Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy

Data: 2010-04-27 12:01:35
Autor: Rowerex
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
On 27 Kwi, 09:29, 00aa <gorix...@gmail.com> wrote:
Witam,

orientuje się może ktoś czy jeżeli ścieżka rowerowa jest tylko z jednej
strony drogi dwukierunkowej to czy rowerzysta musi się nią poruszać
zawsze czy tylko jeżeli jedzie w jednym kierunku?

Nawet jeśli ścieżka co chwila przenosi się z jednej strony jezdni na
drugą, urywa się po jednej stronie i nagle pojawia się po drugiej, to
nie łamiąc prawa musisz nią jechać, przechodząc co chwila na
przejściach lub przejeżdżając na przejazdach, wciskając przyciski do
zmiany świateł, itp. Nie ma znaczenia fakt, że jest to bez sensu, że
jest to niebezpieczne itp.

Najciekawsze są nagle pojawiające się ścieżki o długości 100m na
prostej drodze długości ok 1km. Znam taką jedną w pewnym mieście.
Wjeżdża się do owego miasta i nagle obok pojawia się ścieżka rowerowa,
jedzie się nią jakieś 150m, nagle koniec ścieżki, wjeżdża się ponownie
na jezdnię i jedzie się kolejne kilkaset metrów jezdnią. Najciekawszy
jest fakt, że ścieżka biegnie przy dość bezpiecznym fragmencie owej
drogi, a kończy się w części gdzie zaczyna się fragment bardziej
niebezpieczny...

Tak nieco poza tematem. Na moim zadupiu wzięto się za remont ostatniej
drogi wylotowej z miasta, którą można było pokonać jezdnią. Od razu
zauważyłem, jakieś przygotowania do dziwnego poszerzenia chodnika (w
zasadzie go tam w ogóle nie było), no i pierwsze co przyszło do głowy,
to "o zgrozo budują DDR". Niestety lokalny brukowiec potwierdza, że
rzeczywiście usiłują tam wcisnąć DDR.... Będzie niezła zabawa by na tą
DDR wjechać w bezpieczny sposób, ponieważ obecnie nie ma możliwości by
się ona z każdej strony nagle nie urwała. Aby temu "urwaniu" zapobiec
przynajmniej z jednego końca konieczne byłoby przebudowanie całego
skrzyżowania i remont innej drogi, za którą nikt się szybko nie weźmie
i nie ma w ogóle takich przygotowań...

Tak wiec ostatnia możliwość legalnego wyjazdu szosówką po jezdni z
mojego zadupia pójdzie w diabły.

Zastanawiam się, czy można sobie zapłacić mandaty z góry - powiedzmy
że określę ile razy złamię PoRD nie jadąc daną DDR i z góry wpłacę
należność na poczet mandatów za cały rok ;-)

I chyba sprzedam szosówkę. Zdecydowanie szybciej wyjadę z miasta przez
las.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-27 21:24:24
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-27 21:01, Rowerex pisze:
[...]

Wiesz to chyba nie o mandaty Ci będzie chodzić za jakiś czas.
Ja postawiony pod ściana rok temu w podobnej sytuacji zaczałem walczyć
dlatego że przykra staje się agresja kierowców, zaczynają Cię tępić jak
widzą DDR za jazdę na jezdni, szybkie i bliskie żyletki przy
wyprzedzaniu, zajeżdżanie drogi , trąbienie, zaczynają się zachowywać
jakbyś był przedmiotem a nie człowiekiem którego niechcący mogą zabić.

Rok po likwidacji DDR na tych samych ulicach kierowcy zachowują się
normalnie, nikt na mnie nie trąbił od dawna tj od zeszłego roku a jeżdżę
przez Rumie systematycznie.

IMHO masz dwie drogi:

1) Ostra kampania przed wyborcza jaka to wladza jest bezmyslna i jakie
zagrozenie zycia wprowadza, spoktania z waadzą.
2) Jak to nie pomoże to akcja spray , np niebieski do znaków C-13 | C-16 ;-)

Data: 2010-04-27 22:43:05
Autor: kietlak
[...]

;-)

Teoretycznie (zgodnie z prawem): Czy w mieście można jeździć rowerem po
trawnikach, dokładnie po wydeptanych ścieżkach ?

kietlak

Data: 2010-04-28 10:41:39
Autor: Mariusz Kruk
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kietlak"
Teoretycznie (zgodnie z prawem): Czy w mieście można jeździć rowerem po
trawnikach, dokładnie po wydeptanych ścieżkach ?

Za jeżdżenie po trawnikach możesz dostać mandat za niszczenie zieleni.
Za wydeptane ścieżki - możesz się bronić, że zieleni tam nie było (jak
argumentowali strażnicy miejscy tłumacząc że nie wystawią mandatu
parkującym na zajeżdżonym trawniku), ale wątpię żeby to przeszło.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-04-28 11:48:29
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Za wydeptane ścieżki - możesz się bronić, że zieleni tam nie było
[...]

Chyba, że ktoś wyleje kubeł zielonej farby ;-)

Data: 2010-04-29 20:42:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
Rowerex bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Nawet jeśli ścieżka co chwila przenosi się z jednej strony jezdni na
drugą, urywa się po jednej stronie i nagle pojawia się po drugiej, to
nie łamiąc prawa musisz nią jechać,

Eeeee...? Przeoczyłem jakąś zmianę w PoRDzie i teraz obowiązują znaki po
lewej stronie drogi (ustawione do mnie tyłem)? DDR kończy się po mojej
stronie drogi to wracam na jezdnię, proste.

Data: 2010-04-29 12:17:43
Autor: Rowerex
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
On 29 Kwi, 19:42, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> nie łamiąc prawa musisz nią jechać,

Eeeee...? Przeoczyłem jakąś zmianę w PoRDzie

Przeoczyłeś...

i teraz obowiązują znaki po
lewej stronie drogi (ustawione do mnie tyłem)?

....przeoczyłeś znaki B-9 po prawej stronie.

DDR kończy się po mojej stronie drogi to wracam na jezdnię, proste.

Taaa... i misiek z suszarką z zadowoleniem macha ci lizakiem, bo
właśnie minąłeś kolejny B-9

No moim zadupiu B-9 stawia się co ok 200m i obowiązkowo za końcem DDR
po jednej stronie - ot profilaktycznie co by jakiś terrorysta-radykał
w śmiesznych rajtuzach nie miał powodu do podskakiwania i nie śmiał
wjechać na jezdnię.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-29 21:32:47
Autor: MadMan
Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:17:43 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

i teraz obowiązują znaki po
lewej stronie drogi (ustawione do mnie tyłem)?

...przeoczyłeś znaki B-9 po prawej stronie.

Często takowych nie ma. Znam co najmniej kilka takich miejsc. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-29 22:30:26
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-29 21:17, Rowerex pisze:
[...]

Fajny bedzie skutek za pare lat, nikt nie bedzie dojerzdzac do roboty ;-)
A za 10 lat zaczna sie zastanawiac dalzcego mimo wybudowania tysiecy km
drog dla rowerow nikt nimi nie jezdzie poza wycieczkami w niedziele.

Data: 2010-04-30 14:20:35
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:8036534f-8029-4672-9e98-129a25cc0e2as29g2000yqd.googlegroups.com...
On 29 Kwi, 19:42, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
>i teraz obowiązują znaki po
lewej stronie drogi (ustawione do mnie tyłem)?
...przeoczyłeś znaki B-9 po prawej stronie.

Dzięki Bogu, że w mom mieście żadnemu kretynowi nie strzeliło do łba bawić się w B-9 :)

Pozdrawiam
HA

Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy