Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda na suwak

Jazda na suwak

Data: 2019-05-17 09:53:07
Autor: T.
Jazda na suwak
W dniu 2019-05-17 o 08:59, Bolko pisze:
Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
I mam okazję to obserwować.

Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
i tracimy na płynności ruchu.

I rozumiem teraz frustrację "dużych".
Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu wjedzie.
Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.


Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
Dwa pasy.
Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
Na lewym osobówki.
Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak głupi.

podsumowywując
jak to mawiał prezydent
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia


Teraz to się tak porobiło, że autobusy mają automatyczne skrzynie biegów i nie są takimi zawalidrogami jak kiedyś. Podobnie ciężarówki jadące bez ładunku - mają aż nadmiar mocy do dynamicznego ruszenia (wystarczy popatrzeć na opony, żeby wiedziec, czy jest załadowany, a ściślej - obciążony, bo może wieźć lekki ładunek). Przy jeździe na suwak w stylu 1:1 długość zestawu (ciągnik z naczepą) to co najmniej 3 samochody osobowe, więc pas z ciężarówkami z założenia będzie jechał szybciej (bo zestawy dłuższe). Nie zawsze opłaci się ciągnąć za osobówkami :-)
T.

Jazda na suwak

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona