Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Jazda z Unią

Jazda z Unią

Data: 2011-12-30 11:33:27
Autor: Marcin N
Jazda z Unią
W dniu 2011-12-30 08:09, Punge pisze:
Parlament Europejski przygotowuje przepisy, które mają zwiększyć
bezpieczeństwo na drogach.

- ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,

O ile wiem, to nie na całym, ale w ścisłym centrum - po którym i tak prawie nikomu nie wolno jeździć.

- blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,

Nie ma sensu - łatwo obejść a ich błędy w pomiarze mogą dyskwalifikować takie urządzenia. Poza tym każdy kraj ma inne normy.


- obowiązek przechodzenia przez każdego kierowcę co 10 lat kursu
pierwszej pomocy,

Po co? - Przecież wypadków nie będzie, gdy wprowadzą taki rygor.

- zakaz wysyłania SMS-ów, e-maili i przeglądania internetu przez
kierowcę,

No to będzie się wysyłać MMS'y ;)


- więcej fotoradarów (także robiących zdjęcia od tyłu),

Nie sztuka cyknąć zdjęcie od tyłu. Sztuka udowodnić winę.


- obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach,
- Obowiązkowa wiedza na temat opon,

Ciekawostka. Co to za tajemna wiedza?

- obowiązek posiadania "czarnych skrzynek" i systemów wzywających
służby ratunkowe po wypadku.

Bez sensu. Ile wypadków skończyło się niewezwaniem pomocy? W procentach?

Data: 2011-12-30 11:46:16
Autor: de Fresz
Jazda z Unią
On 2011-12-30 11:33:27 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

- ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,

O ile wiem, to nie na całym, ale w ścisłym centrum - po którym i tak prawie nikomu nie wolno jeździć.

Nie wszędzie tak jest, nawet na zgniłym Zachodzie - wręcz takie miasta są w mniejszości.


- blokady antyalkoholowe zapłonu w nowych samochodach,

Nie ma sensu - łatwo obejść a ich błędy w pomiarze mogą dyskwalifikować takie urządzenia. Poza tym każdy kraj ma inne normy.

Normy też można ujednolicić. Biorąc pod uwagę, że dobry alkomat kosztuje z tysia, kupujący nowe pojazdy będą przeszczęśliwi  płacąc więcej.


- obowiązek przechodzenia przez każdego kierowcę co 10 lat kursu
pierwszej pomocy,

Po co? - Przecież wypadków nie będzie, gdy wprowadzą taki rygor.

Siakoś "plan zero" w Skandynawii nie zakończył się sukcesem.


- obowiązek posiadania "czarnych skrzynek" i systemów wzywających
służby ratunkowe po wypadku.

Bez sensu. Ile wypadków skończyło się niewezwaniem pomocy? W procentach?

Tu chodzi o szybkość wezwania tej pomocy. Bywają wypadki, gdy na mało ruchliwej drodze pojazd poleci w krzaki i chwilę trwa, zanim ktoś to zauważy.

--

Pozdrawiam
de Fresz

Data: 2011-12-30 12:07:33
Autor: Marcin N
Jazda z Unią
W dniu 2011-12-30 11:46, de Fresz pisze:

Siakoś "plan zero" w Skandynawii nie zakończył się sukcesem.

To było wiadome od początku. Kilka lat temu pisałem, czemu taki plan jest bez sensu. W skrócie: gdy jedna liczba ma dążyć do sera (wypadkowość) to druga (koszty) muszą dążyć do nieskończoności.

A nawet wtedy zawsze ktoś zasłabnie albo umrze na wylew za kierownicą i doprowadzi do wypadku.



Bez sensu. Ile wypadków skończyło się niewezwaniem pomocy? W procentach?

Tu chodzi o szybkość wezwania tej pomocy. Bywają wypadki, gdy na mało
ruchliwej drodze pojazd poleci w krzaki i chwilę trwa, zanim ktoś to
zauważy.

Zgoda. Jednak ILE takich przypadków ma miejsce? Czy jest ekonomicznie uzasadnione wyposażyć 100 mln pojazdów w drogie urządzenia, żeby zapobiec 100 śmierciom rocznie? Sytuacja analogiczna jak powyżej - koszty rosną do nieskończoności, jeśli umieralność ma dążyć do zera.

Jazda z Unią

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona