje specyficzne przypadki jako argument, ze coś jest nie tak.
Przepisy nie zabraniają jeździć po rondzie w kółko po zewnętrznym jak i wewnętrznym pasie. Mozesz jeździć i chuj.
Inne przepisy jednak mówią, jak nalezy zachować sie widząc oznakowanie poziome.

Jedne i drugie przepisy sie nie wykluczają, bo ogolnie przyjmuje sie, ze jechać po rondzie należy na pasie wewnętrznym, a zjeżdza sie z zewnętrznego, zmieniając pas ruchu PRZED zjazdem - tak jak to pewnie jest na tym rysunku, ktorego nie chcialo mi sie otwierac.

Data: 2009-05-27 09:36:23
Autor: jagr
Jazda na rondzie
Użytkownik "freddi" <freddi@mtl.pl> napisał w wiadomości
[...]

To nie jest żadne "rondo".

Data: 2009-05-26 22:34:36
Autor: 'Tom N'
Jazda na rondzie
Bialy w <news:gvhima$66f$1srv.cyf-kr.edu.pl>:

vojciech napisal/a:

| Na egzaminie na prawko byś oblał ;-)

Dobra, to ja to narysuję: http://img40.imageshack.us/img40/6622/rondo.jpg

Gzie jest takie /rondo/, że tylko jedna droga jest wjazdowa, a dwie
pozostałe wyjazdowe...?

Zaznaczam, że przed rondem stoi znak inf. o ruchu okrężnym,

I nie ma A-7? Tak znam kilka takich, ale nie w powiązaniu z tym
wcześniejszym...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]