[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...

Data: 2010-08-23 13:21:22
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...
guest pisze:

... to masz przechlapane.

Jak słusznie zauważyłeś - sam jesteś sobie winien. Zapomnienie numeru klienta/loginu to sytuacja w miarę typowa (czyt. "projektanci systemu bankowego powinni ją przewidzieć") i jej rozwiązanie jest proste: wizyta w placówce. Innej opcji nie przewidziano. Można dyskutować, czy to dobrze, czy źle, ale ja akurat uważam, że dobrze. CIF jest wszak jedyną "daną osobową", której nie da się zdobyć w inny sposób. Takie duperele jak nazwisko panieńskie matki figurują w wielu różnych miejscach i nie są de facto żadnym zabezpieczeniem. Nie życzyłbym sobie, aby bank podawał mój CIF każdemu, kto zadzwoni i wyrecytuje wszystkie moje dane osobowe.

W mBanku sytuacja jest podobna - jak zapomnisz numeru klienta, to go nie uzyskasz ładnie prosząc konsultanta.

--
MiCHA

Data: 2010-08-23 05:00:51
Autor: Rafal M
Jeśli zapomniałeś CIF...
On 23 Sie, 13:21, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

I ja pipieram to zdanie - bank w zaden sposob nie powinien ulatwiac
zdobywania loginu. Wg mnie odzyskanie tego loginu  TYLKO przez wizyte
w placowce jest tutaj ok.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-08-23 14:22:44
Autor: DanW
Jeśli zapomniałeś CIF...
W dniu 23-08-2010 14:00, Rafal M pisze:
[...]

A ja uważam, że powinni przysłać taki numer SMS-em. Telefon "zaufany" z pewnością mają w systemie.

Data: 2010-08-23 15:56:57
Autor: sTav
Jeśli zapomniałeś CIF...
Rafal M wrote:
[...]

Chyba jest różnica miedzy "ułatwianiem zdobywania loginu" a *pomocą* ze strony banku w *odzyskaniu* tegoż.
Są inne możliwości 100% zdalnego potwierdzenia tożsamości klienta, nie opierajace się wyłącznie na typowych danych personalnych. Przykladem moze tu być n.p.: predefiniowane "PYTANIE-ODPOWIEDZ" - równie dobre jak dodatkowe hasło, i/lub coś z zakresu historii operacji. Zalezy tylko od inwencji banku, a nie zmusza do wizyty w placówce, co w przypadku opisanym bylo po prostu niewykonalne.

--
Pozdrowienia!
M.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-08-23 19:28:18
Autor: mvoicem
Jeśli zapomniałeś CIF...
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:
Rafal M wrote:
[...]

No nie oszukujmy się. Jak ktoś nie pamięta swojego loginu, to i pytanie-odpowiedź zapomni.

Ja np. w citibanku (i chyba w mbanku) mam ustawione jakieś hasło telefoniczne, którego oczywiście nie pamiętam. Jak przyjdzie co do czego, to strzelę jakieś słowo które będzie mi się wydawać że mogło mi przyjść do głowy w czasie ustawiania, i na jakieś 10% trafię ;).

W w/w sprawie jest jednak jedna rzecz absolutnie oburzająca - tj. zachowanie "opiekuna klienta zamożnego". Po to taki ktoś jest, żeby w takich sytuacjach pomóc, przekierować do kogoś,  a nie "proszę zadzwonić na infolinię".

p. m.

Data: 2010-08-23 22:46:42
Autor: MarekZ
Jeśli zapomniałeś CIF...
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c72afb2$0$22801$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Przecież to taka sama nazwa jak na przykład "starszy merczendajzer do spraw kawy", więc czy on opiekun klienta zamożnego czy niezamożnego to chyba raczej jeden pies.

IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to doradca nie ma i nie powinien mieć wiele do powiedzenia w tej kwestii.

Data: 2010-08-23 23:45:17
Autor: mvoicem
Jeśli zapomniałeś CIF...
(08/23/2010 10:46 PM), MarekZ wrote:
[...]

No ale jednak opiekun. Jego opieka nie powinna się sprowadzać do "proszę zadzwonić na infolinię", niezależnie od planów urlopowych.

Mail do klientów którzy są objęci jej opieką "W dniach takich a takich jestem na urlopie, zastepuje mnie XXXX YYYYY, tel ZZZZZ ", albo choćby po prostu przekierowanie telefonów do tego XXXX YYYYY jest moim zdaniem absolutnym minimum.

IMO jak bank nie ma odpowiedniej procedury dla klienta nie-pb, to
doradca nie ma i nie powinien mieć wiele do powiedzenia w tej kwestii.

Wydaje mi się, że jeżeli doradca zna klienta osobiście, powinien (oczywiście - to jest kwestia procedur) mieć możliwość "odzyskania" jego loginu.

p. m.

Data: 2010-08-24 01:06:02
Autor: sTav
Jeśli zapomniałeś CIF...
mvoicem wrote:
(08/23/2010 03:56 PM), sTav wrote:

[...]

Chyba nie skumałeś :-)
Chodzi o taki zestaw "pytanie-odpowiedź" jaki bywa używany przy odzyskiwaniu zapomnianych haseł.
Zarówno pytanie jak i odpowiedź są zdefiniowane przez klienta i zapisane w systemie. Konsultant zadaje pytanie w/g wzorca i ma otrzymać poprawną odpowiedź.
Na przez siebie zdefiniowane pytanie klient odpowiedzi nie zapomni, - (chyba że nie przemyslał do czego ta procedura ma służyć).

 -- Pozdrowienia!
M.
marmro.homeip.net

Data: 2010-08-23 18:04:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jeśli zapomniałeś CIF...
Rafal M pisze:

[...]

Aczkolwiek akurat w przypadku Aliora jawnie napisany CIF figuruje na każdym potwierdzeniu operacji kasowej, co w moim przekonaniu jest poważnym błędem. :-(

--
MiCHA

[Alior] Jeśli zapomniałeś CIF...