Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda na wprost pasem do skretu?

Jazda na wprost pasem do skretu?

Data: 2021-02-24 12:11:13
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
Jazda na wprost pasem przeznaczonym do skrętu w lewo to złamanie czego (bardziej szczegółowo Art.)?

Szerszy kontekst:
Ulica jednojezdniowa dwukierunkowa, zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 30 km/h, przystanek autobusowy, nieco przed przystankiem pojawia się dodatkowy trzeci środkowy pas do skrętu w lewo (oznakowanie poziome strzałki na jezdni i pionowe znakiem z niebieską tablicą) w bramę osiedla, za przystankiem przejście dla pieszych z wysepką.
Przy mniej więcej co drugim / co trzecim autobusie zatrzymującym się na przystanku (poobserwowałem chwilę) cwaniaczki omijają ten autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy pas przeznaczony do skrętu w lewo (oznaczony strzałkami w lewo), po czym przed czołem autobusu wracają na swój pas jazdy (odbywa się to tuż przez przejściem dla pieszych stąd jest bardzo niebezpieczne - dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych).
Nie pamiętam, czy stoi tam znak pionowy z pasami ruchu.

Data: 2021-02-24 11:50:48
Autor: K
Jazda na wprost pasem do skretu?
On 24/02/2021 11:11, ąćęłńóśźż wrote:
Jazda na wprost pasem przeznaczonym do skrętu w lewo to złamanie czego (bardziej szczegółowo Art.)?

Szerszy kontekst:
Ulica jednojezdniowa dwukierunkowa, zakaz wyprzedzania, ograniczenie do 30 km/h, przystanek autobusowy, nieco przed przystankiem pojawia się dodatkowy trzeci środkowy pas do skrętu w lewo (oznakowanie poziome strzałki na jezdni i pionowe znakiem z niebieską tablicą) w bramę osiedla, za przystankiem przejście dla pieszych z wysepką.
Przy mniej więcej co drugim / co trzecim autobusie zatrzymującym się na przystanku (poobserwowałem chwilę) cwaniaczki omijają ten autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy pas przeznaczony do skrętu w lewo (oznaczony strzałkami w lewo), po czym przed czołem autobusu wracają na swój pas jazdy (odbywa się to tuż przez przejściem dla pieszych stąd jest bardzo niebezpieczne - dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych).
Nie pamiętam, czy stoi tam znak pionowy z pasami ruchu.

Ale robia komus krzywde albo powoduja jakies zagrozenie robiac w ten sposob ty faszysto jeden, moze od razu napisz do tego ruskiego TVNu? ;)

Data: 2021-02-24 13:50:10
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
Oczywiście, że powodują zagrożenie.
Wczoraj jeden (pierwszy z dwóch) omal mnie nie rozjechał przejeżdżając mi po "paznokciach", jadący za nim drugi zatrzymał się w panice z piskiem przed pasami (spojrzałem na kierowcę spodziewając się milenialsa w tuningowanej beemce, a trafił się dziadek za kierownicą z babcią obok ;))
Stąd też dziś chwilę tam poobserwowałem.
Wyślij tam swoją żonę i dzieci, na pewno będzie krzywda.
BTW byłem jedną nogą niemal na jezdni - czy obowiązuje już przepis o pieszym oczekującym?


-- -- -
Ale robia komus krzywde albo powoduja jakies zagrozenie robiac w ten sposób

Data: 2021-02-24 13:20:57
Autor: K
Jazda na wprost pasem do skretu?
On 24/02/2021 12:50, ąćęłńóśźż wrote:
Oczywiście, że powodują zagrożenie.
Wczoraj jeden (pierwszy z dwóch) omal mnie nie rozjechał przejeżdżając mi po "paznokciach", jadący za nim drugi zatrzymał się w panice z piskiem przed pasami (spojrzałem na kierowcę spodziewając się milenialsa w tuningowanej beemce, a trafił się dziadek za kierownicą z babcią obok ;))
Stąd też dziś chwilę tam poobserwowałem.
Wyślij tam swoją żonę i dzieci, na pewno będzie krzywda.
BTW byłem jedną nogą niemal na jezdni - czy obowiązuje już przepis o pieszym oczekującym?


Ale nawiazujac do grupowych glupkow, stalo sie cos?

Data: 2021-02-24 14:55:50
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
Tak, mam teraz nagranie takich 7 cwaniaczków i nie wiem, kto z kogo zrobi głupka.
Wolę na pewniaka.
Choć pewnie mogę z uprzejmym zapytaniem organu i prośbą o wyjaśnienie.


-- -- -
Ale nawiazujac do grupowych glupkow, stalo sie cos?

Data: 2021-02-24 14:07:22
Autor: K
Jazda na wprost pasem do skretu?
On 24/02/2021 13:55, ąćęłńóśźż wrote:
Tak, mam teraz nagranie takich 7 cwaniaczków i nie wiem, kto z kogo zrobi głupka.
Wolę na pewniaka.
Choć pewnie mogę z uprzejmym zapytaniem organu i prośbą o wyjaśnienie.


Nie zdziw sie jak organ bedzie to mial gleboko w innym organie. W UK ludzie wrzucaja filmiki z kamerek na YT i pisza w komentarzach, ze policja ma w dupie bo ma wazniejsze sprawy.

Data: 2021-02-24 15:38:28
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
Jeśli jest złamanie to organ nie ma w organie (nie piszę o srasznikach wiejskich, bo te złamasy to pewnie miałyby chyba że odholowanie przez szwagra).
Tyle że o ile wychowanie cwaniaczków z osiedla się kiedyś uda (bo sąsiadów cwaniaczków jest ze 20-tu na 1500 mieszkań), to wychowanie ulicy się raczej nie uda.
Wcześniej będą artykuły "niewinny kierowca przejechał nieustępującego mu pieszego" z wyrokiem w zawiasach po roczku od strąconej głowy.
Wychowanie ulicy udałoby się, gdyby każdy reagował.
BTW co teraz widzą kamery w autobusach miejskich w W-wie?


-- -- -
organ bedzie to mial gleboko w innym organie.

Data: 2021-02-25 08:30:07
Autor: Mirek Ptak
Jazda na wprost pasem do skretu?
On 24.02.2021 14:20, K wrote:

Ale nawiazujac do grupowych glupkow, stalo sie cos?

Tak, korespondujesz z toppostującym trollem, który ma swoich rozmówców za głupków. Przy okazji wyciągasz go innym z kibelka - nie baw się tak :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2021-02-24 22:46:24
Autor: PiteR
Jazda na wprost pasem do skretu?
in <news:60363452$1$522$65785112news.neostrada.pl>
user ąćęłńóśźż pisze tak:

cwaniaczki omijają ten autobus zjeżdżając zza autobusu na środkowy
pas przeznaczony do skrętu w lewo (oznaczony strzałkami w lewo)

kto nie rozróżnia strzałek nie zasługuje na prawo jazdy

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-02-25 10:01:30
Autor: SW3
Jazda na wprost pasem do skretu?
W dniu 24.02.2021 o 12:11, ąćęłńóśźż pisze:
dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych
I pytasz z jakiego paragrafu ukarać kierowców a nie przeszkadza Ci tworzenie przystanków w tak niebezpieczny sposób?

--
SW3

Data: 2021-02-25 10:23:57
Autor: K
Jazda na wprost pasem do skretu?
On 25/02/2021 09:01, SW3 wrote:
W dniu 24.02.2021 o 12:11, ąćęłńóśźż pisze:
dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych
I pytasz z jakiego paragrafu ukarać kierowców a nie przeszkadza Ci tworzenie przystanków w tak niebezpieczny sposób?


Pytanie co bylo najpierw, przystanek czy lewoskret.

Data: 2021-02-25 19:02:09
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
Najpierw była brama (osiedle jakieś 500 mieszkań), sporo później autobusy.
Co do pojawienia się lewoskrętu nie pamiętam co było pierwsze
"Kopertowe" przystanki autobusowe na tej ulicy są ulubionymi przez ekoterrorystów "spowalniaczami ruchu" (no, gorsze rzeczy widziałem przykładowo w Belgii).
Ktoś nie przewidział, że wydzielenie dodatkowego pasa do skrętu w lewo umożliwi omijanie spowalniacza.
BTW dokładnie na tym przejściu raz niemal nas nie zabito, gdy dwóch idiotów ścigało się pod prąd (ominęli wysepkę z lewej strony) - jechali z przeciwnej strony, skąd się nie da ominąć stojącego na przystanku obok wyspeki "spowalniacza" środkowym pasem bo takiego nie ma.
Przy czym garby na jezdni zapierdalaczom nie przeszkadzają (są na pewno węższe i łagodniejsze niż te nowo zamontowane na Sokratesa, gdzie zęby bolą).


-- -- -
Pytanie co bylo najpierw, przystanek czy lewoskret.

Data: 2021-02-25 19:03:14
Autor: SW3
Jazda na wprost pasem do skretu?
W dniu 25.02.2021 o 11:23, K pisze:
On 25/02/2021 09:01, SW3 wrote:
W dniu 24.02.2021 o 12:11, ąćęłńóśźż pisze:
dodatkowo stojący na przystanku autobus zasłania obydwa znaki pionowe przejścia dla pieszych
I pytasz z jakiego paragrafu ukarać kierowców a nie przeszkadza Ci tworzenie przystanków w tak niebezpieczny sposób?


Pytanie co bylo najpierw, przystanek czy lewoskret.

Ale nie o lewoskręt chodzi tylko o przejście. Parkowanie przed przejściem jest zabronione, parkowanie w sposób zasłaniający znaki jest zabronione ale zrobienie przystanku w takim miejscu jak widać nie.
Generalnie wyznaczanie przystanków na jezdni w miejscu gdzie nie można zgodnie z przepisami ominąć stojącego autobusu to chyba sprawka ludzi, którzy chcą wzbudzić nienawiść kierowców (nieautobusów) do autobusów.

--
SW3

Data: 2021-02-25 19:17:17
Autor: ąćęłńóśźż
Jazda na wprost pasem do skretu?
"Grupy dyskusyjne to do wiedzy klucz" ;-)
www.google.com/search?q=jazda+na+wprost+pasem+przeznaczonym+do+skrętu+WYROK+SĄD
"- tj. wykroczenie z art. 92§1 kw"
" wykroczył przeciwko przepisom o porządku w ruchu drogowym określonym w §87 ust. 1 pkt 2 zsd w ten sposób, że kierując pojazdem marki [...] nr rej. (...) i nie zastosował się do znaku poziomego P-8b ,, strzałka kierunkowa" i z pasa przeznaczonego do skrętu w prawo pojechał na wprost, tj. o wykroczenie z art. 92§1 Kw w związku z § 87 ust. 1 pkt 2R. Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych"
"wykroczenie z art. 92 § 1 kw zagrożone jest karą grzywny albo karą nagany. "


-- -- -
pytasz z jakiego paragrafu ukarać kierowców

Jazda na wprost pasem do skretu?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona