Jazda z dzieckiem lewą stroną

Data: 2011-09-29 21:42:25
Autor: kawoN
Jazda z dzieckiem lewą stroną
W dniu 11-09-29 21:22, GK pisze:

Ostatnio próbowałem jechać lewą stroną z 8 letnią córką po drodzie
wioskowej.

Hmmm - z 8 letnią zdecydowanie powinno się jeździć prawą stroną
- dla wyrobienia prawidłowych nawyków poruszania się po drodze.
Ja z moją 4 latką w tym roku poruszałem się już nawet niekoniecznie
po wioskowej drodze (aczkolwiek z małym ruchem, z wyłączeniem
samochodów ciężarowych mogących dziecko przestraszyć z racji
generowanego hałasu).
Pierwsza jazda polegała na tym że ja jechałem pierwszy,
córka miała jechać za mną, a za nią żona miała oko
na jej manewry i korygowała głosem "błędy".

Przy drugiej przejażdżce jechałem już sam z małą,
która podążała za mną (zdecydowanie lepsza metoda niż
przede mną - dziecko lepiej kogoś naśladuje niż
stosuje mądre rady :).
Jechaliśmy wąską drogą na 1 samochód, wymijaliśmy się
z samochodami z przodu jak i nas wyprzedzały.
Na początku w przypadku takiej mijanki nakazywałem
zatrzymywanie się, po kilkunastu razach nie było
to już konieczne - córka sama świetnie oceniała
czy da radę się wyminąć czy trzeba zjechać z drogi.

Piszę to bo uważam że warto uczyć dzieci zasad
drogowych, przydaje się to szczególnie na ścieżkach rowerowych
dość mocno zatłoczonych - gdzie okazuje się że dzieci
10 letnie zupełnie nie mają wpojonych żadnych zasad
poruszania się po nich i stanowią bardzo duże zagrożenie.

I nie chodzi o to że czasami może ponieść
je dziecięca fantazja.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 00:02:46
Autor: Akarm
Użytkownik "kawoN" napisał :
na ścieżkach rowerowych
dość mocno zatłoczonych - gdzie okazuje się że dzieci
10 letnie zupełnie nie mają wpojonych żadnych zasad
poruszania się po nich i stanowią bardzo duże zagrożenie.

Prawdziwym problemem są debilni opiekunowie nakazujący dzieciom jeździć po drogach dla rowerów zamiast po chodnikach.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-09-30 09:26:14
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 00:02, Akarm pisze:

Prawdziwym problemem są debilni opiekunowie nakazujący dzieciom jeździć
po drogach dla rowerów zamiast po chodnikach.

Pod warunkiem, że jest chodnik.
Ponadto dziecko jadące 15km/h niewiele odstaje od średniej
prędkości na ścieżkach rowerowych (szczególnie tych
rekreacyjnych wiodących do miejsc rekreacji),
a na chodniku prędkość 15km/h jest już duża.
Piszę o średniej prędkości dziecka 4-5 lat (oczywiście,
takiego które umie już jeździć na 2 kółkach - co
nie jest powszechne)
10 - latkowie zakładam że są w stanie utrzymać 20km/h.

Dzieci na 4-kółkach - oczywiście wyłącznie na chodnik.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:44:44
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:26, kawoN pisze:

Dzieci na 4-kółkach - oczywiście wyłącznie na chodnik.

Errata: na 4 oraz na rowerkach biegowych.
Osobiście kłóciłem się z żoną, która uważa że nasze
dziecko może jechać ścieżką rowerową na rowerku biegowym
- równolegle do ścieżki jest chodnik :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 10:08:14
Autor: Fabian
On 30.09.2011 09:44, kawoN wrote:
[...]

IMHO jak ma kartę rowerową to może.

Fabian.

Data: 2011-09-30 10:10:18
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 10:08, Fabian pisze:

IMHO jak ma kartę rowerową to może.

Hmmm - godne rozważenia :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:42:21
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
[...]

Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,14137471
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-09-30 09:46:57
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:42, Mariusz Kruk pisze:

Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.

Być może - od ilu lat można jeździć?
(zakładam że masz pod ręką PoRD).

Tak się zastanawiałem czy nie łamiemy przepisów.
Ale ponieważ na rowerze łamię ich jeszcze kilka
wartości dydaktyczne przeważyły :)

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 09:55:19
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
Nie. Ośmiolatek w świetle PoRD jest pieszym.
Być może - od ilu lat można jeździć?
(zakładam że masz pod ręką PoRD).

"Art.2 PoRD:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
[...]
18. pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i
niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi
przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub
pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub
inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w
wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej;"

Żeby było zabawniej - PoRD explicite dopuszcza poruszanie się chodnikiem
dorosłemu, pod opieką którego jest rowerzysta poniżej wieku lat 10, ale
w przypadku drogi bez chodnika, dorosły powinien poruszać się
normalnie, jak rowerzysta, a dziecko jest pieszym, więc powinno poruszać
się lewą stroną drogi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 08:03:33
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 30 Sep 2011 09:55:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Szczególarsko rzecz ujmując: cytowany przez Ciebie przepis nie mówi, że ten dorosły ma prawo siedzieć na rowerze. Kierować ma dzieciak, a dorosły ma się tylko opiekować.

w przypadku drogi bez chodnika, dorosły powinien poruszać się normalnie,
jak rowerzysta, a dziecko jest pieszym, więc powinno poruszać się lewą
stroną drogi.

A nie, bo tu akurat art. 33 ust. 7 PoRD mówi coś innego :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-30 10:11:38
Autor: Mariusz Kruk
Jazda z dzieckiem lewą stroną
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Olgierd"
[...]

Zgadza się. Za szybko wysłałem, a później zapomniałem jak się
supersedesa w slrnie puszcza :-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-09-30 10:07:03
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 09:55, Mariusz Kruk pisze:

[...]

Hehe - faktycznie zabawne i niebezpieczne. Dziecko - szczególnie
małe ma tendencję do bycia blisko rodzica. Jadąc za miastem
gdzie chodników w większości przypadków nie ma trzymanie
się przepisów prowadziłoby raczej do wypadku.

Chociaż - podczas naszej pierwszej wycieczki z elementami
drogi z samochodami mieliśmy śmieszną (na szczęście)
sytuację:

Drogę pokonywaliśmy dwukrotnie - raz w jedną stroną, drugi
raz z powrotem - był to fragment asfaltu pomiędzy odcinkami
terenowymi.

Wracając - podczas wjazdu na jezdnię (w prawą stronę)
przeżyliśmy chwile grozy:

1. najpierw czekaliśmy aż przejadą samochody
2. następnie instruktaż dla córy, żeby jak ja ruszę to ona rusza za mną
3. ja ruszam
4. ona rusza i ... przejeżdża na lewą stronę bo ... tamtą stroną jechała poprzednio

Na całe szczęście żadne samochód nie jechał z obu stron.

Co prawda, zakładam że jakby z prawej coś jechało to jednak by
nie wyjechała, bo była już dobrze nauczona obycia z samochodami.

Ale - należy uważać.

--
kawoN
-

Data: 2011-09-30 10:12:06
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Ale, jak już na szczęście obok Olgierd poprawił, nieprawdziwe.

--

Data: 2011-09-30 10:15:24
Autor: kawoN
W dniu 11-09-30 10:12, Mariusz Kruk pisze:

Ale, jak już na szczęście obok Olgierd poprawił, nieprawdziwe.

To dobrze. Chociaż nie skorzystam :)

--
kawoN
-