Jeśli nie mBank to co?

Data: 2019-11-11 20:15:50
Autor: Krystek
Jeśli nie mBank to co?
Powoli dojrzewa we mnie myśl o wyprowadzce z mBanku. Konto tam utrzymuję przede wszystkim dla płatności przez Internet (mTransfer oraz płatności kartą) i tej roli spisuje się całkiem nieźle. Ale reszta to dramat. Ciągłe psucie systemu transakcyjnego, wymóg minimalnej kwoty zakupów kartą dla braku opłat za kartę itp. itd.  W jednym banku mam kartę MC, a w mBanku VISA.

Jaki bank miałby porównywalną ofertę? PeKaO SA wygląda sensownie, ale dla wariantu Konto Przekorzystne mają tylko MC, a nie VISĘ. Może jakiś inny bank?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-11-12 01:18:27
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
W dniu poniedziałek, 11 listopada 2019 20:15:53 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
[...]

O, rzeczywiście wprowadzili MKZ do zwolnienie z opłaty za debetówkę - ale na to jest sposób, oczywiście bez gwarancji - zamień sobie "eKonto standard" - czy jakie tam masz, byle nie "ekonto mobilne" - na "eKonto osobiste" - debetówki będą darmowe przy 1 transakcji miesięcznie.

Druga sprawa to żaden problem zamówić sobie w mBąku debetówkę MC w miejsce debetówki visa - a nawet można mieć dwie na raz (a nawet 3 - w ostatnich dwóch latach w okolicach finału WOŚP dostępna była również "mc limitowana" - a w to lato było nawet specjalna na przystanek woodstock).

Jaki bank miałby porównywalną ofertę? PeKaO SA wygląda sensownie, ale dla wariantu Konto Przekorzystne mają tylko MC, a nie VISĘ. Może jakiś inny bank?

Na początek sprawdź milka: darmowe konto, debetówka visa i wszystkie bankomaty przy wpływie 1k/mc i jednej płatności debetówką lub blikiem.
Są też debetówki HCE.
Do tego (chyba wciąż) 200zł na start - wystarczy spełnić warunki bezpłatności.
Możesz też założyć z mojego polecenia: kod 24202527 na www.bankmillennium.pl/lubietopolecam

Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc, bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.
Również dostępne darmowe debetówki HCE (nie trzeba mieć plastiku).
Są również premie na start oraz program poleceń - mój kod 1013777859.

bnp paribas - konto darmowe, karta mc darmowa przy 1 pyk/mc, ale z bankomatami chyba gorzej - dla mojego konta starszego typu darmowe tylko planet cash.
Ale są fajne premie na start, więc choćby dlatego warto wypróbować.

kantor aliora - konto i debetówka mc darmowe, bankomaty niestety będą od grudnia płatne.

popierdółka nest - 3*0, debetówka visa - no ale to jest popierdółka.

inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc, bankomaty nie pamiętam.

idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej funkcję serka w pułapce na myszy ;P

Data: 2019-11-12 13:36:22
Autor: J.F.
Jeśli nie mBank to co?
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0854b67d-c76a-4659-888f-04886b42c49b@googlegroups.com...
[...]

A innych wad to "osobiste" nie ma ?

[...]

Ale MC ma mniejsze oplaty ?

inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc, bankomaty nie pamiętam.

Darmowe bankomaty PKOBP i Santandera (tu sie upewnic). A to akurat w Polsce bardzo duzo.

idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej funkcję serka w pułapce na myszy ;P

getin mnie ostatnio ciut wk*, ale tak ogolnie to chyba dziala ?
Z ryzykiem czekania tydzien na wyplate z BFG ... lub uslyszenia, ze dla wszystkich nie starczy :-)

J.

Data: 2019-11-12 22:32:56
Autor: Akarm
Jeśli nie mBank to co?

Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc, bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.

Ja debetówkę mam, bezpłatną bezwarunkowo - przeniesiona IQ z Volkswagenbanku. Ale bez niej też bym się obył, z bankomatu wypłaciłem czekiem z aplikacji Santander w smartfonie. :)
Płacę kredytową 1-2-3, jeszcze raz dziękuję za cynk. :)
Chociaż przez tę kartę wczoraj wydałem prawie całą rentę, z okazji chińskiego dnia singla. Kuźwa... A miałem się opanować. ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-11-13 04:55:01
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
W dniu wtorek, 12 listopada 2019 22:33:02 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

Ja debetówkę mam, bezpłatną bezwarunkowo - przeniesiona IQ z Volkswagenbanku. Ale bez niej też bym się obył, z bankomatu wypłaciłem czekiem z aplikacji Santander w smartfonie. :)

Jak już to z deutsche banku.
A nie biorą się za psucie tej bezpłatności?

Druga sprawa to blik - w PL rzeczywiście można się bez debetówki obyć, bo ponad 90% bankomatów już obsługuje blik - i chyba we wszystkich działają również czeki.
Co jest ważne akurat w przypadku santandera - zapomniałem o tym, ale to chyba jedyny bank, który pozwala na tworzenie czeków blik również w ST - więc nawet nie trzeba mieć smarkfona.
Drugi wyjątek to ING - choć ten akurat pozwala na kody blik w ST.

Różnica taka, że czeki działają w bankomatach - i to chyba tyle, w żadnym sklepie póki co nie udało się zapłacić czekiem - a w internecie nie testowałem.
Kody zaś w ST oczywiście za bardzo do bankomatu się nie przydadzą - choć we dwie osoby się da - w sklepie również nie, za to do internetu są OK - choć oczywiście debetówka lepsza z uwagi na chargeback.

Płacę kredytową 1-2-3, jeszcze raz dziękuję za cynk. :)
Chociaż przez tę kartę wczoraj wydałem prawie całą rentę, z okazji chińskiego dnia singla. Kuźwa... A miałem się opanować. ;)

Uuu, co to za chiński dzień singla?
Ale debetówką też byś całą rentę wydał - więc i tak się opanowałeś, bo kredytówką mógłbyś wydać więcej niż rentę - chyba że prewencyjnie zmniejszyłeś limit (można samodzielnie w ST).

Dla kart 1-2-3 wydawanych od bodajże sierpnia zmienili zasady zwrotów - 1 % jest teraz za sport, 2% za ubrania i buty, 3% pozostaje za knajpy.
Dla starych jest jak było.
Udało się namówić żonę na tą kartę - poszło łatwo, bo z klika - można więc będzie robić oscylatorek w sklepach odzieżowych ;>

Data: 2019-11-13 15:35:32
Autor: Akarm
Jeśli nie mBank to co?

Jak już to z deutsche banku.

Zgadza się, z Deutsche Banku.
Niezbyt mocno człowiek pamięta tę karuzelę banków. ;)

A nie biorą się za psucie tej bezpłatności?

Na razie nic nie słychać. Zobaczymy w maju 2021 roku, kiedy skończy się data ważności tej karty.

Uuu, co to za chiński dzień singla?

11.11 - spore obniżki w chińskich sklepach, do tego dużo kuponów i kodów rabatowych.

Ale debetówką też byś całą rentę wydał
Pewnie nie, bo tylko do kwoty leżącej na rachunku bieżącym. Kredytową mogę spłacać również z oszczędnościowego.

[...]

:)
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-11-14 13:49:37
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
Kurtałka, chwaliłem kupala za czeki blik w ST i co - szukam dziś tej opcji i nie ma, murwa ich kadź, zrównali w dół.
Bo co mi po logowaniu aliasem (wprowadzili, żeby klienci ex. db mogli się logować numerem z db), skoro coś lelszego zniknęło?

Data: 2019-11-15 02:40:47
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
A jednak trzeba zwrócić honor santiemu (i nie nazywać go kupalem ;) - bo co ślepemu po oczach, jak szuka opcji nie tam gdzie trzeba.
Czeki blik nadal można tworzyć w ST - trzeba szukać w "przelewach".
A logowanie aliasem również działa (choć do głównego banku lepiej logować się identyfikatorem - potem pamięta się go, gdy trzeba do banku zadzwonić - a, i to też w santim zmienili, nie ma już "hasła do kontaktu z infolinią", tylko pin, z którego podaje się 3 cyfry - jak prawie wszędzie już - ciekawe, czy w citku ciągle trzeba podawać cały).

Data: 2019-11-15 02:57:59
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
I jeszcze jedna poprawiona sprawa - te fatalne ograniczenia przelewów w ST, do 35k dziennie (25k z dodatkowym potwierdzeniem SMS, 10k bez dodatkowego potwierdzenia) - można sobie to zwiększyć do 135k - czyli 125k+10k - nie jest więc idealnie, ale jest sporo lepiej.
Dodatkowa zaleta, że można to załatwić nie tylko w oddziale, ale również przez videorozmowę z doradcą (w ST lub apce) - musi być video bo trzeba pokazać dowód.

Data: 2020-01-26 18:25:24
Autor: Borneq
Jeśli nie mBank to co?
Miałem do tej pory konto w NBanku.
Dziś długa przerwa techniczna z powodu której teraz mam problemy a ratami PayU Allegro.
A po przerwie - bardzo popsuli stronę, nic się nie da robić.
Co zamiast MBanku?
Powinna być możliwość bezpłatnych lub tanich przelewów błyskawicznych, być obsługiwany przez PayU oraz, co bardzo ważne, autentykacja jak w MBanku czyli kod dostępu, a nie jak w Alior TMObile czy NEst Bank, seria podchwytliwych pytań:
- jaki telefon (mam kilka, któ(C)y akurat do banku?)
- jakie konto e-mail (mam kilka)
- czy mam kredyt w tym i w tym, czy mam kartę aktywną debetową, kredytową itp

Data: 2020-01-26 18:37:12
Autor: Borneq
Jeśli nie mBank to co?
On 1/26/20 6:25 PM, Borneq wrote:
- jaki telefon (mam kilka, któ(C)y akurat do banku?)
- jakie konto e-mail (mam kilka)
- czy mam kredyt w tym i w tym, czy mam kartę aktywną debetową, kredytową itp

Millenium? Santander? Ing?

Data: 2020-01-27 00:40:32
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
Bezpłatne express elixir i blue cash bez ograniczeń na koncie bezpłatnym bez warunków tylko w santander.
Do tego możesz dostać 300zł.
Możesz założyć z mojego polecenia, kod 1013777859
Tylko zamów bez debetówki - do bezpłatności wymaga 5 pyk/mc.

Ostatnio zmienili autoryzację telefoniczną z hasła na kod - a tak często dzwonisz, że jest to ważne?

Data: 2020-01-27 13:18:54
Autor: Borneq
Jeśli nie mBank to co?
On 1/27/20 9:40 AM, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Chodzi o autoryzację w rozmowie z konsultantem, wyputyuje się o mail, telefon, produkty, potem okazuje się ze był jeden błąd w odpowiedzi i koniec.

Data: 2020-01-27 04:29:01
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 13:18:56 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:
> [...]
> Chodzi o autoryzację w rozmowie z konsultantem, wyputyuje się o mail, telefon, produkty, potem okazuje się ze był jeden błąd w odpowiedzi i koniec.

Wiem, dlatego pytam, czy tak często dzwonisz do banku, że ma to kluczowe znaczenie?
I powtarzam - w santander jest OK, do niedawna było hasło, które trzeba było powiedzieć "konsultantowi" "paszczowo" - a od niedawna wprowadzili kod, który się podaje automatowi przez klawiaturę telefonu.

Data: 2019-11-15 16:50:50
Autor: Krystek
Jeśli nie mBank to co?
W dniu 2019-11-12 10:18, Dawid Rutkowski pisze:
Dalej santander - konto darmowe, karta - do wyboru visa lub mc - przy 5 pyk/mc, bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.
Również dostępne darmowe debetówki HCE (nie trzeba mieć plastiku).

Czy Santi nadal ma tak wk... ST jak BZ WBK? Bo akurat w BZ-cie zlikwidowałem rachunek sto lat temu, gdy zaczął mi działać na nerwy ich system transakcyjny. Musiałem ganiać do oddziału, by odblokowali dostęp, mimo że na 1000% podawałem prawidłowe hasło przy logowaniu. Jeśli w pogrobowcu BZ WBK są takie same atrakcje to podziękuję.

kantor aliora - konto i debetówka mc darmowe, bankomaty niestety będą od grudnia płatne.

To akurat mam, Kantor Alior. Sporadycznie używam. Ale tu do płatności elektronicznych pozostaje jedynie karta? Nie ma takiej bramki jak mTransfer mBanku?

popierdółka nest - 3*0, debetówka visa - no ale to jest popierdółka.

Mam. Nie używam. Przysłali kiedyś kartę, ale jej nie aktywowałem - kolejnej już nie przysłali.

inteligo - konto darmowe, debetówka visa lub mc darmowa przy płatności 100zł/mc, bankomaty nie pamiętam.

A nie zrobiła się z tego kosiarka do koszenia klientów pod skrzydłami państwowego banku ze skarbonką? Gdy pojawił się mBank i Inteligo to po założeniu konta w mB nie chciało mi się już zakładać w Inteligo. A później pojawiły się opłaty i trzeba było się zdecydować na ileśtam rachunków, by ponosić jak najmniej opłat za to, czy za tamto...

idei czy getoutu nie polecam nawet wrogom, choć mają swoje zalety, ale mają raczej funkcję serka w pułapce na myszy ;P

Od tego to z daleka.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-11-15 08:15:29
Autor: Dawid Rutkowski
Jeśli nie mBank to co?
W dniu piątek, 15 listopada 2019 16:51:19 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]

Czy Santi nadal ma tak wk... ST jak BZ WBK? Bo akurat w BZ-cie zlikwidowałem rachunek sto lat temu, gdy zaczął mi działać na nerwy ich system transakcyjny. Musiałem ganiać do oddziału, by odblokowali dostęp, mimo że na 1000% podawałem prawidłowe hasło przy logowaniu. Jeśli w pogrobowcu BZ WBK są takie same atrakcje to podziękuję.

ST ten sam od 2017 (od wtedy mam), wtedy był to jeszcze BZ WBK.
Systematycznie jakieś tam zmiany wprowadzają.
Problemów z logowaniem nie miałem nigdy.
A nawet jakby co, jest jeszcze apka - więc jakby były problemy, to, jak pisałem, sprawy wymagające do tej pory wycieczki do oddziału można załatwić w rozmowie video z konsultantem (pokazujesz dowód do kamerki w telefonie/tablecie).
I naprawdę mi to zadziałało - nawet mimo buga, który mają - jak tylko gadasz, to apka w tle się wylogowywuje - i śmieszne jest to, że gadać nadal możesz, ale jak tylko dotkniesz ekranu, to rozmowa się kończy i przechodzisz do ekranu startowego.
Nie testowałem, czy temu wylogowaniu można zapobiec głaszcząc ekran telefonu (i przy okazji panią - nawet ładne mi się trafiły - po buźce ;).
Ale nawet jak zerwie, to następny konsultant albo przełączy Cię do poprzedniego (mają dostęp do logu z kim rozmawiałeś) albo sam zakończy sprawę.

> [...]

To akurat mam, Kantor Alior. Sporadycznie używam. Ale tu do płatności elektronicznych pozostaje jedynie karta? Nie ma takiej bramki jak mTransfer mBanku?

A po co ci coś takiego jak mTransfer? Przecież to nic nie daje, jedynie napycha kabzę mBąkowi.
W necie płaci się kartą, ew. google pay, visa checkout albo masterpass.
Daje to ochronę chargeback.
Przy mTransferze - nawet z konta karty kredytowej - chargebacku nie ma.

Teraz praktycznie każdy bank ma odpowiednik mTransferu - i to nawet lepszy, bo mTransfer działa tylko wtedy, gdy sprzedawca ma konto w mBąku, a inne systemy nie mają takich ograniczeń - choć tu akurat racja, że kantor aliora tego nie ma ;>

Ale ma kartę, którą można bez problemu płacić w PLN (do niedawna nie miał) oraz (korzystnie) we wszystkich innych walutach świata (tylko najpierw trzeba kupić tą walutę albo euro).

> [...]

A nie zrobiła się z tego kosiarka do koszenia klientów pod skrzydłami państwowego banku ze skarbonką? Gdy pojawił się mBank i Inteligo to po założeniu konta w mB nie chciało mi się już zakładać w Inteligo. A później pojawiły się opłaty i trzeba było się zdecydować na ileśtam rachunków, by ponosić jak najmniej opłat za to, czy za tamto...

Nie wiem jak kiedyś, obecnie (od kilku lat) bez debetówki całkowicie darmowe - a z bankomatów można korzystać blikiem, maszynki pko oraz santandera darmowe.
ST szybki i sprawny, fajna apka.

PKO traktuje inteligo chyba sentymentalnie - obsługa w oddziałach bardzo okrojona - ale z jakiegoś powodu go nie likwidują, choć sam się temu dziwię.

Data: 2019-11-15 17:50:10
Autor: Krystek
Jeśli nie mBank to co?
W dniu 2019-11-15 17:15, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

A ja miałem kilka razy. O parę razy za dużo. Moze w Santanderze już poprawili.

[...]

Aplikacji żadnego banku nie używam. Nie mam takiej potrzeby. Co innego karta płatnicza, gdy np. trzeba zapłacić za bilet kupiony online. W przypadku kart wydanych przez polskie banki trzeba mieć telefon w pogotowiu przy takiej operacji, bo SMS z 3-D Secure wymagany do autoryzacji płatności.

[...]

Nic dziwnego, że ładne buzie muszą zatrudniać - wszak to wideorozmowa. Chociaż często kompetencje nie idą w parze z ładną buzią.

[...]

Jak to mówi Podsiadło w reklamie "Krokodyla": No w sumie... W morelach często płacę kartą, bo za płatności przez bramki banków za pośrednictwem operatora płatności kasują dodatkową prowizję.

[...]

Aż zerknę co tam teraz dają. Amra by się przydał, by rozjaśnić w głowie ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Jeśli nie mBank to co?