Jazda na suwak

Data: 2019-05-17 10:13:27
Autor: J.F.
Jazda na suwak
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a0413801-b0fe-4832-b030-4c365e84f81a@googlegroups.com...
Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
I mam okazję to obserwować.

A to w miescie, czy raczej poza ?

Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.

No, trudno, zeby po zwezeniu bylo szybciej ... choc historia zna takie przypadki (network paradox)

Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".

Ale "na suwak" to by sie wszyscy wpychali, no - co drugi.

W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
i tracimy na płynności ruchu.

I rozumiem teraz frustrację "dużych".
Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu wjedzie.
Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.

No, akurat przy prawdziwym suwaku, to "długi" powinien wpuscic ze dwa krotkie.
Bo inaczej predkosci pasow beda inne i znow sie objawi pseudo cwaniactwo :-)

Tzn w miescie moze mniej istotnie, gdy duzo osobowych, gdzies w trasie, gdzie na prawym duzo tirow, a na lewym osobowe, to 1:1 troche zawodzi :-)
No i pewnie kierowca autobusu uwaza, ze ma priorytet :-)

Co do predkosci - obserwacja ze starej gierkowki:
jedna jezdnia w remoncie, ruch przerzucony na druga, trzeba przejechac przez pas odddzielajacy.
Korek w piatkowe popoludnie - na pol godzniny.
O dziwo - ladny suwak.
Tzn wcale nie takie dziwne - duzy ruch tranzytowy, kierowcy nie wiedza ze tu zwezenie i ze tu "trzeba" zjechac na prawo/lewo.

przed zwezka pelna kultura - tez nie dziwi, po pol godzinie wspolnego stania tych pare sekund nie ma znaczenia.
Ludzie przejezdzaja sprawnie, tylko ze przejazd samochodu zajmuje ze 3 sekundy. tira wiecej
A dojezdza ich wiecej - stad korek.

Proste obliczenie podaje, ze predkosc samochodow na tych dwoch pasach bedzie wynosila ok 6km/h.
Moj samochod tak wolno nie potrafi !
W efekcie musze na polsprzegle, albo czasem na luzie.

Na szczescie sie chyba ze dwoch tirmanow dobralo, i zrobili "skokami do przodu", po jakies 500m.
Tzn na szczescie dla mojego sprzegla, bo jak ktos ma interes na najblizszym zjezdzie, pare km przed zwezka, i brakuje mu 300m do zjazdu ... :-)

Tak czy inaczej - prosta szykana, a predkosc na dwoch pasach pelzajaca i powodujaca stawanie ..

Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
Dwa pasy.
Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
Na lewym osobówki.
Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak głupi.

efekt 1:1  jak wyzej.

Na drugi raz bedziesz madrzejszy, ustawisz sie za ciezarowkami i nie wpuscisz chamow, co omijaja korek :-P
A nie, wyjatkowo to lewy przejezdny :-)

J.

Jazda na suwak