Jazda z dzieckiem lewą stroną

Data: 2011-09-29 21:22:10
Autor: GK
Jazda z dzieckiem lewą stroną
Ostatnio próbowałem jechać lewą stroną z 8 letnią córką po drodzie wioskowej. Masakra. Co drugi kierowca pukał się w głowę, niektórzy trąbili i pokazywali drugą stronę jezdni. Prawie nikt nie zna przepisów. W mediach tyle gadali o ostatniej nowelizacji, a o tym starym przepisie nikt nie wspomina.

Data: 2011-09-29 21:24:40
Autor: GK

Użytkownik "GK" <grzesiek_ke@o2.pl> napisał w wiadomości news:j62ghj$311$1inews.gazeta.pl...
[...]
Zapomniełem zacytować:  Kierujący rowerem może jechać lewą stroną jezdni na zasadach określonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jeżeli opiekuje się on osobą kierującą rowerem w wieku do lat 10.

Data: 2011-09-30 16:39:09
Autor: Coaster
On 9/29/11 9:24 PM, GK wrote:

[...]

Na zasadach okreslonych dla ruchu pieszego - czy ta droga posiadala pobocze? Bo jezeli nie, to: "pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i _ustępowania_miejsca_nadjeżdżającemu_pojazdowi_".

Oznaczato, ze za kazdym razem gdy nadjezdza pojazd nalezy mu ustapic miejsca. Jezeli nie bylo pobocza i jazda pod prad choc w minimalnym stopniu utrudniala jazde pojazdom jadacym 'normalnie' to pukali sie w glowe jak najbardziej slusznie.

_Art._11_1._ Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.

P.S. Ostatnio zaczynaja tak jezdzic osoby dorosle bez dziecka pod opieka - jade szybko rowerem - droga bez pobocza a z przeciwka zasuwa  pod prad paniusia na rowerze, zblizamy sie do siebie, auta sobie pedza i widac, ze ona nie ma pomyslu co dalej :-O

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-09-30 16:48:23
Autor: Fabian
On 30.09.2011 16:39, Coaster wrote:
[...]

Ona pomysłu nie ma to oczywiste, bo zanim Cię zobaczyła też nie pomyślała. Ale co z Tobą, miałeś jakiś pomysł? ;)

Fabian.

Data: 2011-10-02 23:36:53
Autor: Coaster
Fabian wrote:
[...]

Cala mase. :-) Ale jechalem prawidlowo i mialem wlasnie zamiar ominac ja duzym lukiem (akurat bylo 'okienko' bez aut, dzielilo nas jakies szesc dlugosci roweru) a paniusia z przerazona mina zjechala zygzakiem z jezdni na trawiaste pobocze z waska sciezynka ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-09-30 18:41:37
Autor: GK
Jazda z dzieckiem lewą stroną

Jezeli nie bylo pobocza i jazda pod prad choc w minimalnym stopniu utrudniala jazde pojazdom jadacym 'normalnie' to pukali sie w glowe jak najbardziej slusznie.

Zapewniam że droga była mało ruchliwa i nie było sytuacji że samochód nie mógł mnie ominąć. W ogóle uważam że jadąc rowerem pod prąd na drogach wiejskich ma się większe szanse na przeżycie, szczególnie jak są zakręty i jest sobotni wieczór.

[...]
Dobre:)

Data: 2011-09-29 21:42:25
Autor: kawoN
W dniu 11-09-29 21:22, GK pisze:

Ostatnio próbowałem jechać lewą stroną z 8 letnią córką po drodzie
wioskowej.

Hmmm - z 8 letnią zdecydowanie powinno się jeździć prawą stroną
- dla wyrobienia prawidłowych nawyków poruszania się po drodze.
Ja z moją 4 latką w tym roku poruszałem się już nawet niekoniecznie
po wioskowej drodze (aczkolwiek z małym ruchem, z wyłączeniem
samochodów ciężarowych mogących dziecko przestraszyć z racji
generowanego hałasu).
Pierwsza jazda polegała na tym że ja jechałem pierwszy,
córka miała jechać za mną, a za nią żona miała oko
na jej manewry i korygowała głosem "błędy".

Przy drugiej przejażdżce jechałem już sam z małą,
która podążała za mną (zdecydowanie lepsza metoda niż
przede mną - dziecko lepiej kogoś naśladuje niż
stosuje mądre rady :).
Jechaliśmy wąską drogą na 1 samochód, wymijaliśmy się
z samochodami z przodu jak i nas wyprzedzały.
Na początku w przypadku takiej mijanki nakazywałem
zatrzymywanie się, po kilkunastu razach nie było
to już konieczne - córka sama świetnie oceniała
czy da radę się wyminąć czy trzeba zjechać z drogi.

Piszę to bo uważam że warto uczyć dzieci zasad
drogowych, przydaje się to szczególnie na ścieżkach rowerowych
dość mocno zatłoczonych - gdzie okazuje się że dzieci
10 letnie zupełnie nie mają wpojonych żadnych zasad
poruszania się po nich i stanowią bardzo duże zagrożenie.

I nie chodzi o to że czasami może ponieść
je dziecięca fantazja.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 00:02:46
Autor: Akarm
Użytkownik "kawoN" napisał :
na ścieżkach rowerowych
dość mocno zatłoczonych - gdzie okazuje się że dzieci
10 letnie zupełnie nie mają wpojonych żadnych zasad
poruszania się po nich i stanowią bardzo duże zagrożenie.

Prawdziwym problemem są debilni opiekunowie nakazujący dzieciom jeździć po drogach dla rowerów zamiast po chodnikach.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-09-30 09:26:14
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 00:02, Akarm pisze:

Prawdziwym problemem są debilni opiekunowie nakazujący dzieciom jeździć
po drogach dla rowerów zamiast po chodnikach.

Pod warunkiem, że jest chodnik.
Ponadto dziecko jadące 15km/h niewiele odstaje od średniej
prędkości na ścieżkach rowerowych (szczególnie tych
rekreacyjnych wiodących do miejsc rekreacji),
a na chodniku prędkość 15km/h jest już duża.
Piszę o średniej prędkości dziecka 4-5 lat (oczywiście,
takiego które umie już jeździć na 2 kółkach - co
nie jest powszechne)
10 - latkowie zakładam że są w stanie utrzymać 20km/h.

Dzieci na 4-kółkach - oczywiście wyłącznie na chodnik.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:44:44
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:26, kawoN pisze:

Dzieci na 4-kółkach - oczywiście wyłącznie na chodnik.

Errata: na 4 oraz na rowerkach biegowych.
Osobiście kłóciłem się z żoną, która uważa że nasze
dziecko może jechać ścieżką rowerową na rowerku biegowym
- równolegle do ścieżki jest chodnik :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 10:08:14
Autor: Fabian
On 30.09.2011 09:44, kawoN wrote:
[...]

IMHO jak ma kartę rowerową to może.

Fabian.

Data: 2011-09-30 10:10:18
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 10:08, Fabian pisze:

IMHO jak ma kartę rowerową to może.

Hmmm - godne rozważenia :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:42:21
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
[...]

Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,14137471
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-09-30 09:46:57
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:42, Mariusz Kruk pisze:

Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.

Być może - od ilu lat można jeździć?
(zakładam że masz pod ręką PoRD).

Tak się zastanawiałem czy nie łamiemy przepisów.
Ale ponieważ na rowerze łamię ich jeszcze kilka
wartości dydaktyczne przeważyły :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:55:19
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.
Być może - od ilu lat można jeździć?
(zakładam że masz pod ręką PoRD).

"Art.2 PoRD:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
[...]
18. pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub
pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub
inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w
wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;"

Żeby było zabawniej - PoRD explicite dopuszcza poruszanie się chodnikiem
dorosłemu, pod opieką którego jest rowerzysta poniżej wieku lat 10, ale
w przypadku drogi bez chodnika, dorosły powinien poruszać się
normalnie, jak rowerzysta, a dziecko jest pieszym, więc powinno poruszać
się lewą stroną drogi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 08:03:33
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 30 Sep 2011 09:55:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Szczególarsko rzecz ujmując: cytowany przez Ciebie przepis nie mówi, że ten dorosły ma prawo siedzieć na rowerze. Kierować ma dzieciak, a dorosły ma się tylko opiekować.

w przypadku drogi bez chodnika, dorosły powinien poruszać się normalnie,
jak rowerzysta, a dziecko jest pieszym, więc powinno poruszać się lewą
stroną drogi.

A nie, bo tu akurat art. 33 ust. 7 PoRD mówi coś innego :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-30 10:11:38
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Olgierd"
[...]

Zgadza się. Za szybko wysłałem, a później zapomniałem jak się
supersedesa w slrnie puszcza :-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 10:07:03
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:55, Mariusz Kruk pisze:

[...]

Hehe - faktycznie zabawne i niebezpieczne. Dziecko - szczególnie
małe ma tendencję do bycia blisko rodzica. Jadąc za miastem
gdzie chodników w większości przypadków nie ma trzymanie
się przepisów prowadziłoby raczej do wypadku.

Chociaż - podczas naszej pierwszej wycieczki z elementami
drogi z samochodami mieliśmy śmieszną (na szczęście)
sytuację:

Drogę pokonywaliśmy dwukrotnie - raz w jedną stroną, drugi
raz z powrotem - był to fragment asfaltu pomiędzy odcinkami
terenowymi.

Wracając - podczas wjazdu na jezdnię (w prawą stronę)
przeżyliśmy chwile grozy:

1. najpierw czekaliśmy aż przejadą samochody
2. następnie instruktaż dla córy, żeby jak ja ruszę to ona rusza za mną
3. ja ruszam
4. ona rusza i ... przejeżdża na lewą stronę bo ... tamtą stroną jechała poprzednio

Na całe szczęście żadne samochód nie jechał z obu stron.

Co prawda, zakładam że jakby z prawej coś jechało to jednak by
nie wyjechała, bo była już dobrze nauczona obycia z samochodami.

Ale - należy uważać.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 10:12:06
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Ale, jak już na szczęście obok Olgierd poprawił, nieprawdziwe.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 10:15:24
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 10:12, Mariusz Kruk pisze:

Ale, jak już na szczęście obok Olgierd poprawił, nieprawdziwe.

To dobrze. Chociaż nie skorzystam :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-29 23:42:40
Autor: z
GK pisze:
[...]

O mordę...
Do wyprzedzających z prawej przed skrzyżowaniem zaczynam się przyzwyczajać (chory przepis) srebrne strzały na przejazdach rowerowych przepuszczam.
A drugiej strony barykady :-)
Wiozę sobie dziecko rowerem do przedszkola. Jadę chodnikiem. Przez przejścia dla pieszych przeprowadzam. Ale...
Rower to składak a dziecko siedzi po prostu na bagażniku i trzyma się siodełka.
Ile mi za to grozi i dlaczego tak dużo? ;-)

PS. Po drodze mam posterunek policji dlatego mnie tak naszło :-)

Data: 2011-09-30 05:36:14
Autor: Fabian
On 29.09.2011 23:42, z wrote:
[...]

Jazda po chodniku = 100 zl.
Tez dla mnie jest bzdura ze z dzieckiem na bagazniku/w foteliku nie mozna jezdzic po chodniku legalnie.

Fabian.

Data: 2011-09-30 10:26:12
Autor: z
Fabian pisze:
  > Jazda po chodniku = 100 zl.
Tez dla mnie jest bzdura ze z dzieckiem na bagazniku/w foteliku nie mozna jezdzic po chodniku legalnie.

Tłumaczenia że opiekuję się dzieckiem nic nie dadzą?
Czy jest jakiś przepis zabraniający wożenia dziecka na ramie, bagażniku?

Data: 2011-09-30 11:12:35
Autor: Fabian
On 30.09.2011 10:26, z wrote:
Fabian pisze:
> [...]

Tłumaczenia że opiekuję się dzieckiem nic nie dadzą?
Czy jest jakiś przepis zabraniający wożenia dziecka na ramie, bagażniku?

Nie. Zabroniona jest tylko jazda chodnikiem. No i aby przewozić kogoś rowerem trzeba mieć ukończone ileś lat. Nie chce mi się sprawdzać ile, na pewno tylu już mam ;)

Fabian.

Data: 2011-09-30 11:26:39
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
> [...]
Nie. Zabroniona jest tylko jazda chodnikiem. No i aby przewozić kogoś rowerem trzeba mieć ukończone ileś lat. Nie chce mi się sprawdzać ile, na pewno tylu już mam ;)

Ale sprawdzałeś?
Art.45. ust.2
"Kierującemu pojazdem zabrania się:
[...]
3.przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1;"

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 12:43:13
Autor: Fabian
On 30.09.2011 11:26, Mariusz Kruk wrote:
> [...]

"Kierującemu pojazdem zabrania się:
[...]
3.przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1;"

Czytałeś te art? 39,40 i 63? Czy któryś z nich mówi, że nie mogę rowerem kogoś przewozić?

Na początek, to jawnie PORD pozwala przewozić dzieci w krzesełku:

Art. 33. ust 2.
  Dziecko w wieku do 7 lat może być przewożone na rowerze, pod warunkiem że jest ono umieszczone na dodatkowym siodełku zapewniającym bezpieczną jazdę.

Ale nie zabrania dorosłych, nie?

A w wypadku jak zamontuje fotelik, krzesło czy kanapę to
Art. 63.
                                 Art. 63.
1. Przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem ust. 4. *W popeździe niepodlegającym rejestracji liczba przewożonych osób wynika z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu.*

Czyli IMHO jeżeli uważam, że bagażnik roweru służy do przewozu osób, to wszystko jest OK! Można dodać poduszkę i podnóżki, wtedy to w ogóle na wypasie.

Fabian.

Data: 2011-09-30 12:46:57
Autor: Mariusz Kruk
> [...]

"Kierującemu pojazdem zabrania się:
[...]
3.przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1;"

Czytałeś te art? 39,40 i 63?

Owszem.

[...]

To teraz obroń to w sądzie. Powodzenia.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 12:55:35
Autor: Fabian
On 30.09.2011 12:46, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Sąd, a prawo to często 2 różne rzeczy. Więc akurat tutaj szanse są duże.

Ale ciągnąc temat. To przecież są rowery konstrukcyjnie przystosowane do przewożenia ludzi - riksze. To czy rower z dodatkowym siedziskiem nie też nie będzie? Co takiego ma motocykl? Przedłużoną kanapę i podnóżki. Taką rolę może spełniać bagażnik.

Fabian.

Data: 2011-09-30 11:31:54
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 30 Sep 2011 12:55:35 +0200, Fabian napisał(a):

To czy rower z dodatkowym siedziskiem nie też nie będzie?

Albo z dwoma, z trzema... z przyczepą na 10 osób... --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-30 14:30:18
Autor: z
Olgierd pisze:
Dnia Fri, 30 Sep 2011 12:55:35 +0200, Fabian napisał(a):

To czy rower z dodatkowym siedziskiem nie też nie będzie?

Albo z dwoma, z trzema... z przyczepą na 10 osób...

Wiecie co...
Do dupy z takim prawem co mi się wpie... jeszcze do bagażnika rowerowego.
Wychodzi na że to prawo każe mi młodego wsadzić na rowerek i kazać mu jechać za mną (chodnikiem czy jezdnią czy ścieżką rowerową też do końca nie wiadomo) Poranny szczyt - samochód na samochodzie. Tylko czy to jest mądre = czy dziecko będzie bezpieczniejsze. 5 lat ma. Stanowczo wolę niech siedzi na bagażniku i trzyma się ojcowego siodełka.
Normalnie załamka.
W wybory tuĹź tuĹź ;-)

Data: 2011-10-02 10:35:47
Autor: Coaster
Olgierd wrote:
Dnia Fri, 30 Sep 2011 12:55:35 +0200, Fabian napisał(a):

To czy rower z dodatkowym siedziskiem nie też nie będzie?

Albo z dwoma, z trzema... z przyczepą na 10 osób...
Jak tu?:
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pn4b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pm8b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pn3b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pr7b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/ps8b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pt0b_amsterdam_bicycle_many.jpg>
<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pu5b_man_three_children_and_dog_all_on_bike.jpg>
;-)

Data: 2011-10-03 11:46:08
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 02 Oct 2011 10:35:47 +0200, Coaster napisał(a):

Albo z dwoma, z trzema... z przyczepą na 10 osób...

Jak tu?:

To jest pikuś. Heart-core jest tu: http://www.flickr.com/photos/mindcaster-ezzolicious/4179455963/sizes/l/

;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-10-03 13:59:59
Autor: Liwiusz

Tutaj jest więcej http://www.youtube.com/watch?v=StxJ2FhnifI - było ciemno, nie widać dobrze, ale jest to bar na kółkach. Każda z siedzących przy nim osób pedałowała i piła piwo. Ciekawi mnie, czy łamali prawo ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 12:18:01
Autor: Ryszard Mikke
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Tutaj jest więcej http://www.youtube.com/watch?v=StxJ2FhnifI - było ciemno, nie widać dobrze, ale jest to bar na kółkach. Każda z siedzących przy nim osób pedałowała i piła piwo. Ciekawi mnie, czy łamali prawo ;)

A prawo zabrania pedalowania przy piwku?

Pytanie, czy kierujacy tym przybytkiem byl trzezwy...

--
rmikke

Data: 2011-10-05 01:51:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 3 Oct 2011, Ryszard Mikke wrote:

[...]

  Silnik chyba może pić alkohol, bo nawet przymusowo wlewają :P
  Ale z pasażerem na jednośladzie może być gorzej.
  AFAIR na motocyklu jawnie zabroniono (chyba że w wózku
bocznym to jest wyjątek), nie chce mi się zaglądać czy
tam czegoś o rowerach nie ma.

Pytanie, czy kierujacy tym przybytkiem byl trzezwy...

  O toto.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-05 05:37:11
Autor: Ryszard Mikke
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

> [...]

  AFAIR na motocyklu jawnie zabroniono (chyba że w wózku
bocznym to jest wyjątek), nie chce mi się zaglądać czy

Ja bym generalizowal, ze ma to znaczenie w jednosladach (gibniecie pijanego
pasazera moze byc niebezpieczne, oraz latwo spasc). Beerbike jednosladem nie
jest...

--
rmikke

Data: 2011-10-03 15:22:15
Autor: Coaster
On 10/3/11 1:46 PM, Olgierd wrote:
[...]

Ale ja wrzucajac te konkretne linki chcialem zasugerowac, ze to jest OK. IMHO ten 'Twoj' sympatyczny link tez jest OK. Nie widze tu nic zdroznego ;-)

PS. Miales na mysli, ze obraz chwyta za serce (heart-core)?
Bo jezeli hard-core to bardziej pasuje ten:
<http://musie.files.wordpress.com/2009/09/tandem_bike.gif?w=450&h=157>
;-)

Data: 2011-10-03 13:30:10
Autor: z
Coaster pisze:

<http://www.ski-epic.com/amsterdam_bicycles/pn4b_amsterdam_bicycle_many.jpg>

Tak z ciekawości. Widzę Ĺźe te rowery jakieś super ekstra wzmocnione nie są.  MĂłj składak teoretycznie ma udĹşwig 120 kg. Czy przy 140 kg mam się bać bardziej o aluminiową ramę czy 20" koła (36 szprych oczywiście)?

Data: 2011-09-30 13:12:33
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Pierwszej instancji - owszem. Dalej - już jednak zwykle jest lepiej.

Więc akurat tutaj szanse są duże.

Ale ciągnąc temat. To przecież są rowery konstrukcyjnie przystosowane do przewożenia ludzi - riksze.

Wigry to ryksza? Śmiała teza.

To czy rower z dodatkowym siedziskiem nie też nie będzie? Co takiego ma motocykl? Przedłużoną kanapę i podnóżki. Taką rolę może spełniać bagażnik.

Oczywiście. Tak samo, jak rolę ciężarówki może spełniać Maluch. Jednak
jakoś nikt normalny nie wymaga nań kategorii C.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 13:10:12
Autor: Ryszard Mikke
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):
> [...]

Oczywiście. Tak samo, jak rolę ciężarówki może spełniać Maluch. Jednak
jakoś nikt normalny nie wymaga nań kategorii C.

Ja mysle, ze gdyby tam zamontowac cos wygladajacego na siedzenie oraz
podnozki, to mozna twierdzic, ze taki rower JEST konstrukcyjnieprzystosowany
do przewozu pasazera.

--
rmikke

Data: 2011-09-30 14:27:39
Autor: Fabian
On 30.09.2011 13:12, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Gdzie coś takiego napisałem? Piszę, że istnieją rowery skonstruowane specjalnie do przewożenia pasażerów. Dlatego przeróbki rowerów w tym celu też powinny być legalne.

Nie bardzo.

Fabian.

Data: 2011-09-30 14:31:47
Autor: Andrzej W.
W dniu 2011-09-30 12:55, Fabian pisze:
Taką rolę może spełniać bagażnik.

Wiele bagażników ma podane obciążenie maksymalne.
Jeśli dziecko zmieści się wagowo i zastosujesz zabezpieczenia uniemożliwiające dziecku wsadzenie kończyn miedzy szprychy itp. to myślę, że miałbyś duże szanse na wykazanie, że pojazd był "przystosowany konstrukcyjnie"

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2011-10-03 09:14:31
Autor: Rowerex
On 29 Wrz, 20:22, "GK" <grzesiek...@o2.pl> wrote:

Ostatnio próbowałem jechać lewą stroną z 8 letnią córką po drodzie
wioskowej. Masakra.

Chyba nie ma takiego patrolu policji, który by Cię nie zwinął,
zatrzymał, zakuł w kajdanki itp. Gdyby się nawinął jakiś pismak, to
trafiłbyś niechybnie np. na okładkę Faktu z jakimś krwisto czerwonym
tytułem w stylu "Szalony ociec narażał dziecko na śmierć!"

Pozdr-
-Rowerex

Jazda z dzieckiem lewą stroną