Data: 2013-04-15 20:45:24 | |
Autor: skodzia | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
Witam,
Byłam dziś wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak (przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bieżąco;) mam nadzieję, że da się zrozumieć): ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli, to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym miejscu coś nie tak - że gwint uszkodzony, czy jakoś tak, nie pamiętam jak to powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić (chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi. Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za rok. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. |
|
Data: 2013-04-15 15:43:18 | |
Autor: kogutek444 | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 20:45:24 UTC+2 użytkownik skodzia napisał:
Witam, Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało. |
|
Data: 2013-04-16 06:29:05 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało. tak tak. skoda fabia i projektowanie piasty od podstaw specjalnie do tego modelu. mow mi jeszcze. |
|
Data: 2013-04-16 18:42:18 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
W dniu 2013-04-16 00:43, kogutek444@gmail.com pisze:
> Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce Nie roz¶mieszaj mnie. Lans na 5 ¶rub i nic więcej. Na trzech ¶rubach pojeĽdzi, nawet bokiem i mniemam że nawet po uderzeniu w krawężnik prędzej felgę szlak trafi niż wyrwie ¶rubę. Więc na czterech bez strachu można jeĽdzić. Z drugiej strony jak by jeżdżenie na czterech było niebezpieczne, a z pi±t± to już ok, to szukał bym auta z sze¶cioma ¶rubami na kole :) -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-04-15 21:12:42 | |
Autor: PiteR | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
na ** p.m.s ** skodzia pisze tak:
wepchn±ł jako¶ tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak j± W tarczy hamulcowej s± dziury nieco większe od ¶rub. ¦ruby przechodz± luĽno przez tarcze hamulcow± i wkręcone s± dopiero w piastę. Czyli piasta jest czę¶ci±, która trzeba wymienić. http://www.briskoda.net/forums/topic/205664-changing-brake-padscalipers-tech-drawings/ Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować my tu nie popieramy druciarstwa ;) po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-04-15 23:35:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a):
Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować Przejechałem kiedy¶ KJS-a maj±c z tyłu w cieniasie 3 z 4 szpilek i nic się nie stało, pomimo jazdy rozmaitymi bokami. No ale oczywi¶cie - jaki sens z tym czekać? To nie będzie rujnuj±ca finansowo naprawa. Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogo¶ kto już to robił i wie o co chodzi. No chyba że w Skodzie jest jako¶ inaczej. |
|
Data: 2013-04-16 03:52:11 | |
Autor: Jimiasty | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 23:35:52 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie przewaznie chyba i tak piasta jest od razu z lozyskiem i kosztuje pewnie z 300-400zl |
|
Data: 2013-04-16 08:23:28 | |
Autor: tck | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:i99jrf90kay$.1m85shfuusc8b$.dlg40tude.net... Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a): ja to bym udal sie jeszcze do kogos kto stwierdzi co tam sie stalo tak naprawde, po tym opisie to trudno diagnozowac i ustalic forme naprawy. moze nie trzeba wymieniac piasty tylko gwint uszkodzony na srubie, moze nowa sruba wystarczy? ewentualnie gwintownikiem poprawic gwint w piascie i dac nowa srube -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2013-04-15 21:37:09 | |
Autor: AZ | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
On 2013-04-15, skodzia <sk@interia.pl> wrote:
Prawda, ale i tak trzeba bedzie to zrobic. Jakiego przegladu? W serwisie czy mowisz o badaniu technicznym? Jezeli to drugie to zle miejsce bo tam sie takich rzeczy sie nie robi, no chyba, ze stacja ma swoj warsztat i tam Ci to zrobia. Jezeli pojedziesz tak na badanie techniczne i diagnosta zauwazy brak sruby to jest szansa ze bedzie wynik negatywny. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-04-16 00:17:00 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za nic nie rob i nie pakuj sie w koszty bo musisz wymienic piaste a znajac zycie przy okazji cos jeszcze, np lozysko ktore zmasakruja podczas demontazu piasty. nic sie nie stanie, zwlaszcza ze masz 4 sruby z pieciu, a nie jak kiedys citroen mial 3 i ludzie jezdzili z dwoma i nic sie nie dzialo. |
|
Data: 2013-04-16 07:06:37 | |
Autor: Ryszard G. | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
Użytkownik "skodzia" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:135118601.20130415204524@interia.pl... Witam, [...] ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli, to już nie da sie włożyc spowrotem, bo [...] ============================================= Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;) pzdr., R.G. |
|
Data: 2013-04-16 08:20:04 | |
Autor: Maciek | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
W dniu 2013-04-16 07:06, Ryszard G. pisze:
Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie, siem mu śrubka omskła i zjechał gwint. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby to zrobili właśnie ci ostatni "wymieniacze", sądząc po ich niefrasobliwości "pani se dalej jeździ, jeszcze dużo śrubek w samochodzie zostało" :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2013-04-16 18:47:13 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
W dniu 2013-04-16 08:20, Maciek pisze:
A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w Bo taki jest standard zwłaszcza że teraz gumiarze maja sraczkę każda sekunda pracy na wagę złota :) Dla tego sam wymieniam koła :) W efekcie 0 start, zaoszczędzona kasa i trochę przy okazji fitnessu :) -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-04-16 09:36:31 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.
|
|
Data: 2013-04-16 01:52:28 | |
Autor: grzech | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:) skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej. Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok. ____ grzech 626 |
|
Data: 2013-04-16 08:56:45 | |
Autor: AZ | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
On 2013-04-16, grzech <zulusik25@gmail.com> wrote:
Za blisko osi zeby mialo wplyw. Mam oryginalnie 4, raz urwalem jedna iU mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i jezdzilem na trzech chyba z rok czasu albo lepiej :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-04-16 14:33:12 | |
Autor: Marek | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2013-04-17 10:15:39 | |
Autor: Ryszard G. | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kkjgkh$hq1$2@speranza.aioe.org... To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git. [...] Koło przednie czy tylne? R.G. |
|
Data: 2013-04-17 04:32:00 | |
Autor: kogutek444 | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
W dniu ¶roda, 17 kwietnia 2013 10:15:39 UTC+2 użytkownik Ryszard G. napisał:
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kkjgkh$hq1$2@speranza.aioe.org... Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne? |
|
Data: 2013-04-17 11:56:19 | |
Autor: masti | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 04:32:00 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał: Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne? jak już to wolałbym zgubić tylne a nie przednie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-16 07:40:22 | |
Autor: AZ | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
On 2013-04-16, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:
U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.Tak, tak... A skad wiesz ze nie dokrecili jednej? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-04-16 10:35:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy | |
Dnia Tue, 16 Apr 2013 09:36:31 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Obawiam się że niedokręcona musiała być więcej niż jedna. |
|
Data: 2013-04-17 01:42:45 | |
Autor: Michał | |
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy | |
On 4/15/2013 8:45 PM, skodzia wrote:
Witam, Jeździłem bez śruby 1 z 5 przez ponad rok, koło nie odpadło v max ~220 i tej prędkości nie przekraczałem (chyba to auto), koło dalej nie odpadło. ale znajomej koło odpadło, tylko auto było nowsze, też renault |