Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?

Data: 2013-10-03 08:59:54
Autor: user
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Witam, muszę w końcu wymienić leciwą 19-tkę na coś większego... używam monitora głównie do deweloperki (web/desktop) więc wymagań nie mam zbyt ogromnych dlatego monitor do 800zł będzie dla mnie ok. Co myślicie o LG 24EA53VQ-P (IPS + LED)? W necie dość sporo dobrych opinii, ale może jest coś lepszego w tej cenie na co zwrócić uwagę?

Data: 2013-10-03 09:50:05
Autor: Chris
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
user@domain.invalid nabazgrał(a):

[...]

Dobry wybów w tej strefie cenowej i jeszcze sporo kaski zostanie.
Z innych zobacz jeszcze Delle, HP albo IIYAMA ale to już ceny do 1000zł.

Z drugiej strony przy takiej pracy ważne żeby wzrok się nie męczył, kolory były odpowienie i nie odbijał wszystkiego jak lustro. Dla brata brałem IIYAME i jest bardzo zadowolny (web, 3D, sporo arkuszy) bo oprócz wygody to wzrok nie pada i nie czuje takiego przemęczenia.

Data: 2013-10-03 14:11:05
Autor: user
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
W dniu 2013-10-03 09:50, Chris pisze:
[...]

Tak, ale ciężko w tej cenie też znaleźć coÅ› lepszej marki z matrycÄ… IPS... A na lepszych markach też czÄ™sto siÄ™ przejechaÅ‚em... Co wiÄ™cej chcÄ™ kupić przez net, a LG daje gwarancjÄ™  na bad-pixele.

Data: 2013-10-03 15:15:43
Autor: Chris
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
[...]

W sumie to do tego na czym pracujesz IPC nie ma żadnego znaczenia, lepiej kupić dobry monitor z matową matrycą bo IPS da ci głównie odświerzanie a to się przydaje przy danamicznych grach FPS.
Na twoim miejscu poszukał bym jeszcze monitora co ma pivot bo to może choć nie musi :) się przydać do pracy.

Data: 2013-10-03 17:10:07
Autor: Przemys³aw Ryk
[ort] Re: Je¶li nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Dnia Thu, 3 Oct 2013 15:15:43 +0200, Chris napisał(a):

W sumie to do tego na czym pracujesz IPC nie ma żadnego znaczenia, lepiej kupić dobry monitor z matową matrycą bo IPS da ci głównie odświerzanie a to się przydaje przy danamicznych grach FPS.

Weź Ty się sam odświeŻ i zacznij w końcu korzystć ze sprawdzania pisowni, bo
oczy po prostu odpadają…

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiÄ™tać, ale nigdy     ]

Data: 2013-10-03 19:09:48
Autor: Chris
[ort] Re: Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to c o?
W dniu 2013-10-03 17:10, Przemysław Ryk pisze:
Dnia Thu, 3 Oct 2013 15:15:43 +0200, Chris napisał(a):

W sumie to do tego na czym pracujesz IPC nie ma żadnego znaczenia, lepiej
kupić dobry monitor z matową matrycą bo IPS da ci głównie odświerzanie a to
siÄ™ przydaje przy danamicznych grach FPS.

Weź Ty się sam odświeŻ i zacznij w końcu korzystć ze sprawdzania pisowni, bo
oczy po prostu odpadają…

A poza tym coÅ› wnosisz do dyskusji ??

Data: 2013-10-03 22:40:07
Autor: Przemys³aw Ryk
Dnia Thu, 03 Oct 2013 19:09:48 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Tak - wiem, że zaraz stwierdzisz, że gdzie indziej biją Murzynów. Niemniej
jednak korona by Ci z głowy nie spadła, gdybyś ze sprawdzania pisowni zaczął
korzystać.

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Przekonania sÄ… bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kÅ‚amstwa.     ]

Data: 2013-10-04 04:30:23
Autor: user
W dniu 2013-10-03 22:40, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nie lubię, gdy ktoś wali ortami i nie chce mu się nawet słownika używać, czy różnego rodzaju autokorekt, które są pod ręką. Ba, moim zdaniem nie tłumaczy to nawet dyslektyków, bo to lenie nie dyslektycy. Ale jeszcze bardziej nie lubię publicznego zwracania uwagi, jest to równie nieeleganckie, szczególnie, że w żaden sposób nie podnosi wartości dyskusji.

Data: 2013-10-04 07:04:29
Autor: JoteR
[ort] Re: Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
<user@domain.invalid> napisał:

Ale jeszcze bardziej nie lubiÄ™ publicznego zwracania uwagi,
jest to równie nieeleganckie,

Jeśli ktoś publikuje publicznie, to musi liczyć się z tym, że jego twórczość będzie oceniana również publicznie, zarówno pod względem merytorycznym, jak i epistolograficznym. Fałszywie pojęte poczucie elegancji wraz z tzw. bezstresowym wychowaniem poniosło klęskę, co widać, słychać i czuć.

szczególnie, że w żaden sposób nie podnosi wartości dyskusji.

Podnosi, podnosi. Normalny człowiek przyjmie zwróconą uwagę na tzw. "klatę" i przeprosi. Dresiek o mentalności handlarza z (za przeproszeniem) Allegro będzie się ciskał, rozwiewając resztki wątpliwości, z kim mamy do czynienia.

JoteR

Data: 2013-10-04 07:29:59
Autor: jg
[ort] Re: Je¶li nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Dnia Fri, 4 Oct 2013 07:04:29 +0200, JoteR napisa³(a):

<user@domain.invalid> napisa³:

Ale jeszcze bardziej nie lubiê publicznego zwracania uwagi,
jest to równie nieeleganckie,

Je¶li kto¶ publikuje publicznie, to musi liczyæ siê z tym, ¿e jego twórczo¶æ bêdzie oceniana równie¿ publicznie, zarówno pod wzglêdem merytorycznym, jak i epistolograficznym. Fa³szywie pojête poczucie elegancji wraz z tzw. bezstresowym wychowaniem ponios³o klêskê, co widaæ, s³ychaæ i czuæ.

szczególnie, ¿e w ¿aden sposób nie podnosi warto¶ci dyskusji.

Podnosi, podnosi.

JoteR

popieram. masz moj glos...

ps. z gory przepraszam za maly wklad w dyskurs...

--
jg

Data: 2013-10-04 11:52:57
Autor: user
W dniu 2013-10-04 07:29, jg pisze:
[...]

Ja te¿ móg³bym popieraæ. Ale z do¶wiadczenia wiem, ¿e efekt publicznego zwrócenia uwagi bêdzie taki sam lub mniejszy od dyskretnego. Przy publicznym w³±cza siê tryb obronny w reakcji na atak, niezale¿ny od strony, która ma racjê :) Obserwowalne w niemal ka¿dym w±tku do którego by³a jakakolwiek odpowied¼ ;) Natomiast jak siê zwróci uwagê prywatnie, to jest (mo¿e i czasem nik³a) szansa, ¿e kto¶ uwagi we¼mie na powa¿nie.

Data: 2013-10-04 20:50:46
Autor: GLaF
[ort] Re: Je¶li nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Dnia Fri, 04 Oct 2013 11:52:57 +0200, user@domain.invalid napisa³(a):

Natomiast jak siê zwróci uwagê prywatnie, to jest (mo¿e i czasem nik³a) szansa, ¿e kto¶ uwagi we¼mie na powa¿nie.

Ciê¿ko zwróciæ uwagê prywatnie komu¶, kto podaje fa³szywy email na grupie.

--
GLaF

Data: 2013-10-04 12:25:00
Autor: Przemys³aw Ryk
[ort] Re: Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to c o?
Dnia Fri, 04 Oct 2013 04:30:23 +0200, user@domain.invalid napisa³(a):

Tak - wiem, ¿e zaraz stwierdzisz, ¿e gdzie indziej bij± Murzynów. Niemniej
jednak korona by Ci z g³owy nie spad³a, gdyby¶ ze sprawdzania pisowni zacz±³
korzystaæ.

Nie lubiê, gdy kto¶ wali ortami i nie chce mu siê nawet s³ownika u¿ywaæ, czy ró¿nego rodzaju autokorekt, które s± pod rêk±. Ba, moim zdaniem nie t³umaczy to nawet dyslektyków, bo to lenie nie dyslektycy. Ale jeszcze bardziej nie lubiê publicznego zwracania uwagi, jest to równie nieeleganckie, szczególnie, ¿e w ¿aden sposób nie podnosi warto¶ci dyskusji.

Chêtnie wys³a³bym to do Chrisa na priv. Jednak z wstawki we from:
chris@spam.pl ciê¿ko wywnioskowaæ, jaki jest Jego adres e-mail.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Do¶wiadczenie i alkoholizm zawsze zwyci꿱 m³odo¶æ i entuzjazm.          ]

Data: 2013-10-04 11:45:54
Autor: Chris
[ort] Re: Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Mam włączone sprawdzanie pisowni w OE ale nie wiem czemu to nie działa w postach wysyłanych na forum.

Data: 2013-10-04 12:25:00
Autor: Przemys³aw Ryk
[ort] Re: Je¶li nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Dnia Fri, 4 Oct 2013 11:45:54 +0200, Chris napisa³(a):

Tak - wiem, ¿e zaraz stwierdzisz, ¿e gdzie indziej bij± Murzynów. Niemniej
jednak korona by Ci z g³owy nie spad³a, gdyby¶ ze sprawdzania pisowni
zacz±³ korzystaæ.

Mam w³±czone sprawdzanie pisowni w OE ale nie wiem czemu to nie dzia³a w postach wysy³anych na forum.

Przepraszam - na jakie forum?

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Rozczarowanie: Kiedy czasem my¶lisz, ¿e los siê do ciebie u¶miechn±³,    ]

Data: 2013-10-04 12:33:54
Autor: Chris
[ort] Re: Je¶li nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Przemys³aw Ryk nabazgra³(a):

[...]

Sorry masz racjê mój b³±d .. z rozpêdu posz³o.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-10-04 08:14:04
Autor: robot
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
W dniu 2013-10-03 15:15, Chris pisze:

W sumie to do tego na czym pracujesz IPC nie ma żadnego znaczenia, lepiej kupić dobry monitor z matową matrycą bo IPS da ci głównie odświerzanie a to się przydaje przy danamicznych grach FPS.

Toż ja zawsze myślał, że IPS ma większy czas reakcji i było to jego wadą w grach. Czy coś pomieszałem?

--
pozdro
2x XEON E5-2650@2,4GHz 16C/32T|64GB RAM|2xGTX780|1xHD7850|ASUS Z9PE-D8WS

Data: 2013-10-04 09:57:19
Autor: jakson
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Toż ja zawsze myślał, że IPS ma większy czas reakcji i było to jego wadą w grach. Czy coś pomieszałem?

Wiekszy niz TN? To nic nie pomieszales.

Ogolnie jest tak:
czas reakcji: TN < IPS < *VA
kontrast:      *VA > TN > IPS

Wracajac do watku:
Mialem juz 2 monitory na matrycach *VA (tanie, do 1500zl)
i niestety oba _smuzyly_.
Nie chodzi nawet o gry (choc czesto grac sie nie dalo),
ale przewijanie tekstu / kodu / stron www przy takim smuzeniu jest strasznie irytujace.

Wybralem IPS (tez, te "z dolnej polki" - do 1500zl) i nie smuzy,
ale kontrast jest straszny, tzn. czarny swieci niemilosiernie.

Z TNami nie mialem juz dawno do czynienia (poza tymi w laptopach)
i nie chce namawiac, ale chyba dobrym wyborem nadal jest jakas _dobra_ TN-ka -
- poza kiepskimi katami one nie maja wiekszych wad*.

Porownujac mojego taniego IPS z TN-ami z "niedrogich" laptopow,
to oczywiscie wole mojego IPSa - kolory (zwlaszcza odcienie szarosci,
przejscia tonalne) sa nie do porownania.

Data: 2013-10-04 11:54:41
Autor: user
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
W dniu 2013-10-04 09:57, jakson pisze:
[...]

Też wczoraj doszedłem do wniosku, że skoro mam tanią TNkę w domu i w pracy a brakuje mi tylko rozmiaru + rozdzielczości... to pozostanę przy TNce... może jakaś Iiyama E2480HS, czy w ten deseń. Chyba nawet mam to w pracy i mi odpowiada, po powrocie z choroby sprawdzę.

Data: 2013-10-03 14:58:06
Autor: user
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
W dniu 2013-10-03 08:59, user@domain.invalid pisze:
[...]

Dla posiadaczy... czy ktoś może mi powiedzieć, jak wygląda sprawa pracy na tym monitorze w nocy? Sporo osób pisze, ze tanie IPSy w nocy "srebrzą" i trudno się na nich pracuje. Jak jest w tym przypadku?

Data: 2013-10-03 17:11:48
Autor: Mr. Misio
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?
Użytkownik user@domain.invalid napisał:
[...]

"srebrzÄ…" i trudno siÄ™ na nich pracuje. Jak jest w tym przypadku?

A ja bym jeszcze zwrocil uwage na monitory z czujka natezenia swiatla otoczenia. Mam i sobie chwale. Robi sie ciemno to monitor sie przyciemnia. Robi sie slonecznie to sie rozjasnia.

Data: 2013-10-03 17:46:23
Autor: ww
Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?

Użytkownik <user@domain.invalid> napisał w wiadomości news:l2j4i9$e1m$1news.mm.pl...
Witam, muszę w końcu wymienić leciwą 19-tkę na coś większego... używam monitora głównie do deweloperki (web/desktop) więc wymagań nie mam zbyt ogromnych dlatego monitor do 800zł będzie dla mnie ok.

Lepiej jeszcze to przemyśl. Szukałem bardzo długo monitora do takich zastosowań
i w końcu kupiłem eizo fs-2331. Dla mnie to jest absolutne minimum do wielogodzinnego
wpatrywania się w kod, jakiejś podstawowej edycji grafiki i podobnych spraw. Niektórym
nie pasują proporcje obrazu ale osobiście nie mam z tym żadnych problemów.

 Co myÅ›licie o LG
24EA53VQ-P (IPS + LED)? W necie dość sporo dobrych opinii, ale może jest coś lepszego w tej cenie na co zwrócić uwagę?

Poczytaj dokładnie o tych matrycach. One pod wielowa względami są gorsze nawet
od tn.

Jeśli nie LG 24EA53VQ-P, to co?