Jazda na rondzie

Data: 2009-05-26 22:22:26
Autor: Robert Wicik
Jazda na rondzie
Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał w wiadomości news:gvhfb5$293$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Jestem raczej przekonany, że mam rację, ale chciałbym się upewnić:

wjeżdżam na rondo dwupasmowe, na zewnętrzny pas i nie skręcam na pierwszym
możliwym zjeździe, tylko kontynuuję jazdę, powiedzmy do trzeciego zjazdu.

Powinieneś zająć lewy pas, nawet nie wyznaczony lioniami poziomymi

międzyczasie, z wewnętrznego pasa ktoś zajeżdża mi drogę, skręcając do
drugiego zjazdu. W takiej sytuacji się dzisiaj znalazłem i gdybym ostro nie
zahamował, to bym komuś pięknie skasował bok Seicento. Czy byłbym w tej
sytacji winnym całego zajścia, czy to osoba, która nie zmieniła odpowiednio
wcześniej pasa i później zajechała mi drogę poniosłaby odpowiedzialność?

Jeśli zajechała, to jej wina.

Data: 2009-05-26 22:29:35
Autor: 'Tom N'
Jazda na rondzie
Robert Wicik w <news:gvhj24$b33$1news.onet.pl>:

[...]

A teraz posłuchajmy zwolenników "jazdy możliwie blisko prawej krawedzi"...

Jeśli zajechała, to jej wina.

Czyli już nie powinien, a "móglby"?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-05-27 11:24:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Jazda na rondzie
On Tue, 26 May 2009, 'Tom N' wrote:

Robert Wicik w <news:gvhj24$b33$1news.onet.pl>:

Powinieneś zająć lewy pas, nawet nie wyznaczony lioniami poziomymi

A teraz posłuchajmy zwolenników "jazdy możliwie blisko prawej krawedzi"...

ROTFL :)
  Wesja extreme: wjeżdża rower który chce objechać 3/4 ronda (na takich
z pasami mi się zdarza, "bezpasowego" na szczęście nie mam w okolicy
bo to chyba by hardcor był).

Jeśli zajechała, to jej wina.

Czyli już nie powinien, a "móglby"?

  O właśnie.

"Nie ma fizycznej możliwości" - "stoi betonowa ściana"
"powinien" - "jak tak nie zrobi, to może dostać mandat albo grzywnę"
"może" - ano może

  Taki słowniczek określeń dla bieżących potrzeb wątku ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-27 21:24:39
Autor: szadok
Jazda na rondzie
Dnia 27.05.2009 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał/a:

ROTFL :)
  Wesja extreme: wjeżdża rower który chce objechać 3/4 ronda (na takich
z pasami mi się zdarza, "bezpasowego" na szczęście nie mam w okolicy
bo to chyba by hardcor był).

E, na rondach to rower zazwyczaj szybszy jest od samochodów ;)

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
śp. babcia

Data: 2009-05-28 23:39:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Jazda na rondzie
On Wed, 27 May 2009, szadok wrote:

[...]

  Tak, na małych i średnich rondach.
  Ale o ile na "rondach z pasami" jest to dość bezpieczne, to nie
bardzo widzę jakby to wyglądało przy rondzie dość szerokim na dwa
samochody a bez wyznaczonych pasów ruchu.
  Kierowcy są na ogół przekonani że to oni pojadą szybciej, wróć:
DUŻO szybciej :>
  Zwyczajnie obawiałbym się zajechania drogi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-26 22:30:08
Autor: Bialy
Jazda na rondzie
Robert Wicik napisal/a:

| Powinieneś zająć lewy pas, nawet nie wyznaczony lioniami poziomymi

Tak tak, wiem, to jest zachowanie zwyczajowe i o tym mnie uczono i tak się zachowuję na dużych rondach, ale to wspomniane jest po prostu małe i zmiana pasów jest mocno kłopotliwa, jeśli się - w praktyce - nie zawraca.

| Jeśli zajechała, to jej wina.

Dziękuję :)

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-05-26 22:38:29
Autor: castrol
Jazda na rondzie
Robert Wicik pisze:

Powinieneś zająć lewy pas, nawet nie wyznaczony lioniami poziomymi

Nie powinien, a moze - to taka mala roznica :D

Jacek Kustra

Jazda na rondzie