Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy

Data: 2010-04-29 22:53:13
Autor: Roberto
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
Witam,

orientuje się może ktoś czy jeżeli ścieżka rowerowa jest tylko z jednej strony drogi dwukierunkowej to czy rowerzysta musi się nią poruszać zawsze ...
Pozdrawiam,
Grzegorz

Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek rowerowych????
Są tylko drogi dla rowerów. --

Data: 2010-04-29 22:55:52
Autor: Rowerex
On 29 Kwi, 22:53, "Roberto" <rostrowskiWYTNI...@interia.pl> wrote:
> [...]

> Grzegorz

Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek rowerowych????

Są ścieżki - interwałowe ścieżki zdrowia:

Jedź, zwolnij i pokonaj uskok (wjazd na posesje), przyspiesz, zwolnij
i pokonaj uskok (żwirowy wjazd na posesję), przyspiesz, zwolnij i omiń
parkujący na całej szerokości samochód ustępując pieszym na części
chodnikowej, przyspiesz, zwolnij, zatrzymaj się przed końcem ścieżki i
przejściem dla pieszych (na jezdni B-9, DDR przechodzi na drugą
drogi), przeprowadź rower przez przejście, wsiądź na rower,
przyspiesz, zwolnij na kolejnym uskoku, zatrzymaj się przed przejazdem
rowerowym ze światłami, zmień "pas" (klasyczny przeplot - DDR przed
przejazdem jest po lewej stronie chodnika, a za przejazdem po
prawej.), przyspiesz zatrzymaj się przy definitywnym końcu DDR,
pogłówkuj jak włączyć się do ruchu na jezdni, bo jesteś na DDR po
lewej stronie drogi a chcesz jechać prosto, tymczasem ruch jest spory
i prędkości samochodów znaczne bo to wyjazd z obszaru zabudowanego
więc kierowcy właśnie nabierają prędkości...

Zastanawia mnie zawsze jedno: czy jakikolwiek projektant DDR ma
świadomość tego, że każda DDR musi się gdzieś skończyć, (a kończy się
zazwyczaj szybko i niespodziewanie), że na jej końcu trzeba wrócić na
jednię a na początku zjechać z jedni, często z jednej strony na drugą?
Czy ktokolwiek zastanawia się nad tym, że powrót na jezdnie lub zjazd
z jezdni są bardziej niebezpieczne niż olewanie DDR?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-30 08:46:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Rowerex napisał:
Zastanawia mnie zawsze jedno: czy jakikolwiek projektant DDR ma
świadomość tego, że każda DDR musi się gdzieś skończyć, (a kończy się
[...]

Mnie się czasem wydaje, że projektanci w ogóle nie mają żadnej świadomości, prócz tego, ile mają czasu na wykonanie projektu i ile za to dostaną kasy. Dotyczy to wszelkich rozwiązań komunikacyjnych z tak banalnymi wydawałoby się, jak parking pod centrum handlowym. Organizacja ruchu np. pod M1 w Zabrzu jest dość czytelna, ale już Platan czy (szczególnie) gliwicka Arena to raczej plac manewrowy ;-)
Liczba popełnianych tam wykroczeń - szczególnie jazdy pod prąd i skrętów w niedozwolonym kierunku - tylko popiera moją tezę.

Data: 2010-05-11 10:52:59
Autor: Piotr Rościszewski
[...]

To nie zwidy. To fakt. Drugim czynnikiem jest niechęć urzędników do zatwierdzania prawidłowych rozwiązań, bo mógłby na tym ucierpieć ich dupochron.

Data: 2010-04-30 12:07:20
Autor: johnkelly
Rowerex pisze:

[...]

Nie zastanawia.

Pozdr-
-Rowerex

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-04-29 23:01:55
Autor: MadMan
Dnia Thu, 29 Apr 2010 22:53:13 +0200, Roberto napisał(a):

Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek rowerowych????
Są tylko drogi dla rowerów.

Kiedy to ujednolicono? Ostatnio oglądałem to było to używane
naprzemiennie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-30 12:05:33
Autor: johnkelly
MadMan pisze:
[...]

W PORD są, o ile pomnę drogi dla rowerów (i pieszych). W prawie budowlanym za to są ścieżki.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-05-11 08:46:04
Autor: Grzegorz Moskal
On 04/29/2010 10:53 PM, Roberto wrote:

Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek rowerowych????
Są tylko drogi dla rowerów.

Szczerze mówiąc nie zwracałem uwagi czy piszę droga czy ścieżka, ale dzięki za cenną uwagę.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-05-11 10:20:11
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
Dnia Thu, 29 Apr 2010 22:53:13 +0200, Roberto napisał(a):

Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek rowerowych????
Są tylko drogi dla rowerów.

Ale tylko sensie 'w rozumieniu niniejszej ustawy rak jest rybą'.
Często nawet słowo ścieżka wydaje się być na wyrost.
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-05-11 10:49:37
Autor: Piotr Rościszewski
Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy
> Oj Grzegorzu.... czy ty aby nie wiesz, że w Polsce nie ma ścieżek
rowerowych?
???
> Są tylko drogi dla rowerów.

Ale tylko sensie 'w rozumieniu niniejszej ustawy rak jest rybą'.
Często nawet słowo ścieżka wydaje się być na wyrost.

Widzę, że trzeba zacząć wszystko od początku. Zastosowanie jakiegoś słowa ma często wymiar zwyczajowy. W praktyce słowa 'droga', 'ścieżka', 'trasa' i 'szlak' mogą występować zamiennie, w zależności od autora wypowiedzi. W sensie budowlanym częściej występują słowa 'droga' i 'ścieżka', a w sensie organizacji ruchu częściej słowa 'trasa' i 'szlak'. Jeżeli chce się być dokładniej zrozumianym, to najlepiej na wstępie rzucić jakieś definicje i uniknąć poważniejszych nieporozumień. 'Ścieżka' to takie modne słowo wytrych, jak chce się w towarzystwie błysnąć, że robi się coś dla rowerzystów. Najczęściej używają go działacze i dziennikarze, którzy przede wszystkim leją wodę dla zrobienia dobrego wrażenia. Etymologicznie hasło 'ścieżka rowerowa' wywodzi się z pierwszego polskiego Kodeksu Drogowego, kiedy to istniejące przy drogach z kocich łebków ścieżki zamierzano wykorzystać dla rowerów. Kocich łebków już prawie nie ma, tych ścieżek również, a hasło jak widać żyje własnym życiem równoległym.

Data: 2010-05-11 13:54:11
Autor: BoDro
Piotr Rościszewski pisze:

Kocich łebków już prawie nie ma, tych ścieżek również,
a hasło jak widać żyje własnym życiem równoległym.

a tam, gdzie kocie łebki się jeszcze spotyka, są "karą Boską" dla posiadaczy samochodów. Zauważyłem, że kierowcy jak mogą unikają jazdy taką "nawierzchnią". Jeśli tylko obok jest wystarczająco szeroki pas gruntu, właśnie nim jeżdżą, a nie sąsiadującym brukiem. W tym kontekście   jest to dające do myślenia porównanie dla tych kierowców, którzy nie mogą pojąć niechęci cyklistów do wertepiastej kostki na DDR...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Jazda po ścieżkach rowerowych - przepisy