Je suis Femen/Jestem Femen (2014)

Data: 2015-07-09 22:38:14
Autor: Titus Atomicus
Je suis Femen/Jestem Femen (2014)
Witam,
O organizacji Femen wiedzialem niewiele. W sumie to jakos kojarzylem ja jako blizniacza rosyjskiej PussyRiot.
Przed obejrzeniem filmu natknalem sie na taka recenzje:
http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1622509,1,recenzja-f
ilmu-jestem-femen-rez-alain-margot.read

Po obejrzeniu filmu zapamietam juz ze Femen to nie Pussy Riot. I ze liderki grupy to calkiem ciekawe i nieglupie dziewczyny, ktore w takich histerycznych i troche infantylnych aktach (sic!) protestu odnalazly taki a nie inny sposob na zycie (tez nieglupi zreszta, jak sie zastanowic).

Tylko, ze film jest cukierkowy, zbyt cukierkowy. A do tego po prostu nudny...
Tak jakby stworzono na podstawie hasla z polskiej wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Femen

Tymczasem prawda o Femenie jest bardziej skomplikowana. Powiedzialbym - sensacyjna.
Wystarczy zajrzec do angielskiej wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Femen
Wyglada na to, ze to wg angielskiej wiki powstal inny dokument:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine_Is_Not_a_Brothel
Ale to juz calkiem inna historia.

A 'Jestem Femen' zasluguje wg mnie najwyzej na 4/10

--
TA

Je suis Femen/Jestem Femen (2014)