Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?

Data: 2010-02-09 13:36:54
Autor: J.F.
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
On Tue, 09 Feb 2010 13:11:49 +0100,  GB wrote:
Już od prawie trzech lat jeździmy na światłach - więc już dane statystyczne
powinny być w miarę wystarczające aby móc się przyjrzeć sprawie.

Za wczesnie - raporty roczne pokazuja sie w okolicach kwietnia-maja.

Wracając do statystyk:
www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogowe_w_latach_1985__2008.html

Jak widać, największy spadek zdażył się w 2006, czyli jeszcze przed
wprowadzeniem nowych uregulowań. Od tego czasu istotnie wzrosło. Wnioski?

2006 to zdaje sie byla mrozna zima i dlatego
Najprostszy to taki że wpływ jazdy na światłach na ilość wypadków oscyluje
gdzieś w granicach błędu statystycznego.

http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif

W zabitych owszem, w wypadkach - trend spadkowy znikl, rannych
wyraznie przybylo.

J.

Data: 2010-02-09 13:59:06
Autor: GB
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif

OK, to jest istotnie dużo lepszy rysunek bo daje tylko dane z okresu
maj-wrzesień - natomiast potwierdza to co mi się wydawało na podstawie danych
ogólnych. Jak widać najistotniejszy spadek zarysował się grubo przed 2007,
natomiast potem już co najwyżej stabilizacja (żeby nie powiedzieć gorzej). W każdym razie dwudziestoprocentowego spadku po 2007 nie ma co szukać (i
uprzedzając kolejne pytania, nie przybyło aż tyle samochodów żeby ten efekt
przeważył hipotetyczny spadek).

pozdrawiam,
G.

Data: 2010-02-09 14:23:49
Autor: Pawel O'Pajak
Jazda na światłach - prawie 3 lat a, i co?
Powitanko,

(i
uprzedzając kolejne pytania, nie przybyło aż tyle samochodów żeby ten efekt
przeważył hipotetyczny spadek).

Alez wplyw ilosci, czy liczby, jak kto woli, samochodow ma istotny wplyw na ilosc wypadkow. Najwiekszy spadek nastapil po przystapieniu do UE, kiedy do Polski sprowadzono blisko milion samochodow.
Z tymi swiatlami to oczywioscie idiotyzm, ale sa ludzie, ktorzy wierza w ich wplyw na bezpieczenstwo tak samo, jak ci, co wierza we wplyw dzialalnosci czlowieka na globalne ocieplenie. Tego typu pomysly jak swiatla, gasnice itp. sa upierdliwe, ale malo grozne, bezpieczenstwa nie pogorszaja w istotny sposob, gorsze sa pomysly w stylu modnych ostatnio wielokilometrowych wysepek uniemozliwiajace wyprzedzajacemu zjechanie na swoj pas i swiatle pomysly inz. Galasa w DC.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-02-09 14:44:08
Autor: GB
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
Alez wplyw ilosci, czy liczby, jak kto woli, samochodow ma istotny wplyw na ilosc wypadkow.

Proponuję uważniejsze czytane. To że liczba samochodów ma wpływ na liczbę
wypadków jest oczywiste i nie twierdziłem nigdzie inaczej. Po prostu
stwierdziłem że nie przybyło ich nagle z roku na rok aż 25% (co ewentualnie
mogłoby wytłumaczyć brak spadku liczby wypadków, który wg entuzjastów
wprowadzania świateł miałby wynosić mniej więcej tyle samo).

Tego typu pomysly jak  swiatla, gasnice itp. sa upierdliwe, ale malo grozne
Groźnie nie są, no chyba że ktoś podczas wypadku dostanie w głowę źle umocowaną
gaśnicą ;-) Jak policzyłem to wprowadzenie świateł może komuś podwyższyć koszty
użytkowania samochodu najwyżej o jakieś 100 PLN/rocznie, i to zakładając dość
intensywne użytkowanie. Choć z drugiej strony to i tak sporo więcej niż cena
gaśnicy ;-) Natomiast na pewno są upierdliwe, zwłaszcza jak pomyśleć że nasi
parlamentarzyści zajmują się głównie uchwalaniem i poprawkami do tego typu
dupereli zamiast czymś ważniejszym (choć jak odpowiesz że z drugiej może i
lepiej że nie zajmują się czymś bardziej odpowiedzialnym to też nie będę się
spierał).

pozdrawiam,
G.

Data: 2010-02-09 19:33:34
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 09 Feb 2010 14:23:49 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

[...]

No nie wiem czy takie nieszkodliwe. Istnieją poważne podejrzenia, że
kierowcy przestali reagować na drodze na obiekty, które nie świecą. Dla
wielu piesi, rowerzyści, furmanki, zwierzyna leśna są niemal niewidoczni.

gorsze sa pomysly w stylu modnych ostatnio wielokilometrowych wysepek uniemozliwiajace wyprzedzajacemu zjechanie na swoj pas i swiatle pomysly inz. Galasa w DC.

Wysepki miażdżą system. Nie tak dawno jechałem po dłuższej przerwie DK10 po
remoncie na odcinku Toruń - Płońsk. Jak zauważyłem wysepkę, to nie miałem
już gdzie wrócić na prawy pas i kolumnę ciężarówek wyprzedziłem niewłaściwą
stroną wysepki. Spodziewałem się usłyszeć od nich na CB kilka ciepłych
słów, ale widać manewr stał się tak powszechny, że żadnemu nie chciało się
gadać. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-09 19:48:03
Autor: 'Tom N'
Przemysław Bernat w <news:6uhb7plt9n6j$.sf43psshr4gv$.dlg40tude.net>:

Istnieją poważne podejrzenia, że
kierowcy przestali reagować na drodze na obiekty, które nie świecą. Dla
wielu piesi, rowerzyści, furmanki, zwierzyna leśna są niemal niewidoczni.

Liczby podasz? Ile to więcej pieszych, rowerzystów zostało uszkodzonych -- z
uwzględnieniem tych wielu...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-09 20:50:24
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 9 Feb 2010 19:48:03 +0100, 'Tom N' napisał(a):

Liczby podasz? Ile to więcej pieszych, rowerzystów zostało uszkodzonych -- z
uwzględnieniem tych wielu...

Nie podam, bo nie wiem. Ale jeżeli mający świetny wzrok Katanka miał
problem z zauważeniem scenica bez świateł, to obawiam się, że rowerzystę
spokojnie by rozjechał. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-10 14:33:53
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-02-09 20:50, Przemysław Bernat pisze:
[...]

Jadący 20m/s scenic powinien być zauważony odpowiednio wcześniej niż rowerzysta. Zauważenie jednego i drugiego w takiej samej odległości daje zupełnie inne możliwości wyjścia z sytuacji. No i oczywiście w razie czego droga hamowania scenica ze 100km/h jest inna niż rowerzysty z 20km/h. No ale to są szczegóły których, jak rozumiem, nie chce się zauważać.

A.

Data: 2010-02-10 08:19:48
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-02-09 19:33,  *Przemysław Bernat* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

A podwójnej ciągłej to tam przypadkiem nie było?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-02-10 08:34:57
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Wed, 10 Feb 2010 08:19:48 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Jak zaczynałem, to nie było. Znaków też nie widać, bo jak wyprzedzasz to
zasłaniają je wyprzedzane ciężarówki. Nie twierdzę, że manewr wykonałem
całkiem prawidłowo, ale w pewnym momencie było rozsądniej objechać wysepkę
niewłaściwą stroną, niż wciskać się w kolumnę ciężarówek. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-11 11:13:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hktmme$oh9$2news.onet.pl...

A podwójnej ciągłej to tam przypadkiem nie było?

byla, ale nie zauwazyl, mimo tego ze nie byla oswietlona :)

Data: 2010-02-10 12:41:32
Autor: WIHEDCNF
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?

Użytkownik "Przemysław Bernat"

[...]

Spodziewam się, że wysepka była na prostej drodze w szczerym polu skoro jesteś tak zbulwersowany?

No chyba nie postawili jej w terenie zabudowanym, żeby utrudnić wyprzedania ciężarówek jadących 60km/h. To debile, może jeszcze wybudowali ją w pobliżu przejścia dla pieszych, skrzyżowania lub na zakazie wyprzedzania?

Data: 2010-02-10 14:40:07
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Wed, 10 Feb 2010 12:41:32 +0100, WIHEDCNF napisał(a):

Spodziewam się, że wysepka była na prostej drodze w szczerym polu skoro jesteś tak zbulwersowany?

Nie było czasu szczegółowo jej oglądać, ale wykluczam teren zabudowany, czy
duże skrzyżowanie.
[...]

Jechałeś DK10 Płońsk-Toruń? Te wysepki są tam przy byle wyjeździe z pola.
Na prostej drodze, poza terenem zabudowanym. We wioskach też są, ale tam
mają swój sens.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-10 14:13:30
Autor: masti
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 14:40:07 +0100, osobnik zwany Przemysław
Bernat wystukał:

[...]

czy duĹźe skrzyĹźowanie.

[...]

i do tego podniesiony pas rozdzielający ruch  między wysepkami, Ĺźe na pewno nie dało się wyprzedzić :(

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-09 20:21:36
Autor: Grzegorz Krukowski
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
On Tue, 09 Feb 2010 14:23:49 +0100, Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl>
wrote:

pogorszaja w istotny sposob, gorsze sa pomysly w stylu modnych ostatnio wielokilometrowych wysepek uniemozliwiajace wyprzedzajacemu zjechanie na
O co chodzi z tymi wysepkami? Ja po Polsce dużo nie jeżdżę i szczerze
mówiąc nie wiem o co chodzi? Ma ktoś może zdjęcie tego czegoś.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-09 20:30:06
Autor: MadMan

DK4 Kraków-Rzeszów. http://img132.imageshack.us/i/p1010025ar.jpg/
http://img97.imageshack.us/img97/1167/289uf.jpg

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-10 08:42:39
Autor: Grzegorz Krukowski
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
On Tue, 9 Feb 2010 20:30:06 +0100, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

[...]

No ale jeszcze pytanie - tam nie ma ciągle podwójnej linii między
wysepkami? Bo wysepki + linie + mijanki to mi przypomina ekonomiczny
wariant Szwedzkiej drogi: tam wszystkie drogi jednopasmowe o dużym
natężeniu i wypdakowości ruchu zmodernizowali w ten sposób, że
przeciwne kierunki ruch są oddzielone od siebie linowymi barierami,
które uniemożliwiają jakiekolwiek wyprzedzanie i przejechanie na pas
przeeciwnego kierunku ruchu, dając za to co pewien czas mijankę, tak
że dość często droga jest trójpasmowe, jeden pas w jednym kierunku,
drugi w drugim, a trzeci raz dla jednego, raz dla drugieg, do
skręcania etc. W nagrodę miała zostać zwiększona maksymalna prędkość
na drogach, bo zmniejszyła się wypadkowość.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-10 09:55:31
Autor: J.F.
Jazda na œwiatłach - prawie 3 lata, i co?
On Wed, 10 Feb 2010 08:42:39 +0100,  Grzegorz Krukowski wrote:
[...]

Ale to kraj drzewem plynacy - nie ma tam problemu ze nadziewasz sie na
ciezarowke ktora wiezie bale, jedzie 50km/h a do wyprzedzanki 5 km ? J.

Data: 2010-02-10 10:21:05
Autor: Grzegorz Krukowski
Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
On Wed, 10 Feb 2010 09:55:31 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale to kraj drzewem plynacy - nie ma tam problemu ze nadziewasz sie na
ciezarowke ktora wiezie bale, jedzie 50km/h a do wyprzedzanki 5 km ?

Po roku czy dwóch się przyzwyczaisz. Albo i nie ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-02-10 08:52:49
Autor: Shrek
MadMan pisze:

[...]

Wielokilometrowe? Zresztą masz podwójną ciągłą przed wysepką.

Shrek.

Data: 2010-02-09 14:39:57
Autor: J.F.
On Tue, 09 Feb 2010 13:59:06 +0100,  GB wrote:
[...]

Samochodow przybywa od lat. Unijny rynek otworzyl sie od 2004r.
A trend widac jaki byl.

A jeszcze przybylo setki slupkow pod FR :-)

J.

Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?