Jazda po ścieżkach rowerowych - przepis y

Data: 2010-04-27 10:55:15
Autor: MadMan
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepis y
Dnia Tue, 27 Apr 2010 10:29:07 +0200, 00aa napisał(a):

Teoretycznie jeżeli jadę po drodze to obowiązują mnie znaki z prawej strony jezdni a nie z lewej więc jak to jest zgodnie z przepisami ?

Jeśli jest droga dla rowerów wzdłuż jezdni to musisz nią jechać. O tym
czy droga jest czy nie informuje cię znak pionowy "Droga dla rowerów"
bądź "Droga dla rowerów i pieszych" umieszczony przy prawej krawędzi
jezdni. Jeśli znaku nie ma - drogi nie ma. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 11:08:03
Autor: Mariusz Kruk
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MadMan"
[...]

Przy prawej krawędzi jezdni tejże DDR bądź DDRiP.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-04-27 11:16:47
Autor: MadMan
Dnia Tue, 27 Apr 2010 11:08:03 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

Przy prawej krawędzi jezdni tejże DDR bądź DDRiP.

Tak. Co nie zmienia tego że znak musi być widoczny z jezdni "ogólnej". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 11:28:46
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Niestety, dopóki nie będzie oparcia w orzecznictwie SN, będą takie
kwiatki, jak w sprawie bodajże mocniaka.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-04-27 11:35:20
Autor: johnkelly
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Jeśli dobrze pomnę w jego sprawie uzasadnieniem wyroku było, że jako działacz rowerowy wiedział o istnieniu tej DDR(iP).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-04-27 11:44:46
Autor: MadMan
Dnia Tue, 27 Apr 2010 11:35:20 +0200, johnkelly napisał(a):

[...]

Było coś w stylu "wiedział że ona tam jest mimo braku oznaczenia". A w
stenogramie można było przeczytać słowa Mocniaka "nie pamiętałem/nie
myślałem o tym, a znaków nie było". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 12:05:45
Autor: johnkelly
Jazda po ścieżkach rowerowych - prz episy
MadMan pisze:

Mocniak dał ciała i zbyt późno się odwołał. Nie korzystał też z tego co
wiem z prawnika. Sędzia wykazał też się skrajną nieprzychylnością i zdaje się także
nieznajomością przepisów ustawy Prawo o Ruchu Drogowym oraz rozporządzeń
Ministra Infrastruktury.  +
Było coś w stylu "wiedział że ona tam jest mimo braku oznaczenia". A w
stenogramie można było przeczytać słowa Mocniaka "nie pamiętałem/nie
myślałem o tym, a znaków nie było".

Że się za późno odwołał to ewidentnie jego wina, a szkoda bo takie orzeczenie byłoby przydatne. Bazując na przykładzie pewnego prawnika i jego perypetii z płatnością za przejazd autostradą może mógłby próbować potem wystąpić z pozwem cywilnym wobec zarządcy drogi, który naraził jego dobre imię nie dopełniając obowiązków związanych z zarządzaniem ruchem ;). Sędzia najwyraźniej nie miał zielonego pojęcia o sprawie bo na drodze o tym czy coś jest decydują istniejące znaki a nie pamięć o nich.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-04-27 12:21:16
Autor: MadMan
Dnia Tue, 27 Apr 2010 12:05:45 +0200, johnkelly napisał(a):

Sędzia najwyraźniej nie miał zielonego pojęcia o sprawie bo na drodze o tym czy coś jest decydują istniejące znaki a nie pamięć o nich.

A, przypomniał mi się kolejny szczegół - to co napisałeś stwierdził
biegły. Sędzia to zignorował. Tu jest to co widział Mocniak jadąc:
http://rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/sienkiewicza.jpg
http://rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/pl_lussy.jpg

Bardzo wyraźne oznaczenie, nie można przeoczyć :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-27 12:25:56
Autor: johnkelly
MadMan pisze:
[...]

Bardzo wyraźne. Bez lornetki ani rusz. Po łbie mu dać, że się nie odwołał.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-04-27 13:25:40
Autor: robertcb
> [...]

http://rowerowy.bialystok.pl/temp/wyrok/pl_lussy.jpg

Bardzo wyraźne oznaczenie, nie można przeoczyć :)

Chodzi o to?
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=1431

Poprostu nie zapłacił bym ani grosza grzywny mandatu itp, a jedynie zrobił szum w mediach, poinformował fakt, tvn uwaga itp...

Data: 2010-04-27 11:31:45
Autor: Ludek Vasta
On 27/04/2010 10:55, MadMan wrote:
[...]

A jak takie coś?

http://s736.photobucket.com/albums/xx3/qludek/?action=view&current=IMG_2271.jpg

Znak zakazu wjazdu rowerów jest nieco z boku na ulicy Promiennej - w odcinku od elektrowni do ul. Wojska Polskiego. Jest strzałka "DDR 100 m ->", ścieżka dla rowerów zaczyna się na miejscu czerwonego znacznika na mapie (czyli trzeba jechać lub przeprowadzić kawałek chodnikiem):
http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17&lat=50.20504&lon=19.19968&layers=B00000FT&mlat=50.20531&mlon=19.20027

Ludek

Data: 2010-04-27 11:44:10
Autor: johnkelly
Ludek Vasta pisze:
[...]

Nie znam takiej strzałki - generalnie strzałki E-6 wskazują kierunek do obiektów, więc sądzę, iż w odległości 100m po prostu znajduje się serwis rowerowy albo może dworzec rowerowy. Z kolei zakaz wjazdu dla rowerów stoi w krzakach, na oko z 10m od krawędzi pasa ruchu. Czy aby na pewno on dotyczy tej jezdni?

Ludek

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-04-27 19:54:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jazda po ścieżkach rowerowych - prz episy
Ludek Vasta bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Jakaś znana mi okolica, choć ostatnio nie bywam tam. ;-)
Ja bym uznał, że ten znak jest przed skrzyżowaniem (ulicy Promiennej i
drogi prowadzącej do bramy EJ3), więc za nim nie obowiązuje. Swoją drogą,
nigdy tego znaku nie widziałem...

Data: 2010-04-28 10:37:04
Autor: Mariusz Kruk
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek 'marcus075' Karweta"
Ja bym uznał, że ten znak jest przed skrzyżowaniem (ulicy Promiennej i
drogi prowadzącej do bramy EJ3), więc za nim nie obowiązuje.

# skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
# ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi
# przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie
# dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą
# gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy
# drodze;

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-04-29 20:40:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
Mariusz Kruk bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

A chciałeś to napisać ponieważ nie masz kompletnie pojęcia jak wygląda to
skrzyżowanie, tak?

Data: 2010-04-30 11:03:29
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Owszem, nie mam. Zwłaszcza, że na zdjęciu nie widać żadnego
skrzyżowania.
Natomiast z Twojego opisu wynika, że to wyjazd z posesji, a nie
skrzyżowanie.