Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Data: 2009-05-01 08:29:02
Autor: bartekk
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"Piotr" <pjajusWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:653d.0000001c.49fa6fcdnewsgate.onet.pl...
Może ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do środowiska i po
nic innego on jest potrzebny?

Wlasnie tylko po to jest. I jeszcze troche szybciej sie moze silnik rozgrzewac, bo spaliny go ogrzewaja. Wielu ludzi zaslepia EGR i jest OK. Nie wydawalbym takich pieniedzy na jego naprawe. Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

Data: 2009-05-01 10:39:07
Autor: Tadeusz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

Data: 2009-05-01 13:15:16
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:49fab52f$0$29420$f69f905mamut2.aster.pl...

Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(



Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/





Karolek

Data: 2009-05-01 17:01:58
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gtelle$57d$1news.mm.pl...

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:49fab52f$0$29420$f69f905mamut2.aster.pl...

Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Data: 2009-05-01 17:10:06
Autor: kamil
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

"Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote in message news:gtf6dl$jri$1news.onet.pl...
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gtelle$57d$1news.mm.pl...

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:49fab52f$0$29420$f69f905mamut2.aster.pl...

Użytkownik "bartekk" <> napisał w wiadomości newspl...

Zaslepic, wywalic, wydac na co innego.

yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rządzi...
i jeszcze siatkę ogrodową na gril - doda 20 KM
szkoda słów :(

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-01 18:15:28
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"kamil" <kamil@spamwon.com> wrote in message news:gtf6sv$em9$1inews.gazeta.pl...

Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.


Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.

Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny.

Data: 2009-05-01 19:41:42
Autor: red
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
On 2009-05-01 19:15:28 +0200, "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> said:

Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.

W kontekście EGRa możesz się zdziwić - jak masz taką możliwość to możesz sobie analizę spalin zrobić u znajomego diagnosty z EGRem i wyłączonym. Podpowiem - różnica jest często żadna.

Sprawny katalizator a i owszem, ale z tą ekologią trzeba uważać, hint - Prius i ilość ołowiu niezbędna do wyprodukowania akumulatorów. A to tylko jeden z wielu przykładów.

Data: 2009-05-01 21:43:31
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Uzytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisal w wiadomosci news:gtfanf$te3$1news.onet.pl...

Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie.


LOL.
Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
W ramach nie przemeczania resztek Twoich szarych komorek podpowiem Ci, ze czy ten zawor jest czy go nie bedzie to na badaniu nikt tego nie stwierdzi.
Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!

Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny.

Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje.
Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania?






Karolek

Data: 2009-05-02 09:01:51
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:
Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
przyganial kociol itd.

Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!
Bzdura.
Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.
Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min. Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia.
Klekoty z rozdzielaczowymi pompami Boscha i z pompowtryskiwaczami mialy otwarty zawor recyrkulacji rowniez na biegu jalowym, ale tak samo jak przy CR, zawor byl zamykany powyzej 3kobr.

Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje.
niewiedza nie usprawiedliwia.

Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania?
nie przez minute, tylko przez wieksza czesc pracy silnika, w koncu stany biegu jalowego i max obciazenia wystepuja relatywnie rzadko.

pozdrawiam Blyskacz


--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-02 10:16:23
Autor: J.F.
Jazda z odłšczonym EGR - Volvo V40
On Sat, 02 May 2009 09:01:51 +0100,  Blyskacz wrote:
Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.

Hm, cos mi sie tu nie zgadza .. to w koncu podnosi temperature czy
obniza ?
Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min.

No i to ma sens .. choc sie zastanawiam .. mniej tlenu, wiecej azotu
... wyjdzie z tego mniej tlenkow azotu ? Pewnie tak, skoro wstawiaja.

Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia.

Na jalowym w dieslu chyba bylby sens ? J.

Data: 2009-05-02 10:41:32
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtgum0$7eo$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:
Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?
przyganial kociol itd.

Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!
Bzdura.
Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu.
Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych,  dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min. Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia.
Klekoty z rozdzielaczowymi pompami Boscha i z pompowtryskiwaczami mialy otwarty zawor recyrkulacji rowniez na biegu jalowym, ale tak samo jak przy CR, zawor byl zamykany powyzej 3kobr.

Ty juz zaglebiasz sie w indiwidualne rozwiazania producenta, ktore i tak sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
Sa rozwiazania, ktore pracuja wlasnie tak jak opisujesz, sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
W takim czy innym wypadku recyrkulacja spalin nic nie daje poza obnizeniem emisji szkodliwych zwiazkow.
Ale ogolnie to masz racje.







Karolek

Data: 2009-05-02 14:17:33
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:
sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
no taka jest wlasnie rola recyrkulacji...

sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob  - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji.


pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-02 22:35:18
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gthh60$mqj$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:
sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.
no taka jest wlasnie rola recyrkulacji...


Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania, szczegolnie ze wielu ludzi nie zauwaza, ze ten zawor nie do konca dziala poprawnie.

sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.
a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob  - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji.

Reki sobie uciac nie dam, ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
Co znaczy tyle, ze albo jest otwarty, albo zamkniety, a to z kolei ogranicza jego dzialanie do bycia otwartym gdy silnik jest zimny i ewentualnie chodzi na wolnych obrotach.






Karolek

Data: 2009-05-04 08:02:27
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
jak Ci malo mocy, to kup auto z mocniejszym silnikiem.

A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,
podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac  sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp.

Reki sobie uciac nie dam,
i slusznie ;-)

ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
W e34  tds siedzi pompa VE + EDC - EGR sterowany jest elektrycznie i dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych...
Kombinuj dalej...

pozdrawiam Blyskacz


--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-04 09:44:50
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtm3v7$5o4$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:

Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.
jak Ci malo mocy, to kup auto z mocniejszym silnikiem.


Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.

A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,
podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac  sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp.


Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
Sonda lambda nie sluzy tylko do zwiekszenia ekologii, uklad pochlaniania par tez w sumie nie tylko, odma to tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej wiec koszt jej naprawy jest znikomy.
A EGR to ma raczej znikomy wplyw na spalanie, za to duzo wiekszy na dzialanie silnika, szczegolnie kiedy przestaje byc szczelny.

Reki sobie uciac nie dam,
i slusznie ;-)

ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.
W e34  tds siedzi pompa VE + EDC - EGR sterowany jest elektrycznie i

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo, a zaworek sterujacy podcisnieniem jest sterowany elektrycznie.
BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.

dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych...
Kombinuj dalej...

Eee cos sciemniasz.
Dzisiaj dla pewnosci sprawdze jakie sterowanie jest podawane na ten elektryczny zaworek od podcisnienia.





Karolek

Data: 2009-05-04 10:56:13
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.
zrob swapa :-)

Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr.

Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,
uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie

BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.
j.w.

Eee cos sciemniasz.
Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-04 12:13:16
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtme52$i87$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:

Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.
zrob swapa :-)


Takie 3.0d mozna by bylo wrzucic ;>

Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.
warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem


A mi glownie o to sie rozchodzi, bo nikt nie podwaza faktu, ze jak dziala to zmniejsza ilosc szkodliwych zwiazkow w spalinach.

Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?
no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr.


A wiesz, ze tam byly identyczne silniki z identyczna pompa i bez EGR?

Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,
uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie


Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.

BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.
j.w.


Trzeba bylo napisac ECU ;>

Eee cos sciemniasz.
Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-)

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane, szczegolnie ze sa wersje bez EGR.
Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.





Karolek

Data: 2009-05-04 17:02:34
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

A mi glownie o to sie rozchodzi,
a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne )  stwierdzenie :
"Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! "

Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.
"plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy.

Trzeba bylo napisac ECU ;>
Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;)

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,
lol

Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.
Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-04 21:44:48
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtn3k4$p29$1inews.gazeta.pl...

a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne )  stwierdzenie :
"Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! "


Moze troche za mocno to uproscilem.

Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne.
"plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy.


Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.

Trzeba bylo napisac ECU ;>
Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;)


Na nastawnik Bosch tez wola EDC ;>
Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>

To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,
lol


Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.

Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.
Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi.

W srode sprawdze to dokladniej, dzisiaj tylko odpialem wtyczke z zaworku i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa, na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.





Karolek

Data: 2009-05-05 14:52:13
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.
a jaki to ma zwiazek z temperatura silnika i zalaczaniem EGR ?  ;-)

Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>
Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-)
Ten sam uklad wystepuje w wielu markach pod wieloma nazwami - uczenie sie tego jest malo przydatne do celow serwisowych.

Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.
Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty -  przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-)

i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,
to akurat oczywiste ;-)

na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.
imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ?  :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-05 21:59:44
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtpgbp$6cg$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:

Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.
a jaki to ma zwiazek z temperatura silnika i zalaczaniem EGR ?  ;-)


Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>
Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-)
Ten sam uklad wystepuje w wielu markach pod wieloma nazwami - uczenie sie tego jest malo przydatne do celow serwisowych.

Bla bla, bosch jak sam widzisz wola tak samo na komputer sterujacy jak na nastawnik pompy... ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy.

Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.
Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?

na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty -  przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-)


Wiesz, moze i byc, ze nie dziala, ale plus jest i jak na razie brakuje tylko masy.
Jutro rano zobacze czy na zimnym silniku wysteruje zaworek i jaki opor jest na samym zlaczu... powinno chyba byc 20 omow.

i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,
to akurat oczywiste ;-)


A skad ta oczywistosc?
Rownie dobrze mozna sterowac plusem.

na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.
imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ?  :-)

Ja nic nie modyfikowalem, poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut, ktory byl wczesniej wlascicielem to z cala pewnoscia nic nie zmienial.
Auto bez tjuninkow i kombinacji, w zasadzie nic nie ruszane, ani przy komputerach, ani przy wiazkach, wyglada na oryginal.

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.





Karolek

Data: 2009-05-06 13:06:54
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

e tam... stopien otwarcia zaworu egr regulowany jest stopniem wypelnienia impulsu tego zaworka elektromagnetycznego - jak podlaczysz sobie oscyloskop to zobaczysz tam standardowe schodki. Jest to wystarczajaco precyzyjne jak na wymagania stawiane temu TDSowi.

 ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy.
wrecz przeciwnie, ale uwazaj sobie co tam chcesz.

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?
zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-)

A skad ta oczywistosc?
oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa.

Rownie dobrze mozna sterowac plusem.
teoretycznie tak - w praktyce sie tego nie robi.

poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,
a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-)

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez  jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz.

W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.
lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-07 22:02:35
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtruh2$hr4$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:

Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie.

e tam... stopien otwarcia zaworu egr regulowany jest stopniem wypelnienia impulsu tego zaworka elektromagnetycznego - jak podlaczysz sobie oscyloskop to zobaczysz tam standardowe schodki. Jest to wystarczajaco precyzyjne jak na wymagania stawiane temu TDSowi.


To prawda.

Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?
zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-)


Nie mam takiego zrodla.
Jak zrobie dokładniejsze pomiary to bede juz wiedział jak to u mnie pracuje.

A skad ta oczywistosc?
oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa.


Ty to wiesz, ja to wiem, ale oczywiste to to nie musi byc.

poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,
a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-)


Nie nie od dziadka.
Ale juz problem zdiagnozowany i naprawiony.
Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
Teraz EGR chyba działa, bo silnik jakby troche inaczej pracuje, jeszcze jak znajde chwile to odkrece sam zawor EGR i wyczyszcze.

A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?
nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez  jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz.


Chyba bede musial sie zainteresowac tematem, co by dporowadzic to do stanu idealnego.

W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.
lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem.

Lepiej zeby sie nie przydawalo ;>





Karolek

Data: 2009-05-08 15:32:24
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
a lampke MIL masz sprawna ?
pytam, bo EDC monitoruje EGR od strony drutow, wiec teoretycznie w takim przypadku powinien byc blad w pamieci i swiecic sie kontrolka MIL...

Lepiej zeby sie nie przydawalo ;>
lepiej miec, niz dopiero szukac jak jest potrzebna...

Blyskacz
--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-08 22:01:27
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Blyskacz" <blyskacz@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu1fqc$7k8$1inews.gazeta.pl...
Karolek wrote:

Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.
a lampke MIL masz sprawna ?
pytam, bo EDC monitoruje EGR od strony drutow, wiec teoretycznie w takim przypadku powinien byc blad w pamieci i swiecic sie kontrolka MIL...

W E34 nie ma takiej kontrolki. Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacego i ewentualnie swiec zarowych, ktora moze informowac o jakis bledach.
Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo.






Karolek

Data: 2009-05-10 12:35:27
Autor: Blyskacz
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek wrote:

W E34 nie ma takiej kontrolki.
Jest. MIL - malfunction indicator lamp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malfunction_Indicator_Lamp

Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacego
  wtrysk sterujacy ? co to takiego ? ;-)

Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo.
dziwne... zasadniczo powinien byc tam blad...ale coz, nie takie rzeczy sie zdarzaja.

Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-01 19:53:32
Autor: Mumin
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
kamil pisze:


Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.

Tak, tak. Niech każdy myśli tylko o sobie i nie dba w ogóle o to co po nas. Dzięki takiemu myśleniu mamy teraz ocieplenie klimatu i różne anomalia. Ale co tam, najważniejsze, że można autem pohasać, kto by się martwił o środowisko...

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-05-01 21:49:22
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfaiu$cbj$1news.vectranet.pl...
kamil pisze:


Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal.

Tak, tak. Niech każdy myśli tylko o sobie i nie dba w ogóle o to co po nas.

A co sie dzieje kiedy narod jest glupia, slepa masa?

Dzięki takiemu myśleniu mamy teraz ocieplenie klimatu i różne anomalia. Ale co tam, najważniejsze, że można autem pohasać, kto by się martwił o środowisko...

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.





Karolek

Data: 2009-05-01 22:11:27
Autor: Mumin
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek pisze:

..

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.



A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu? Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-05-01 22:42:16
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfilg$k8f$1news.vectranet.pl...

A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.

Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

Moze to przez to, ze mieszkam w czystej czesci kraju, ale nie zauwazylem zadnych przykrych skutkow chociazby duzo wiekszej ilosci samochodow na drogach.
Pomiary czystosci powietrza nie wykazuja rowniez zadnych niepokojacych znakow.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.






Karolek

Data: 2009-05-02 00:03:26
Autor: lublex
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gtfmsl$2c94$1news.mm.pl...

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfilg$k8f$1news.vectranet.pl...

A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.

Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?

Moze to przez to, ze mieszkam w czystej czesci kraju, ale nie zauwazylem zadnych przykrych skutkow chociazby duzo wiekszej ilosci samochodow na drogach.
Pomiary czystosci powietrza nie wykazuja rowniez zadnych niepokojacych znakow.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Z ekooszołami nie wygrasz! :(
Jest to potężny i niestety niezbyt ekologiczny biznes.
Wpływ człowieka na zmiany klimatyczne to tak ze 3%. Dość powiedzieć, że CO2 to ma wpływu tak ze ~4,7% na klimat. Z tego człowiek jest w stanie wyprodukować 0,05% CO2 z całości "produkcji" ziemskiej. Nawet jeżeli inne produkty wpływają znacznie agresywniej, to i tak mieszczą się ww. 3% wpływu człowieka na klimat. Dasz wiarę, że takie dane publikują polskie autorytety, a nie np. amerykańskie?
A działa to tak:
Jak mnie nie stać na produkowanie samochodów, to lobbuję np. produkcję EGR. I wali mnie to, że to nie ma pozytywnego wpływu na środowisko. Sama produkcja generuje więcej zanieczyszczeń niż oczyszczanie spalin. A gdzie zwiększona ilość spalin (w wyniku zmniejszonej mocy), a gdzie wzrost zużycia paliwa gdy przy padniętym EGR trzeba cisnąć bo muli,  gdzie utylizacja zepsutych EGR, gdzie... itd.

A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.

pozdr
lublex

Data: 2009-05-02 09:21:20
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> wrote in message news:gtfit6$igk$1node1.news.atman.pl...

Jak mnie nie stać na produkowanie samochodów, to lobbuję np. produkcję EGR.

Lobby tworcow EGR przebilo swoja oferta lobby fabryk samochodow.
Lobby fabryk pasow bezpieczenstwa, ABS, ESP, szyberdachow, pewnie tez.

Kto tu jest oszolomem?

Data: 2009-05-02 13:09:00
Autor: Mumin
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
lublex pisze:


A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-05-03 08:53:12
Autor: lublex
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gth78a$6vt$1news.vectranet.pl...
lublex pisze:


A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

A jednak się odezwałeś.
A ja nigdzie nie twierdziłem, że ekooszołomswo to normalność.

pozdr
lublex

Data: 2009-05-03 09:41:19
Autor: lublex
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gth78a$6vt$1news.vectranet.pl...
lublex pisze:


A teraz oczekuję na biczowanie przez ekooszołobiznesmenów.
Co nie oznacza, że będę dyskutował z ekooszołobiznesgłupolami.


Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyjeżdżasz z epitetami to nikt normalny nie będzie z Tobą dyskutował.

Tak na marginesie, bo grupa o samochodach ale ekologii siłą rzeczy dotyka.
Polecam np.: "Popieram ekologię. Ekooszołomstwo jest na mojej krótkiej liście."
http://www.kontrowersje.net/node/1152

Autor był delikatny, "zapomniał" o ekomafii, która pod ekopłaszczykiem doi społeczeństwo na skalę masową np. wmawiając ustanawiającym prawo, że EGR = "woda czysta i trawa zielona".

dla nieklikatych:
"Ekolog to człowiek, który dba o środowisko i który dbałość o naszą piękną przyrodę zaczyna od siebie, od własnego domu i podwórka. Ekolog segreguje odpady, dokręca kran, by nie kapało, gasi światło, gdy nikogo nie ma w pokoju, wymienia żarówki na energooszczędne, dba o swoje zwierzęta, a i nieswoich nie zostawia w potrzebie: zimą dokarmi leśne zające, czy inne sarny, latem przygarnie psiaka, którego jakieś bydlę wyrzuciło z samochodu. Krótko mówiąc ekolog to normalny człowiek, tyle, że bardziej wrażliwy i odpowiedzialny."
(...)
"Ekooszołom to człowiek, który z ekologicznej postawy, będącej wynikiem odruchu serca, uczynił prostacką i głupią ideologię, której wynikiem są, przynajmniej w moim wypadku, odruchy żołądka. Ekooszołom nie przyjmuje do wiadomości, że każdy sobie rzepkę skrobie, on nie będzie się skupiał na własnym odcinku walki o czystą przyrodę, on będzie zbawiał świat i nawracał ludzkość na swój jedynie zielony pogląd."
(...)
"Najbardziej skrajną i najbardziej powszechną odmianą ekooszołoma jest ekobandyta, który trudni się głównie wymuszaniem haraczy. Rzecz wygląda bardzo prosto, firma robi jakąś inwestycję, banda stwierdza, że inwestycja niszczy środowisko i zwiększa efekt cieplarniany, zaczynają się protesty, które w przypadkowy sposób kończą się po zasileniu konta ekobandy przez anonimowego darczyńcę."

pozdr
lublex

Data: 2009-05-02 13:13:21
Autor: Mumin
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
Karolek pisze:

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfilg$k8f$1news.vectranet.pl...

A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu?

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.


A niby dlaczego nie można by tego udowodnić? Badania mogą wykazać różne wnioski.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Może i nie ma, ale chyba nikt zdrowo myślący nie powie, że brud, smród, smog, do których używanie samochodów się na pewno dokłada nie mają negatywnego wpływu na środowisko.


--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-05-02 21:24:31
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gth7gg$7hn$1news.vectranet.pl...

Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej.
Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna.


A niby dlaczego nie można by tego udowodnić? Badania mogą wykazać różne wnioski.


Ale to nie ja stawiam teze, ze nie ma zadnego wplywu tylko ktos inny stawia teze ze ma wplyw, a Ty to powtarzasz... ja za to oczekuje dowodow, a nie domyslow ktore maja niby cos udowodnic.

Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach.


Może i nie ma, ale chyba nikt zdrowo myślący nie powie, że brud, smród, smog, do których używanie samochodów się na pewno dokłada nie mają negatywnego wpływu na środowisko.

To za malo, zeby podejmowac kosztowne kroki.
Mamy tylu madrali na tym swiecie i jakos nie ma zgody co do zgubnego wplywu CO2 na klimat... wiec niech moze najpierw beda jakies sensowne dowody, a nie domysly, a potem zajmiemy sie eliminacja przyczyn.
To IMHO bedzie prawidlowa kolejnosc dzialania.




Karolek

Data: 2009-05-03 00:01:11
Autor: p47
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfilg$k8f$1news.vectranet.pl...
Karolek pisze:

.

Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia.
Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie.



A Ty jesteś w stanie udowodnić, że to nie ma żadnego wpływu? Zanieczyszczenie środowiska chyba każdy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co się dzieje w przyrodzie?


I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..
;-))

p47

Data: 2009-05-03 15:33:08
Autor: Mumin
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V4 0
p47 pisze:


I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..


Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i samopoczucie...


--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-05-03 20:12:42
Autor: Sergiusz Rozanski
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Dnia 03.05.2009 Mumin <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał/a:
p47 pisze:


I to ma byc dowod??  -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje mądrości rodem z "postympu" nie powodują więdnięcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wiąze..


Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i samopoczucie...

A w aucie z egr to w tym garażu to mi się nic nie stanie czy jednak
może niekoniecznie?

Tzn nie mam nic przeciwko wymyślaniu i wdrażaniu technologii ekologicznych,
i zapewne egr działa jak go zaprojektowali, pytanie tylko czy nakłady
energetyczne na wykonanie, wożenie dodatkowych kg przez cały czas, złomowanie
kolejnych klamotów itd. sumarycznie wyjdzie na plus ekologii i za jakie
pieniądze. I ile energii potrzeba było na zarobienie tych pieniędzy itd.
Bo np auto z egr jest droższe np o 15 minut pracy każdego własciciela
auta na miesiąc, to tyle jest więcej włączonych wiertarek, lamp, komputerów,
koparek...

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

Data: 2009-05-03 21:27:53
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtk42e$9t$1news.vectranet.pl...

Nie, wiesz, nie jest. Zamknij się w garażu i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie mają żadnego wpływu na zdrowie i samopoczucie...


Tak?
Zaloz sobie foliowy worek na glowe i potem opowiedz nam czy produkty oddychania nie maja zadnego wplywu na zdrowie.
Jak odpowiesz ze maja, to moze zalozymy Ci katalizator na buzke, to moze mniej glupot bedziesz gadal ;>






Karolek

Data: 2009-05-01 21:35:39
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości news:gtf6dl$jri$1news.onet.pl...

No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to  katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM.

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?


Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.







Karolek

Data: 2009-05-02 09:26:45
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gtfivn$9kk$1news.mm.pl...

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.

Juz wiem - po to montuja, zeby sie psuly i ASO moglo zarobic na jego wymianie.
Ale dzielny Karolek im wszystkim pokaze i zaslepi sobie EGR.

Walcz dalej!

Data: 2009-05-02 10:42:33
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości news:gth041$sjn$1news.onet.pl...
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gtfivn$9kk$1news.mm.pl...

Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

Czlowieku kurwa rece opadaja :/
Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie.

Juz wiem - po to montuja, zeby sie psuly i ASO moglo zarobic na jego wymianie.
Ale dzielny Karolek im wszystkim pokaze i zaslepi sobie EGR.

Walcz dalej!


Glupcze nic nie zrozumiales :/






Karolek

Data: 2009-05-02 10:19:53
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gth135$1o9a$1news.mm.pl...

Glupcze nic nie zrozumiales :/


ty za to rozumiesz wszystko najlepiej: w otoczeniu pol, lasow i czystego powietrza.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-02 11:26:08
Autor: pjajus
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
My tu się spuszczamy na EGR po odłączeniu którego i tak nic nie dymi, a na mieście pełno zasyfiałych na czarno starych ciężarówek, które o wiele więcej szkód wyrządza atmosferze

--


Data: 2009-05-02 10:52:33
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
<pjajus@poczta.onet.pl> wrote in message news:653d.000000a7.49fc11b0newsgate.onet.pl...

My tu się spuszczamy na EGR po odłączeniu którego i tak nic nie dymi, a na
mieście pełno zasyfiałych na czarno starych ciężarówek, które o wiele więcej
szkód wyrządza atmosferze

No wlasnie! Olewanie wszystkiego dookola zaczyna sie od EGRow, pozniej katalizatory, potem zaprzyjazniony diagnosta. I syf jak byl, tak jest i bedzie.

Data: 2009-05-02 12:07:34
Autor: pjajus
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Wiem że masz rację myślę tak samo. Ale dlaczego na nas wszystkich ciążą wszystkie wydatki, podatki, zbiórki na jakieś cele? Czasem trzeba sobie olać, bo o nas nikt sie nie martwi a już najmniej to pokręcone państwo w którym żyjemy. Powtarzam że jakbym coś podejrzanego z rury widział to jestem w stanie założyć ten EGR. Ciekawe dlaczego jest przepis aby na światłach w słoneczny dzień jeździć. chyba nie sądzicie że dla naszego bezpieczeństwa. Chodzi o to by nas wydoić kolejny raz z kasy na żarówki i dodatkowe paliwo.

--


Data: 2009-05-02 11:41:39
Autor: Karolek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości news:gth37l$3bl$1news.onet.pl...
"Karolek" <dragnospam@o2.pl> wrote in message news:gth135$1o9a$1news.mm.pl...

Glupcze nic nie zrozumiales :/


ty za to rozumiesz wszystko najlepiej: w otoczeniu pol, lasow i czystego powietrza.

Ja przynajmniej staram sie zrozumiec, a nie slepo przyjmowac rzeczywistosc.






Karolek

Data: 2009-05-01 23:20:49
Autor: Piotrek
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

bo musza ze wzgledu na ekologie.
doczytaj jaka funkcje pelni EGR to zrozumiesz

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-02 09:32:56
Autor: Hants
Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40
"Piotrek" <a@b.ru> wrote in message news:gtfp3c$j3i$1opal.futuro.pl...
Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego?

bo musza ze wzgledu na ekologie.
doczytaj jaka funkcje pelni EGR to zrozumiesz

za wiki:
przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
obnizenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
utlenienie pozostalych w spalinach niespalonych weglowodorów (HC)
Skutkiem dzialania ukladu jest obnizenie emisji tlenków azotu

Mnie to wystarczy - chemikiem nie jestem, a niespalone weglowodory i tlenek azotu nie zdaja mi sie czyms niezbednym dla homo sapiens.

Tak jak z szacunkiem mysle o  jakims zdunie co kiedys wpadl na dobry pomysl, zeby jednak magazynowac cieplo spalin z komina, tak teraz uwazam, ze pewne dziedziny sa zbyt skomplikowane i zlozone, aby jakis domorosly mechanik otoczony polami i lasami (nie mysle o Tobie) mogl jednoznacznie stwierdzic, ze to zupelnie niepotrzebny gadzet.

Jazda z odłączonym EGR - Volvo V40

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona