Data: 2010-08-23 13:21:22 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
[Alior] JeĹli zapomniaĹeĹ CIF... | |
guest pisze:
... to masz przechlapane. Jak sĹusznie zauwaĹźyĹeĹ - sam jesteĹ sobie winien. Zapomnienie numeru klienta/loginu to sytuacja w miarÄ typowa (czyt. "projektanci systemu bankowego powinni jÄ przewidzieÄ") i jej rozwiÄ zanie jest proste: wizyta w placĂłwce. Innej opcji nie przewidziano. MoĹźna dyskutowaÄ, czy to dobrze, czy Ĺşle, ale ja akurat uwaĹźam, Ĺźe dobrze. CIF jest wszak jedynÄ "danÄ osobowÄ ", ktĂłrej nie da siÄ zdobyÄ w inny sposĂłb. Takie duperele jak nazwisko panieĹskie matki figurujÄ w wielu róşnych miejscach i nie sÄ de facto Ĺźadnym zabezpieczeniem. Nie ĹźyczyĹbym sobie, aby bank podawaĹ mĂłj CIF kaĹźdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane osobowe. W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie uzyskasz Ĺadnie proszÄ c konsultanta. -- MiCHA |
|
Data: 2010-08-23 05:00:51 | |
Autor: Rafal M | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu TYLKO przez wizyte w placowce jest tutaj ok. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2010-08-23 14:22:44 | |
Autor: DanW | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
W dniu 23-08-2010 14:00, Rafal M pisze:
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski<mi...@micha.waw.pl> wrote:A ja uważam, że powinni przysłać taki numer SMS-em. Telefon "zaufany" z pewnością mają w systemie. |
|
Data: 2010-08-23 15:56:57 | |
Autor: sTav | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
Rafal M wrote:
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote: Chyba jest różnica miedzy "ułatwianiem zdobywania loginu" a *pomocą* ze strony banku w *odzyskaniu* tegoż. Są inne możliwości 100% zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta, nie opierajace się wyłącznie na typowych danych personalnych. Przykladem moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii operacji. Zalezy tylko od inwencji banku, a nie zmusza do wizyty w placówce, co w przypadku opisanym bylo po prostu niewykonalne. -- Pozdrowienia! M. marmro.homeip.net
|
|
Data: 2010-08-23 19:28:18 | |
Autor: mvoicem | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:
Rafal M wrote: No nie oszukujmy się. Jak ktoś nie pamięta swojego loginu, to i pytanie-odpowiedź zapomni. Ja np. w citibanku (i chyba w mbanku) mam ustawione jakieś hasło telefoniczne, którego oczywiście nie pamiętam. Jak przyjdzie co do czego, to strzelę jakieś słowo które będzie mi się wydawać że mogło mi przyjść do głowy w czasie ustawiania, i na jakieś 10% trafię ;). W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj. zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś, a nie "proszę zadzwonić na infolinię". p. m. |
|
Data: 2010-08-23 22:46:42 | |
Autor: MarekZ | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c72afb2$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...
W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj. zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś, a nie "proszę zadzwonić na infolinię". Przecież to taka sama nazwa jak na przykład "starszy merczendajzer do spraw kawy", więc czy on opiekun klienta zamożnego czy niezamożnego to chyba raczej jeden pies. IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to doradca nie ma i nie powinien mieć wiele do powiedzenia w tej kwestii. |
|
Data: 2010-08-23 23:45:17 | |
Autor: mvoicem | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
(08/23/2010 10:46 PM), MarekZ wrote:
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup No ale jednak opiekun. Jego opieka nie powinna się sprowadzać do "proszę zadzwonić na infolinię", niezależnie od planów urlopowych. Mail do klientów którzy są objęci jej opieką "W dniach takich a takich jestem na urlopie, zastepuje mnie XXXX YYYYY, tel ZZZZZ ", albo choćby po prostu przekierowanie telefonów do tego XXXX YYYYY jest moim zdaniem absolutnym minimum.
Wydaje mi się, że jeżeli doradca zna klienta osobiście, powinien (oczywiście - to jest kwestia procedur) mieć możliwość "odzyskania" jego loginu. p. m. |
|
Data: 2010-08-24 01:06:02 | |
Autor: sTav | |
Jeśli zapomniałeś CIF... | |
mvoicem wrote:
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote: Przykladem moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - Chyba nie skumałeś :-) Chodzi o taki zestaw "pytanie-odpowiedź" jaki bywa używany przy odzyskiwaniu zapomnianych haseł. Zarówno pytanie jak i odpowiedź są zdefiniowane przez klienta i zapisane w systemie. Konsultant zadaje pytanie w/g wzorca i ma otrzymać poprawną odpowiedź. Na przez siebie zdefiniowane pytanie klient odpowiedzi nie zapomni, - (chyba że nie przemyslał do czego ta procedura ma służyć). -- Pozdrowienia! M. marmro.homeip.net |
|
Data: 2010-08-23 18:04:08 | |
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski | |
JeĹli zapomniaĹeĹ CIF... | |
Rafal M pisze:
Jak sĹusznie zauwaĹźyĹeĹ - sam jesteĹ sobie winien. Zapomnienie numeru Aczkolwiek akurat w przypadku Aliora jawnie napisany CIF figuruje na kaĹźdym potwierdzeniu operacji kasowej, co w moim przekonaniu jest powaĹźnym bĹÄdem. :-( -- MiCHA |