[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...

Data: 2010-08-23 11:46:29
Autor: guest
[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
.... to masz przechlapane.

Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.

Ja z lenistwa/wygodnictwa dla id logowania używam InFormEnter (plugin dla Firefoxa do wypełniania formularzy). Mam to zainstalowane na dwóch komputerach z których wykonuję 99% operacji bankowych. Minusem jest to, że brak konieczności wklepywania id skutecznie odparował mi je z pamięci.

No i podczas kilkudniowego wyjazdu zagranicznego nagle zaistniała konieczność skorzystania z serwisu transakcyjnego. Konkretnie Aliora, który nie jest moim podstawowym bankiem, stąd pamiętanie id traktowałem po macoszemu.

No i tutaj DZONK:
Zapomniałem jaki mam CIF. Telefon na infolinię i przykrość - nie ma fizycznej możliwości uzyskania "zdalnie" id logowania - tak mnie poinformowano. Nie można się w żaden sposób uwierzytelnić za pomocą danych osobowych, gdyż do uzyskania jakiejkolwiek informacji od nich, na wejściu wymagany jest właśnie CIF.
Pani poleciła mi a) zajrzenie do umowy, b) wizytę w oddziale banku gdzie podpisywałem umowę, co było dosyć trudne z uwagi na 1.100 km odległość od banku i od umowy.

Próbowałem skontaktować się z moim dedykowanym "opiekunem klienta zamożnego". Też nie potrafił mi pomóc - gdy po nieudanej próbie z generalną infolinią opisałem mu sprawę mailowo i nie odpowiedział w ciągu 36h, to zadzwoniłem na służbową komórkę - za którymś razem pani odebrała - "przepraszam! jestem na urlopie! pisał pan maila? I nie dostał pan odbitki? Muszę to sprawdzić dlaczego pan nie dostał. Proszę zadzwonić na infolinię! Do widzenia!"

Także Alior nie przewiduje obsługi takiej sytuacji, w której klient zapomniał swojego id i chciałby uzyskać go uwierzytelniając się za pomocą wszelkich innych danych wprowadzonych do systemu (pesele, nazwiska panieńskie, numery kont i kart itp.)

I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości zadania pozostawiając mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiązanym problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej kultury bankowości.

Ku nomen omen pamięci.

Data: 2010-08-23 13:21:22
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
guest pisze:

... to masz przechlapane.

Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane osobowe.

W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie uzyskasz Å‚adnie proszÄ…c konsultanta.

--
MiCHA

Data: 2010-08-23 05:00:51
Autor: Rafal M
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

Jak s³usznie zauwa¿y³e¶ - sam jeste¶ sobie winien. Zapomnienie numeru
klienta/loginu to sytuacja w miarê typowa (czyt. "projektanci systemu
bankowego powinni j± przewidzieæ") i jej rozwi±zanie jest proste: wizyta
w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Mo¿na dyskutowaæ, czy to
dobrze, czy ¼le, ale ja akurat uwa¿am, ¿e dobrze. CIF jest wszak jedyn±
"dan± osobow±", której nie da siê zdobyæ w inny sposób. Takie duperele
jak nazwisko panieñskie matki figuruj± w wielu ró¿nych miejscach i nie
s± de facto ¿adnym zabezpieczeniem. Nie ¿yczy³bym sobie, aby bank
podawa³ mój CIF ka¿demu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane
osobowe.

W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie
uzyskasz ³adnie prosz±c konsultanta.

I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu  TYLKO przez wizyte
w placowce jest tutaj ok.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-08-23 14:22:44
Autor: DanW
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
W dniu 23-08-2010 14:00, Rafal M pisze:
[...]

A ja uwa¿am, ¿e powinni przys³aæ taki numer SMS-em. Telefon "zaufany" z pewno¶ci± maj± w systemie.

Data: 2010-08-23 15:56:57
Autor: sTav
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Rafal M wrote:
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go
nie uzyskasz ³adnie prosz±c konsultanta.

I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu  TYLKO przez wizyte
w placowce jest tutaj ok.

Chyba jest ró¿nica miedzy "u³atwianiem zdobywania loginu" a *pomoc±* ze strony banku w *odzyskaniu* tego¿.
S± inne mo¿liwo¶ci 100% zdalnego potwierdzenia to¿samo¶ci klienta, nie opierajace siê wy³±cznie na typowych danych personalnych. Przykladem moze tu byæ n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak dodatkowe has³o, i/lub co¶ z zakresu historii operacji. Zalezy tylko od inwencji banku, a nie zmusza do wizyty w placówce, co w przypadku opisanym bylo po prostu niewykonalne.

--
Pozdrowienia!
M.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-08-23 19:28:18
Autor: mvoicem
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:
Rafal M wrote:
[...]

No nie oszukujmy siê. Jak kto¶ nie pamiêta swojego loginu, to i pytanie-odpowied¼ zapomni.

Ja np. w citibanku (i chyba w mbanku) mam ustawione jakie¶ has³o telefoniczne, którego oczywi¶cie nie pamiêtam. Jak przyjdzie co do czego, to strzelê jakie¶ s³owo które bêdzie mi siê wydawaæ ¿e mog³o mi przyj¶æ do g³owy w czasie ustawiania, i na jakie¶ 10% trafiê ;).

W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzaj±ca - tj. zachowanie "opiekuna klienta zamo¿nego". Po to taki kto¶ jest, ¿eby w takich sytuacjach pomóc, przekierowaæ do kogo¶,  a nie "proszê zadzwoniæ na infoliniê".

p. m.

Data: 2010-08-23 22:46:42
Autor: MarekZ
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
U¿ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4c72afb2$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Przecie¿ to taka sama nazwa jak na przyk³ad "starszy merczendajzer do spraw kawy", wiêc czy on opiekun klienta zamo¿nego czy niezamo¿nego to chyba raczej jeden pies.

IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to doradca nie ma i nie powinien mieæ wiele do powiedzenia w tej kwestii.

Data: 2010-08-23 23:45:17
Autor: mvoicem
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
(08/23/2010 10:46 PM), MarekZ wrote:
[...]

No ale jednak opiekun. Jego opieka nie powinna siê sprowadzaæ do "proszê zadzwoniæ na infoliniê", niezale¿nie od planów urlopowych.

Mail do klientów którzy s± objêci jej opiek± "W dniach takich a takich jestem na urlopie, zastepuje mnie XXXX YYYYY, tel ZZZZZ ", albo choæby po prostu przekierowanie telefonów do tego XXXX YYYYY jest moim zdaniem absolutnym minimum.

IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to
doradca nie ma i nie powinien mieæ wiele do powiedzenia w tej kwestii.

Wydaje mi siê, ¿e je¿eli doradca zna klienta osobi¶cie, powinien (oczywi¶cie - to jest kwestia procedur) mieæ mo¿liwo¶æ "odzyskania" jego loginu.

p. m.

Data: 2010-08-24 01:06:02
Autor: sTav
Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
mvoicem wrote:
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:

[...]

Chyba nie skuma³e¶ :-)
Chodzi o taki zestaw "pytanie-odpowied¼" jaki bywa u¿ywany przy odzyskiwaniu zapomnianych hase³.
Zarówno pytanie jak i odpowied¼ s± zdefiniowane przez klienta i zapisane w systemie. Konsultant zadaje pytanie w/g wzorca i ma otrzymaæ poprawn± odpowied¼.
Na przez siebie zdefiniowane pytanie klient odpowiedzi nie zapomni, - (chyba ¿e nie przemysla³ do czego ta procedura ma s³u¿yæ).

 -- Pozdrowienia!
M.
marmro.homeip.net

Data: 2010-08-23 18:04:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jeśli zapomniałeś CIF...
Rafal M pisze:

Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru
klienta/loginu to sytuacja w miarÄ™ typowa (czyt. "projektanci systemu
[...]

Aczkolwiek akurat w przypadku Aliora jawnie napisany CIF figuruje na każdym potwierdzeniu operacji kasowej, co w moim przekonaniu jest poważnym błędem. :-(

--
MiCHA

Data: 2010-08-23 13:30:40
Autor: Kris

Użytkownik "guest" <newspoolREMOVE@THISgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i4tg1m$2so6$1news2.ipartners.pl...
[...]

Ja w takiej samej sytuacji zadzwoniłem do macierzystego oddziału i udalo mi się przekonac pracownice aby podała mi nr użytkownika

Krzysiek

Data: 2010-08-23 13:51:21
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
On Mon, 23 Aug 2010 11:46:29 +0200, guest wrote:

I mimo mojego błędu mam wrażenie, że bank nie stanął na wysokości
zadania pozostawiajÄ…c mnie w sytuacji kryzysowej z nierozwiÄ…zanym
problemem, a czego innego jako klient oczekiwałbym w ramach wyższej
kultury bankowości.

To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

--
xbartx

Data: 2010-08-23 16:08:55
Autor: DanW
W dniu 23-08-2010 15:51, xbartx pisze:
[...]

A jeśli to nie wyjazd tylko wypadek i przykucie na kilka miesięcy do łóżka szpitalnego doprowadziło by do takiej sytuacji?

Data: 2010-08-23 16:23:04
Autor: guest
W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
To chyba Ty powinieneś pomyśleć przed wyjazdem a nie bank, nieprawdaż?

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym pomocy w rozwiązaniu problemu.

Rozumiem i popieram politykę bezpieczeństwa chroniącą dostęp do danych wrażliwych osobom niepowołanym. Skoro uwierzytelnienie za pomocą podania danych osobowych jest zbyt słabe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i mailem poprzez który wielokrotnie wymienialiśmy korespondencję, więc to on może "otworzyć" sprawdzony kanał komunikacyjny.

A tak to w imię "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt egzotycznego problemu.

Data: 2010-08-23 18:03:22
Autor: newsy
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
U¿ytkownik "guest" <newspoolREMOVE@THISgazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i4u088$2bb$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-08-23 15:51, xbartx pisze:
To chyba Ty powiniene¶ pomy¶leæ przed wyjazdem a nie bank, nieprawda¿?

To prawda. Ale jak ju¿ mi zdarzy siê nie pomy¶leæ, to oczekiwa³bym pomocy w rozwi±zaniu problemu.

Rozumiem i popieram politykê bezpieczeñstwa chroni±c± dostêp do danych wra¿liwych osobom niepowo³anym. Skoro uwierzytelnienie za pomoc± podania danych osobowych jest zbyt s³abe - to bank dysponuje i moim nr telefonu, i mailem poprzez który wielokrotnie wymieniali¶my korespondencjê, wiêc to on mo¿e "otworzyæ" sprawdzony kana³ komunikacyjny.

A jakby ci kto¶ 'skroi³' laptopa i w ten sposób uzyska³ CIF to co by¶ wtedy powiedzia³?

Data: 2010-08-23 19:31:07
Autor: mvoicem
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
(08/23/2010 06:03 PM), newsy wrote:
> [...]
>  mo¿e "otworzyæ" sprawdzony kana³ komunikacyjny.
A jakby ci kto¶ 'skroi³' laptopa i w ten sposób uzyska³ CIF to co by¶ wtedy

To by powiedzia³ ¿e trudno, has³a jednak nie zna.

Przecie¿ CIF to tylko login. Ty np. znasz mój login do gmaila i to bez krojenia laptopa, a jako¶ nie drê szat z powodu bezprzyk³adnego naruszenie mojego bezpieczeñstwa.

p. m.

Data: 2010-08-24 09:33:37
Autor: guest
[Alior] Je�li zapomnia�e� CIF...
W dniu 2010-08-23 18:03, newsy pisze:

A jakby ci kto� 'skroi�' laptopa i w ten spos�b uzyska� CIF to co by� wtedy
powiedzia�?

Zakładając, że udałoby mu się złamać AES'a i pozyskać CIF z szyfrowanej partycji - no cóż, pewnie napsułby mi krwi blokując konto poprzez trzykrotną próbę odgadnięcia hasła.

Data: 2010-08-26 09:48:59
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Mon, 23 Aug 2010 16:23:04 +0200, guest napisał(a):

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
pomocy w rozwiÄ…zaniu problemu.

No i masz takie rozwiÄ…zanie - wizyta w oddziale.

[...]

A tak to w imiÄ™ "niedasizmu", procedur (lub ich braku) - bank nie
potrafił zaproponować mi rozwiązania konkretnego i raczej niezbyt
egzotycznego problemu.

Telefon i mail nie są w stanie w 100% potwierdzić, że osoba z drugiej strony to na pewno Ty.

--
xbartx

Data: 2010-08-26 14:32:33
Autor: guest
W dniu 2010-08-26 11:48, xbartx pisze:
Dnia Mon, 23 Aug 2010 16:23:04 +0200, guest napisał(a):

To prawda. Ale jak już mi zdarzy się nie pomyśleć, to oczekiwałbym
pomocy w rozwiÄ…zaniu problemu.

No i masz takie rozwiÄ…zanie - wizyta w oddziale.

Nie rozumiemy się. Wizyta w banku to propozycja rozwiązania problemu (w moim przypadku niespełnialna) a nie jego rozwiązanie. W moim przypadku rozwiązaniem problemu byłoby znalezienie sposobu na zdalne przekazanie mi CIF i zrobienie tego.

Skoro uwierzytelnienie za pomocÄ… podania
[...]

Argumenty dryfują powoli w stronę, w której zacznę się zastanawiać, czy wizyta w banku osoby z dokumentem na 100% potwierdza jej tożsamość - a może dokument sfałszowany, a może bliźniak podstawiony... Myślę, że po zadzwonieniu na moją komórkę i zadaniu paru pytań z danych widniejących w systemie możnaby zminimalizować ryzyko udostępnienia - w końcu nie hasła, ale loginu wymagającego podania tegoż - klientowi.

A tak to fakt jest taki, że procedury są tak skonstruowane, że potrafią skutecznie "uchronić" właściciela przed dostępem do jego konta. Jak dla mnie wylanie dziecka z kąpielą.

Data: 2010-08-26 12:45:18
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:32:33 +0200, guest napisał(a):

A tak to fakt jest taki, że procedury są tak skonstruowane, że potrafią
skutecznie "uchronić" właściciela przed dostępem do jego konta. Jak dla
mnie wylanie dziecka z kÄ…pielÄ….

To zgłoś to po prostu do banku. Bank jak każda firma ma jakieś procedury i albo takiej sytuacji, jak Twoja, nie wzięli pod uwagę, albo wzięli i nie chcąc sobie komplikować życia, zrobili jak zrobili, ciężko powiedzieć jak jest naprawdę. Bank to taki mały "system" a z "systemem" raczej nie wygrasz ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-23 17:26:41
Autor: monter.FM
W dniu 2010-08-23 11:46, guest pisze:
... to masz przechlapane.

Na początku od razu podkreślę, że sam jestem sobie winien. Id do
logowania powinno się albo pamiętać, albo mieć zapisane.

Moje ID też pamięta Firefox, ale na wszelki wypadek mam zapisane w komórce (Nokii) - w aplikacji Hack Proof Password Manager (wcześniej używałem polskiego nSecure). Aplikacja pokazuje zapisane w niej dane po wpisaniu hasła.
--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

Data: 2010-08-23 20:42:46
Autor: witrak()
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
guest wrote:
Ja z lenistwa/wygodnictwa dla id logowania u¿ywam InFormEnter (plugin dla Firefoxa do wype³niania formularzy). Mam to zainstalowane na dwóch komputerach z których wykonujê 99% operacji bankowych. Minusem jest to,

....¿e nara¿asz siê na kradzie¿ ze strony ka¿dego, kto w³amie siê na Twój komp, nawet zdalnie. Pluginy do firefoksa nie gwarantuj± bezpieczeñstwa hase³ i innych danych...

witrak()
PS. Je¶li ju¿, to keepass...

Data: 2010-08-24 09:29:07
Autor: guest
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
W dniu 2010-08-23 20:42, witrak() pisze:

...¿e nara¿asz siê na kradzie¿ ze strony ka¿dego, kto w³amie siê na Twój
komp, nawet zdalnie. Pluginy do firefoksa nie gwarantuj± bezpieczeñstwa
hase³ i innych danych...

1) plugin'y je¶li co¶ przechowuj±, to tylko id - nigdy has³a
2) dokumenty, maile, profile firefoxa/thunderbirda (w tym dane pluginów)- trueCrypt + szyfrowana partycja.

Pozostaje kwestia przejêcia kontroli on-line, mo¿liwe, ale staram siê minimalizowaæ to ryzyko - oczywiste oczywisto¶ci jak firewall, antywirus, zdrowy rozs±dek i trzymanie siê z dala od k³opotów :)

Data: 2010-09-02 12:14:24
Autor: witrak()
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
guest wrote:
[...]

E, czy my korzystamy z tych samych przegl±daek ? ;-)

[...]

Hm, rozumiem, ¿e jeste¶ abonentem bugtraka i czytasz go co najmniej dwa razy dziennie :-))))

witrak()

Data: 2010-08-27 00:33:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Nie dalo sie np. zadzwonic do domu i poprosic o podanie danych z umowy kogos z rodziny?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-08-27 08:42:42
Autor: guest
W dniu 2010-08-27 00:33, Jaroslaw Berezowski pisze:
Nie dalo sie np. zadzwonic do domu i poprosic o podanie danych z umowy
kogos z rodziny?

To byłaby pierwsza rzecz którą zrobiłbym, ale rodzina była ze mną. Skończyło się na całonocnym (upload mam na poziomie 512 kb/s) ściąganiu 4GB zaszyfrowanej partycji z serwera z backupem. Na partycji trzymam m.in. plik z CIF'em.

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć któregoś.

Data: 2010-08-27 07:01:37
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Fri, 27 Aug 2010 08:42:42 +0200, guest napisał(a):

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z
id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć
któregoś.

A co będzie jak serwerowi prądu zabraknie albo łącze od serwera będzie off? Warto tak kombinować? Nie lepiej i prościej po prostu wpisać to do telefonu na listę kontaktów, tudzież na zwykły kawałek kartki? Najprostsze rozwiązania bywają zazwyczaj najlepsze ;)

--
xbartx

Data: 2010-08-27 09:53:52
Autor: guest
W dniu 2010-08-27 09:01, xbartx pisze:
[...]

Pewnie że prościej, ale telefonu/kartki też mogę akurat nie mieć przy sobie, a zakładając że będę chciał skorzystać z bankowości elektronicznej (i że znowu zapomnę któregoś id), to id'ki będę miał na wyciągnięcie myszki ;)

> A co będzie jak serwerowi prądu zabraknie albo łącze od serwera będzie
> off?

Prawdopodobieństwo iloczynu zdarzeń

(muszę skorzystać z banku) /\ (zapomniałem id) /\ (odzyskanie id możliwe tylko poprzez serwer) /\ (serwer padł)

jest dla mnie akceptowalnie małe. :)

Data: 2010-08-27 09:21:49
Autor: xbartx
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Dnia Fri, 27 Aug 2010 09:53:52 +0200, guest napisał(a):

Prawdopodobieństwo iloczynu zdarzeń

(muszę skorzystać z banku) /\ (zapomniałem id) /\ (odzyskanie id możliwe
tylko poprzez serwer) /\ (serwer padł)

jest dla mnie akceptowalnie małe. :)

To już sobie chyba lepiej wysłać ten ID na konto mailowe albo kilka kont mailowych i masz zdecydowanie lepsze bezpieczeństwo. Mam wrażenie, że niepotrzebnie na siłę próbujesz sobie komplikować życie szukając zbyt pokrętnych rozwiązań trywialnego problemu.
A poza tym zapamiętanie 8 cyfr jest aż tak męczące i awykonalne?

--
xbartx

Data: 2010-08-27 12:29:59
Autor: guest
[...]

Na chłodno rzecz biorąc - tak, trochę to skomplikowane i na pewno można prościej. Niemniej sporo "skomplikowanych" rozwiązań zdało w moim przypadku egzamin, może stąd to całe kombinowanie.

A poza tym zapamiętanie 8 cyfr jest aż tak męczące i awykonalne?

Nie jest ani męczące ani awykonalne - póki się często używa. :) Id z podstawowego banku - nie ma problemu. Tak jak pisałem - Alior jest dla mnie 2 lub nawet 3 bankiem jeśli chodzi o częstość używania, stąd to rozleniwienie i nieprzywiązywanie uwagi do CIF. Co się zmieni po ostatniej przygodzie :)

Data: 2010-08-27 09:06:43
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2010-08-27 08:42, guest pisze:

[...]

Ja noszę w portfelu kartkę z loginami do banków. Wpisane jawnie, z nazwami banków. I nie czuję się z tym źle, nawet w przypadku utraty portfela.

Data: 2010-08-27 10:41:22
Autor: Kris

Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisał w wiadomości news:i57o5v$tq8$> Ja noszę w portfelu kartkę z loginami do banków. Wpisane jawnie, z
nazwami banków. I nie czuję się z tym źle, nawet w przypadku utraty portfela.

Też się zastanawiam co komu po moim loginie.

Data: 2010-09-02 12:16:47
Autor: witrak()
[Alior] Je¶li zapomnia³e¶ CIF...
Kris wrote:

U¿ytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@nawara.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:i57o5v$tq8$> Ja noszê w portfelu kartkê z loginami do banków. Wpisane jawnie, z
nazwami banków. I nie czujê siê z tym ¼le, nawet w przypadku utraty portfela.

Te¿ siê zastanawiam co komu po moim loginie.

Wy¶lij na grupê, to kto¶ Ci poka¿e :-)

witrak()

Data: 2010-08-27 10:43:29
Autor: Kris

Użytkownik "guest" <newspoolREMOVE@THISgazeta.pl> napisał w wiadomości news:i57mp4$1pf9$1news2.ipartners.pl...

Po tych doświadczeniach przygotowałem zabezpieczoną stronę WWW tylko z id'kami - na wszelki wypadek gdyby znowu zdarzyło mi się zapomnieć któregoś.
A jak zapomnisz adres tej strony?,)))

Lubisz komplikowac sobie życie;))

Krzysiek

[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...