Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda z 4/5 śrubami do tarczy

Jazda z 4/5 śrubami do tarczy

Data: 2013-04-15 20:45:24
Autor: skodzia
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
Witam,

Byłam dziś wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak
(przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bieżąco;)
mam nadzieję, że da się zrozumieć):
ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym miejscu
coś nie tak - że gwint uszkodzony, czy jakoś tak, nie pamiętam jak to
powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić
(chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie
powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu
mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji
czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.

Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
rok.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Data: 2013-04-15 15:43:18
Autor: kogutek444
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 20:45:24 UTC+2 użytkownik skodzia napisał:
Witam,



Byłam dzi¶ wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak

(przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bież±co;)

mam nadzieję, że da się zrozumieć):

kto¶, kto poprzednio to robił, to jedn± ¶rubę w lewym przednim kole

wepchn±ł jako¶ tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak j± wyjęli,

to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarcz± w tym miejscu

co¶ nie tak - że gwint uszkodzony, czy jako¶ tak, nie pamiętam jak to

powiedzieli. Zrozumiałam, że z t± tarcz± co¶ by trzeba wpierw zrobić

(chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie

powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu

mogę sobie jeĽdzić na tych 4 ¶rubach z 5, i że kiedy¶ tam przy okazji

czego¶ innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można

jeĽdzić? Bez jednej ¶ruby? Auto to skoda fabia combi.



Planuję to załatwić przy okazji przegl±du - ale ten mam dopiero za

rok.



Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało.

Data: 2013-04-16 06:29:05
Autor: h.w.d.p.
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało.


tak tak. skoda fabia i projektowanie piasty od podstaw specjalnie do tego modelu. mow mi jeszcze.

Data: 2013-04-16 18:42:18
Autor: Krzysztof 45
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
W dniu 2013-04-16 00:43, kogutek444@gmail.com pisze:
  > Zrób to od razu. Piasta maj±tku nie kosztuje. A co do tego co mówili
oponiarze. Najgłupszy inżynier pracuj±cy jako konstruktor w fabryce
samochodów jest pierdylion razy m±drzejszy od najm±drzejszego
oponiarza. Po co¶ dał 5 ¶rub a nie cztery. Pewno mu z obliczeń
wytrzymało¶ciowych wyszło że cztery za mało.

Nie roz¶mieszaj mnie.
Lans na 5 ¶rub i nic więcej.
Na trzech ¶rubach pojeĽdzi, nawet bokiem i mniemam że nawet po uderzeniu w krawężnik prędzej felgę szlak trafi niż wyrwie ¶rubę.

Więc na czterech bez strachu można jeĽdzić.

Z drugiej strony jak by jeżdżenie na czterech było niebezpieczne, a z pi±t± to już ok, to szukał bym auta z sze¶cioma ¶rubami na kole  :)
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-15 21:12:42
Autor: PiteR
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
na  ** p.m.s **  skodzia pisze tak:

wepchn±ł jako¶ tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak j±
wyjęli, to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarcz± w tym
miejscu co¶ nie tak - że gwint uszkodzony

W tarczy hamulcowej s± dziury nieco większe od ¶rub. ¦ruby przechodz±
luĽno przez tarcze hamulcow± i wkręcone s± dopiero w piastę.

Czyli piasta jest czę¶ci±, która trzeba wymienić.

http://www.briskoda.net/forums/topic/205664-changing-brake-padscalipers-tech-drawings/


Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować
i bez problemu mogę sobie jeĽdzić na tych 4 ¶rubach z 5, i że
kiedy¶ tam przy okazji czego¶ innego mogę to sobie zrobić.

my tu nie popieramy druciarstwa ;)

po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2013-04-15 23:35:52
Autor: Tomasz Pyra
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a):

Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować
i bez problemu mogę sobie jeĽdzić na tych 4 ¶rubach z 5, i że
kiedy¶ tam przy okazji czego¶ innego mogę to sobie zrobić.

my tu nie popieramy druciarstwa ;)

po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić

Przejechałem kiedy¶ KJS-a maj±c z tyłu w cieniasie 3 z 4 szpilek i nic się
nie stało, pomimo jazdy rozmaitymi bokami.

No ale oczywi¶cie - jaki sens z tym czekać? To nie będzie rujnuj±ca
finansowo naprawa.

Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie
zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogo¶ kto już
to robił i wie o co chodzi.
No chyba że w Skodzie jest jako¶ inaczej.

Data: 2013-04-16 03:52:11
Autor: Jimiasty
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2013 23:35:52 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie
zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogo¶ kto już
to robił i wie o co chodzi.
No chyba że w Skodzie jest jako¶ inaczej.

przewaznie chyba i tak piasta jest od razu z lozyskiem i kosztuje pewnie z 300-400zl

Data: 2013-04-16 08:23:28
Autor: tck
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:i99jrf90kay$.1m85shfuusc8b$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 15 Apr 2013 21:12:42 +0200, PiteR napisał(a):

Ostatecznie powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować
i bez problemu mogę sobie jeĽdzić na tych 4 ¶rubach z 5, i że
kiedy¶ tam przy okazji czego¶ innego mogę to sobie zrobić.

my tu nie popieramy druciarstwa ;)

po co odwlekać jak i tak trzeba to zrobić

Przejechałem kiedy¶ KJS-a maj±c z tyłu w cieniasie 3 z 4 szpilek i nic się
nie stało, pomimo jazdy rozmaitymi bokami.

No ale oczywi¶cie - jaki sens z tym czekać? To nie będzie rujnuj±ca
finansowo naprawa.

Tu jest tylko taka rzecz, że wymiana przedniej piasty, tak żeby nie
zniszczyć łożyska może wymagać trochę wprawy - warto poszukać kogo¶ kto już
to robił i wie o co chodzi.
No chyba że w Skodzie jest jako¶ inaczej.


ja to bym udal sie jeszcze do kogos kto stwierdzi co tam sie stalo tak naprawde, po tym opisie to trudno diagnozowac i ustalic forme naprawy.
moze nie trzeba wymieniac piasty tylko gwint uszkodzony na srubie, moze nowa sruba wystarczy? ewentualnie gwintownikiem poprawic gwint w piascie i dac nowa srube


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2013-04-15 21:37:09
Autor: AZ
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
On 2013-04-15, skodzia <sk@interia.pl> wrote:

Byłam dziś wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak
(przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bieżąco;)
mam nadzieję, że da się zrozumieć):
ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym miejscu
coś nie tak - że gwint uszkodzony, czy jakoś tak, nie pamiętam jak to
powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić
(chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie
powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu
mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji
czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.

Prawda, ale i tak trzeba bedzie to zrobic.

Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
rok.

Jakiego przegladu? W serwisie czy mowisz o badaniu technicznym?
Jezeli to drugie to zle miejsce bo tam sie takich rzeczy sie nie robi,
no chyba, ze stacja ma swoj warsztat i tam Ci to zrobia. Jezeli
pojedziesz tak na badanie techniczne i diagnosta zauwazy brak sruby
to jest szansa ze bedzie wynik negatywny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-16 00:17:00
Autor: h.w.d.p.
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
rok.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

nic nie rob i nie pakuj sie w koszty bo musisz wymienic piaste a znajac zycie przy okazji cos jeszcze, np lozysko ktore zmasakruja podczas demontazu piasty. nic sie nie stanie, zwlaszcza ze masz 4 sruby z pieciu, a nie jak kiedys citroen mial 3 i ludzie jezdzili z dwoma i nic sie nie dzialo.

Data: 2013-04-16 07:06:37
Autor: Ryszard G.
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy


Użytkownik "skodzia"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:135118601.20130415204524@interia.pl...

Witam,

[...]
ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
to już nie da sie włożyc spowrotem, bo
[...]

=============================================
Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)

pzdr., R.G.

Data: 2013-04-16 08:20:04
Autor: Maciek
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
W dniu 2013-04-16 07:06, Ryszard G. pisze:
Bo łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)
A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w
piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie,
siem mu śrubka omskła i zjechał gwint. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby
to zrobili właśnie ci ostatni "wymieniacze", sądząc po ich
niefrasobliwości "pani se dalej jeździ, jeszcze dużo śrubek w
samochodzie zostało" :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2013-04-16 18:47:13
Autor: Krzysztof 45
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
W dniu 2013-04-16 08:20, Maciek pisze:
A prawda pewnie taka, że komuś się nie chciało wstępnie śrub wkręcić w
piastę, tylko od razu "z pistoleta" pełnym momentem ładował w dziurkie,
siem mu śrubka omskła i zjechał gwint.

Bo taki jest standard zwłaszcza że teraz gumiarze maja sraczkę każda sekunda pracy na wagę złota :)
Dla tego sam wymieniam koła :) W efekcie 0 start, zaoszczędzona kasa i trochę przy okazji fitnessu :)

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-16 09:36:31
Autor: Vlad The Ripper
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

Data: 2013-04-16 01:52:28
Autor: grzech
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i
przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc
odradzam jeżdżenie bez jednej ¶ruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)
skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej.
Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

____
grzech
626

Data: 2013-04-16 08:56:45
Autor: AZ
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
On 2013-04-16, grzech <zulusik25@gmail.com> wrote:
U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i
przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc
odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.

To chyba musiałeś mieć tylko tą jedną:)
skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
innego gdybyś miał firmowo 4 i brak jednej.
Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

Za blisko osi zeby mialo wplyw. Mam oryginalnie 4, raz urwalem jedna i
jezdzilem na trzech chyba z rok czasu albo lepiej :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-16 14:33:12
Autor: Marek
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)
skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej.
Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-04-17 10:15:39
Autor: Ryszard G.
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy


Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kkjgkh$hq1$2@speranza.aioe.org...

To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)
skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje. Co
innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej.
Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git.

[...]

Koło przednie czy tylne?

R.G.

Data: 2013-04-17 04:32:00
Autor: kogutek444
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
W dniu ¶roda, 17 kwietnia 2013 10:15:39 UTC+2 użytkownik Ryszard G. napisał:
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kkjgkh$hq1$2@speranza.aioe.org...



> To chyba musiałe¶ mieć tylko t± jedn±:)

> skodzia - luz - od roku tak jeżdżę i nic się złego nie dzieje.. Co

> innego gdyby¶ miał firmowo 4 i brak jednej.

> Na wyważenie koła to chyba nie wpływa bo trakcję mam ok.

>

Ponad rok jezdze na 3 z 4 i jest git.



[...]



Koło przednie czy tylne?



R.G.

Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne?

Data: 2013-04-17 11:56:19
Autor: masti
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 04:32:00 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:


Jakie ma znaczenie przy 90 czy to przednie albo tylne?

jak już to wolałbym zgubić tylne a nie przednie



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-04-16 07:40:22
Autor: AZ
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
On 2013-04-16, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:
U mnie kiedyś oponiarze nie dokręcili jednej śruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło. Więc odradzam jeżdżenie bez jednej śruby dalej niż do najbliższego warsztatu.
Tak, tak... A skad wiesz ze nie dokrecili jednej?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-16 10:35:30
Autor: Tomasz Pyra
Jazda z 4/5 ¶rubami do tarczy
Dnia Tue, 16 Apr 2013 09:36:31 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):

U mnie kiedy¶ oponiarze nie dokręcili jednej ¶ruby od koła. Po 2 dniach i przejechaniu około 50km mało mnie przednie lewe koło nie wyprzedziło.

Obawiam się że niedokręcona musiała być więcej niż jedna.

Data: 2013-04-17 01:42:45
Autor: Michał
Jazda z 4/5 śrubami do tarczy
On 4/15/2013 8:45 PM, skodzia wrote:
Witam,

Byłam dziś wymienić opony. I potem powiedzieli mi mniej więcej tak
(przepraszam z góry za lamerski tekst, ale nie notowałam na bieżąco;)
mam nadzieję, że da się zrozumieć):
ktoś, kto poprzednio to robił, to jedną śrubę w lewym przednim kole
wepchnął jakoś tak na siłę, że była wygięta, i teraz jak ją wyjęli,
to już nie da sie włożyc spowrotem, bo z tarczą w tym miejscu
coś nie tak - że gwint uszkodzony, czy jakoś tak, nie pamiętam jak to
powiedzieli. Zrozumiałam, że z tą tarczą coś by trzeba wpierw zrobić
(chyba nie że wymienić, ale nie pamiętam czasownika:P). Ostatecznie
powiedzieli, że kompletnie mam się tym nie przejmować i bez problemu
mogę sobie jeździć na tych 4 śrubach z 5, i że kiedyś tam przy okazji
czegoś innego mogę to sobie zrobić. Czy to prawda, że tak można
jeździć? Bez jednej śruby? Auto to skoda fabia combi.

Planuję to załatwić przy okazji przeglądu - ale ten mam dopiero za
rok.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.


Jeździłem bez śruby 1 z 5 przez ponad rok, koło nie odpadło
v max ~220 i tej prędkości nie przekraczałem (chyba to auto),
koło dalej nie odpadło.


ale znajomej koło odpadło, tylko auto było nowsze, też renault

Jazda z 4/5 śrubami do tarczy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona