Jazda w letnich butach spd to szale?stwo

Data: 2011-02-14 18:41:58
Autor: Rafał Wawrzycki
Jazda w letnich butach spd to szale?stwo
Dnia 14 lut 2011 w liście [news:ijbn9l$e47$1news.onet.pl] piecia
aka dracorp [imie.nazwisko@wp.eu] napisał(a):
Dopiero co wyszedłem z wanny, faza odtajania za mną.
Tak mnie zastanawia ile jest takich pokręconych ludzi jak jak żeby
jeździć teraz w letnich butach spd. W sumie miałem ochraniacz
neoprenowy, 2 parę skarpet i zaklejone dziury ale po ok. 30min
zimno dało się we znaki. Licznik pokazał mi temp. -4.8, a wg.
pogodynki odczuwalna była na poziomie -17.
W domu już czułem lekki ból, ale dopiero przy prysznicu pozwoliłem
sobie na krzyk. Niby zaczynałem od zimnej wody ale dawno nie
czułem takiego bólu w palcach. Nie chcę myśleć co czują ludzie
którzy naprawdę poważnie sobie odmrażają palce.
Zastanawia mnie jak kumpel to wytrzymuje, jeździ bez ochraniaczy
na butach, ale do tego 3 pary skarpet i zaklejone dziury. A Wy?

To zależy, każdy inaczej odczuwa zimno. Miałem już okazję jeżdżąc w letnich butach spd prawie odmrozić stopy którejś z zeszłych zim (najpierw brak czucia, po rozmarznięciu błagałem z bólu, żeby nic nie czuć ;), ale potem okazało się, że winne były właśnie dwie pary skarpet, bo zbyt mocno opinały stopy. Dodatkowo oczywiście buty były za małe na tyle warstw.

Teraz jeżeli jadę krótki dystans, to zakładam jedną parę trochę grubszych skarpet + letnie buty i zestaw daje radę do -15. Poniżej olewam letnie buty i jeżdżę w trapetach/glanach (dwustronne spd-y).

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Jazda w letnich butach spd to szale?stwo